- Katılım
- 20 Mar 2009
- Mesajlar
- 7
hocam ozel bisi diilse, neden ceza aldın?
bılmıyordum devlet gorevlılerı ıcın bır kelıme kulladım ondan sanırım burda devlete nbuyuk onem verıyorlarmıs onu ogrenmıs oldum
hocam ozel bisi diilse, neden ceza aldın?
Selamlar arkadaşlar. Kaçırmış olduğum yazıları tek tek okumak çarşı iznimin 5'te birini yese de buna deydi
Yeni gelen tüm arkadaşlara hoşgeldiniz diyorum. Yeni GPR sahibi olmuş arkadaşa da hayırlı olsun. Yatmış motorda olacak böyle sorunlar, umarım kısa zamanda çözersin.
Extrema Çok ihtiyacın yoksa bence satma motorunu. Ben de hayalimdeki motoru kullanıyorum şu anda ve askere giderken bir arkadaş emanet ettim; şimdi özlemle geri kavuşmayı hayal ediyorum. Arkadaşım motoru 2 haftada bir çalıştırıyor, dolayısıyla akü sorunu da yaşayacağımı sanmıyorum.
Erdem, çok geçmiş olsun, yaşadıklarını çok üzüldüm. Ferco motor müşterisini umursamamaya devam ederse ve sonunda kimse onlara yanaşmaz olacak. Bu krizde batmazlarsa iyidir.
Benim motor da durduğu yerde hasar çıkardı arkadaşlar, şanssızlık.. Benim motor Kilyos'ta bir arkadaşın evinin önünde açık otoparkta duruyor. Aralık ayında rüzgardan kenara yatmış ve bir direğe yaslanmış. Yan grenajda küçük bir çizik olmuş. Neyse sorun değil demiştim. Geçen gün arkadaşla konuştum, yine rüzgardan (ne biçim bir rüzgarsa bu..) motorun brandası uçmuş ve sol aynayı da hakkın rahmetine kavuşturmuş. Ben bekliyordum bakalım ne zaman benim aynalar koldan kopacak diye, kısmet durduğu yerdeymişBu konu neyle yapıştırmak lazım? Macunumsu plastik yapıştırıcı + dış yüzeye japon yapıştırıcı falan yapıp tutturmayı düşünüyorum.
Ben iyiyim bu arada, herşey yolunda. Mayıs ortası gibi İstanbul'a dönüyorum kısmetse. Herkese selamlar, görüşürüz.
Selamlar arkadaşlar. Kaçırmış olduğum yazıları tek tek okumak çarşı iznimin 5'te birini yese de buna deydi
Yeni gelen tüm arkadaşlara hoşgeldiniz diyorum. Yeni GPR sahibi olmuş arkadaşa da hayırlı olsun. Yatmış motorda olacak böyle sorunlar, umarım kısa zamanda çözersin.
Extrema Çok ihtiyacın yoksa bence satma motorunu. Ben de hayalimdeki motoru kullanıyorum şu anda ve askere giderken bir arkadaş emanet ettim; şimdi özlemle geri kavuşmayı hayal ediyorum. Arkadaşım motoru 2 haftada bir çalıştırıyor, dolayısıyla akü sorunu da yaşayacağımı sanmıyorum.
Erdem, çok geçmiş olsun, yaşadıklarını çok üzüldüm. Ferco motor müşterisini umursamamaya devam ederse ve sonunda kimse onlara yanaşmaz olacak. Bu krizde batmazlarsa iyidir.
Benim motor da durduğu yerde hasar çıkardı arkadaşlar, şanssızlık.. Benim motor Kilyos'ta bir arkadaşın evinin önünde açık otoparkta duruyor. Aralık ayında rüzgardan kenara yatmış ve bir direğe yaslanmış. Yan grenajda küçük bir çizik olmuş. Neyse sorun değil demiştim. Geçen gün arkadaşla konuştum, yine rüzgardan (ne biçim bir rüzgarsa bu..) motorun brandası uçmuş ve sol aynayı da hakkın rahmetine kavuşturmuş. Ben bekliyordum bakalım ne zaman benim aynalar koldan kopacak diye, kısmet durduğu yerdeymişBu konu neyle yapıştırmak lazım? Macunumsu plastik yapıştırıcı + dış yüzeye japon yapıştırıcı falan yapıp tutturmayı düşünüyorum.
Ben iyiyim bu arada, herşey yolunda. Mayıs ortası gibi İstanbul'a dönüyorum kısmetse. Herkese selamlar, görüşürüz.
Hayırlı teskereler şimdiden Ersincim. Ben İzmir Narlıdere'de askerlik yapıyorum, istihkamım. 2 aylığına Konak Subay Orduevi'ndeyim dış görev olarak. Bir ay kadar daha burdayım, sonra Narlıdere'de 2-3 hafta geçirip döneceğim inşallah. İnşallah rahat bir askerlik nasip olur sana da.
Arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var.. Derbiyi dün aldım daha 650 km de ama 1.5 senedir motor garajda yatıyo. marşına hiç basılmamış. bende içindeki yağı ve benzini boşaltıp elf 2t moto hp sentetik yağ ve 3 lt benzin koydum suyunu falanda koydum. tabi akü bitmiş. başka motorun aküsüyle marşa bastık ilk çalıştı 10dk sonra motor durdu. 2 saat çalıştırma denememize rağmen hatta iterek vurdurmaya çalıştık ama sonuc yok. bujiye baktım normal görünüyor. acaba beyinde falan bir sorun olmuş olabilir mi? yada sizin bir fikriniz var mı?. Marş sesi geliyo fakat ateşleme yapmıyo. bide farlar sürekli yaniyo kapatma şansımız yok mu?
Selamlar arkadaşlar. Kaçırmış olduğum yazıları tek tek okumak çarşı iznimin 5'te birini yese de buna deydi
Yeni gelen tüm arkadaşlara hoşgeldiniz diyorum. Yeni GPR sahibi olmuş arkadaşa da hayırlı olsun. Yatmış motorda olacak böyle sorunlar, umarım kısa zamanda çözersin.
Extrema Çok ihtiyacın yoksa bence satma motorunu. Ben de hayalimdeki motoru kullanıyorum şu anda ve askere giderken bir arkadaş emanet ettim; şimdi özlemle geri kavuşmayı hayal ediyorum. Arkadaşım motoru 2 haftada bir çalıştırıyor, dolayısıyla akü sorunu da yaşayacağımı sanmıyorum.
Erdem, çok geçmiş olsun, yaşadıklarını çok üzüldüm. Ferco motor müşterisini umursamamaya devam ederse ve sonunda kimse onlara yanaşmaz olacak. Bu krizde batmazlarsa iyidir.
Benim motor da durduğu yerde hasar çıkardı arkadaşlar, şanssızlık.. Benim motor Kilyos'ta bir arkadaşın evinin önünde açık otoparkta duruyor. Aralık ayında rüzgardan kenara yatmış ve bir direğe yaslanmış. Yan grenajda küçük bir çizik olmuş. Neyse sorun değil demiştim. Geçen gün arkadaşla konuştum, yine rüzgardan (ne biçim bir rüzgarsa bu..) motorun brandası uçmuş ve sol aynayı da hakkın rahmetine kavuşturmuş. Ben bekliyordum bakalım ne zaman benim aynalar koldan kopacak diye, kısmet durduğu yerdeymişBu konu neyle yapıştırmak lazım? Macunumsu plastik yapıştırıcı + dış yüzeye japon yapıştırıcı falan yapıp tutturmayı düşünüyorum.
Ben iyiyim bu arada, herşey yolunda. Mayıs ortası gibi İstanbul'a dönüyorum kısmetse. Herkese selamlar, görüşürüz.
Dostum ben fuarda elf'in standına baktım yetkilisiylede konustum elf'in tam sentetik 2T yağı yok.Muhtemelen yarı sentetiktir o yağ cunku lıstede 2T yağ olarak yarı sentetık vardı.Yağ yuzunden sorun yaşıyor olabılırsın.Bızım makınelerde kesınlıkle 2T ve Tam sentetik yağ kullanılması gerekıyor.Elfin tam sentetiği yok.
ELF MOTO 2 HP ECO
Spesifikasyonlar
Uluslararası Onaylar:
- ISO-L-EGC/EGD
- JASO FC
- API TC
- SAE 30
Uygulamalar
Yüksek teknoloji ile üretilen yarı sentetik bazlı bir motorsiklet yağıdır.
2 zamanlı motorsikletler için özel üretilmiştir.
Kurşun içermeyen yakıtlarla uyumludur.
Avantajlar
- En son düşük emisyon değerlerini karşılayarak motorunuza ekstra bir koruma sağlar.
- Dış sıcaklık değişikliklerine karşı hızlı uyum gösterir. Bu sayede oluşan hidrodinamik yağlama ile motorun kolay çalışmasını sağlar.
YAZDIRILABİLİR SÜRÜM:
Olm aynaları sağlam bi benim makine kaldı galiba.Valla aynaları açıp kapatırken hala ılk gunku gibi yaylanıyolar.
Gözum gıbı bakıyorum onlara, yavrularım benim[/QUOTE
evt elf hp eco yağını aldım :cyclopsan ne olucak şimdi peki motora birşey olmusmudur? ondan mı calismiyor motor?
Farlar surekli yaniyor derken neyi kast ediyorsun ? Kisalardan soz ediyorsan kisalar tabiki yanicak ve anahtari yok, beyin'den olabilir gostergelerde herhangi bir anormal durum varmi ? Bujiye baktim normal gorunuyor derken ? bujilere kadar elektrik geliyor demi ?
Buji'ni degistirerek dene , olanlari bizle paylas buna benzer bir olay Tomass arkadasimin basina bir gezi donusu gelmisti. Ondaki sonuc beyne baglandi , umarim sendede ayni sorun cikmaz.
bujide sorun yok komprasor yapıyo bujinin yuvası. gostergelerde falanda problem yok. tek aklıma taklan yağ. herhalde elf 2t hp eco yarı sentetik ondan calismiyo. en basta calısmasıın nedenıde hortumlarda kalan yağdan kaynaklanıyo herhalde. su an ankaradayım c.tesi gunu donucem resimlerini siteye memnuniyetle eklerim.
eğer beyinde bir probem olsaydı motor hiç çalışmazdı. bujiye elektrik akımı geliyormu onu kontrol et. merak ettim senin şu motoru. benim tel 0505 6255582. şuan fındıkzadedeyim ben de. yardımcı olacağım bi durum varsa arayabilirsin.
kardeşim telefonunu aldım su an ankaradayım c.tesi donucem inş senınle mutlaka irtibata geçicem..
Dostum ben fuarda elf'in standına baktım yetkilisiylede konustum elf'in tam sentetik 2T yağı yok.Muhtemelen yarı sentetiktir o yağ cunku lıstede 2T yağ olarak yarı sentetık vardı.Yağ yuzunden sorun yaşıyor olabılırsın.Bızım makınelerde kesınlıkle 2T ve Tam sentetik yağ kullanılması gerekıyor.Elfin tam sentetiği yok.
ELF MOTO 2 HP ECO
Spesifikasyonlar
Uluslararası Onaylar:
- ISO-L-EGC/EGD
- JASO
- API TC
- SAE 30
Uygulamalar
Yüksek teknoloji ile üretilen yarı sentetik bazlı bir motorsiklet yağıdır.
2 zamanlı motorsikletler için özel üretilmiştir.
Kurşun içermeyen yakıtlarla uyumludur.
Avantajlar
- En son düşük emisyon değerlerini karşılayarak motorunuza ekstra bir koruma sağlar.
- Dış sıcaklık değişikliklerine karşı hızlı uyum gösterir. Bu sayede oluşan hidrodinamik yağlama ile motorun kolay çalışmasını sağlar.
YAZDIRILABİLİR SÜRÜM:
şimdi bu motor elf hp eco yarı sentetik oldugu için mi calismiyopeki napıyım o yağı boşaltıp tam sentetik mi koyayim? ama yarı sentetiklede calismasi lazm değil mi yaaa cok sey fark eder mi?
yarı sentetikle de çalışır problem olmaz. ama sadece yarı sentetik yağı motor tam yakamıyor ve tam yağlama sağlanmıyor. uzun vadede motorun ömrünü azaltır. ilk çalıştırıp daha sonra motor durunca tekrar başka akü ile denediniz mi?
evet denedik olmad ama herhalde o akülerinde sorunu vardı.. gerçi motorcuya goturdum bugun öyle bir bakms akü takviyesi falan yapmis yine calismadi. ne sansizim yaanazar değdi... 650 km de motor alinca böyle oldu işte
yarın tam detayli bakicakmış.. peki bu motordan anlayan bir usta var mı fındıkzadeye fala getirsem? cunku bu usta diyo ben ilk defa boyle bir motor goruyorum
![]()
Boşver kapanmasın. Sağlam dursun yeter. Kafayı bozarsam sağlam olanı da yapıştırabilirim. Ben askerdeyim ya, bütün kış yağmur yağdı.Ben gelince açacak, beraber yapıcaz gezileri inşallah.
Bu arada bizim motorlara uygun ebatta Michelin lastik bulamadım ben bir türlü. Önler var da arkadaları 150'ye çıkıcam sanırım... :silent:
Arkadaşlar. Bir lastik araştırması yaptım ve sonucu sizlerle paylaşıyorum. Bizim lastik ebatları biliyorsunuz :
Ön : 110/70 17''
Arka : 140/70 17''
Ben alacağım marka olarak sadece Michelin düşünüyorum. Pirelli Demon Sport'un sert hamuruna daha fazla dayanamayacağım.
Yaptığım Michelin araştırması sonucu bizim motora olabilecek iki seçenek var.
1. Seçenek : Michelin Pilot Activ
Ön : 110/80 17''
Arka : 140/70 17''
Ebatlar GPR'a tam oluyor. Sadece ön lastiğin yanağı 1 cm büyük ki sorun yaratmaz. Hız ve yük endeksi uygun. Zaten sitenin "lastik seçici" programından da bu lastik çıkıyor. Fakat ortalama bir yol lastiğinden daha öte değil. Bu lastikle ilgili linkler :
http://two-wheels.michelin.com/2w/f..._cylindree=4a4a4d424d4d&cd_annee=4a494f484b42
http://two-wheels.michelin.com/2w/f...codePage=2092004104059_30092004085642&lang=EN
2. Seçenek : Michelin Pilot Road
Ön : 110/70 17''
Arka : 150/70 17''
Önler tam ama arkalarda 150 tabana genişliyor. Lastik tabanında 10 mm'lik bir fark olduğu için lastiğin formunu çok kaybedeceğini sanmıyorum. Bu lastik gerçekten sıradan değil, spor bir lastik. Çok daha yumuşak hamurlu olduğunu zannediyorum. Bu lastikle ilgili link :
http://two-wheels.michelin.com/2w/f...codePage=2092004104045_09092004142252&lang=EN
Lastiklerin fiyatları Buz motor'un sitesinde yazıyor. Buraya da bir göz atabilirsiniz :
http://www.buzmotor.com/lastik.html
Sizlere soruyorum arkadaşlar; hangisini seçmek gerek? Açıkçası Pilot Activ benim istediğim gibi yumuşak bir lastikse bir an bile düşünmeden alırım. Ama şu anki orjinal Pirelli Demon Sport gibi bişeyse hiçbir anlamı yok, o halde Pilot Road'a yönelirim.
1 senedir aralıksız her gun motor üstündeyim ama hala ogrenicek cok seyimin oldugunun farkındayim.. hic bir zaman "tamam, oldum artık" demiyorum hep temkinliyim cunku bir hatanın, dikkatsizligin sonucunun neler olabilecegini maalesef hergun okuyoruz uzulerek..
ve rs250 nin cok ozel bi alet oldugunu, sakasının olmadıgını cok iyi biliyorum..
hayal ettigin motorsa umarim satmak durumunda kalmaz ve tadını cıkartırsın sezon boyunca..
bende rs125e kavussam keske.. derbici arkadaslarla takilsam![]()
Aslına bakarsan şuan satıyorum diyorum ama satarmıyım satmazmıyım gerçekten bilmiyorum.
Çünkü hep istediğim motordu bu benim tamamen zevk işi yani
Fazla kullanamadım daha kış diye yatırıyorum.
Ama acemi biriysen zaten kaza yapma ihtimalin çok yüksek helede arkandaki artçı tecrubesiz ise gaza yukledıgınde düşer..