Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,760
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
motordaki ses sanırım uzun zamandır var fakat ben fazla dikkat etmiyordum. malum kask takılı ve bu km lerde böyle bi sorun oluşabileceğinede ihtimal vermiyodum. gelen sesleride zincire bağlıyodum. geçenlerde iş yerimdeki ustaya biyere gitmesi için verdim motoru. döndüğünde o farketmişti sesi. kendi akrabası olan motorda tamir eden bi kişiye sormuştu sesi. sorduğu kişinin dediğine göre cbf lerin krank milleri rulmanlıymış ve rulmanın sabit kalması gereken yatağı yuvasında boşluk yapıp oynuyormuş. bugünde daha dikkat ettim sese çok bariz şekilde çıkmaya başladı. cumartesi günü servise gidicem, bakalım ne çıkacak. motorun henüz 7,000 km olmasına 100 km falan kaldı ve garantisi 13 ay daha devam ediyo.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
motordaki ses sanırım uzun zamandır var fakat ben fazla dikkat etmiyordum. malum kask takılı ve bu km lerde böyle bi sorun oluşabileceğinede ihtimal vermiyodum. gelen sesleride zincire bağlıyodum. geçenlerde iş yerimdeki ustaya biyere gitmesi için verdim motoru. döndüğünde o farketmişti sesi. kendi akrabası olan motorda tamir eden bi kişiye sormuştu sesi. sorduğu kişinin dediğine göre cbf lerin krank milleri rulmanlıymış ve rulmanın sabit kalması gereken yatağı yuvasında boşluk yapıp oynuyormuş. bugünde daha dikkat ettim sese çok bariz şekilde çıkmaya başladı. cumartesi günü servise gidicem, bakalım ne çıkacak. motorun henüz 7,000 km olmasına 100 km falan kaldı ve garantisi 13 ay daha devam ediyo.

Servise gidip geldikten sonra sonucu buraya yazartsan çok hoş olur. Deneyimleri paylaşmış oluruz. Bende 5250 km deyim, merak ettim açıkçası.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
motordaki ses sanırım uzun zamandır var fakat ben fazla dikkat etmiyordum. malum kask takılı ve bu km lerde böyle bi sorun oluşabileceğinede ihtimal vermiyodum. gelen sesleride zincire bağlıyodum. geçenlerde iş yerimdeki ustaya biyere gitmesi için verdim motoru. döndüğünde o farketmişti sesi. kendi akrabası olan motorda tamir eden bi kişiye sormuştu sesi. sorduğu kişinin dediğine göre cbf lerin krank milleri rulmanlıymış ve rulmanın sabit kalması gereken yatağı yuvasında boşluk yapıp oynuyormuş. bugünde daha dikkat ettim sese çok bariz şekilde çıkmaya başladı. cumartesi günü servise gidicem, bakalım ne çıkacak. motorun henüz 7,000 km olmasına 100 km falan kaldı ve garantisi 13 ay daha devam ediyo.

o dediğiniz ses herzaman söledim burda krank balanseri arızası ve kronik çogu cbf de var bu 7000 km den sonra ortaya çıkıyor bende 11000 den sonra çıktı bi tırlma şeklinde zincir sesine benzer bi ses krank dengeleyiciden geliyor çözümü çok basit söküp atacaksın bu parçayı bence hiçbir fonksiyonu yok orada......ama garanti olayı sıkıntı yaratır servisle konuşup eğer makine açılacaksa bu parçayı sökmelerini tavsiye edebilirsiniz.....
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
o dediğiniz ses herzaman söledim burda krank balanseri arızası ve kronik çogu cbf de var bu 7000 km den sonra ortaya çıkıyor bende 11000 den sonra çıktı bi tırlma şeklinde zincir sesine benzer bi ses krank dengeleyiciden geliyor çözümü çok basit söküp atacaksın bu parçayı bence hiçbir fonksiyonu yok orada......ama garanti olayı sıkıntı yaratır servisle konuşup eğer makine açılacaksa bu parçayı sökmelerini tavsiye edebilirsiniz.....

Hocam yanlış anlamada mühendisler neden koymuşlar o zaman o parçayı oraya:silent: Çıkartıp atınca sorun olmucaksa:)
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Hocam yanlış anlamada mühendisler neden koymuşlar o zaman o parçayı oraya:silent: Çıkartıp atınca sorun olmucaksa:)

dostum benim bi teknisyen arkadasım var elinde bi cbf 150 var modifiyeli makina krankla falan baya oynamış motor su an arka standart dişliyle 150 rahat görüyor silindir falan yapmış anlayacagın motoru mahfetmiş:padam mühendisin mühendisi:pinanmadım motorla şöle bi tur attım bu cbf olamaz dedim ama yapmış işte her neyse bendede o sıra cbf 150 vardı ve bu arıza yavaş yavaş kendini hissettirmeye başlamıştı ne yapmak lazım dediğimde? ben o parçayı söküp attım hiç bir sorun yok dedi elbette titreşimle ilgili bi yararı var bu parçanın ancak!! burası önemli bu arıza yüksek devirleri aşırı zorlamaktan meydana geliyor ben 1 den 2 ye 3 e hep kesiciye sokarak atardım vitesi ve bu arıza baş gösterdi her vites geçişinde tırrrr tırrr diye bi ses yapmaya başladı ama endişe edilecek bişiy yok garanti kapsamında halloluyor...
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
dostum benim bi teknisyen arkadasım var elinde bi cbf 150 var modifiyeli makina krankla falan baya oynamış motor su an arka standart dişliyle 150 rahat görüyor silindir falan yapmış anlayacagın motoru mahfetmiş:padam mühendisin mühendisi:pinanmadım motorla şöle bi tur attım bu cbf olamaz dedim ama yapmış işte her neyse bendede o sıra cbf 150 vardı ve bu arıza yavaş yavaş kendini hissettirmeye başlamıştı ne yapmak lazım dediğimde? ben o parçayı söküp attım hiç bir sorun yok dedi elbette titreşimle ilgili bi yararı var bu parçanın ancak!! burası önemli bu arıza yüksek devirleri aşırı zorlamaktan meydana geliyor ben 1 den 2 ye 3 e hep kesiciye sokarak atardım vitesi ve bu arıza baş gösterdi her vites geçişinde tırrrr tırrr diye bi ses yapmaya başladı ama endişe edilecek bişiy yok garanti kapsamında halloluyor...

O adam dediğin gibi motoru mahvetmiş ya:) Onun motorda birşey olmamış ama bizim gibi aman motorun orjinalliğini bozmayalım aman arıza yapmasın diye üstüne titreyen insanların motoruna bişi olur:p
Birde şöyle birşey var sürekli redline da vites değiştirerek hangi motoru kullansan o motorun illaki biryerinden arıza çıkar Cbf inde en zayıf noktası orası demekki:cat:
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,882
mrb arkadaşlar.
cbf hakkında bi kaç sorum olucaktı.
lastikleri dublekss mi?
motordaki titreşim aşırı derecemi yoksa minimumlardamı
*
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
mrb arkadaşlar.
cbf hakkında bi kaç sorum olucaktı.
lastikleri dublekss mi?
motordaki titreşim aşırı derecemi yoksa minimumlardamı
*

Titreşim hiç yok, sadece bi kaç kere arkamda oturan 100 km/h ın üzerine çıktığım anlarda ayaklarını koyduğu yerde hafif bi titreşim hisettiğini, ama rahatsız edici olmadığını söyledi. Ama ben kullanan olarak hiç bir hızda ve devirde titreşim hissetmiyorum.
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,882
bilgilendirmeniz için teşekkür ederim.
aklıma gelen bi kaç bişey daha var.
gaz verince farın ışıgı artıyor yanılmıyorsam okumuştum bi yerlerde...
zenon baglama olayını nasıl yapailiriz acaba?
henüz cbf i almadım ama meraktan soruyorum :)
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
Xenon bağlarsan direk aküden çekersin onada bir anahtar takarsın gazla falan alakası kalmaz sürekli yanar:cat:

Benim bildiğimde öyle yapıyorlar zaten:wiinkk: Hiç görmedim duymadım tesisattan faydalanarak xenon takan dediğim gibi yapıyorlar:wiinkk:
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
xenonlu cbf gördüm gerçekten çok orjinal olmuş aküye bağlı gayette verimli ışık veriyor....iyi bi elektrikçi bu işi halleder..
 
Katılım
17 Tem 2006
Mesajlar
10
Slm Arkadaşlar Cbf Imi Satılığa çıkardım Ilgilenen Arkadaşlar Sahibinden .com Da Inceleme Yapabilirler Iyigünler Diliyorum #10468158
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst