Kymco Venox & Hyosung GV 250 Müsabakası

250 cc Cruiser olarak hangisi daha iyi?


  • Kullanılan toplam oy
    433
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
411
Yarım enjeksiyon diye birşey var ama tek silindirli bir motorda ha yarım ha tam çok fark etmez eğer motor iki silindir veya daha fazlaysa her silindire ayrı enjektör konulduğunda bu tam enjeksiyon olur yok eğer tek enjektör ile bir boğaz yardımı ile iki veya daha fazla silindire yakıt sevki varsa o zaman o sisteme yarım enjeksiyon derler.
Yalnız ben birşey daha ifade etmek istiyorum arkadaşlar genellike bu enjektör işine çok fazla takıyorlar enjektörlü bir motoru çok daha az yakarmış en yüksek güceenjektörle çıkılabilirmiş gibi düşünüyorlar bunlar aslında birazda pazarlama hileleridir aslında çünkü en yüksek güç karbüratörden alınabilir bu nedenle amerikan drag otomobillerinde enjektörlü motor kullanılmaz yakıt ekonomisi denirse enjektör yine gerekli değildir çünkü enjektörle karbüratör arasındaki ekonomi farkı gerçek olarak yüzde ikiyi geçmez aralarındaki asıl fark ve enjektörün ortaya çıkış amacı çıkıştaki egzost dumanına göre girişi elektronik olarak (veya eski modellerde mekanik olarak) kontrol edebilmek ve egzost gaz normunu yakalayabilmektir. O nedenle alacağınız motorda o kadarda enjeksiyonmuş yarım tam vs fazla takılmayın derim.
Hatta motorunuz karbüratörlüyse aslında daha avantajlısınız çünkü arıza sorununuz yoktur çünkü bozulacak tek parça karbüratördür onu onardığınızda sorun biter ama enjektörlü sistemde arıza giderilemediği için aylarca aşırı yakıt yakarak çalışan veya yolda giderken tak stop edip ne olduğuna hiç anlam verilemeyen enjektör sorunları mevcuttur.
Bu kadarda takmayın enjektöre bence
 
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
632
Bilgi için teşekkür ederim ama yinede şu soru kafama takıldı xt600 kullanıcılarıyla konuştuğum onların benzin sarfiyatı misli misli xt660a göre fazlaydı.Tabii hava-yol sürücü faktörleri var işin içinde ama yinede telaffuz ettikleri rakamlar 660a göre baya fazla gelmişti.Bozuşma ıvır zıvır konusunda doğrudur,tamiri baya bir pahalıymış...neyse ben zaten xt660ı sattım yakında venoxuda satacağım ne karburatör ne enjeksiyon hayatıma uzun bir süre girmeyecek...
 
Katılım
25 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Bende çok yeni bir motor sürücüsü olarak ilk motorum GV250'den gayet memnunum. Venox cruiser gibi gelmiyor bana daha çok cruiser ile sport karışımı ayrı bir sınıfmış gibi geliyor. Tabi benimki zevk meselesi herkesin beğenisine saygı duyarım. Ama ben cruiser motorumu aksesuar ile donatmak isterim, ama venoxa sissy bar bile ekleseniz sırıtır. Performans ve ekonomi olarak karşılaştırma bile yapacak durumda değilim zaten venoxu kullanmadım hiç sadece park halinde bir kaç kere inceleme fırsatım olmuştu ama çok sağlam ve güçlü bir görüntüsü olduğu gerçek.
 
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
632
Ben ikisinide kullandım uzun süre bana hyo. daha performanslı ve torklu gelmişti ama ben hyo.da bir sürü talihsizlik yaşadım teknik bir arızadan kaza yaptım.Kymco hyo kadar performanslı gelmedi ayrıca kimine göre iyi kimine göre kötü kymcoda sıfır titreşim sıfır ses.Hyo.da belli bir devirde titreşim var ve bnm eski gv250nin egzozlar açıktı ve muhteşem bir sesi vardı ama tip olarak kesinlikle venox 10 numara benimkinde sisibar var harbiden sırıtıyor.
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
411
Bilgi için teşekkür ederim ama yinede şu soru kafama takıldı xt600 kullanıcılarıyla konuştuğum onların benzin sarfiyatı misli misli xt660a göre fazlaydı.Tabii hava-yol sürücü faktörleri var işin içinde ama yinede telaffuz ettikleri rakamlar 660a göre baya fazla gelmişti.Bozuşma ıvır zıvır konusunda doğrudur,tamiri baya bir pahalıymış...neyse ben zaten xt660ı sattım yakında venoxuda satacağım ne karburatör ne enjeksiyon hayatıma uzun bir süre girmeyecek...

Mesela bir model var diyelim karbüratörlü bunun model yılı doluyor fabrika yenisini karbüratör yerine enjektörlü üretiyor burada eski karbüratörlü olan ile yeni enjektörlü olan arasındaki tek fark enjektör değilki motor zaten yeni kompresyon zaten yüksek dolayısıyla yanma odası verimi fazla ve buna ilaveten eğer eski modelin yakıtı fazla diye şikayet varsa yenisinde bu zaten gözönüne alınıyor mesela şanzıman oranları yeniden hesaplanıyor son dişli oranları değiştiriliyor ağırlık bazen azaltılıyor olmadı lastikler bir taban inceltiliyor kompresyon yükseltilip verim arttırılıyor. O şekideki motora karbüratör taksan o da o kadar yakmayacak motor mekaniğindeki gelişmeler gözardı oluyor ve sanki tüm yakıtı tasaruf eden şey enjektörmüş gibi algılanıyor :)
Kısacası motor yeni model ve karbüratörlüyse zaten çok yakmaz ama yeni olupta karbüratörlü olan motor sayısı egzos emisyon şartnamesi nedeniyle azalmaya başladığı içinde bence en iyi motor fazla yakmayan karbüratörlü motordur :) Sırf bir motor karbüratörlü diye işe yaramaz mantığı ile bakılmaması için yazıyorum bunları
 
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
632
Mesela bir model var diyelim karbüratörlü bunun model yılı doluyor fabrika yenisini karbüratör yerine enjektörlü üretiyor burada eski karbüratörlü olan ile yeni enjektörlü olan arasındaki tek fark enjektör değilki motor zaten yeni kompresyon zaten yüksek dolayısıyla yanma odası verimi fazla ve buna ilaveten eğer eski modelin yakıtı fazla diye şikayet varsa yenisinde bu zaten gözönüne alınıyor mesela şanzıman oranları yeniden hesaplanıyor son dişli oranları değiştiriliyor ağırlık bazen azaltılıyor olmadı lastikler bir taban inceltiliyor kompresyon yükseltilip verim arttırılıyor. O şekideki motora karbüratör taksan o da o kadar yakmayacak motor mekaniğindeki gelişmeler gözardı oluyor ve sanki tüm yakıtı tasaruf eden şey enjektörmüş gibi algılanıyor :)
Kısacası motor yeni model ve karbüratörlüyse zaten çok yakmaz ama yeni olupta karbüratörlü olan motor sayısı egzos emisyon şartnamesi nedeniyle azalmaya başladığı içinde bence en iyi motor fazla yakmayan karbüratörlü motordur :) Sırf bir motor karbüratörlü diye işe yaramaz mantığı ile bakılmaması için yazıyorum bunları



Daha ne diyim bütün sorularımı yanıtladınız bu konu ile ilgi,çok teşekkürler.
 
Katılım
7 Ağu 2006
Mesajlar
163
Mesela bir model var diyelim karbüratörlü bunun model yılı doluyor fabrika yenisini karbüratör yerine enjektörlü üretiyor burada eski karbüratörlü olan ile yeni enjektörlü olan arasındaki tek fark enjektör değilki motor zaten yeni kompresyon zaten yüksek dolayısıyla yanma odası verimi fazla ve buna ilaveten eğer eski modelin yakıtı fazla diye şikayet varsa yenisinde bu zaten gözönüne alınıyor mesela şanzıman oranları yeniden hesaplanıyor son dişli oranları değiştiriliyor ağırlık bazen azaltılıyor olmadı lastikler bir taban inceltiliyor kompresyon yükseltilip verim arttırılıyor. O şekideki motora karbüratör taksan o da o kadar yakmayacak motor mekaniğindeki gelişmeler gözardı oluyor ve sanki tüm yakıtı tasaruf eden şey enjektörmüş gibi algılanıyor :)
Kısacası motor yeni model ve karbüratörlüyse zaten çok yakmaz ama yeni olupta karbüratörlü olan motor sayısı egzos emisyon şartnamesi nedeniyle azalmaya başladığı içinde bence en iyi motor fazla yakmayan karbüratörlü motordur :) Sırf bir motor karbüratörlü diye işe yaramaz mantığı ile bakılmaması için yazıyorum bunları

Uzun süredir kafamı kurcalayan bir konuydu, tesadüf sitede gezinirken bu topicte karşıma çıktı, eline diline sağlık bilgilendirdiğin için kardeş. Ben de enjeksiyon hevesi yüzünden (karbüratörlü çok yakar hesabına) bir çok sevdiğim modeli gündemimden çıkarmak zorunda kalmıştım, iyi oldu şimdi bu bilgiler.
 
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
232
arkadaşlar ankette birde suzuki ibaresi var ama bunu pek fazla takan olmamış. pek bi bilgim yok bu klasmandaki motorlar hakkında ama bi japonla kıyaslanmaz gibime geliyor.
 
Katılım
4 Kas 2006
Mesajlar
26
arkadaslar merhaba foruma yenı uye olan ve aranıza katılan bırı olarak...
venox su sogutmalı hyosung hava-yag sogutmalı bunların bır farkı varmı avantaj yada dezavantajı.. ben hava-yag sogutmalı ıle hıc durmadan kac km gıdebılırım.. bende bu ıkı model arasında gıdıp gelıyorum.. karar asamasındayım..

tesekkurler...
 
Katılım
27 Ara 2008
Mesajlar
23
Kymco venox tek geçerimmm sana söliimmmm bence alacaksan Kymcoo al derim ... hakkında hayırlısı tabi:cat:
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
En iyisi venox, hepsine bir kere bin, suzuki nin silindir yapısı sana cruiser zevki vermeyecek, Hyo ise sorunlu motor mu desem imalatçısında mı, ithalatçısından kaynaklanan sorunlar mı desem en az 20 senesi var. Şöyle diyeyim hyosungun tasarımsızlık mühendisleri diyecem artık, gt de gv de de aynı motoru kullanmış mantık ne yahu, Cruiser ruhuna aykırı bir motor gv cruiser giysisi giydirilmiş bir naked bu ve sana asla cruiser chopper zevki vermeyecek. Benim için görüntü diyorsan motor önemli değil, gaz kesme problemi ( bir kamyondan kaçmak için gaz veriyorsun ve anlık kesiliyor ne hissederdin, eski firması battığı için garantiden de değiştirmiyorlar artık, çok riskli bir şey ama acxemi kullanıcılar bu sorunun ne kadar büyük olduğunun farkında değil ), parça pahalılığı, uygun aksesuar bulamama vs... Ama venox bambaşka bir motor, duruşu gidişi, sağlamlığı en iyisi venox...
 
Katılım
8 Mar 2008
Mesajlar
2,536
arkadaşlar merhaba...

epeydir bu topic'e gelen giden olmamış....

bütün sayfaları okudum,aslında bende venox almayı düşünüyorum ama kullanıcılarıylada yazışmak istiyorum....
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
1,037
Karşi şeriten geçen bir motosiklet oldukça dikkatimi çektiği için ne pahasına olursa olsun en kısa mesafeden dönüş yaparak yakalamayı başardim. Sağ olsun kullanıcı motosiklet sevdasından anladığı için benimle yakında ilgilendi. Motosikleti okadar çok beğendim ki satarmısınız ? diye sordum bile. Arkadaş daha büyük cc. motosiklet almak için birkaç ay içinde satacağını söyledi. Henüz ikinci bir görüşmemiz olmadı. Bu arada motosikletin yedek parça ve fiyatlarını araştırdım. Fakat anormal derecede yüksek olan parça fiyatları beni resmen ürküttü. Fakat görüntü olarak seçim yapaçak olsam yinede venox derim.
 
Katılım
18 Tem 2005
Mesajlar
1,144
venox sahibiyim. her ne kadar aksesuar taşımasa da, koruma demiri ve ccbar yaptırmak zorundayım.bu hafta bu işlerle ilgilenen çağlayan tarafında bir ustaya bıraktım.
Benim bu motor ile tek sıkıntım şöyle oluyor: "bu hafta sonu, en uzak nereye kadar gitsem acaba ?" diye soruyorum kendi kendime. şu aralar bol yağışlı istanbulda tabi ki yatıya çektim ,yerler kuruduğunda yine yollara düşerim sanırım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst