Bmw BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Kas 2005
Mesajlar
1,428
valla sana verilecek en uygun cevap canavar_hk

Eğer mali durmun uygun ise 2004 ve üzeri modellerinden alabilirsin.
 
Katılım
8 Tem 2006
Mesajlar
51
Titreşim olayı efsane gibi olmuş gidiyor, ben F650 kullandıgımda motorun kullanımı ve rahatlıgına o kadar hayran oldum ki, titreşimi anlamadım bile. Yüksek süratlerde olması cok normal(130 dan sonra zzınlama), zaten tek silindirli ve enduro, sürat motoru değil. Selesi ve suspansiyonu cok yumuşak, oturabileceğiniz en rahatlarından, almayı düşünenlere kesinlikle tavsiye ederim.
 
Katılım
16 Ocak 2006
Mesajlar
388
2004 ile 2000 yada 2001 modeli karsılastırsak arada sadece performans farkının oldugunu mu görürüz..benzin sarfiyatı ikisindede aynı dimi ??
(2004 modeller çok pahalı)
 
Katılım
16 Ocak 2006
Mesajlar
388
yıllar once buraya bi msj yazmıstım cevap gelene kadar ben motor aldımda sattım bile...BMW'ciler gerçekten birbirinizi ii tutuyosunuz
 
Katılım
6 Mar 2008
Mesajlar
13
sevgili canavar_hk
ben yeni üyeyim, bu topiğin hepsini okudum ve 2000 model f650gs almak üzereyim ama son dediklerin aklımı karıştırdı. özelden mesaj atmaya çalıştım ama kutun dolmuş gitmiyor. zahmet olmazsa son yazdığın cümleyi biraz açıklarsan bana çok yardımcı olacaksın. şimdiden teşekkür ediyorum.
 
Katılım
27 Haz 2006
Mesajlar
789
(BU YAZIMI DAHA ÖNCE TA İLE 650 KIYASLAMASININ YAPILDIĞI KONU BAŞLIĞI ALTINDA YAZMIŞTIM.ORADAN ALINTIDIR)
''Pata pata pata pata''diye bir ses daha rölantide size hoş geldin diyor. Traktördesin sanki. Titreşimi hissetmek için 5000 rpm’e kadar çıkmaya gerek yok. Üzerine binip çalıştırdığınız an motor titremeye başlıyor. Evet, bu F 650 GS. Geçen hafta sonu yaklaşık 40 km kadar test ettim. BMW Borusan İstinye'ye teşekkürler. İlgilendiler sürekli. Peki, bu motorla nasıl oluyor da insanlar uzun yola (mesela Mersin-Sibirya-Moğolistan, hepimiz biliyoruz bu seyahati)çıkabiliyorlar? Bunun pek çok nedeni var. Bence en önemlisi yakıt.
Müthiş bir ivmelenme. Polisler için bu. Yakalayamayacakları araba yok kısa mesafede. ABS gerçekten acemiler için güzel. Denemek için ön frenler yaptım, savurma kilitlenme yok. Arka fren pedalında ABS'yi hissetmek bile insana yetiyor. Burada şunu söylemem gerek: ABS kesinlikle fren mesafesini kısaltmaz. Unutmayın, iki teker üzerindeyiz hepimiz. Düşük devirde yüksek vites kullandım arada sırada. Gaz yemesi harika. Sollamalarda kesinlikle sıkıntı yok. Bir anda 170 km hıza erişiyorsunuz. Ama bu hızda rüzgârla bayağı mücadele etmeniz gerek. Üzerindeki cam yetersiz. Camın yükseltilmesiyle dilediğiniz kadar gidebilirsiniz. Rölantisi yükse bir motor. Tek silindirden olsa gerek. Böyle ayarlanıyor fabrikada. Yeni başlayanların gaz verirken alışması gereken bir nokta.
Son söz olarak; tork, son hız ve ivmelenme olarak TA'dan kesinlikle daha iyi.120–130 aralığında (bu hız çoğumuz için de yeterli bence) titreşim yok. Bahsedilen titreşim biraz abartılmış. Yol konforu yeterli bir motosiklet F 650 GS. Ama bu hızın üstü uzun yolda insanı yorar.
Bence TA, BMW’ye bindikten sonra bana enduro motosiklet olarak gelmiyor artık. BMW çok daha dengeli ve stabil. Şöyle bir örnek vereyim: Dik bir patikada durup iki motorla kalkmayı deneyin. TA ile ön tekerlek kesinlikle havalanır. Daha ağır ve kontrolü zor bir motordur TA. Asfalttan bahsetmiyorum. TA’daki o grenajlar çizilmesin diye çok uğraşır insan enduroda. Ayakların yere değmesi bile insana güven veriyor F 650 GS’de. Taksim Mecidiyeköy trafiğinde gün ortasında rahatça kullandım. Bu iki motor bence çok farklı. Niyeti olanların bu iki motoru da iyice denemesi gerek. Servis aralığı da TA’ya göre uzun. Bakım masrafları hemen hemen aynı. Sarf malzeme fiyatlarını da çıkarttırdım. Şayet isterseniz onları da bir ara yazarım. Bu konuya uygun cevabı olan veriyorum: benim için hız önemli değil. Güvenlik ve yakıt her zaman önce gelir. Amacıma uygun olan BMW diyorum kesinlikle.
(SONUÇ OLARAK 650 DERİM BEN.TEK SİLİNDİR HERZAMAN YARIM MASRAFTIR.DAHA ÇOK TORK DEMEKTİR.BUNU DENEMEDEN BİLEMEZSİNİZ.DAHA EKONOMİKTİR Kİ BU BENİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ.AMA YİNE DE ZEVKLER TARTIŞILMAZ DERİM SON OLARAK.)

Sanırım bu alıntı sorularına cevap verecek canavar hk
 
Katılım
3 Ağu 2007
Mesajlar
1
merhaba arkadaşlar

ben 97 model bi F650 almayı düşünüyorum bütçem buna yettigi için
acaba kronik bi rahatsızlıgı varmıdır alsam sorun yaşarmıyım bilgi verebilirmisiniz
şimdiden teşekkürler..
 
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
587
merhaba arkadaşlar

ben 97 model bi F650 almayı düşünüyorum bütçem buna yettigi için
acaba kronik bi rahatsızlıgı varmıdır alsam sorun yaşarmıyım bilgi verebilirmisiniz
şimdiden teşekkürler..

Sorunlari ayni farbrikanin mali olan Aprillia Pegaso ila aynidir :)
Benim bildigim kronik hastaliklar yok, daha dogrusu 22ooo km de bana birseyi denk gelmedi. Her 10ooo de zincir ve lastik gerekiyor hepsi bu :cat:
 
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
2,824
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bilgilerinizi ve deneyimlerinizi objektif olmaya çalışarak paylaştığınız için teşekkür ederim.
 
Katılım
22 Şub 2006
Mesajlar
7
GS650 deneme fırsatı bulduğum modellerden biri.
Makine güzel, güven veriyor.
Ama öyle bir özelliği varki bedava verseler almam (aslında alırda satarım) dedirtiyor. TiTREŞiM!! Makine acaip titriyor, çılgın oluyorsunuz üzerinde. Öyleki cinsel tercihlerinizi tekrar gözden geçirtiyor.!:p

Sizin kesinlikle F650 GS kullandığınıza hatta deneme sürüşü bile yaptığınıza inanmıyorum. Ben sıfır alıp 6 ayda 14.000 km yaptım ve bir defasında türkiye turunda 5 günde 4.750 km sürdüm. Son gün sabah güneş doğmadan yola çıkıp gece 2 ye kadar - ölüdenizden iztuzu marmaris datça bodrum istanbula 1.400 km - yol yaptım, herhalde benim anlatılanlara inansanız özürlü olmam gerekirdi.

Arkadaşlar bence bendeki 2007 model, ben titreşimle ilgili sorun olduğunu söyleyenler tamamen ezberden atıyorlar, bu kadar net söylüyorum.

Yol tutuşu da mükemmel, kalkışı freni ve ABS si de. Sadece uzun cam yaptırdım ona özel, sürüşü inanılmaz keyifli oluyor.
 
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1
Motorsiklet camiasında sizin gibi 4 kişi daha olsa ''atıp tutmayan bilgi ve tecrübesi elverdiğince konuşan'' her konuda bilgilenir sacma sapan soru işaretlerinden kurtuluruz.. Teşekkürler..
 
Katılım
27 Haz 2006
Mesajlar
789
Geçen çarşamba 2004 model F 650 GS aldım.7000 kmde idi.Bir anda 550 km yaptım.Önceden yazdıklarımı tekrarlama gereği duymuyorum ama 120km den sonra aslında şöyle yazmak gerek;5.000 devirden sonra hissedilir bir titreşim var.Bu 5000 devir sizi 5.viteste 120 km hıza ulaştırıyor.Rahatsız etmiyor.Ancak bu hızın üstüne çıkarsanız,ve sürekli yüksek devir kullanırsanız,yorgunluk hissi veriyor insana.Ellerde uyuşma,rüzgara karşı uzun süre sürüldüğünde kramlar yaşama,vb...Ama gerçek enduro motor bu diyorsunuz sürünce.Çok ekonomik.Frenleri harika ve gaz kesince yığılma kesinlikle yok.Bu çok önemli bir artı.Bu sorun TA'da bayağı hissediliyor.Sürekli vücudunuz ileri geri yıpranıyor.Daha önce birkaç kere test fırsatı bulduğum F 650 GS böyle bir motor.Tork müthiş.5.viteste düşük hızda çok rahat hızlanabiliyor insan.Benim için hız önemli değil.120 çok bile inanın bu ülkede.Arada sırada hızlanmalar beni tatmin ediyor,bana yetiyor.Motorda tek eksik;u zun cam.Noxcho arkadaş;uzun camı nereden almıştın acaba?Bana özel mesaj atıp adres yollarsan sevinirim.Kasımpaşa'da yapıyorlarmış.Bilenler varsa lütfen bilgilendirsin.

BMW F 650 GS kullanıcıları:uzun touring camı nerede kaça yaptırabilirim?
Özel mesaj atarsanız sevinirim.
İyi sürüşler.
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Mar 2008
Mesajlar
221
F 650 mi dediniz ??

Arkadasım 97 98 f650 alınırmı diye sormussun.öncelikle bmw gercekten cok sağlam motor yapıyor. ve kolay kolay arıza cıkarmıyor ama tabiki motoru alırken dikkat etmen gerekli en azından almadan önce bir ustaya göstermelisin motoru bende 1996 model f 650 vardı ama ben cok uğrastım yani kazıklandım biraz beyni arızalı diye aldım motoru birsürü masraf cıktı f 650lelerin en cok yaptığı arıza mars rublesi ve mars bilyasıdır onun haricinde kolay kolay hiçbirşey olmaz ben satmıstım şimdi tekrar alıcam temiz bir tane buldum kullanması gercekten cok keyifli heleki uzun yolda hiç yormuyor .güvenli ve at gibi motor gercekten boyunun o kadar uzun olmasınada gerek yok temiz bulursan kacırma derim ama mars arızası varsa o zaman gercekten:queen: titrersin saka bi yana yardımcı olurum .sormak istediğin bişey varsa saygılar herkeze

Evet bmv f 650 ile aprilla pegasonun motorları hemen hemen aynı hatta aprillanın motorunu alda bmw ye tak yani o kadar uyumlu promethus arkadasımın dediği gibi .:)
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
519
Geçen çarşamba 2004 model F 650 GS aldım.7000 kmde idi.Bir anda 550 km yaptım.Önceden yazdıklarımı tekrarlama gereği duymuyorum ama 120km den sonra aslında şöyle yazmak gerek;5.000 devirden sonra hissedilir bir titreşim var.Bu 5000 devir sizi 5.viteste 120 km hıza ulaştırıyor.Rahatsız etmiyor.Ancak bu hızın üstüne çıkarsanız,ve sürekli yüksek devir kullanırsanız,yorgunluk hissi veriyor insana.Ellerde uyuşma,rüzgara karşı uzun süre sürüldüğünde kramlar yaşama,vb...Ama gerçek enduro motor bu diyorsunuz sürünce.Çok ekonomik.Frenleri harika ve gaz kesince yığılma kesinlikle yok.Bu çok önemli bir artı.Bu sorun TA'da bayağı hissediliyor.Sürekli vücudunuz ileri geri yıpranıyor.Daha önce birkaç kere test fırsatı bulduğum F 650 GS böyle bir motor.Tork müthiş.5.viteste düşük hızda çok rahat hızlanabiliyor insan.Benim için hız önemli değil.120 çok bile inanın bu ülkede.Arada sırada hızlanmalar beni tatmin ediyor,bana yetiyor.Motorda tek eksik;u zun cam.Noxcho arkadaş;uzun camı nereden almıştın acaba?Bana özel mesaj atıp adres yollarsan sevinirim.Kasımpaşa'da yapıyorlarmış.Bilenler varsa lütfen bilgilendirsin.

BMW F 650 GS kullanıcıları:uzun touring camı nerede kaça yaptırabilirim?
Özel mesaj atarsanız sevinirim.
İyi sürüşler.

Abi öyle sakin ve sade anlatmışsınki, geçen çarşamba bakkaldan bi F650GS aldım :queen: Müthiş bişi bu böle sakince söylenmemeli :mrgreen: Hayırlı olsun, allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin. Seninde titreşim, yakıt ve diğer mevzularda açıklamalarını okumak isteriz en kısa zamanda mümkünse.
 
Katılım
27 Haz 2006
Mesajlar
789
Abi öyle sakin ve sade anlatmışsınki, geçen çarşamba bakkaldan bi F650GS aldım :queen: Müthiş bişi bu böle sakince söylenmemeli :mrgreen: Hayırlı olsun, allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin. Seninde titreşim, yakıt ve diğer mevzularda açıklamalarını okumak isteriz en kısa zamanda mümkünse.

O zaman şöyle diyeyim;''geçen çarşamba F650 GS'me kavuştum''Güzel bir motor.Dağda çamurda eskitmeye başladım bile.Bu haftasonu Edirne'ye gidip gelmek istiyorum.Motor hakkında yazılacak çok şey var gerçekten.Tek silindirliler içinde başka rakibi yok.Titreşim en az seviyede.Tork harika.Yakıtı da harika.Ben sürekli devirli kullanıyorum ve 320 km den aşağı düşmedi.Braz daha sakin kullanımla daha da artar bu menzil.Yakıtı gayet iyi yani...Motorum zaten yeni.İlerleyen km'lerde düşeceğine inanıyorum.TA'yı bu şekilde kullansam 250 km ancak giderdim.Uzun bir cam yaptırdım.Çok rahat ettim.F650 GS'ye kesinlikle şart.ABS işini tam yapıyor ve sürücünün hatasını kapatıyor.Çamurun içinde yağmurlu havada bana çok yardım etti ABS.Fren dozajını çok iyi ayarlıyor.Şimdilik bu kadar.Benden başka anlatan yok bu modeli.Sanırım diğerleri vitrine koymuş seyrediyor motorunu.NOT:Küçükçekmece'de Kazım Usta var.Hertürlü demir aksesuar işlerini yapıyor.Kendisiyle telefonda konuştum.Yan çanta aparat ve çantalar,demir koruma....gibi şeyleri sağlamca yapıyor.Arkadaşların tecrübeleriyle sabit.Tel:0542 2520682...02124251298
 
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
2,136
Buraya atmıştım resmi.
http://www.motosiklet.net/forum/almak-isteyenler/42502-bmw-f-650-gs-icin-uzun-cam.html
Bir depoyla siz kaç km yapıyorsunuz?Yaklaşık 17 lt alıyor değil mi?

Cama alışmak lazım, değişik olmuş.

Bir depo ile kaç km yaptığımı bilmiyorum ama denerim. İkaz ışığı yanana kadar test edeyim. 300km üzeri gider diye tahmin ediyorum 13L ile (4L rezerv). İkaz ışığının hassasiyetine de güvenmemek lazım aslında.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst