Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kuba Motor Superlight 200

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #4101
    458-25-243 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Superlight 200
    Herkese iyi akşamlar.

    Motorumda lastik değişimi yapacağım, Metzeler perfect me77 serisinden seçtim. Aşağıda linkleri verdiğim gibi, ebatlar superlightın fabrika çıkışı lastikleriyle uyuşuyor.Ancak ön laslik tubetype arka lastik ise tubeless. bu sakıncalı bir durum mudur lütfen yardımcı olabilir misiniz. Ayrıca bunun dışında bu lastiklerin uyumlu olup olmadığı hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.

    ÖN
    https://www.lastikal.com.tr/Metzeler...siklet-Lastigi
    ARKA
    https://www.lastikal.com.tr/Metzeler...siklet-Lastigi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #4102

    Üyelik
    01 Aralık 2014
    Alıntı palapi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çantayı nasıl bağladınız bir çanta aparatı çantalarla mı geliyor? gelmiyorsa nerede yaptırdınız?
    Çanta aparatı servislerde satılıyor çanta konusunda en güzeli ise galiba fotoğraflarda görünen.

  3. #4103
    AlpAksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2016
    Motosikleti
    xj6 diversion f
    Ben bu motoru 2015 senesinde ikinci el olarak 5 bin'tlye aldım daha 4bin kmdeydi yaklaşık 1 sene bindim 10bin kmde tekrar aldigim fiyata 5 bine sattım..Ne kadar iğrenç bir ekonomimiz var arkadaş şu motorun bile 0 alım fiyati plaka masrafı falan derken 10 bin'tl ye yaklaştıysa oturup bir düşünelim noluyor bu piyasaya diye..Yazık cidden sözüm sadece bu marka ve modele değil genel olarak Türkiye de motosiklet fiyatlarına dair.. 2015 yılında sıfırini 6.5 bine alan arkadaşlar bakıyorum da 7den aşağıya koymuyorlar motorlarını cidden ayıptır.

  4. #4104

    Üyelik
    20 Kasım 2014
    Alıntı AlpAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bu motoru 2015 senesinde ikinci el olarak 5 bin'tlye aldım daha 4bin kmdeydi yaklaşık 1 sene bindim 10bin kmde tekrar aldigim fiyata 5 bine sattım..Ne kadar iğrenç bir ekonomimiz var arkadaş şu motorun bile 0 alım fiyati plaka masrafı falan derken 10 bin'tl ye yaklaştıysa oturup bir düşünelim noluyor bu piyasaya diye..Yazık cidden sözüm sadece bu marka ve modele değil genel olarak Türkiye de motosiklet fiyatlarına dair.. 2015 yılında sıfırini 6.5 bine alan arkadaşlar bakıyorum da 7den aşağıya koymuyorlar motorlarını cidden ayıptır.
    Motosiklet fiyatı ile ilgisi yok dostum dolar ve euro artışı 2015'te dolar 2,5 idi şuan 3,50 bu artış motosikletin satışına da doğal olarak yansıyor sadece motosiklete değil her şeye yansıyor.

  5. #4105
    AlpAksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2016
    Motosikleti
    xj6 diversion f
    Alıntı haydabre adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet fiyatı ile ilgisi yok dostum dolar ve euro artışı 2015'te dolar 2,5 idi şuan 3,50 bu artış motosikletin satışına da doğal olarak yansıyor sadece motosiklete değil her şeye yansıyor.
    yazımı dikkatli okursan ekonomimizin ne kadar kötü olduğunu kastettim, doların ve euronun artması sebebiyle fiyatların arttığını bizde biliyoruz.Benim kızdığım nokta Türk insanının ikinci el pazarında hep bir kazıklama sevdası. 2015 yılında sıfır olarak bu motor 6450 Tl'ye satılıyordu hatta indirimle 6bine almak mümkündü o fiyata alıp üstüne +10 bin km yaparak motoru 7'bin tl üstüne koyanlara tepkim.Evet dolar artışı yüzünden eline geçecekleri para değer kaybetti diğer alacakları motorlarda pahalılaştı ama durum böyle devam ede ede her alan motorunu kar koyarak satma sevdasına düştüğü için artık ikinci el piyasası diye bir şey kalmadı.

  6. #4106
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    1-Lütfen bu başlığı ekono / politik "atışma" havasına sokmayın. Zaten uzun ve Türk insanı olarak "zor okuyoruz". Başlığı yeni karıştıranlar doğrudan SL200 ile ilgili bilgi edinirse daha doğru olacak.
    2-Ben motorumu 2015'de 2014 model olarak 5.250'ye aldım. Yeni bir motor alacağım zaman da mevcut motorumu ederine satmak isterim. Ne yapayım şimdi? Piyasası 6.000-6.500 olan motoru, 4.500'e mi satayım? Otomobilde 2.el'de kâr edilip motorda edilmemeli mi ?
    3-Asıl problem motorun kilometresini geri alan, satarken fren balatalarını, debriyajı, zinciri cs söküp eski çıkma takıp 100 TL kâr edecem sevdasında olanlar. Silindir pistonu, krankı bitip kalın yağ koyanlar...
    polo34 bunu beğendi.

  7. #4107

    Üyelik
    10 Mart 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosiklet meydanı olmuş siyaset meydanı Bu model ile ilgili Euro4 söylentileri var mı arkadadaşlar varsa fiyat düşündüğünüzden çok daha yüksek olacak

  8. #4108
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    SL200'ün Euro4 kısmı uydurma zaten şimdilik motorlarda egzost emisyon ölçümü yok, ama muhterem devletimiz vergilerle oynarsa onu bilemem

  9. #4109

    Üyelik
    01 Temmuz 2015
    Abi daha önce fark etmedim ama bugün hava filtresi temizlerken gördüm

    https://i.hizliresim.com/AkAV9Q.jpg

    Şu beyaz şeyin ucundan çıkan hortum boşta ucunda sünger vardı

    Hava filtresinden çıkan bi hortum boşta zaten bunla beraber 2 hortum boşta kalıyor biri ince biri kalın doğrumudur

    https://hizliresim.com/AkAV9Q

  10. #4110
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Katalizörü iptal etmediysen evet, orjinalde bu şekildedir.
    Ayrıca karbüratörün oradan çıkan ve orta bölgede boş duran hortum da benzin tahliyedir.

  11. #4111

    Üyelik
    15 Temmuz 2012
    Şehir
    antalya
    Jikleyi kapatınca motor neden istop ediyor, devamlı orta konumda tutmak zorunda kalıyorum

  12. #4112
    OgulcanMC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200 (Eski) Hyosung GV250 (Şimdi)
    Alıntı drakyuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Jikleyi kapatınca motor neden istop ediyor, devamlı orta konumda tutmak zorunda kalıyorum
    Jikleyi aşağı doğru ittiğinizde açık, yukarı kaldırdığınızda kapalı durumda olur. Tam tersi olarak kullanıyor olmayasınız?
    shadowmaster bunu beğendi.
    Live To Ride, Ride To Live

  13. #4113
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Orta konumda motor çalışıyorsa hava ayarı bozuktur. Fazla yakar. Sürat düşer.

  14. #4114

    Üyelik
    04 Nisan 2017
    Arkadaşlar rica etsem iyi bilen birileri özelden numarasını yazabilir mi bana? Soracaklarım uzun olacağından ve sorularımın fazla olmasından dolayı sanırım telefon daha kolay olacak.

  15. #4115

    Üyelik
    24 Mayıs 2017
    Arkadaşlar merhaba..

    Benim motosikletim daha 100km de.. Bakir anlıyacağınız Onun gibi bende bu dünyada yeniyim..
    Bir kaç sorum daha olacak.. Motoru ilk teslim aldığımda yetkili servisteki arkadaş jiklenin sürekli açık kalacağını, kapalı konumdayken motosikletin çalışmayacağını, hiç ellemem gerektiğini söyledi.. Bu ne kadar doğru?

    Ve motosikletin vidaları aynen söylediğiniz gibi çok gevşek.. Neresini tutsanız elinizde kalıyor.. Geçtiğimiz gün sallanan aynanın vidasını sıkayım istedim fakat çok fazla güç de uygulamadan sıktığımda aynanın vida yuvasının ağzı kırıldı. Bende içine sıkıştırdım ettim eyledim bir şekilde tutturdum ama sağlıklı olmadı kesinlikle..
    Büyük ihtimal o aynayı değiştirmem gerekecek fakat madem yenisini alacaksam daha iyi ve daha uzun olan bir ayna almam daha mantıklı.. Fakat söylediğiniz ve okuduğum kadarıyla bizim motorsikletin ayna giriş çapı 8mm.. Ben onu 10mm e hangi araçlarla yükselteceğim.. Varsa internette satan bir yer bana linkini atarsanız sevinirim.. Genelde aynalar 10mm oluyormuş, 10mm takmam içinde çevirmem gerekecek.

    Motosikletin rolanti ayarıyla biraz oynadım fakat söylediğiniz gibi 1700-1800 rpm i bir türlü ayarlayamadım. Sanki ortası yok, ya 2 oluyor ya 1600 felan.. 1.6 oluncada istop ediyor.. İlk çalıştırma mesele hele.. Peki bu söylediğiniz bujiyi alıp taksam herhangi bir farklılık yaratır mı? Şimdiden teşekkürler

  16. #4116
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Bandı başa sarıyoruz sürekli olarak. Yeni arkadaşlar bana mesajla mail adreslerini göndersinler kullanım kılavuzunu okusunlar. "Jikle sürekli açık kalacak" diyen servise de bir daha uğramayın ...

  17. #4117

    Üyelik
    22 Haziran 2017
    Arkadaşlar herkese merhaba. Foruma yeni üye oldum. Ekimden beri sl 200 sahibiyim. Daha önceden hiç motosiklet tecrübem yoktu.Hatta aldığım da bile evin önüne arkadaşım getirdi motosikleti.Burada sizin tecrubelerinizden faydalanmak istiyorum.Gecenlerde shadowmaster abinin hazırlamış olduğu kullanım klavuzunu zevkle okudum ve arkasından hemen lokma takimi, anahtar takımı ve alyan takimlarimi aldım gevseyen vidalarini sıkıp hava fitresini temizledim soktugumde içi berbat durumdaydı stop etmesi filan düzeldi.Bakima goturdugumde hiç temizlemediler çünkü. Bu arada motosikleti 6 bin km de aldım suan 10 bin km de. Buradan shadowmaster abiye hazırlamış olduğu dokumandan dolayı çok teşekkür ederim.onun sayesinde motorun bir yerlerini sokup takmanın da kullanmak kadar zevkli olduğunun farkina vardımbiraz sorularım olacak şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim. 1) Bundan sonra bakımlarını kendim yapmayı düşünüyorum fakat kullanıcı klavucunda motul 5100 15 w 40 kullandığınızı belirtmissiniz ben Netten baktığımda sadece motulun 15 w 50 si var acaba ben mi bulamadım? 2) Yağ süzgecini sökme kısmını biraz daha detaylı resimlendirebilirseniz çok sevinirim.3) Gevseyen vidalar, yağ süzgeci ve filtre temizliği yağ değişimi dışında kaç km de bir subap ayarı yapılması gerekiyor nerede yaptirmaliyim? 4) Zincir değişimi kaç km de olmalı? 5)keskin Virajlarda 50 yi 60 ı geçemiyorum bir kaç kez kaydirdim baya korku oldu lastiklerden kaynaklı mı yoksa eğitim mı almalıyım? 6) Bazıları 120 yi gördüğünü belirtmiş ben aldığım günden beri 105 km/h yi geçmedi neyden kaynaklı olabilir? 7 ) En son bakımda usta far ampulünü değiştirdi beyaz bir ampul taktı hiçbir şey göstermiyor onerebileceginiz ampul var mı kendim değiştirmek istiyorum. 8) sis farı takmak istiyorum bunun bağlantı Demirini nasıl temin edebilirim ve montajını kime yaptirabilirim? 9) egzozun çıkış yerinde boya kalkması ve paslanma mevcut her sl 200 gibi bunun çözümü nedir? Son olarakta kirklarelinde ikamet ediyorum imkanlar ve şartlar kısıtlı belirtmek istedim. Herkese çok teşekkür ederim. Biraz uzun oldu kusura bakmayın ilk heyecanima verin

  18. #4118
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Öncelikle, Hayırlı olsun.
    1-Standart 10W-40 yağ olur, motul ya da iphone. 15-40 kışın olabilir. 50 ıslak debriyaj için özellikle kışın kalın olur,
    2-Fabrika lastikleri her an her yerde kayar,
    3-Kullanıma ve yanlış ayar vs koşullarına göre fark etse de zincir en az 10.000 gider, 15.000 idealdir, ben 18.000'de değiştim. Ama yalnız zinciri değil ön/arka dişlileri de değişmelisin,
    4-Yağ süzgecini sökmek için vites kolunu yerinden çıkartmak gerek. Bence serviste başında durup yaptırt,
    5-Doğru rodaj, bakımlı bir yakıt ve ateşleme sistemi ile her SL, 110'u görmeli, gitmiyorsa bir yerde problem var demektir ama kombinasyonlar çok fazla. Benim motorum 40.000'de iki motor yan yana dijital gösterge ile uzun yolda baktık 126km/h gidiyor rüzgar ve eğim durumuna göre,
    6-Süperlight Türkiye facebook hesabını incelersen egzost boyama için neler yaptığımı anlattım. Ama 2-3.000'de bir yine aynı oluyor, bıkmadan devam
    7-Far için üçgen yapılı ve mutlaka soğutmalı LED kullan farkı göreceksin,
    8-Sis farı tutacağını ben aliexpressden aldım. Sayfalar önce link vardı ama geçerli mi bilmiyorum. Türkiye'de satan yok.
    10-Süpap ayarı 10.000'de yapılır. Yine de bu bir kural değil dinlemek gerekir. Kimi 8.000'de vurur kimi 12.000'de vurmaz.

    Yağı kendin değişeceksen altta iki somun var çok dikkat et. Biri yağ tahliye tapası öbürü şanzıman senkron yay/pim saplama somunu. Yanlış olanı söküp başına iş alma. Bir de yağı 850cc koyup bekle orta sehpada göstergeden bakıp kontrol et. Sonra yavaş yavaş tamamla. Genelde 900-950 CC yeter. Fazla yağ iyi birşey değildir motor yorulur ve basıç segmanları bozar.

  19. #4119

    Üyelik
    22 Haziran 2017
    Abi çok çok teşekkür ederim teker teker hepsini cevapladiginiz için. Tüm dediklerinizi dikkate alicam.

  20. #4120

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul(Avrupa)
    Motosikleti
    KUBA Superlight 200
    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle, Hayırlı olsun.
    1-Standart 10W-40 yağ olur, motul ya da iphone. 15-40 kışın olabilir. 50 ıslak debriyaj için özellikle kışın kalın olur,
    2-Fabrika lastikleri her an her yerde kayar,
    3-Kullanıma ve yanlış ayar vs koşullarına göre fark etse de zincir en az 10.000 gider, 15.000 idealdir, ben 18.000'de değiştim. Ama yalnız zinciri değil ön/arka dişlileri de değişmelisin,
    4-Yağ süzgecini sökmek için vites kolunu yerinden çıkartmak gerek. Bence serviste başında durup yaptırt,
    5-Doğru rodaj, bakımlı bir yakıt ve ateşleme sistemi ile her SL, 110'u görmeli, gitmiyorsa bir yerde problem var demektir ama kombinasyonlar çok fazla. Benim motorum 40.000'de iki motor yan yana dijital gösterge ile uzun yolda baktık 126km/h gidiyor rüzgar ve eğim durumuna göre,
    6-Süperlight Türkiye facebook hesabını incelersen egzost boyama için neler yaptığımı anlattım. Ama 2-3.000'de bir yine aynı oluyor, bıkmadan devam
    7-Far için üçgen yapılı ve mutlaka soğutmalı LED kullan farkı göreceksin,
    8-Sis farı tutacağını ben aliexpressden aldım. Sayfalar önce link vardı ama geçerli mi bilmiyorum. Türkiye'de satan yok.
    10-Süpap ayarı 10.000'de yapılır. Yine de bu bir kural değil dinlemek gerekir. Kimi 8.000'de vurur kimi 12.000'de vurmaz.

    Yağı kendin değişeceksen altta iki somun var çok dikkat et. Biri yağ tahliye tapası öbürü şanzıman senkron yay/pim saplama somunu. Yanlış olanı söküp başına iş alma. Bir de yağı 850cc koyup bekle orta sehpada göstergeden bakıp kontrol et. Sonra yavaş yavaş tamamla. Genelde 900-950 CC yeter. Fazla yağ iyi birşey değildir motor yorulur ve basıç segmanları bozar.
    Dostum bu kısımda bende zincir değişimiyle ilgili biraz detay rica edicem.
    Motosikletsepeti'nde bizim motorlara zincir için 428 - 134 dediler
    Dokuyucu.com da 428-128

    Dişliyle beraber hangi marka zincir aldın (aldığın yeri de söylersen sevinirim ) ve hangi ebat doğru olanı. benimde 15 binde motor. yakın zamanda değiştiricem.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)