Yarım enjeksiyon diye birşey var ama tek silindirli bir motorda ha yarım ha tam çok fark etmez eğer motor iki silindir veya daha fazlaysa her silindire ayrı enjektör konulduğunda bu tam enjeksiyon olur yok eğer tek enjektör ile bir boğaz yardımı ile iki veya daha fazla silindire yakıt sevki varsa o zaman o sisteme yarım enjeksiyon derler.
Yalnız ben birşey daha ifade etmek istiyorum arkadaşlar genellike bu enjektör işine çok fazla takıyorlar enjektörlü bir motoru çok daha az yakarmış en yüksek güceenjektörle çıkılabilirmiş gibi düşünüyorlar bunlar aslında birazda pazarlama hileleridir aslında çünkü en yüksek güç karbüratörden alınabilir bu nedenle amerikan drag otomobillerinde enjektörlü motor kullanılmaz yakıt ekonomisi denirse enjektör yine gerekli değildir çünkü enjektörle karbüratör arasındaki ekonomi farkı gerçek olarak yüzde ikiyi geçmez aralarındaki asıl fark ve enjektörün ortaya çıkış amacı çıkıştaki egzost dumanına göre girişi elektronik olarak (veya eski modellerde mekanik olarak) kontrol edebilmek ve egzost gaz normunu yakalayabilmektir. O nedenle alacağınız motorda o kadarda enjeksiyonmuş yarım tam vs fazla takılmayın derim.
Hatta motorunuz karbüratörlüyse aslında daha avantajlısınız çünkü arıza sorununuz yoktur çünkü bozulacak tek parça karbüratördür onu onardığınızda sorun biter ama enjektörlü sistemde arıza giderilemediği için aylarca aşırı yakıt yakarak çalışan veya yolda giderken tak stop edip ne olduğuna hiç anlam verilemeyen enjektör sorunları mevcuttur.
Bu kadarda takmayın enjektöre bence
Yalnız ben birşey daha ifade etmek istiyorum arkadaşlar genellike bu enjektör işine çok fazla takıyorlar enjektörlü bir motoru çok daha az yakarmış en yüksek güceenjektörle çıkılabilirmiş gibi düşünüyorlar bunlar aslında birazda pazarlama hileleridir aslında çünkü en yüksek güç karbüratörden alınabilir bu nedenle amerikan drag otomobillerinde enjektörlü motor kullanılmaz yakıt ekonomisi denirse enjektör yine gerekli değildir çünkü enjektörle karbüratör arasındaki ekonomi farkı gerçek olarak yüzde ikiyi geçmez aralarındaki asıl fark ve enjektörün ortaya çıkış amacı çıkıştaki egzost dumanına göre girişi elektronik olarak (veya eski modellerde mekanik olarak) kontrol edebilmek ve egzost gaz normunu yakalayabilmektir. O nedenle alacağınız motorda o kadarda enjeksiyonmuş yarım tam vs fazla takılmayın derim.
Hatta motorunuz karbüratörlüyse aslında daha avantajlısınız çünkü arıza sorununuz yoktur çünkü bozulacak tek parça karbüratördür onu onardığınızda sorun biter ama enjektörlü sistemde arıza giderilemediği için aylarca aşırı yakıt yakarak çalışan veya yolda giderken tak stop edip ne olduğuna hiç anlam verilemeyen enjektör sorunları mevcuttur.
Bu kadarda takmayın enjektöre bence