Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
cbf 150 sorunu nedir? arızaları daha çok nereden veriri? diger (yamaha ybr ve sukizi apache) ye göre yapıı ve kalite olarak nasıll? kullanan kişilerden bilgi rica ediyorum lütfenn ::wiinkk:

cbf 150 nin sorunu yoktur. Arıza vermez diyebilirim :) ufak tefek şeyler başına gelsede yolda bırakmaz, başını ağrıtmaz. Arkadaşın dediği gibi forumu baştan okumalısın.
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Motosikletin fabrika çıkışı bir kusuru yoktur. Kullanıcıya , gitiği servise bağlı olarak sorunlar çıkabilir ama bunlarda kolay düzeltebilecek şeylerdir.

Siz cbf'e iyi bakarsanız o da size iyi bakar :cat:
 
Katılım
31 Eki 2008
Mesajlar
439
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
cbf yi seviyorum :)
 
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
2,162
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Tüm İslam Aleminin Kurban Bayramı'nı Kutlar , Sevdikleriniz İle Birlikte Bir Ömür Boyu Mutluluklar Dilerim , Nice Nice Bayramlara...
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
ya kardeşler.. bilenler, eskiler.. ben 4000 km deyim.. 300-400 km önce 42 arka dişliyi 40 yaptım.. ama maksimum hızda bi değişiklik olmadı, 5-10 km/h artış oldu ama hafif bayır istiyor ve karşıdan rüzgar esmemeli. 4. viteste 105-110 arasına çıkıyor maksimum. 5. viteste hızlanmıyor. ben orjinal dişli ile 5. viteste düzde bu hızlara zaten çıkabiliyordum. Ayrıca çok dik ve virajlı bayırlarda 1 e düşmem gerekiyor yolcu varken ve dur kalk olayları bu bayır işlerinde yolculu iken zorlaştı. Geçenlerde orjinal dişli ile iki kişi.. ben benim 40dişli ile (tek kişi)45-50 km bir yolculuk yaptık. O motor da 2500 km de. kalkışı ivmelenmesi aşağı yuakarı iki kişi oldukjları halde çok seriydi ve kalkışta benimle kapışabilecek kadar ataktı. Eski cbf kullanıcılarından dişli modifi yapmış arkadaşlardan yorumlarını bekliyorum. ilerki km lerde motor daha iyi açılınca mı performanslı olmaya başlıyacak ? veya neden böyle oldu sizce ? İstanbul' a yolum düşerse 41 arka diş arıyıcam. Bulamazsam orjinal 42 yi takıcam.. 38 lik takıpta kullananlar nasıl verim alıyorlar. Bayır vs yolculu nasıl çıkıyorlar ? Yorumlarınızı bekliyorum.. Ne yapmalıyım. Bekliyim motor açılırmı ? Veya daha farklı veya dişliyi büyültiyim mi ? İyi bayramlar tekrar tüm arkadaşlara...
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
erhemm76 abicim honda 42 dişliyi kafasına göre takmamıştır. Hatta senin tereddütlerin vardı taksam kalkışlar sorun olurmu diye . Şimdi kendin görmüş oldun.

yapacağın şey orjinal dişli ile devam etmendir diye düşnüyorum. Hatta son hızdan çok kalkışlar , serilik önemliylse 42 den de büyük takabilirsin diye düşünüyorum.

Ben orjinal dişli ile 4. viteste 100 görmüştüm. Bence bu vites modifikasyonu bir yana 1. 2. 3. 4. vitesleri hangi aralıklarda attığına bağlı.
 
Katılım
10 Haz 2008
Mesajlar
193
Hepinizin bayramı kutlu olsun :rendeer:
Motor üstünde nice bayramlar görürüz inşallah.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
erhemm76 abicim honda 42 dişliyi kafasına göre takmamıştır. Hatta senin tereddütlerin vardı taksam kalkışlar sorun olurmu diye . Şimdi kendin görmüş oldun.

yapacağın şey orjinal dişli ile devam etmendir diye düşnüyorum. Hatta son hızdan çok kalkışlar , serilik önemliylse 42 den de büyük takabilirsin diye düşünüyorum.

Ben orjinal dişli ile 4. viteste 100 görmüştüm. Bence bu vites modifikasyonu bir yana 1. 2. 3. 4. vitesleri hangi aralıklarda attığına bağlı.

Ama şu da var.. Arkaya 38 lik dişli taktırdığı halde çok memnun olanlar 4. viteste 120 km/h yapan arkadaşlar var.. ben bunu mümkübn değil yapamam. ben benim motora 38 lik takmış olsaydım 4. viteste bile hızlanmayabilir, gaz yemeyebilirdi. Yani ben arkayı 40 diş yaparak 2 diş küçültmüş oldum. 38 lik takanlar 4 diş küçültmüş oluyor. Yani onların küçültme oranı, modifiye oranı daha da büyük, onlardan şikayet duymuyorumda ben neden memnun değilim.. ? Benim motorumun çekişinde bi anormallik mi var yoksa daha 4000 km deyim motorun dah da açılması mı gerekiyor.. Eğer bu sorularıma bi cevap bulamazsam orjinalini takıcam zaten, şu anda tek avantajı uzun seyahlerde motor daha düşük devirler kullanıyor ve daha rahat.. Eski orj.. dişli ile 90 yaptığı devirde şu anda 100 yapıyor.. böyle bi 10 km kazanım oldu.. Tek kullanırkende sorun olmuyor.. Ama yolculu kullanım zaman zaman sıkıntılı olabiliyor..
 
Katılım
22 Kas 2005
Mesajlar
59
Merhaba hondacılar.Öncelikle tüm motorseverlerin ve Türk-islam aleminin bayramını kutlarım.Yaklaşık 1 ay kadar önce aranıza katıldım.İlk olarak scooterdaydım onu sattım tigrina aldım ve ilk gerçek anlamda vitesli motorum şu an cbf 150.İlk acemilik dönemini sorunsuz geçiriyorum.Sizlere sorum devir saati olmadığı için özellikle rampalarda filan vites küçültmek ürkütüyor beni malum motun seside çıkmayınca bi tarafını kırarım diye korkuyorum.Ekonomik kullanım benim tarzım hiç öyle hız performans merakım yoktur. Buna göre bana uygun bi vites-km tablosu verebilir misiniz? Birde son olarak şehir dışı kullanımda en ekonomik maksimum sürat ne olmalıdır yaklaşık olarak?:rendeer:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Merhaba hondacılar.Öncelikle tüm motorseverlerin ve Türk-islam aleminin bayramını kutlarım.Yaklaşık 1 ay kadar önce aranıza katıldım.İlk olarak scooterdaydım onu sattım tigrina aldım ve ilk gerçek anlamda vitesli motorum şu an cbf 150.İlk acemilik dönemini sorunsuz geçiriyorum.Sizlere sorum devir saati olmadığı için özellikle rampalarda filan vites küçültmek ürkütüyor beni malum motun seside çıkmayınca bi tarafını kırarım diye korkuyorum.Ekonomik kullanım benim tarzım hiç öyle hız performans merakım yoktur. Buna göre bana uygun bi vites-km tablosu verebilir misiniz? Birde son olarak şehir dışı kullanımda en ekonomik maksimum sürat ne olmalıdır yaklaşık olarak?:rendeer:

Aslında motora alışınca bahsettiğin gibi bi hız-vites tablosuna hiç ihtiyacın olmayacak. 60-70 km/h gibi 5. vitese tak. 80-90 km/h gibi uzun yolda sürekli sıkıntısız seyahat edebilirsin. İhtiyaç duyduğunda yol durumuna göre gerekiyorsa 95-100 km/h gibide sabitliyebilirsin. Ama 80-90 km/h gibi sabitlersen hem motor çok rahat yol alır.. Sıkılmaz, sıkışmaz. Hemde yakıt ekonomisi yaparsın.
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Kas 2005
Mesajlar
59
Teşekkür ederim.Peki vites düşmem gereken durumlarda nasıl? Mesela 4. vites birampaya sardım sürat kaç olduğunda (ortalama) vites düşmeli?
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Teşekkür ederim.Peki vites düşmem gereken durumlarda nasıl? Mesela 4. vites birampaya sardım sürat kaç olduğunda (ortalama) vites düşmeli?

ben arkada 40 diş kullanıyorum. Hız-vites değerlerimiz farklı. bende scooterdan geçiş yaptım 3 ay önce böyle bi bilgiye hiç ihtiyacım olmadı. Motorun devri çok kritik noktaya olmamak kaydıyla düşer çekiş azalır. vites küçültürsün. Ama yinede mutlak bi km/h değeri istiyorsan orjinal dişli kullanan arkadaşlar yardımcı olurlar..
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
60-70 km lerde 5 e takma . Gaz yemiyor motor o zaman. 60-70 arası 3. viteste çok güzel gidiyor motor.70 te 4 e takarsın sonra 80-85 gibi 5 e takarsın.

Düşük devir güzel sesi çıkmıyor motorun bende bazen 50-60 ta 5 e takıyorum ama ani ivmelenme gerektiği yerlerde motor kendini geç toparlıyor.

İlk 1000 km bolca vites değiştirin ama değiştirmeler sesli olmasın. Özellikle 2 den bire düşürürken . Önce boş sonra 1 yapın. 1 den 2 ye çıkarkende.

Hatta deviri ayarlayıp 3 . vitesten 4.cüye debriyaj kullanmadan sessiz bir biçimde geçiriyorum ama bunun zarar verebileceğini okudum. Artık yapmıyorum.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Benim km. 1020 oldu. Bugün 1000 bakımına gideceğim. Motorun sesi biraz fazlalaştı sanki. Bakalım yağ değişince neler olacak ?

1000 bakımından geleli bir hafta oldu. Sadece motorun yağı değişti. 1,2 Lt. Castrol Power1 4T 10W-40 konuldu. Genel bakımı yapıldı, fren ayarı, debriyaj ayarı vs. gibi ufak detaylara bakıldı. Servise gittiğimde motorun her tarafı kir içindeydi. Bir kaç gün önce yağan yağmurdan dolayı. Bir güzelde yıkadılar parlattılar. Herhangi bir sorunumun olup olmadığını sordular , yok dedim.

Yağ değişiminden sonra en belirgin hissettiğim şey vites geçişlerinin yumuşamasıydı. Önceden kemikli geçen vitesler artık sessizce geçiveriyor. Motor sesi biraz daha toklaştı. Başka bi durum yok. :)
 
Katılım
19 Nis 2008
Mesajlar
71
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar benim boyum şuan 1.75 ve 66 kiloyum.Sizce motorla bütünleşirmiyim?
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
Teşekkür ederim.Peki vites düşmem gereken durumlarda nasıl? Mesela 4. vites birampaya sardım sürat kaç olduğunda (ortalama) vites düşmeli?

Dostum güzel bir konuda yardım istemişsin bende elimden geldiği kadar açıklama yapayım sana ama emin ol kısa süre sonra bunların hepsini çözeceksin yani hiç sorun olmayacak alışacaksın:wiinkk:

Şimdi sorunun yanıtı olarak mesela 4.vites bir rampadan iniyorsun 3e alacaksan 40 km civarı uygundur 40km üstü kaydırma yapabiliyor veya motor yüksek devirde kompresöre biniyor. Vites yükseltirkende tasarruflu kullanmak istiyorsan
1. Vites-10 km
2.Vites- 30 km
3.Vites- 45 km
4.Vites- 55 km
Bu şekilde kullanırsan hem motor hiç ses çıkartmıyor sanki boşta gidiyormuşsun gibi akıyor resmen hemde yakıt bayağı bir ekonomikleşiyor tabi bu şekilde kullanımıda sadece düz yolda yaparsın:cat:

Özelliklede vitesi 3 den 2 ye düşürürken dikkat et hızın 25-30 un üstünde olmasın:cat:
 
Katılım
8 Ara 2008
Mesajlar
13
ya arkadaşlar honda cbf 150 almaya karar verdim ama ruhsat ve plaka maliyeti ne kadar olur bilgisi olan varmı bi de bakımı nasıl yapılmalı yağ egzos falan kaç kilometrede neyi kontrol ettirmeliyim
 
Katılım
13 Eki 2008
Mesajlar
304
ya arkadaşlar honda cbf 150 almaya karar verdim ama ruhsat ve plaka maliyeti ne kadar olur bilgisi olan varmı bi de bakımı nasıl yapılmalı yağ egzos falan kaç kilometrede neyi kontrol ettirmeliyim

150 ytl civarında zaten alınca söylüyorlar 1000 4000 8000 böyle gider:cat:

Arkadaşlar benim boyum şuan 1.75 ve 66 kiloyum.Sizce motorla bütünleşirmiyim?

tam sana göre kardeşim ben 95 kiloyum bana bile oluyor:cat:
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst