Bmw BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
2,136
10,000km bakımı 247.50 YTL :farao:

Benzer motorlarla kıyaslandığında nasıl bilmem, ama arabadan pahalı.
 
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
519
bugün yeni F650GS'le test sürüşü yaptım. On numara motor ama çok titriyor :pale:

Çok ilginç yaaa, son teknoloji bir BMW, üstelik çift silindir. Ama titriyor. Bu titreşim motor devrini alamadığı anki titreşim değildir değilmi? Yani mesela 5000-6000 gibi bir devirde belli bir hızda sabit seyir yaparkenki titreşimi kastettiniz :silent:
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Çok ilginç yaaa, son teknoloji bir BMW, üstelik çift silindir. Ama titriyor. Bu titreşim motor devrini alamadığı anki titreşim değildir değilmi? Yani mesela 5000-6000 gibi bir devirde belli bir hızda sabit seyir yaparkenki titreşimi kastettiniz :silent:

Titreşimin fazla gelmesinin sebebi uzun zamandır kullandığım CBF150 olabilir, CBF'in titreşimi sıfıra yakın, normal bir titreşimi abartıyor olabilirim. Motor 5000'den üst devirlerde tam gaz vermeyince titriyor, redline 8500'de. Tam gaz hızlanmada (doğal olarak) titreşim azalıyor.


Onun dışında süper bir motor. Ağırlığını çok az hissettiriyor, kullanması zevkli, virajlarda güven veriyor. Benim kullandığımda ABS de vardı, önü denemedim ama arkayı kitleyecek şekilde basınca devreye girişi hissediliyor, çok eğlenceli ve güven verici.
 
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
519
Tranaslp kullandım biraz onda da titreşim vardı. Ama 2001 model kazalı bi makineydi. Ondandır diye düşündüm. TA, V-strom, Yeni F650GS gibi çift silindirlilerin hepsini biraz test edip fikir sahibi olmak lazım. Belkide seninde dediğin gibi o titreşim çok normaldir tüm benzer motorlarda.
 
Katılım
29 Ağu 2008
Mesajlar
16
tadından yenmez bir değerlendirme olmuş F650 mühendislik farkıda var olayda yanılmıyorsam:cat: teşekkürler.
Benim sorum DL650 ile F650'yi titreşim yönünden karşılaştırabilecek olan arkadaş varmı?
 
Katılım
27 Haz 2006
Mesajlar
789
Herkese merhaba.Uzun bir zamandan sonra yaklaşık olarak birkaç ay önce aldığım F650 GS ile yaklaşık 4500 km yol yaptım şimdiye kadar.drizvan adlı arkadaşımız DL650 ile F650 GS arasındaki titreşimi sormuş.Biri tek silindir diğeri çift;haliyle biraz fark var ama açıkçası girdiğim o yollarda DL mi? F650 GS mi? diye 10 kere sorsanız,BMW derdim.Titreşim rahatsız edici değil.Heleki ülkemizde otoban hız sınırı olan 120 veya diğer hız sınırı 90 km'de bir sıkıntı yok.
Uzun bir touring cam yaptım ki bu modelde şart.Bir de Garmin marka GPS cihazı monte ettim.BMW Borusan'dan başka önerebileceğiniz servisler ve bunlar hakkında yorumlarınızı yazarsanız sevinirim.Bunun dışında sormak istediğiniz birşey varsa sorabilirsiniz.Hepimize iyi sürüşler.
 
Katılım
15 Haz 2006
Mesajlar
425
Herkese merhaba.Uzun bir zamandan sonra yaklaşık olarak birkaç ay önce aldığım F650 GS ile yaklaşık 4500 km yol yaptım şimdiye kadar.drizvan adlı arkadaşımız DL650 ile F650 GS arasındaki titreşimi sormuş.Biri tek silindir diğeri çift;haliyle biraz fark var ama açıkçası girdiğim o yollarda DL mi? F650 GS mi? diye 10 kere sorsanız,BMW derdim.Titreşim rahatsız edici değil.Heleki ülkemizde otoban hız sınırı olan 120 veya diğer hız sınırı 90 km'de bir sıkıntı yok.
Uzun bir touring cam yaptım ki bu modelde şart.Bir de Garmin marka GPS cihazı monte ettim.BMW Borusan'dan başka önerebileceğiniz servisler ve bunlar hakkında yorumlarınızı yazarsanız sevinirim.Bunun dışında sormak istediğiniz birşey varsa sorabilirsiniz.Hepimize iyi sürüşler.
Dostum 100 km'deki ortalama yakıt tüketim değerlerini de yazarsan çok memnun olurum.Teşekkürler.Güle güle kullan.
 
Katılım
27 Haz 2006
Mesajlar
789
Dostum 100 km'deki ortalama yakıt tüketim değerlerini de yazarsan çok memnun olurum.Teşekkürler.Güle güle kullan.
Yakıt uyarı ışığı yanana kadar(12-13lt) yaklaşık olarak 320 den aşağı hiç düşmedim.Yalnız bu menzilin arttığını en son gezimde gördüm.İki kişi olmamıza rağmen ve hava muhalefeti de vardı 320km de yandı ışık.Nasıl kullanırsan kullan bu makine 4,2 yi hayatta geçmez,daha az da yakabilir.
 
Katılım
27 Kas 2005
Mesajlar
1,428
BMW nin teknolojisi ve makineleri harika yanlız yedek parça işi borusanda biraz pahalı ama onuda başka şekilde daha ucuza halledilebiliyor. a vagrant borusan dışı yer sormuşsun ben güngörende ibrahim ustaya götürüyorum.
 
Katılım
7 Tem 2005
Mesajlar
1,561
bu akşam F650GS kullandım... Hiç vitesli motor kullanmadım. Scooter den sonra bu makine resmen motor kullandığımı hatırlattı bana... Çok rahat bir mekine. titremeyi sorun eden arkadaşlar var ama şunu belirtmek te fayda var teksilindir ve tork u da gayet güzel... bu kadar da olsun yani...bir de o kadar titremiyo... yada ben öyle hissettim...
 
Katılım
25 Haz 2006
Mesajlar
220
Kaç km bakımında ne kadar ödediğini paylaşabilecek olan var mı?
Borusanda bakımar 345 Euro + KDV imiş herhalde? Özelde ne kadar merak ediyorum?
 
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
519
Abi ne yaptın.. Şu an alabileceğim fiyatlar 2000-2002 model arası olacağı için tek silindir. Yani ister titresin ister titremesin, isterse dünyanın en az yakan 650cc endurosu olsun bu servis maliyetleriyle yine alınmaz. He sağlam bi ustan varsa ayrı konu tabiki
 
Katılım
27 Haz 2006
Mesajlar
789
Şahsen ben Borusan'a götürmek istemiyorum motorumu.Almanya'dan filtrelerini filan getirttim.Özel bir ustaya götüreceğim bakım zamanı geldiğinde.
Burada ustaları da tartışmalıyız bence.Arkadaşların fikirlerini düşüncelerini bekliyoruz.
 
Katılım
27 Kas 2005
Mesajlar
1,428
a vagrant, güngören İbrahim Ustaya götüre bilirsin. eğer istersen tarif ederim. ben ona götürüyorum.
 
Katılım
27 Haz 2006
Mesajlar
789
Zaten bana özelden irtibat adresini atmıştın.Birkaç polis arkadaş da İbrahim ustanın adını vermişti bana.Teşekkürler.
 
Katılım
27 Eyl 2007
Mesajlar
31
Teşekkürler

Bilmiyorum şu ara forumu takip ediyor mu , çünkü motorunu sattığını söylemiş, görüşmek üzere falan demiş, ama ben yine de f650 gs ye buradan teşekkür edeyim. Çok değerli bilgiler var f650 gs almak isteyenler için.

Ben de inşallah aldıktan sonra deneyimlerimi yazar ve katkıda bulunurum bu başlığa.
 
Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
168
gerçekten güzel bilgiler edindim herkese çok teşekkürler fakat bikaç ortak soru askıda kalmış bende sorayım 98 99 model gs e ne kadar güvenmeliyiz nasıl olsa bmv diye gözümü karartıp körükörüne almalımıyım:silent:
 
Katılım
27 Kas 2005
Mesajlar
1,428
98-99 model dediklerin f650 dir. gs ler 2000 yılından sonra başlar. genede almadan evvel bi usta ile bakmakta fayda vardır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst