Mondial Mondial 125KT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım başlığı

Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
3,062
kerdeş bende 2008 125 KT aldım benim klavuzda gösterdiklerinin tam tersi var. yedek depo musluk alt konumdayken gösteriliyor. bende buna aldanarak yola cıktım nihayetinde beniznim bittii. :D neyseki 100 m sonraki benzinciden benzin aldıım. ama aklımda bi soru işareti var. normal kullanırken musluk konumu üstte mi kalacak altta mı kalacak

arkadaşlar motoru yeni aldım 30.04.08 trafiğe çıkışı. şimdilik max 100 yaptım. sizce rodaj süresince motoru hangi hızlarda kullanmalıyım

Öncelikle, motorunuz hayırlı olsun.

biz bu mesajları yazdığımızda, 2008 modeller henüz yoktu. :bounce:
yapılan değişikliklerden, ve uğradığınız zararlardan müessesemiz sorumlu tutulamaz. :p

kullanım kitapçığını karıştırın. rodaj hakkında yazılanlar işinize yarayacaktır. :wiinkk:
 
Katılım
24 Tem 2007
Mesajlar
1,993
Öncelikle, motorunuz hayırlı olsun.

biz bu mesajları yazdığımızda, 2008 modeller henüz yoktu. :bounce:
yapılan değişikliklerden, ve uğradığınız zararlardan müessesemiz sorumlu tutulamaz. :p

kullanım kitapçığını karıştırın. rodaj hakkında yazılanlar işinize yarayacaktır. :wiinkk:

en doğru cevap :cat::cat:
 
Katılım
24 Mar 2008
Mesajlar
33
mrb arkadaşlar.bir haftadır 125kt'mi sabahları çalıştırmakta problem yaşıyorum.ilk denememde çalışacak gibi oluyor ama çalışmıyor.jikle'yi açıyorum yine aynı oluyor.bu sefer jikle'yi kapatıyorum ateşliyor ama devir çok ağır sayıyor ve 25-30sn sonra yine stop ediyor.bu işlem bağzen 3-4 defa tekrarlıyorum anca oluyor.bu ğün servise götürdüm ama ne yazıkki servislerimiz içler acısı.inanın durumumuz vahim.neyse karbürator'den olabileceğini soylediler ve temizlediler ama durumda pek de bir değişiklik yok.bundan sonra bende karar verdim yetkili servis olayını bitirdim.iyi usta olsun çamurdan olsun nerede olursa olsun bulacam bir tane.ist/büyükçekmecede oturuyorum yardımcı olabilirseniz sevinirim.ve boyle bir problem yaşayan arkadaşlar varsa paylaşsınlar lütfen.
 
Katılım
8 Ara 2005
Mesajlar
409
benim kt de de aynı sorun vardı karburator temizeyici aldım 1/3 unu koydum
tam gaz 10-15 dk gittim sonra duzeldi , rolanti ayarını yukselt sorun cozulur.
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
35
kerdeş bende 2008 125 KT aldım benim klavuzda gösterdiklerinin tam tersi var. yedek depo musluk alt konumdayken gösteriliyor. bende buna aldanarak yola cıktım nihayetinde beniznim bittii. :D neyseki 100 m sonraki benzinciden benzin aldıım. ama aklımda bi soru işareti var. normal kullanırken musluk konumu üstte mi kalacak altta mı kalacak

arkadaşlar motoru yeni aldım 30.04.08 trafiğe çıkışı. şimdilik max 100 yaptım. sizce rodaj süresince motoru hangi hızlarda kullanmalıyım

Herkese merhaba diyorum öncelikle.Ben 2005 model Kt 125 sahibiydim.Serviste rodajla alakalı bilgi verdiler ama uymadım.İlk 500 km de yavaştan hızlıya doğru artan seyirde 130 km civarına çıktım.(Rodajı uzun yolda yaparsanız çok daha verimli olacağını düşünüyorum).Ben öyle yaptım ve çok faydası oldu.Motorum çok iyi açıldı.Serviste 100-110 km hıza ulaşabilir demişlerdi o zamanın şartlarında.Ben 130 km ye çok rahat ulaşıyordum oysa.O nedenle rodaj olayı muamma.Şimdi 0 km YBR almayı düşünüyorum.Rodajı aynı şekilde sağlıcam.Artan seyirde yükselerek maksimum hız...Bakalım YBR de nasıl bir etki göstercek.İlerleyen zamanlarda paylaşırım inşallah...
 
Katılım
24 Mar 2008
Mesajlar
33
evet arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için teşekürler.dün tavsiye üzerine ozel bir servise gittim.sorunumu anlattım ustaya.baktı etti jikle ile motoru şalıltırdı fakat kapalı konuma getirince dengesiz çalıştığını gördu ve tekrar orta seviyeye aldı jikleyi.bunu üzerine bana açıklaması şu yonde oldu:senin motoru boyle ayarlamışlar sen jikle ile çalıştır hareket ederken de orta seviyeye indir devam et dediler.yakıtta fark edermi diye sordum yanıt alamadım.bir de fazla hız yapma dedi ne alaka!ben bir bağlantı kuramadım acaba bir fikriniz varmı?:silent:
 
Katılım
24 Tem 2007
Mesajlar
1,993
evet arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için teşekürler.dün tavsiye üzerine ozel bir servise gittim.sorunumu anlattım ustaya.baktı etti jikle ile motoru şalıltırdı fakat kapalı konuma getirince dengesiz çalıştığını gördu ve tekrar orta seviyeye aldı jikleyi.bunu üzerine bana açıklaması şu yonde oldu:senin motoru boyle ayarlamışlar sen jikle ile çalıştır hareket ederken de orta seviyeye indir devam et dediler.yakıtta fark edermi diye sordum yanıt alamadım.bir de fazla hız yapma dedi ne alaka!ben bir bağlantı kuramadım acaba bir fikriniz varmı?:silent:

ağa sen jikleyi tamamen en üste al üzerine bin çalıştır ara gazı vererk az ilerle 15 metre kadar jikleyi kapat arada bendede oluyordu çare olarak bunu yaptım

jikle ortada durursa tabiki fazla yakar ben tavsiye etmem ama sen bilirsin
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Herkese merhaba diyorum öncelikle.Ben 2005 model Kt 125 sahibiydim.Serviste rodajla alakalı bilgi verdiler ama uymadım.İlk 500 km de yavaştan hızlıya doğru artan seyirde 130 km civarına çıktım.(Rodajı uzun yolda yaparsanız çok daha verimli olacağını düşünüyorum).Ben öyle yaptım ve çok faydası oldu.Motorum çok iyi açıldı.Serviste 100-110 km hıza ulaşabilir demişlerdi o zamanın şartlarında.Ben 130 km ye çok rahat ulaşıyordum oysa.O nedenle rodaj olayı muamma.Şimdi 0 km YBR almayı düşünüyorum.Rodajı aynı şekilde sağlıcam.Artan seyirde yükselerek maksimum hız...Bakalım YBR de nasıl bir etki göstercek.İlerleyen zamanlarda paylaşırım inşallah...

Motosikletin hızlı gidebilmesi rodajın iyi yapıldığı anlamına gelmez. Önemli olan motorun alışma döneminin zarar görmeden geçirmesini sağlamaktır. Bu yüzden kullanma klavuzunda yazanlara harfiyen uymanızı öneririm. Yazdığınızın aksine en iyi rodaj sehir içinde ve farklı devir ve viteslerde gezerek yapılır. UZun yolda iyi rodaj olmaz. Ayrıca 130 km hızda motorun devir saati büyük olasılıkla kırmızı çizgiye giriyordur. Bu da motor ömrünü kısaltır.
 
Katılım
2 Tem 2008
Mesajlar
3
nerde bu mıllet

arkadaslar hergun gırıorum aynı motorlu arkadaslardan gorıım dıe benden baska hergun gıren yok galıp motorlarımısı sevıoruz paylasalım yaa
 
Katılım
24 Tem 2007
Mesajlar
1,993
arkadaslar hergun gırıorum aynı motorlu arkadaslardan gorıım dıe benden baska hergun gıren yok galıp motorlarımısı sevıoruz paylasalım yaa

sen soracağını sor eminim bir çok kişi yanıtlar merak etme çüknü burası form msn'de değil her gün herkes bişey yazmaz merak etme
 
Katılım
24 Mar 2008
Mesajlar
33
oo arkadaşlar ben de epydir ziyaret etmiyorum forum'u ama anlaşılan bir tek ben değilmişim.tamam yaz mevsimi gezmekten zaman ayıramıyoruz ama en azından haftada bir birşeyler payylaşsak olmazmı?
 
Katılım
24 Mar 2008
Mesajlar
33
arkadaşlar bir şey sormak istiyorum.acaba aranızda kt 125'i olup mct 250 alan veya kullanan varmı?eğer varsa arasında ne gibi farklar var sürüş kalitesi olarak,titreşim vs...şimdiden teşekürler.
 
Katılım
27 Ağu 2008
Mesajlar
3
slm arkadaşlar bu siteyi yeni gördüm açıkçası çok mutlu oldum bende mondial 125/kt sahibiyim 1 yıldır kullanıyorum süper motor çanakkaleden istanbula geldim tık yok tavsiye ederim herkese...

herkese kazasız belasız sürüşler..
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
11
4 aydır 125 KT kullanıcısıyım, motosikletten memnunum vibrasyon sorunum yok yanlız motsiklette kilometlere saati sorunu yaşadım. KM 80 e gelince ilerisine gitmiyordu servis gereken onarımı yaptı.

evet arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için teşekürler.dün tavsiye üzerine ozel bir servise gittim.sorunumu anlattım ustaya.baktı etti jikle ile motoru şalıltırdı fakat kapalı konuma getirince dengesiz çalıştığını gördu ve tekrar orta seviyeye aldı jikleyi.bunu üzerine bana açıklaması şu yonde oldu:senin motoru boyle ayarlamışlar sen jikle ile çalıştır hareket ederken de orta seviyeye indir devam et dediler.yakıtta fark edermi diye sordum yanıt alamadım.bir de fazla hız yapma dedi ne alaka!ben bir bağlantı kuramadım acaba bir fikriniz varmı?:silent:

kardes sabha calıştırıken cikleyi ortaya al yavas yavas deviri 6000 gelecek sekilde gaz ver 20 25 sn. sonra 1 km flan git sonra en alta al. ORTA KISIMDA MOTOSİKLETTEN VERİM ALAMAZSIN ÇOK YAKAR. ideali en alt tır
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Mar 2008
Mesajlar
33
sağ ol erkan32 kardeş.eksik olma.bu arada bir sorunum var benim bütün yaz sorunsuz geçirdim kt125'imle iyi ke de almışım bu motoru diyebiliyorum.yalnız geçen hafta arka stop lambası kesti değiştirdim yola devam.bu hafata da kısa far kesti.değiştirdim 2 gün gitmedi yine kesti.uzunlar yanıyor kısa yok.kısa devreden şüpheleniyorum ama neden takar takmaz kesmiyor ona da anlam veremedim.işi bilen bir arkadaşımla paylaştım o da yuvada bir problem vardır diyor.haftaya kısmetse komple yuvayıda değiştirip h4 takmayı düşünüyorum.:D
 
Katılım
24 Tem 2007
Mesajlar
1,993
dostum aldığın ampülden olabilir ben arka stop lambası hariç hiç biri patlamadı orjinal lambasını bisor varsa birde onu tak
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst