Derbi Derbi GPR 125 Racing Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Mar 2009
Mesajlar
166
Bence sorun bujide yakma ile geçici çözüm olur, sıfır buji al, birde çalıştırırken jikleyi tam çek sakın gazı filan elleme, motoru sadece jiklede çalıştır,2-3dk sonra jikleyi kapa motor rölantide çalışsın,ilk çalışmada sadece gaz kolu ile çalışmaz!Sadece jikle!Marşı bastın çalışmadı ama marş düzgün çevirdi, yarım kontakta da gösterge ibrelerin oynuyor,km ekranı gidip geliyorsa akün bitmiştir...Ateşleme yaptığından emin olmak için bujiye giden kablonun çıplak ucunu metal bir yere değdirip marşa bas eğer kıvılcım atıyorsa ateşlemede sorun yoktur!
Ben motorumu haftada bir ancak 10km kullanıyorum benim kilometre 1900'de, bu motor neden hiç kullanılmadan depoya konmuş araştırdın mı? Bir sorunu olmasın? Birde servis kayıtlarını inceledin mi gerçekten 650km de mi diye, çünkü km oynama işleri çok basit ya da bunlarda olan gösterge arızası sonucu tamirat veya değiştirme sonucu km sıfırdan başlamış olabilir...

:mrgreen: şükürler olsun motorda bir sorun yokmus.. karbıratör temizliğinden sonra motor calismis. ama ben yinede bujiyi-bujinin takıldıgı yeri de degistiyorum.. bu arada motor 350 km deymiş :) 650 yazan bakım zamanıymış.. c.tesi gunu ista dondugum zaman motoruma kavusucam inş. ondan sonra resmlerını siteye eklerim.. motor için onerileriniz nedir arkadaşlar.. sonucta rodaja falan girmemiş?? ohh yaa motorumun calıstıgına cok sevindim ama daha kullanmak nasip olmadi :):queen:
 
Katılım
7 Ocak 2007
Mesajlar
393
:mrgreen: şükürler olsun motorda bir sorun yokmus.. karbıratör temizliğinden sonra motor calismis. ama ben yinede bujiyi-bujinin takıldıgı yeri de degistiyorum.. bu arada motor 350 km deymiş :) 650 yazan bakım zamanıymış.. c.tesi gunu ista dondugum zaman motoruma kavusucam inş. ondan sonra resmlerını siteye eklerim.. motor için onerileriniz nedir arkadaşlar.. sonucta rodaja falan girmemiş?? ohh yaa motorumun calıstıgına cok sevindim ama daha kullanmak nasip olmadi :):queen:
Geçmiş olsun, bu arada servis km'si 3000km'den geriye sayar sizinki 650km'ye geldiğine göre 2350km yapmış demektir, ki bu her 3000km'de sıfırlanır veya siz sıfırlarsınız böyle bir durumda 2350+3000+3000+3000....yani kaç 3000 sıfırlanmış bulamayız ancak kayıtlardan çıkar, servis 650 gösteriyorsa minimum 2350km yapmış demek, bence servis kayıtlarını araştırın bana şüpheli geldi.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
31 Mar 2007
Mesajlar
505
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Geçmiş olsun, bu arada servis km'si 3000km'den geriye sayar sizinki 650km'ye geldiğine göre 2350km yapmış demektir, ki bu her 3000km'de sıfırlanır veya siz sıfırlarsınız böyle bir durumda 2350+3000+3000+3000....yani kaç 3000 sıfırlanmış bulamayız ancak kayıtlardan çıkar, servis 650 gösteriyorsa minimum 2350km yapmış demek, bence servis kayıtlarını araştırın bana şüpheli geldi.

odo = 350
srvs = 650 yazıyor.

motor rodajdan sonra ilk 1000 km de yağ değişimine girmez mi.

odometre yani km sayacı 350 km de.
 
Katılım
26 Şub 2009
Mesajlar
140
Beyler bu motorun sıfırı nerede satılıyor? Bayisi kim? İnternette baktım, bulamadım bayisini.
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,395
Basligi dikkati incelersen bu motosikletin 0'i nerede satiliyor seklindeki soruna cevap bulursun.


Hizlandiralim ve isini kolaylastiralim Derbi 2009 ulkemize gelmedi ve gelmiyecek diye biliyorum detayli bilgiyi ; http://www.vespaturkiye.com/ adresinden ogrenebilirsin .

Soru sormadan once forumu biraz arastirmaliyiz diye bir not dusuyorum.
 
Katılım
7 Ocak 2007
Mesajlar
393
odo = 350
srvs = 650 yazıyor.

motor rodajdan sonra ilk 1000 km de yağ değişimine girmez mi.

odometre yani km sayacı 350 km de.
Tamam işte benim demek istediğim de bu, yani servis göstergesi 3000den düşmeye başlamış 650km'ye gelmiş, servis göstergesi 3000 den geriye sayar bu da geriye saymış 650'ye gelmiş,yani 2350km yol yapmış ama ODO 350km diyorsun işte burada tuhaflık var, yani ODO da en az 2350km yazması gerekli...Daha öncede servis gördüyse 3000+2350=5350km olur yani motor en az 2350km gitmiş...
 
Katılım
22 Mar 2009
Mesajlar
166
Tamam işte benim demek istediğim de bu, yani servis göstergesi 3000den düşmeye başlamış 650km'ye gelmiş, servis göstergesi 3000 den geriye sayar bu da geriye saymış 650'ye gelmiş,yani 2350km yol yapmış ama ODO 350km diyorsun işte burada tuhaflık var, yani ODO da en az 2350km yazması gerekli...Daha öncede servis gördüyse 3000+2350=5350km olur yani motor en az 2350km gitmiş...

peki bunun kaç km de oldgunu nasıl anlıycaz yaaa... gostergede yok mu bu?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
31 Mar 2007
Mesajlar
505
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ufuk şimdi ferco motoru aradım. konuştugum usta ilk olarak motor sıfır oldugu için 1000 km den düşer diyor. üstüne üstlük kmsi ile oynıcak adam olmadıgını söylüyor tamamen şehir efsanesi dedi usta.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
31 Mar 2007
Mesajlar
505
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ben bilmez 2 ustaya sordum bide motovizyon u aradım =) oda aynısını dedide
 
Katılım
7 Ocak 2007
Mesajlar
393
Ya arkadaşlar efsane filan değil bu olaylar, fercodaki ustaların ustalıkları burada çok konuşuldu, gerçekten fransız arkadaşlar! Ben canlı olarak biliyorum km'si sıfırlanmış derbi gpr, bunlar basit işler! Benim motorda sıfırdan başladı ama 1000'de değil,ilk servis bile 3000'den düştü,yani hep 3000 gidiyor, motorun şase vs plaka numarasını fercodan sorgulayın, oradan ne olduğu çıkar...
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,395
Benim bu konuda pek bilgim yok GPR kullandigim zaman hiz gostergesi harici rakam kontrol etmezdim :) ama astral'in fikirleri ve soylemleri guvenilirdir daima.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
benim bildiğim kadarı ile servis için belirli aralıklar var o aralıklardan geriye sayıyor.
ilk servis için 1000kmden geriye sayıp servise ne kadar kaldığını gösteriyor.yani motor 1000km de servise giriyor.
ikinci servis için 3000km den geriye sayıyor yani motor 4000km de giriyor servise. 3000 ve 4000 rakamları konusunda tam emin değilim ama 1000 km konusunda eminim....
ama astralın dediği gibi km ile oynamak çok zor değil....
 
Katılım
6 Nis 2008
Mesajlar
313
ya motor diriyse, sorunsuzsa, exupu açıyosa ha 2000 ha 5000 ne farkeder binin gitsin işte :) motor az km dedir ama önceki kullanıcı soğuk motora atlayıp yüklenmiştir gaza sürekli motoru yağsız susuz bırakmıştır... motor çok km dedir ama önceki kullanıcı ısıtmadan yola çıkmamıştır yağını suyunu eksik etmemiştir. az km de diye daha iyi olacak diye bir şey yok önceki kullanıcının nasıl kullandığını bilmeden..
 
Katılım
6 Ara 2008
Mesajlar
316
herkese merhaba arkadslar sonunda cezam bıttı yenıden arnızdayım ne mutlu bana cezalıyken cok uzuluyordum ama bundan sonra yanlıs yapamam herhaldee :cherry:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst