Mondial Mondial 125KT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım başlığı

Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
3,062
Tek silindir motor.
Balansör yok, titreşim mutlaka olacaktır.
Şase bağlantılarına conta, lastik, kauçuk vs. ekleyerek titreşimi azalttıklarını söyleyenler var.
Ama balansör olmadıktan sonra vibrasyonu kesemezsiniz.
Boşuna uğraşmayın, motorun keyfini çıkarmaya bakın. :wiinkk:
 
Katılım
20 Kas 2008
Mesajlar
166
Arkadaşlar, Allah'a şükür bir kt sahibi oldum. Motor gücü olarak beklediğimi alamasamda, görüntüsü gerçekten tatmin ediyor, kendime göre birde çanta taktım bir kaç aksesuar daha takmayı düşünüyorum. Extra aklınıza gelen bir aksesuar olursa lütfen söyleyin, veya fiir edinebileceğim bir yer. Gerçi motoru henüz üstüme almadım umarım bir sorun çıkmazda şu işte yarın hallolur. Bende tam kt ci olabilir. Allah yardımcımız olsun. Saygılar

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:59 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:43 PM ----------

Birde arkadaşlar, kaç binde vites değiştiriyorsunuz ve gördüğünüz son hızlar neler acaba, ben bugün çevre yolunda biraz bastım, tek başımaydım, biraz rüzgar vardı, 100 gördüm arkamda arkadaş arabayla geliyodu, 90 gördüm dedi, bu benim için yeterlidir ama yinede sanırım motorda bir sorun var ben çok kasmadan ibrede 100 gördüm ama motor kassan da 110 u geçemezsin der gibiydi sizler ne diyosunuz ???
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
3,062
Hayırlı olsun. güle güle kullan.
hiç bir zaman devir saatine göre vites değiştirmedim. bir şey diyemem.
ben de en son 100 görmüştüm motorda. 80-90 karardır. fazlası zaten zarar.
zorlamanın alemi yok.

titreşimden dolayı sık sık cıvataları kontrol et. gevşeyenleri tesbit edip, loctite yapıştırıcıyla sabitleyebilirsin.

ilk bakacağın yer gidon kilidinin cıvatası olsun. gevşekse ilk önce onu hallet.
özellikle onu yarın mutlaka kontrol et. unutma..

tekrar hayırlı olsun. :rendeer:
________________________________ EKLEME ___________________

Bir arkadaşımız 125KT ile tee Atinaya gitmişti...
http://www.motosiklet.net/forum/gezi-yazilari/34136-istanbul-atina-yolculugum-ve-fotograflarim.html
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Kas 2008
Mesajlar
166
Helal olsun Atina'ya gitmek gerçekten yürek ister, hemen bakıyorum. Yeni motorcu sayılırım, bundan öncede 110 ft cup vardı, o yüzden bu civata konusu bana biraz sorun olacak ama artık bakıcaz bi çaresine, ayrıca vites geçişlerindede bazen sorun oluyor, perşembe bir bakıma sokarım inşallah,ha bir sorunda bazen çok sıkıntılı çalışıyo, bende jikle açık çalıştırıyorum her zaman ve öyle kullanıyorum acaba bu bir sorun çıkarırmı ?

İlgilendiğiniz için teşekkürler Gültekin
 
Katılım
31 Ağu 2007
Mesajlar
287
oncelikle hayirli olsun.
benimde 125 kt vardi 1.5 yil kullandim.motordan memnundum ama satmak zorunda kaldim.birde titresimi coktu insani uzun yolda yoruyordu.bende motordan sogumamak icin sattim.
bana kalirsa kn alsaydin daha iyi olurdu.cunku 150 kn cok daha guclu bir motor kt ye gore.ama ondada titresim var.
cikle konusuna gelirsek.motoru ilk calistirirken en uste al.1 dakka falan calissin boyle.tabi havanin sogukluguna gore uzatabilirsin.sonra ortaya al 1 -2 dakika motor tam isinincaya kadarda boyle kullan.en sonundada en asagiya al ve gazla.

eger cikleyi acik unutursan motor zaten kendini belli eder.bogulur gibi olur veya eksozdan ses cikartir
 
Katılım
20 Kas 2008
Mesajlar
166
Allah razı olsun hocam şimdi biraz acelem var, kısmet olurda satışı üzerime alıp rahatlarsam, daha çok sorularım var sizlere... Ya vites kutusunda yada vites kolundada bi problem var zor vites değiştiriyorum bazen bir e geçmiyor zorlayınca stop ediyor, debriyaj mı ayırmıyor onuda çözemedim, bakalım ne olacak...
 
Katılım
20 Kas 2008
Mesajlar
166
Bugünde 2 tane çanta aldım yanlara armode, biraz masraflı ama güzel oldu, bu arada vites problemini hala çözemedim vites kolunda bi problem yok, ama vites bazen 1 e geçmiyor, boşta yolun ortasında kaldım bir iki sefer ışıklarda, birde, 1 den 2 ye geçmiyor bazen. Ne olabilir acaba arkadaşlar yardım lütfen, birde ön tarafa cam taktırsam ve jantları siyah yapsam nasıl olur acaba ?
 
Katılım
20 Kas 2008
Mesajlar
166
egsoz dan duman çıkması neye delalettir arkadaşlar, bugün eksozları kapattırdım, duman çıkıyo hafifte olsa, korkuttu biraz...
 
Katılım
31 Ağu 2007
Mesajlar
287
duman cikmasi konusunda birsey diyemecegim.en iyisi bi ustaya gosterirsen iyi olur.
vitese gelince eger debriyajda bi sorun yoksa sen mutlaka vitesi ayaginin ucuyla itiyorsundur.yani vites degistirirken tam bas veya kaldir pedali.dedigin sey tum motorlarda olmaktadir.eger duzgun degistirmessen vitesi.

ayrica jantlari hic degistirme boyle daha guzeldir emin ol.
 
Katılım
30 Ocak 2009
Mesajlar
239
hayırlı olsun bendede kt var ama keşke o paraya ikinci el bi cbf 150 veya ybr 125 alsaydın inan ne kadar bakım yaparsan yap illaki sorun çıkarıyolarr çünkü neticede o bi çinli:farao:
 
Katılım
20 Kas 2008
Mesajlar
166
Valla hocam, cbf ybr tipleri hoşuma gitmiyor ama, keşke biraz daha kasıp regal raptor alsaydım diyorum...

Neyse yinede bu motoru baya toparladım, dün sibop ayarı yapıldı, egsozlar kapatıldı, tesisat halledildi, şimdi motorun performansını nasıl arttırırım ona bakıcam bu arada benim ibrede 2 kişi 100 ü geçemiyoruz bu normal mi ?
Bundan öncede cup vardı bende, onun ibresi çok yanlış gösteriyodu ama bunun ibresine araba ile baktık normal... Dediğim gibi performans arttıracak şeyleri bilen varsa paylaşırsa sevinirim...

Saygılar...
 
Katılım
6 Nis 2009
Mesajlar
339
rodaj

arkadaşlar 125 kt mi alalı 10 gün oldu rodaj dönemindeyim daha ilk depo benzinimi bitirmedim 275 km deyim. Motorda son 50 km dir tahminimce subap vurma sesi ortaya çıktı.Yarın servise bırakmayı düşünüyorum bir subap ayarı istiyor herhalde ilk motorum o da bende yeniyiz birlikte alışacağız yollara....
 
Katılım
20 Kas 2008
Mesajlar
166
Arkadaşlar, şu konuya biraz ilgi gösterin yahu, bir sürü soru havada kaldı, bu motor 2 kişi düz yolda max kaç gidiyo, ben tek kişi 110 iki kişi 90 gidebildim, kimisi 120 rahat gider diyor, benim motorumda mı bir sorun var anlamadım. Lütfen yardım performansı artıranlar varsa yardım lütfen.

Birde vites 1 e ve 2 ye geçerken çok zorlanıyor bazen geçmiyor, o neden acaba ? debriyaj balatasında sorun yok diyorlar onu nasıl çözeriz ?
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
3,062
Arkadaşlar, şu konuya biraz ilgi gösterin yahu, bir sürü soru havada kaldı, bu motor 2 kişi düz yolda max kaç gidiyo, ben tek kişi 110 iki kişi 90 gidebildim, kimisi 120 rahat gider diyor, benim motorumda mı bir sorun var anlamadım. Lütfen yardım performansı artıranlar varsa yardım lütfen.

Birde vites 1 e ve 2 ye geçerken çok zorlanıyor bazen geçmiyor, o neden acaba ? debriyaj balatasında sorun yok diyorlar onu nasıl çözeriz ?

Sorularının pek çok cevabı geçmiş sayfalarda mevcut.
Hız ile ilgili cevabı da bir kaç gün önce verdim.
Motorunun durumu, senin kilon, yol durumu, Hava durumu, senin kullanım tarzın gibi etkenler, hızı da, performansı da etkiler.

Sürat bende 100 olur, sende 90 olur. Başkasında 110 olur.
Bu kadar küçük ayrıntılara takılmamanı, motorunu sakin ve düzgün kullanmanı, titreşimden dolayı her an bir cıvatanın düşebileceğini, bunun olmasını 120 ile giderken kesinlikle istemeyeceğini unutmamanı tavsiye ederim.

125KT sürat motoru değildir. 80-90 Km.'nin üzerine çıkmanı kesinlikle tavsiye etmem.
Sürat istiyorsan, ya 600'lük spor makina alacaksın, ya da mobilet toplayacaksın. :bounce:

Vites geçişleri, uygun olmayan yağ kullanımında da sorun oluşturabilir.
Balataların sağlamsa, yağını değiştir. Ben sürekli Catrol 10W-40 4T kullanırdım.
Hiç bir şikayetim yoktu.

Eğer motordan fazla anlamıyorsan, zaten biz buradan yardımcı olamayız.
İyi bir ustaya (yetkili servis demiyorum) giderek tüm sorunlarını anlat, gerçekten sorun var mı yok mu o baksın, varsa çözsün.

İyi akşamlar dilerim.
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Sovereign_Kh, bu motoru mümkün olduğu kadar sorunsuz kullanmak istiyorsan max. hız konusunu kafandan çıkarmanı tavsiye ederim. Bu sadece bizim KT'ler için değil çoğu tek silindir motorlar için geçerlidir. Kaldı ki bizim KT ve diğer tüm çinlilerde vibrasyonun fazla olması sorunu var ve bu nedenle motoru ne kadar zorlarsan titreşim kaynaklı o kadar sorun yaşarsın. Ben 2 defa Akçakoca Ankara yaptım. (gidiş-dönüş 570 km) Bu yaz da nasipse Bartın'a gitmeyi planlıyorum. Bu yolculukları sabah gidiş gece dönüş şeklinde yaptım. Ortalama 80-90 km süratle çok rahat yolculuk yaptım. Limitleri zorlayıp 100-110 basmayı düşünseydim muhtemelen sorun yaşardım gibime geliyor.
 
Katılım
20 Kas 2008
Mesajlar
166
Neyse arkadaşlar sağolun,
Tamirciye gidip gösterme konusunda haklısınız, lakin burada bulunma amacımızda sorunlarımızı paylaşmak daha önce yaşayan olduysa yardım almak, git tamirciye göster diyeceksek, niye burada böyle bir konu var...

Diğer söyleyeceğim, ben nadiren hızlanmayı seviyorum, diğer arkadaşlar 120 gittiğini söylediler merak ettim onuda sordum. Ondada bir dünya söz söylemişsiniz. Git 600 lük spor makine al falan. Madem o kadar basit ben öm ile adresi vereyim bana bir tane yollayın.
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
3,062
Neyse arkadaşlar sağolun,
Tamirciye gidip gösterme konusunda haklısınız, lakin burada bulunma amacımızda sorunlarımızı paylaşmak daha önce yaşayan olduysa yardım almak, git tamirciye göster diyeceksek, niye burada böyle bir konu var...

Diğer söyleyeceğim, ben nadiren hızlanmayı seviyorum, diğer arkadaşlar 120 gittiğini söylediler merak ettim onuda sordum. Ondada bir dünya söz söylemişsiniz. Git 600 lük spor makine al falan. Madem o kadar basit ben öm ile adresi vereyim bana bir tane yollayın.

Bu soruları ben sorsaydım, biri de bu şekilde yaklaşıp önerilerde bulunsaydı, ona ancak teşekkür ederdim. Alınganlık yapıp laf sokuşturmana gerek yok.:bounce:

Sen bu motoru almadan önce, biz burada çok şey paylaştık, birbirimize yardımcı olduk. Bu başlık bu yüzden var.

Keşke mümkün olsaydı da, bakımlarımızı, modifiyelerimizi hep netten yapsaydık. Bir link tıklamayla karbüratör ayarı, lastik değişimi, subap ayarı yapılabilseydi. Tamirci esnafına ihtiyaç duymasaydık. Servise gitmeseydik.

125'lik zıngır zıngır titreyen bir makinayla 120 km. hıza çıkmaya şartlanmışsın.
Bunun tehlikeli olduğunu, yapmaman gerektiğini, kendine de, makinaya da zarar vereceğini söylüyorum. Hız istiyorsan başka makina alman gerektiğini söylüyorum.
Bu lafımı kuyruğundan yakalayıp, laf ebeliği yapacaksan, sana hayırlı işler dilerim.
120 km. hız konusunda akıl veren arkadaşlarına başvuracaksın.
Burada bize sormana gerek yok.
Onlar daha iyisini bilirler. :wiinkk:

Sana kolay gelsin.
 
Katılım
20 Kas 2008
Mesajlar
166
evet ben alındım ama sizinde alınmanıza gerek yok, bana kızıyorsunuz diye makineye laf atmaya gerek yok çünkü gönül isterdiki daha iy bir makine alabilseydim. Madem 120 km ye çıkıp çıkmadığını bilmiyorsunuz niye yorum yazıyorsunuz...

Daha önceki yazılarınızı okudum emek vermişsiniz birşeyler paylaşmışsınız. Sonuçta benimkisi, uzun zamandır özlemini duyduğum bir şeyi gerçekleştirmişim, bir bütçe ayırmadan gidip önüme gelen bir motoru almışım, bazı sorularım olmuş sormuşum, tamirciye git diyecekseniz niye yorum yazıyorsunuz, bende biliyorum tamirciye gitmeyi, her gidişte 50 lira bırakıyorum, tamirci neresinden sorun çıkarsam da para alsam diyor, sonuçta çok yeniyim yolunacak kazım belkide.

Ayrıca laf ebeliği yapmıyorum, objektif bakabilen biri, gerçekten alındığımı anlayabilir. Sonuçta burada bişeyleri paylaşmaktan keyif alıyorum ama forumda bir yere gelen bir insandan öğüt dinlemek değildi amacım, öğütlerinizi okuyorum dikkate alıyorum ama benim sorum bu konuyla alakalı değil. İyi geceler.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst