Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kuba Motor Superlight 200

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #3101
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    olmaz,o kadar düşükde de sürmenize gerek yok,70-90 km arada yapabilirsiniz,bütün vitesleri kullababilirsiniz.Sadece tapagaz yapmayın ilk 1000 km de,notmal sakin sürüş yapın problem olmaz.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3102
    tlghnzcn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Şehir
    Yozgat
    Motosikleti
    Süperlight 200
    Alıntı BlackGhost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olmaz,o kadar düşükde de sürmenize gerek yok,70-90 km arada yapabilirsiniz,bütün vitesleri kullababilirsiniz.Sadece tapagaz yapmayın ilk 1000 km de,notmal sakin sürüş yapın problem olmaz.
    teşekkür ederim gerçekten forumdaki tüm cevaplarınız için

  3. #3103
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    @tlghnzcn ; öncelikle hayırlı olsun

    0-300 km ; gazı 1/3 oranından fazla açma, 5.000 RPM üzerinde sürme, max 70 km/h ile sürüş yap, tüm viteslerde sürmeye özen göster , 30 dakikalık sürüşler halinde devam et, sürüşe devam etmeden önce motoru 10 dakika dinlendir,

    500 km, olunca 1.bakım, yağ değişimi, genel kontroller, MUTLAKA yağ süzgeci temizlensin (sökülüp benzin ile yıkanıp tekrar takılacak, süzgeç değişmez ... Bu forumda paylaştığım bir PDF belgesi var onu mutlaka okumanı öneririm.)

    300 - 500 km, tüm viteslerle fazla zorlamadan gazı maksimum 1/2 açarak sürüşe devam, max 6.000 - 6.500 RPM görebilirsin, 1 saatten fazla sürme, motoru aralarda 10 dk dinlendir,

    500 - 1000 km, çoğunlukla max. 3/4 gaz açıp arada daha da fazla açabilirsin, 7.500 - 8.000 RPM artık problem olmaz, 90 km/h üzerine çok fazla çıkma, ama arada kendini güvende hissedersen rahat ve trafik uygun alanlarda kısa aralıklarla 90 üzerini de dene ancak sürekli 90 üstü sürme,

    1.000 km ; 2 bakım, yağ değişimi, frenler kontrol, zincir gergisi kontrol, yağ süzgeci temizlensin, (bunda sonra 2.000 km'de bir yağ değişimi ve periyodik kontroller olacak)

    Ayrıca ;
    - İlk 300 km boyunca lastikler de yolu az tutacak, çok çok dikkatli ol, özellikle ıslak zeminlerde. Mümkünse en kısa sürede fabrika lastiklerini değişmeni öneririm,
    - Ayna görüşü yeterli değil, ilk fırsatta bir uzatma kullanıp görüşünü rahatlatmalısın,
    - İlk bakıma gittiğinde, kilometre telini lastik tarafından söktür, teli komple yağlayıp tekrar taktır, bu ömrünü uzatacaktır,
    - Fren ve debriyaj manetlerini, debriyaj bağlantı mafsalını nasıl yağlayacağını öğren ve bu bakımları her hafta kendin yap,
    - Zincirini kendin yağlamayı öğren, 300-500 km'de bir yağını ihmal etme, her 1.000 km'de bir temizleyip yağlamak çok doğru olur ülke şartlarında,

    Yeni motor alacak tüm arkadaşlar için ;
    MOTOR SAĞIR KALIR, İLK KİLOMETRELERDE BASMAZSAN SONRA HIZ YAPAMAZSIN, TAM BİR SAÇMALIKTIR. BU TARZ YAKLAŞIMLARA İTİBAR ETMEYİN. RODAJ; MOTORUN ALIŞMA SÜRESİNCE, OLABİLECEK FABRİKASYON HATALARININ, MOTORA VE MEKANİK SİSTEME EN AZ ZARAR VERMESİ İÇİN GEREKLİ BİR SÜREÇTİR. SL200, ÇİN YAPIMI BİR MOTORDUR VE HİÇBİR ŞEKİLDE BİR ALMAN / İTALYAN / JAPON TEKNOLOJİK MÜKEMMELLİĞİ BEKLENEMEZ. BU NEDENLE İLK ALIŞMA DEVRESİNDE NE KADAR DİKKAT EDERSENİZ İLERİDE O KADAR YÜKSEK PERFORMANS ALIRSINIZ. 500 KM SONRA YAĞ SÜZGECİNİN MUTLAKA YIKANMASINI BU YÜZDEN ÖNERİYORUM. ÜRETİM SÜRECİNDE VE İLK AŞINMADA OLUŞAN METALİK ÇAPAKLAR ANCAK BU ŞEKİLDE TEMİZLENİR BLOK İÇİNDEN. BU TEMİZLİĞİ YAPMAZSANIZ AŞINMA SÜRECİNİ HIZLANDIRIRSINIZ. BİZİM MOTORLAR GERÇEK PERFORMANSINI 5.000 KM SONRASI GÖSTERMEYE BAŞLAR. BU SÜREÇTE SİZİN GÖSTERDİĞİNİZ ÖZEN DAHA SONRAKİ KİLOMETRELERDE PARÇA DAYANIKLILIĞI İÇİN BÜYÜK AVANTAJ SAĞLAYACAKTIR. ÖRNEK OLARAK BİR ÇOK KEZ TEKRARLADIĞIM GİBİ, BENİMLE AYNI DÖNEMDE SL200 ALAN ARKADAŞLARIM, DEBRİYAJ, FREN BALATASI, ZİNCİR, GAZ TELİ VB ... BİRÇOK PARÇA DEĞİŞMEK DURUMUNDA KALDI. BEN 1 YILDA 16.000 KM YAPTIM KISA/UZUN YOL, YAĞMU7 / KAR / ÇAMUR VE HENÜZ DEĞİŞEN BİR PARÇA YOK...


    Keyifli sürüşler

  4. #3104
    berkay3212 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600 RR 2015
    Kuba sl 200 umu sattım. Fabrika lastikleriyle kullanmıştım, limitleri zorlamazsan bir kötülüğünü görmedim.

  5. #3105
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Alıntı berkay3212 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kuba sl 200 umu sattım. Fabrika lastikleriyle kullanmıştım, limitleri zorlamazsan bir kötülüğünü görmedim.
    Geçmiş olsun

  6. #3106
    tlghnzcn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Şehir
    Yozgat
    Motosikleti
    Süperlight 200
    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @tlghnzcn ; öncelikle hayırlı olsun

    0-300 km ; gazı 1/3 oranından fazla açma, 5.000 RPM üzerinde sürme, max 70 km/h ile sürüş yap, tüm viteslerde sürmeye özen göster , 30 dakikalık sürüşler halinde devam et, sürüşe devam etmeden önce motoru 10 dakika dinlendir,

    500 km, olunca 1.bakım, yağ değişimi, genel kontroller, MUTLAKA yağ süzgeci temizlensin (sökülüp benzin ile yıkanıp tekrar takılacak, süzgeç değişmez ... Bu forumda paylaştığım bir PDF belgesi var onu mutlaka okumanı öneririm.)

    300 - 500 km, tüm viteslerle fazla zorlamadan gazı maksimum 1/2 açarak sürüşe devam, max 6.000 - 6.500 RPM görebilirsin, 1 saatten fazla sürme, motoru aralarda 10 dk dinlendir,

    500 - 1000 km, çoğunlukla max. 3/4 gaz açıp arada daha da fazla açabilirsin, 7.500 - 8.000 RPM artık problem olmaz, 90 km/h üzerine çok fazla çıkma, ama arada kendini güvende hissedersen rahat ve trafik uygun alanlarda kısa aralıklarla 90 üzerini de dene ancak sürekli 90 üstü sürme,

    1.000 km ; 2 bakım, yağ değişimi, frenler kontrol, zincir gergisi kontrol, yağ süzgeci temizlensin, (bunda sonra 2.000 km'de bir yağ değişimi ve periyodik kontroller olacak)

    Ayrıca ;
    - İlk 300 km boyunca lastikler de yolu az tutacak, çok çok dikkatli ol, özellikle ıslak zeminlerde. Mümkünse en kısa sürede fabrika lastiklerini değişmeni öneririm,
    - Ayna görüşü yeterli değil, ilk fırsatta bir uzatma kullanıp görüşünü rahatlatmalısın,
    - İlk bakıma gittiğinde, kilometre telini lastik tarafından söktür, teli komple yağlayıp tekrar taktır, bu ömrünü uzatacaktır,
    - Fren ve debriyaj manetlerini, debriyaj bağlantı mafsalını nasıl yağlayacağını öğren ve bu bakımları her hafta kendin yap,
    - Zincirini kendin yağlamayı öğren, 300-500 km'de bir yağını ihmal etme, her 1.000 km'de bir temizleyip yağlamak çok doğru olur ülke şartlarında,

    Yeni motor alacak tüm arkadaşlar için ;
    MOTOR SAĞIR KALIR, İLK KİLOMETRELERDE BASMAZSAN SONRA HIZ YAPAMAZSIN, TAM BİR SAÇMALIKTIR. BU TARZ YAKLAŞIMLARA İTİBAR ETMEYİN. RODAJ; MOTORUN ALIŞMA SÜRESİNCE, OLABİLECEK FABRİKASYON HATALARININ, MOTORA VE MEKANİK SİSTEME EN AZ ZARAR VERMESİ İÇİN GEREKLİ BİR SÜREÇTİR. SL200, ÇİN YAPIMI BİR MOTORDUR VE HİÇBİR ŞEKİLDE BİR ALMAN / İTALYAN / JAPON TEKNOLOJİK MÜKEMMELLİĞİ BEKLENEMEZ. BU NEDENLE İLK ALIŞMA DEVRESİNDE NE KADAR DİKKAT EDERSENİZ İLERİDE O KADAR YÜKSEK PERFORMANS ALIRSINIZ. 500 KM SONRA YAĞ SÜZGECİNİN MUTLAKA YIKANMASINI BU YÜZDEN ÖNERİYORUM. ÜRETİM SÜRECİNDE VE İLK AŞINMADA OLUŞAN METALİK ÇAPAKLAR ANCAK BU ŞEKİLDE TEMİZLENİR BLOK İÇİNDEN. BU TEMİZLİĞİ YAPMAZSANIZ AŞINMA SÜRECİNİ HIZLANDIRIRSINIZ. BİZİM MOTORLAR GERÇEK PERFORMANSINI 5.000 KM SONRASI GÖSTERMEYE BAŞLAR. BU SÜREÇTE SİZİN GÖSTERDİĞİNİZ ÖZEN DAHA SONRAKİ KİLOMETRELERDE PARÇA DAYANIKLILIĞI İÇİN BÜYÜK AVANTAJ SAĞLAYACAKTIR. ÖRNEK OLARAK BİR ÇOK KEZ TEKRARLADIĞIM GİBİ, BENİMLE AYNI DÖNEMDE SL200 ALAN ARKADAŞLARIM, DEBRİYAJ, FREN BALATASI, ZİNCİR, GAZ TELİ VB ... BİRÇOK PARÇA DEĞİŞMEK DURUMUNDA KALDI. BEN 1 YILDA 16.000 KM YAPTIM KISA/UZUN YOL, YAĞMU7 / KAR / ÇAMUR VE HENÜZ DEĞİŞEN BİR PARÇA YOK...


    Keyifli sürüşler
    @shadowmaster ; çok teşekkür ederim söylediğiniz her cümleye özenle dikkat edicem zaten titiz bir insanım bu konudada eminimki zamanla bir çok şeyide yapmaya başlıycam. Pdf nizi ilk yayınladığınızda çıktı olarak almıştım aklımdaki ilk iş lastikler zaten burda her kullanıcı aynı şeyi dile getirmiş ehliyet, sigorta + plaka, lastikler ve ekipmanlar baya masraflı maşallah :D tekrardan teşekkür ederim ilginize

  7. #3107

    Üyelik
    12 Şubat 2016
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Superlight 200
    SL200 um 9500 devir üstüne çıkmıyor gaz kesici olmadığı halde gaz kesiciye girmiş gibi yapıyor sebebi nedir?

  8. #3108
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    karbüratör gaz-hava ayarlarını kontrol ettirin.Jigleniz açıksa kapatın birde o şekilde deneyin.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  9. #3109
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Yaw 9.500 üstü deviri ne yapacaksınız ? Alet o devirde artık hava/gaz karışımını yakamayıp kesiliyor elbette, bu kadar yüksek devire gerek yok !

  10. #3110

    Üyelik
    12 Şubat 2016
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Superlight 200
    Bu devri zaten 1 ve 2 inci viteste gorebiliyom diger viteslerde 8bin bulmuyor alet

  11. #3111
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Alıntı Adi Kubilay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu devri zaten 1 ve 2 inci viteste gorebiliyom diger viteslerde 8bin bulmuyor alet
    O zaman size daha yüksek CC ve güçlü bir motorun yolu göründü demektir
    Şaka bir yana SL200, 13 beygir, 197 CC, çay bardağı genişliğinde tek silindirli bir motor. Yüksek devir ve hızlara ancak şartlar uygun olduğunda ve belli bir ivme artışıyla ulaşabilir. Deneyiminiz ne kadar bilmiyorum ama karakter olarak yüksek devir / güç / hız beklentiniz varsa daha farklı bir modele geçmeniz gerekiyor.

  12. #3112

    Üyelik
    22 Nisan 2016
    Şehir
    istanbul
    Selam dostlar yakın zamanda sl 200 almayı düşünüyorum ama ne kadar yaktığı hakkında bi fikrim yok. Kullanan abilerim,kardeşlerim şehir içinde ne kadar yaktıgını,depoyu ne kadara fulledıklerını vs. vs. yazarlarsa bı fıkır sahıbı olmus olurum.


    Teşekkürler

  13. #3113

    Üyelik
    28 Nisan 2016
    Merhaba Arkadaşlar,

    Geçen sene sıfır olarak aldığım motorumu sadece yazları kullanıyorum, malum yaz yaklaştı ve motora bir gözatalım dedik, kapalı alanda durduğu ve hiç çalışmadığı için sanırım aküm bitmiş,

    Aküyü söküp şarj ettirdikten sonra tekrar takmayı düşünüyorum,

    Ama akü nerededir, nasıl sökülür hiç bir bilgim yok,

    Önerisi olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim...

  14. #3114
    mesut81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400 UG
    Alıntı mekaka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Arkadaşlar,

    Geçen sene sıfır olarak aldığım motorumu sadece yazları kullanıyorum, malum yaz yaklaştı ve motora bir gözatalım dedik, kapalı alanda durduğu ve hiç çalışmadığı için sanırım aküm bitmiş,

    Aküyü söküp şarj ettirdikten sonra tekrar takmayı düşünüyorum,

    Ama akü nerededir, nasıl sökülür hiç bir bilgim yok,

    Önerisi olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim...
    selenin altındaki sol kapakta akünüz yer almaktadır. akü bitse dahi ayak marşı ile çalıştırabilirsiniz.
    aküyü sökmenize gerek yok.

  15. #3115
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Arkadaş 1 yıldır motor sahibi, akü nerede diye soruyor, sen kickstart diyorsun ya Mesut, ilk görüşmemizde çaylar benden

  16. #3116

    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    kuba superlıght 200
    Herkese merhaba. motor dünyasına yaklaşık 2 ay önce superlıght 200 ile başladım.
    Motorumun ilk 500 bakımını aldığım yere yaptırdım ama sadece vidalarını, frenleri, gaz kolunu kablosunu v.s., ve zincirlerini bir kontrol etti ama ne yağını değiştirdi ne süzgecini temizledi. İstanbul Avrupa yakasında bildiğiniz, bakımını doğru düzgün yaptırabileceğim bir yer bilen var mı? O kadar üstün körü işlem yaptı kı hiç güvenemiyorum!!! Motora adam akıllı bakmak istiyorum.

  17. #3117

    Üyelik
    27 Kasım 2015
    Şehir
    Avcılar
    Motosikleti
    Shadow 750 A.C.E.
    Alıntı Keops17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam dostlar yakýn zamanda sl 200 almayý düþünüyorum ama ne kadar yaktýðý hakkýnda bi fikrim yok. Kullanan abilerim,kardeþlerim þehir içinde ne kadar yaktýgýný,depoyu ne kadara fulledýklerýný vs. vs. yazarlarsa bý fýkýr sahýbý olmus olurum.


    Teþekkürler
    Şehir dışına hiç çıkmadim. İstanbul trafiğinde bir depo ile 430 km yaptım. Yedek musluğu açmadan acmis olsam herhalde 450 km ye kadar çıkabilirdi. 60 liraya tam doluyor. Şehir içi 12-13 kurus gibi birşey. Ve 4. Vitese kadar 5 bine kadar 4. Vitestede maksimum 7bin devire kadar çıkarım genelde. 5. Viteste zaten 7 bin falan oluyor. Şehir dışı bir depo 500 km belki gorebilir

    Ön ve arka balatalari marka olarak önerebilirmisiniz. Orjinal dışında daha kaliteli balatalar takmak istiyorum. Ne düşünüyorsunuz bunun hakkında
    Keops17 bunu beğendi.

  18. #3118

    Üyelik
    28 Nisan 2016
    Arkadaşım çok teşekkür ederim yardımın için, kick start ı da deniycem, umarım çözerim.

  19. #3119
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Alıntı mekaka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım çok teşekkür ederim yardımın için, kick start ı da deniycem, umarım çözerim.
    O kadar uzun süre yatan motor kickstart ile çalışmayacaktır arkadaşım, çalışmazsa da moralini bozma. Aküyü şarj ettir, deponu fulle, karbüratör benzin çekene kadar marş almada zorluk yaşayacaksın çünkü. Umarım haklı çıkmam ayrıca

  20. #3120

    Üyelik
    22 Nisan 2016
    Şehir
    istanbul
    teşekkürler birol08. diğer kullanan arkadaşlarda yardimci olursa cok mutlu olurum


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)