Suzuki Suzuki Burgman Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
8 Nis 2005
Mesajlar
599
arkadaşlar bir süredir internete giremedim.
ne yazık ki motorumda sıkıntı var. lütfen bana bir fikir verin.
motorumun sanki sesi değişti, daha sert çalkışıyor rölantide sanki.
sık sık stop ediyor, özellikle dururken ama gazı bırakıp giderkende oldu,
bu esnada kontağı kaparken çıkan sese benzer bir ses çıkıyor,
hafif gaz verdiğinde kendini silkeliyor, sanki ileri geri hareket ediyor, titriyor
ve arada pat diye bir ses geliyor, genelde gaz verirken bu ses, tıpa sesi gibi sanki.
sizlerle görüştüğüm akşam artık moralimi bozmayacağım dedim ama ne çare.
sizce problem yada problemler neler olabilir. yardımcı olursanız sevinirim.
param olunca bir servise götüreceğim ancak pek bilgim olmadığı için gereksiz pek çoy yapıp daha fazla masraf çıkarabileceklerini yada hallettik deyip sorunun devam edebileceğinden korkuyorum.
teşekkür ederim, görüşürüz dostlar.

Uğur yağını kontrol ettinmi motorun muhtemelen eksiltmiştir. Bunu sakın unutma
1-Rölanti'de sert çalışıyor dediğin ne tam olarak anlamadım ses fazla mı çıkıyor.
2-Stop etme soğukken mi yapıyor yoksa motor sıcakkende stop ediyormu? Stop ettikten sonra hemen çalışıyormu yoksa 2-3 kere marşa basıp gaz vermen gerekiyor mu? Stop ederken o sesin çıkması normal
Muhtemelen yakıttan kaynaklanan bir sorun yaşıyorsun enjektör temizliyici türü bir katkı kullanıp bu sorunu aşabilirsin.
Çok ciddi problemler gibi görünsede değil aslında sen yağını ihmal etme ve zamanından önce değiştir. Bu en önemli diğer sorunların için bir ufak bakıma ihtiyacın var. Hava filtreni ve Benzin filtreni değiştir. Motora subap ayarı yaptır. Enjektör temizliği (enjektörde sorun yoksa) yaptırırsan seni üzmez canını çokta sıkmana gerek yok. :cat:
 
Katılım
19 Nis 2006
Mesajlar
117
Uğur yağını kontrol ettinmi motorun muhtemelen eksiltmiştir. Bunu sakın unutma
1-Rölanti'de sert çalışıyor dediğin ne tam olarak anlamadım ses fazla mı çıkıyor.
2-Stop etme soğukken mi yapıyor yoksa motor sıcakkende stop ediyormu? Stop ettikten sonra hemen çalışıyormu yoksa 2-3 kere marşa basıp gaz vermen gerekiyor mu? Stop ederken o sesin çıkması normal
Muhtemelen yakıttan kaynaklanan bir sorun yaşıyorsun enjektör temizliyici türü bir katkı kullanıp bu sorunu aşabilirsin.
Çok ciddi problemler gibi görünsede değil aslında sen yağını ihmal etme ve zamanından önce değiştir. Bu en önemli diğer sorunların için bir ufak bakıma ihtiyacın var. Hava filtreni ve Benzin filtreni değiştir. Motora subap ayarı yaptır. Enjektör temizliği (enjektörde sorun yoksa) yaptırırsan seni üzmez canını çokta sıkmana gerek yok. :cat:

duffy dostum cevabın için çok sağol. senin sorularını cevaplayayım.
1-rölantide eskiye göre daha yüksek sesle çalışıyor gibi.
2-stop etme sanırım soğukken yapıyor çünkü şu sıralar pek uzun mesafeye gitmedim, çoğunlukla çalıştıktan sonra ilk 4-5 km de yapıyor bunu. marşa basınca hemen çalışıyor. bakımdan beri tahminim(ne yazık ki ilk heyecanımla bakım yaptırdığım km'yi not almadım) 1500 km belki olmuştur.
benzini hep aynı yerden almaya çalışıyorum. bu sefer aldığım yeri değiştireceğim. marka olarakta genelde shell kullanıyorum.
bu yakında bir servise gidip senin dediğin parçaları kontrol ettireyim.
tekrar teşekkür ederim.

bu arada ortalama 7 litre(25 tl lik) benzin ile şehir içi ortalama 150 km yapıyor gibi bir tespitte bulundum. gösterge tam kırmızı göstergenin başlangıç sınırına geldiğinde benzin alıyorum ve ortalama 7.2 litre benzin alıyor. bu, kırmızı göstergenin sınırına geldiğinde daha içerde yaklaşık 6 litre benzin daha mı olduğunu gösteriyor(depo 13 litre bildiğim kadarı ile).
bu şekilde kullanmaya devam ettiğimde 220-230 km yol yaptıktan sonra artık göstergeninde iyice sonuna geldiğini görünce işimi garantiye almak için benzin aldım.
izmite giderkense 25 ytl ile ortalama 180 km yol yaptığını tespit etmiştim. acaba yanıldım mı? şehir içi-dışı yaklaşık aynı benzinle 30 km farkedebilirmi.
teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
339
benimde artık bi dl alma zamanım geldi sanırım bizim oğlanın ilanını koydum bakalım kısmet...
sahibinden.com İlan No :#10905088

Burgmanı satmana üzüldüm ya. Hayırlısı olsun. Yalnız motorun resimlerine baktım da, bir sırt çantasını gidona öyle asmayı 40 yıl düşünsem aklıma gelmezdi, süper fikir valla. Ayrıca egzoz değişmiş miydi? Koruması yok ve yeni gibi duruyor da...

bu arada ortalama 7 litre(25 tl lik) benzin ile şehir içi ortalama 150 km yapıyor gibi bir tespitte bulundum. gösterge tam kırmızı göstergenin başlangıç sınırına geldiğinde benzin alıyorum ve ortalama 7.2 litre benzin alıyor. bu, kırmızı göstergenin sınırına geldiğinde daha içerde yaklaşık 6 litre benzin daha mı olduğunu gösteriyor(depo 13 litre bildiğim kadarı ile).
bu şekilde kullanmaya devam ettiğimde 220-230 km yol yaptıktan sonra artık göstergeninde iyice sonuna geldiğini görünce işimi garantiye almak için benzin aldım.
izmite giderkense 25 ytl ile ortalama 180 km yol yaptığını tespit etmiştim. acaba yanıldım mı? şehir içi-dışı yaklaşık aynı benzinle 30 km farkedebilirmi.
teşekkür ederim.

Kırmızı bölgenin başına gelse bile nerdeyse yarım depo benzin kalır. Ben genelde kırmızı bölgenin altına indiğinde alıyorum hala 1 lt daha kalıyor. Bir kere unutupta yolda kalmıştım. Tam 12.7 lt benzin almıştı. Yani 0.3 lt benzini kullanamıyorsun:mrgreen:

Tüketim değerleri biraz yüksek ama şehiriçinde gidiyor ve birazda basıyorsan normal.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Nis 2006
Mesajlar
117
nomarka teşekkür ederim.
biraz fazla olan tüketim, egsozumun içinin tamamen bitik olmasından kaynaklanması olasımıdır sence.
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
339
nomarka teşekkür ederim.
biraz fazla olan tüketim, egsozumun içinin tamamen bitik olmasından kaynaklanması olasımıdır sence.


Olabilir. Sonuçta gazın geçişini engelleyen herşey tüketimi arttırır. Senin tam problemini bilmiyorum ama katalitik konvertör ömrünü doldurmuş olabilir. Hem performansa etki eder, tüketimi arttırır haliyle. İnşallah problemlerin düzelir de sorunsuz keyifle yol alırsın...
 
Katılım
19 Nis 2006
Mesajlar
117
Olabilir. Sonuçta gazın geçişini engelleyen herşey tüketimi arttırır. Senin tam problemini bilmiyorum ama katalitik konvertör ömrünü doldurmuş olabilir. Hem performansa etki eder, tüketimi arttırır haliyle. İnşallah problemlerin düzelir de sorunsuz keyifle yol alırsın...

evet, egsozumun içindeki herşey dağılmış durumda, bomboş, dağılan herşey sallanıyor içinde. param olmadığı için şu sıralar değiştiremiyorum. egsozun en az 800tl olduğunu düşününce...
paylaşımın için ve iyi dileğin için teşekkür ederim.
 
Katılım
2 Mar 2007
Mesajlar
870
@nomarka
egzozu bakımdan geçirdim bi kere ondan öyle yeni gibi duruyor. korumayı tutan civataları kaybettiğim içim takmadım. neyseki sonradan buldum çok orjinal parçalar aynısını başka yerden bulmak mümkün olmazdı...
o öndeki çantayıda uzun yollarda hem su şişesi koymak hemde fotoğraf makinası cüzdan vs. gibi sürekli el altında olmasını istediğimiz şeyleri depolamak için kullanıyoruz.
 
Katılım
8 Nis 2005
Mesajlar
599
duffy dostum cevabın için çok sağol. senin sorularını cevaplayayım.
1-rölantide eskiye göre daha yüksek sesle çalışıyor gibi.
2-stop etme sanırım soğukken yapıyor çünkü şu sıralar pek uzun mesafeye gitmedim, çoğunlukla çalıştıktan sonra ilk 4-5 km de yapıyor bunu. marşa basınca hemen çalışıyor. bakımdan beri tahminim(ne yazık ki ilk heyecanımla bakım yaptırdığım km'yi not almadım) 1500 km belki olmuştur.
benzini hep aynı yerden almaya çalışıyorum. bu sefer aldığım yeri değiştireceğim. marka olarakta genelde shell kullanıyorum.
bu yakında bir servise gidip senin dediğin parçaları kontrol ettireyim.
tekrar teşekkür ederim.

bu arada ortalama 7 litre(25 tl lik) benzin ile şehir içi ortalama 150 km yapıyor gibi bir tespitte bulundum. gösterge tam kırmızı göstergenin başlangıç sınırına geldiğinde benzin alıyorum ve ortalama 7.2 litre benzin alıyor. bu, kırmızı göstergenin sınırına geldiğinde daha içerde yaklaşık 6 litre benzin daha mı olduğunu gösteriyor(depo 13 litre bildiğim kadarı ile).
bu şekilde kullanmaya devam ettiğimde 220-230 km yol yaptıktan sonra artık göstergeninde iyice sonuna geldiğini görünce işimi garantiye almak için benzin aldım.
izmite giderkense 25 ytl ile ortalama 180 km yol yaptığını tespit etmiştim. acaba yanıldım mı? şehir içi-dışı yaklaşık aynı benzinle 30 km farkedebilirmi.
teşekkür ederim.

Tam tahmin ettiğim benzinciden alıyorsun:cherry: shell bir dönem Ford'larda sorun çıkartmıştı. Ben derim ki BP'yi dene ben senelerdir zorda kalmadığım sürece oradan aldım sorun çıkmadı. Bu benzin işi çok ilginç bazıları oradan memnun oluyor anlamadım. Yakıt tüketimin normal ancak yakıt tüketimi hesaplaması şamandıra yöntemiyle doğru sonuç vermez. Deponu full doldurup (depo kapağının altındaki metal plakaya kadar) yaklaşıp 100km yok gittikten sonra aynı benzinciden hatta aynı pompadan yine aynı yere kadar doldurman gerekli. Çıkan değerleri not et örneğin: Yaptığın km. - Aldığın Lt.- Tutar - Lt. fiyatı bunlar daha hassas olarak hesaplama imkanı tanır. Ancak senin aldığın benzin ile yaptığın km. bu günkü şartlara göre normale yakın bir değer.
Egzost bir etken ancak senin durum farklı susturucu ve öncesinde bir delik olmadığı için tüketimin çok az miktarlarda artmış olabilir.
 
Katılım
31 Mar 2006
Mesajlar
862
cumartesi güzel gezdik. kavaktaki manzara muhteşemdi. hava güzel olursa önümüzdeki cumarteside bir gezi yapalım. o zamana elim biraz daha düzelirse, bmw ile geleceğim.inşallah.

herkese iyi haftalar, sağlıklı ve kazasız günler dilerim.
 
Katılım
14 Haz 2005
Mesajlar
584
gruptan iyice koptum çok zaman geçti toplantılara katılamayalı ... umarım önümüzdekilere gelirim....
 
Katılım
14 Mar 2007
Mesajlar
338
cumartesi güzel gezdik. kavaktaki manzara muhteşemdi. hava güzel olursa önümüzdeki cumarteside bir gezi yapalım. o zamana elim biraz daha düzelirse, bmw ile geleceğim.inşallah.

herkese iyi haftalar, sağlıklı ve kazasız günler dilerim.

Uzun zamandır böyle keyifli yol yapmamıştık, Allahtan Deniz'e uyup yağmur korkusuyla geri dönmedik..:p:p
Aynı güzergah cumartesi yine gidelim:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Nis 2005
Mesajlar
599
Ya bak gezmek için yüzlerce km yapmaya gerek yok güzel yol keyifli güzergah siz bana takılın gerisini merak etmeyin:cherry: Aslında şu hazır mangallardan bagaja atıp herkes kendi yiyeceği kadar et alsa öyle bişeyde yapabiliriz o yol üstünde güzel yerler vardı sağa sola bakmaktan boynum ağrıdı valla
 
Katılım
14 Mar 2007
Mesajlar
338
Ya bak gezmek için yüzlerce km yapmaya gerek yok güzel yol keyifli güzergah siz bana takılın gerisini merak etmeyin:cherry: Aslında şu hazır mangallardan bagaja atıp herkes kendi yiyeceği kadar et alsa öyle bişeyde yapabiliriz o yol üstünde güzel yerler vardı sağa sola bakmaktan boynum ağrıdı valla

Abi bundan sonra senin peşindeyiz, mangal olayını mutlaka yapalım..
Cumartesi için hazırlanalım, hem mangal hem gezinti, yola çıkmadan alışveris yaparız bağajları doldurur gideriz hazır mangal et filan..:queen::queen:
 
Katılım
31 Mar 2006
Mesajlar
862
Ya bak gezmek için yüzlerce km yapmaya gerek yok güzel yol keyifli güzergah siz bana takılın gerisini merak etmeyin:cherry: Aslında şu hazır mangallardan bagaja atıp herkes kendi yiyeceği kadar et alsa öyle bişeyde yapabiliriz o yol üstünde güzel yerler vardı sağa sola bakmaktan boynum ağrıdı valla

abi ne yapalım serhat biliyor diye adamın peşine takılıyoruz. esas cevher sendeymiş yeni öğrendik. bencede çok mantıklı gözüküyor bu fikir. ben varım
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
260
ne oluyor bakııımmm burda..
ben yokken kaynatmışşınız yine...
Ben sizi sevmiyorum artık.:salut:
Nedir bu be hep benle ugraşıp durmak...
Gidin keko vedatla ugraşın....
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
1,328
Herkeze selam bu hafta içinde 2002 model BMW F650gs mi maddi nedenlerden dolayı 2004 burgman 400 ile takaslıyorum.Umarım yeni motorum ile mutlu mesut yol yapabilirim.Hiç aklımda olmayan bir motordu o yüzden çok derin bilgilere sahip değilim.İnşallah bu topic sayesinde burgman hakkında geniş bilgi bulucam.Kısacası artık bende aranızdayım :p:rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst