Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kuba Motor Superlight 200

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #5361

    Üyelik
    12 Şubat 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cafe 152
    Herkese tekrar merhabalar, neredeyse bir buçuk yıl sonra tekrar yazıyorum, motor 13 bin kilometreye ulaştı. Elektrik aksamı halen bir arıza vermedi. Ancak bazı büyük sorunlar ile karşılaştım. Daha önce belirtmiş olduğum debriyaj telinin motor bloğuna bağlanan kısımdaki terleme devam ediyor. Yağ değişiminde aşırı bir eksilme görülmüyor ancak aynı bölgedeki terleme oldukça rahatsız ediyor. Vites kolu ile ilgili sorunlar yaşadım. Bağlantı yerinden birkaç kez çıktı. Akü kutusu kırıldı ve sac eklenip tekrar kaynaklandı. Gidonda ciddi bir boşluk mevcut, bu sanıyorum keçelerden kaynaklanıyor ve nasıl düzeltmem gerektiğini bilmiyorum. Bunlardan öte arka çamurluğu kayan yamulan var mıdır? Motosikletin arka çamurluk kaydığı için sol taraftan lastiğe değimiş ve lastiği yemeye başlamış. Bunu çoğunlukla artçı olduğunda yaşadım. Arka çamurluk sağa kaymış ve içindeki demir lastiğin sol tarafına sürterek lastiği zımparalıyor neredeyse. Daha önce park halinde arkadan darbe alıp düşmüştü. Bununla alakalı olabileceğini düşündüğüm gibi gevşek bulduğum arka amortisörleri iki diş sıktım. Ancak artçı aldığımda sorun oluyor ve düzeltilmesi gerekecek. 1000 kmlik bir İzmir Antalya yolculuğu yaptım ve çıkmadan önce yağını değiştirerek gerekli diğer kontrolleri yaptım. 3 mola ile 7 saatte Antalya'ya vardım. 450 kmde yedek depoya geçer geçmez 13.60 litre yakıt aldım. Motosiklet ile uzun yolda yaşadığım sorun ise motosikletin güçten düşmesi oldu. Normalde vites düşmeden çıkabileceği yokuşlarda 4. vitese düşmek durumunda kaldım ve mola için durduğumda rölantimin 1.4'e kadar gerilediğini farkettim. Motosiklet oldukça sıcak olduğu halde uzun kullanımda motosiklet güçten düştüğü gibi rölantisi de şaşırdı. Yağ soğutma ile ilgili bir şey muhtemelen. Geri dönüşümde ise motosikletteki titreşim oldukça rahatsız etmeye başladı. Çok oynak bir parça yok, vidalarımın kontrollerini yaptım ancak, seleye ve peglere vuran titreşim özellikle kalçamı baya uyuşturdu. Yolda karbüratör koruyucu nikelajlı çanak düştü ve dönüp alabileceğim bir noktada değildi. Araştırdığımda bu parçanın satımına da rastlayamadım. Bulabileceğim bir yer var mıdır?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #5362

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı exigeant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese tekrar merhabalar, neredeyse bir buçuk yıl sonra tekrar yazıyorum, motor 13 bin kilometreye ulaştı. Elektrik aksamı halen bir arıza vermedi. Ancak bazı büyük sorunlar ile karşılaştım. Daha önce belirtmiş olduğum debriyaj telinin motor bloğuna bağlanan kısımdaki terleme devam ediyor. Yağ değişiminde aşırı bir eksilme görülmüyor ancak aynı bölgedeki terleme oldukça rahatsız ediyor. Vites kolu ile ilgili sorunlar yaşadım. Bağlantı yerinden birkaç kez çıktı. Akü kutusu kırıldı ve sac eklenip tekrar kaynaklandı. Gidonda ciddi bir boşluk mevcut, bu sanıyorum keçelerden kaynaklanıyor ve nasıl düzeltmem gerektiğini bilmiyorum. Bunlardan öte arka çamurluğu kayan yamulan var mıdır? Motosikletin arka çamurluk kaydığı için sol taraftan lastiğe değimiş ve lastiği yemeye başlamış. Bunu çoğunlukla artçı olduğunda yaşadım. Arka çamurluk sağa kaymış ve içindeki demir lastiğin sol tarafına sürterek lastiği zımparalıyor neredeyse. Daha önce park halinde arkadan darbe alıp düşmüştü. Bununla alakalı olabileceğini düşündüğüm gibi gevşek bulduğum arka amortisörleri iki diş sıktım. Ancak artçı aldığımda sorun oluyor ve düzeltilmesi gerekecek. 1000 kmlik bir İzmir Antalya yolculuğu yaptım ve çıkmadan önce yağını değiştirerek gerekli diğer kontrolleri yaptım. 3 mola ile 7 saatte Antalya'ya vardım. 450 kmde yedek depoya geçer geçmez 13.60 litre yakıt aldım. Motosiklet ile uzun yolda yaşadığım sorun ise motosikletin güçten düşmesi oldu. Normalde vites düşmeden çıkabileceği yokuşlarda 4. vitese düşmek durumunda kaldım ve mola için durduğumda rölantimin 1.4'e kadar gerilediğini farkettim. Motosiklet oldukça sıcak olduğu halde uzun kullanımda motosiklet güçten düştüğü gibi rölantisi de şaşırdı. Yağ soğutma ile ilgili bir şey muhtemelen. Geri dönüşümde ise motosikletteki titreşim oldukça rahatsız etmeye başladı. Çok oynak bir parça yok, vidalarımın kontrollerini yaptım ancak, seleye ve peglere vuran titreşim özellikle kalçamı baya uyuşturdu. Yolda karbüratör koruyucu nikelajlı çanak düştü ve dönüp alabileceğim bir noktada değildi. Araştırdığımda bu parçanın satımına da rastlayamadım. Bulabileceğim bir yer var mıdır?
    Gidon boşluğunun sebebi furşlardarn dolayıdır gidonun ortasında büyük bir somun bulunur onu gevşeltip altındaki tırnaklı segmanlar bulunur onları düz tornavida ve çekiç ile vidanın sıkma yönüne doğru sıkarak boşluğu alabilirsiniz.

    Arka çamurluğun ise bağlantı vidası gevşemiş hatta düşmüş olabilir bundan dolayıda çamurluğun yörüngesi kayıp artçı binincede sürtme meydana gelir.

    Anladığım kadarıyla debriyaj iticisinin altından yağ kaçırıyor onun çözümü ise debriyaj kapağının sökülmesi ve o iticinin altındaki keöenin değiştirilmesi sonucu çözecektir, tabi değişimi yaparken kapak contasıda değişmek gerekmektedir (hazır açmışken yağ süzgecini temizlemeyi unutmayın).

    Uzun yoldaki performans kaybı ise büyük ihtimal motosikletiniz şişmiş ve kayıp yaşanmış ara ara molalar verseydiniz daha iyi olurdu yağ seçimini bulunduğunuz hava değerime göre seçmeniz daha iyi olacaktır.

    Titreşim konusu ise motor kısmımda ayar ihtiyacı olduğuna işaret edebilir (Subap ve karbüratör ayarı sonrasında hissedilir derecede titreşimin azaltığını gördüm).

    Düşen çanak içinde Kuba servsine başvurabilirsiniz.

  3. #5363

    Üyelik
    17 Haziran 2019
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    superlight 200
    Arkadaslar selamlar
    Gecenlerde sitenin otoparkinda srfsizin teki araca yer acmak icin motoru kaydirmaya calismis. Canta demirinden tutunca sag arka canta demiri kırılmış. Kontrol ettigimde baska hasar gormedim ama belki gozle gorulmeyen yerlerde de hasar vardir. Site yonetimine soyledim ama orayi gören kamera yokmus . Normalde ortak alan sigortasından benim hasarimi karsilayabilirler ama site yonetimi de olayla hic ilgilenmedi. Muhtemelen site çalışanlarından biri bunu yapti, bu srfsizler de olayi kapatti. Kamera kaydi olmayinca da yapacak bisey olmuyor. Allah' tan bulsun kim yaptiysa.
    Size sormak istedigim bu canta demirini nasil sokecegim? Belki tamir ettirebilirin diye sokup yapabilecek bir yere goturmek istiyorum ama nasil sokecegimi bulamadim. Somun camurlugun icinde kaliyor gibi gordum, oraya anahtari sokarak sokmek de dert. Yontemini bilen varsa soylerse sevinirim.
    Herkese teşekkürler.

  4. #5364
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Alıntı la_mancha adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar selamlar
    Gecenlerde sitenin otoparkinda srfsizin teki araca yer acmak icin motoru kaydirmaya calismis. Canta demirinden tutunca sag arka canta demiri kırılmış. Kontrol ettigimde baska hasar gormedim ama belki gozle gorulmeyen yerlerde de hasar vardir. Site yonetimine soyledim ama orayi gören kamera yokmus . Normalde ortak alan sigortasından benim hasarimi karsilayabilirler ama site yonetimi de olayla hic ilgilenmedi. Muhtemelen site çalışanlarından biri bunu yapti, bu srfsizler de olayi kapatti. Kamera kaydi olmayinca da yapacak bisey olmuyor. Allah' tan bulsun kim yaptiysa.
    Size sormak istedigim bu canta demirini nasil sokecegim? Belki tamir ettirebilirin diye sokup yapabilecek bir yere goturmek istiyorum ama nasil sokecegimi bulamadim. Somun camurlugun icinde kaliyor gibi gordum, oraya anahtari sokarak sokmek de dert. Yontemini bilen varsa soylerse sevinirim.
    Herkese teşekkürler.
    Bir fotoğraf çok daha iyi iş görürdü. Böylece motosikleti bilmeyenler de akıl verebilir.

  5. #5365
    ChuckBerry - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB250R
    Merhabalar,

    Öncelikle geçmiş olsun. Koruma demirleri ve çanta demirleri devrilmelerde hasarı absorbe etmiş oluyor. Grenajlı bir motosikletiniz olsaydı durum çok daha üzücü olacaktı sıkmayın canınızı. Bahsettiğiniz demir kaliteli değil zamanla titreşim sebebiyle de kırılabiliyor. Eskiden kullandığım bir motosiklet modeli olduğu için o noktaya kaç numara anahtar gerekli hatırlamıyorum fakat 2 tane aynı anahtardan bulmanız mümkünse içten somunu sabit tutarak dıştan da vidayı gevşeterek çıkartabilirsiniz. Eli anahtar tutmayan için uğraştırıcı gelebilir fakat 5 dakikada iki tarafı da rahatlıkla sökülebilir. İsterseniz lokma takımı olan bir yakınınıza ya da bir tamirciye uğrayın anında sökecektir. Sanayide demiri kaynattırırsanız kullanmaya devam edebilirsiniz.
    Alıntı la_mancha adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar selamlar
    Gecenlerde sitenin otoparkinda srfsizin teki araca yer acmak icin motoru kaydirmaya calismis. Canta demirinden tutunca sag arka canta demiri kırılmış. Kontrol ettigimde baska hasar gormedim ama belki gozle gorulmeyen yerlerde de hasar vardir. Site yonetimine soyledim ama orayi gören kamera yokmus . Normalde ortak alan sigortasından benim hasarimi karsilayabilirler ama site yonetimi de olayla hic ilgilenmedi. Muhtemelen site çalışanlarından biri bunu yapti, bu srfsizler de olayi kapatti. Kamera kaydi olmayinca da yapacak bisey olmuyor. Allah' tan bulsun kim yaptiysa.
    Size sormak istedigim bu canta demirini nasil sokecegim? Belki tamir ettirebilirin diye sokup yapabilecek bir yere goturmek istiyorum ama nasil sokecegimi bulamadim. Somun camurlugun icinde kaliyor gibi gordum, oraya anahtari sokarak sokmek de dert. Yontemini bilen varsa soylerse sevinirim.
    Herkese teşekkürler.

  6. #5366

    Üyelik
    04 Kasım 2020
    Motosikleti
    Superlight 200
    Merhaba arkadaşlar, benim marş tuşu basılı kalıyor. Sağ kumandayı tamamen değiştirmeden buna bir çözüm üretilebilir mi acaba?

  7. #5367

    Üyelik
    07 Ağustos 2020
    Alıntı Dystopian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar, benim marş tuşu basılı kalıyor. Sağ kumandayı tamamen değiştirmeden buna bir çözüm üretilebilir mi acaba?
    Kumandan bozuk değilse. Bu sorun benim başıma da geldi yağmur sonrası olabiliyor. Akünün arkasında marş rölesi bulunmakta. Düzgün bir muhafazası yok. Arka çamurluğun sele altındaki bitiş kısmının şeklinden dolayı yağmur suyunu röleye fırlatabiliyor. Motorcumun da dediğine göre şase yapıp takılı kalmıştır bu yüzden olabilir. Anahtarı çıkarmama rağmen marşa basıyordu, marş takılı kalmıştı benim makinada da sigortayı söküp çözmüştüm kuruyunca düzelmişti. Sonra marş rölesine ve elektrik soketlerine yağmur gelmemesi için çamurluğun yapısal boşluğunu kapatacak basit bir parça ekledim.

  8. #5368

    Üyelik
    04 Mart 2023
    Selamlar arkadaşlar, elimde kuba sl200 var. Arkadan araç çarpma sonucu kaza sigorta kazası var. arka çamurluk ve arka stop değişecek. Sigorta ödemeyi yaptı bana ama merak ettiğim durum şu;

    125 lik 150 lik 200 lüklerin arka çamurluk ve stopları aynı mı ? Farklıysa nasıl anlarım ?
    Yardımlarınızı bekliyorum.

  9. #5369

    Üyelik
    11 Haziran 2023
    Arkadaşlar hayırlı günler, yaklaşık iki ay kadar önce ben de sl200'üme kavuştum. Ufak tefek sıkıntılar haricinde fazla başımı ağrıtmadı diyebilirim, yalnızca bir iki defa ustaya görünmem gerekti. Ancak iki gündür motor boştayken boş ışığı yanmıyor ve motoru boşta çalıştıramıyorum, illa debriyaj sıkmam gerekiyor. Ayrıca rölanti bir türlü sabit kalmıyor kafasına göre 100 aşagı 200 yukarı yapıyor. Bilgisi olan aydınlatırsa sevinirim. Güvenli sürüşler.

  10. #5370

    Üyelik
    11 Haziran 2023

    Arka Jant Sorunu...

    İyi forumlar. Sanırım uzun süredir buralar kuş uçmaz kervan geçmez yerler olmuş. Ne yazık ki superlight 200 motorumu almak için yanlış döneme denk gelmişim. Olur da birileri okur cevap yazar diye sıkıntımı burada dile getirmek istiyorum. Arka jantım iki sefer dişli dağıttı. Dişli takozlar ve saplamaları komple değişse de iki haftadır yeni dişli de sallanıyor, saplamaların üçü boşa dönüyor, sekmanın bir ucu kırık ve göbek kısmen erimiş durumda. Kaç usta gezdiysem jant yenile diyor ancak piyasada sıfır jant yok. Çin'deki fabrikaya kadar yazmama rağmen olumlu bir sonuç alamadım. Sizlerden ricam aynı durumu yaşayan ve çözümleyen arkadaşlarım bana dönüş yaparsanız çok minnettar olurum. Çıkma jant olur, tornacı ustam yapar diyen olur, şu bayiden alabilirsin diyen olur... Bir aydır motor yatıyor ve illallah ettirdi. En sonunda ya motoru yakacağım ya da motoru komple dağıtıp sağlam parçaları satacağım. Hepinize kazasız belasız sürüşler dilerim.

  11. #5371

    Üyelik
    07 Ağustos 2020
    son durum nedir çözüldümü sorun ?

  12. #5372

    Üyelik
    11 Haziran 2023
    Hocam çıkma jant buldum idare ediyor, ancak dişli sorunu kronik hale geldi 2000 km de bir yağ ile birlikte saplama değiştiriyorum ki göbek dağılmasın. Yalnız aklınızda bulunsun Pendik'te bir ustaya rastladım sekman kısmını kaynak yapıyor erimeyi bir nebze kurtarıyor.

  13. #5373

    Üyelik
    06 Şubat 2024
    bu kou biraz ölmüş gibi ama inşallah gören duyan biri olur da yardıma koşar. geçen sene hurda bi superlight 200 aldım ve kendim yavaş yavaş topladım. en son arka jantta yukarıdaki arkadaşların yaşadığı sıkıntıyı yaşadım hatta bi iki kere ölümden döndüm bu yüzden. jantın sekman kısmı kırılmış dişli düz durmayınca zincir atıp lastiği kitleyince bazı tatsız olaylar yaşadım. sorunun çözümü jantın komple değişmesi ama fiyatları muadil motorların parça fiyatlarının nereyse iki katından fazla ki zaten onu da bulamıyorsunuz. eski model keeway 150 modelinden çıkma bir jant buldum ama dişli yok. ve hiçbir yerde de bulamıyorum. yine fabrikada ya da servislerde yok. buna uydurabileceğim bir dişli var mıdır? cg dişlisi olur mu buna bilen varsa yazarsa çok sevinirim.

  14. #5374

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı Roeth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu kou biraz ölmüş gibi ama inşallah gören duyan biri olur da yardıma koşar. geçen sene hurda bi superlight 200 aldım ve kendim yavaş yavaş topladım. en son arka jantta yukarıdaki arkadaşların yaşadığı sıkıntıyı yaşadım hatta bi iki kere ölümden döndüm bu yüzden. jantın sekman kısmı kırılmış dişli düz durmayınca zincir atıp lastiği kitleyince bazı tatsız olaylar yaşadım. sorunun çözümü jantın komple değişmesi ama fiyatları muadil motorların parça fiyatlarının nereyse iki katından fazla ki zaten onu da bulamıyorsunuz. eski model keeway 150 modelinden çıkma bir jant buldum ama dişli yok. ve hiçbir yerde de bulamıyorum. yine fabrikada ya da servislerde yok. buna uydurabileceğim bir dişli var mıdır? cg dişlisi olur mu buna bilen varsa yazarsa çok sevinirim.
    Arman dişli ile iletişime geçin, o size uygun dişli üreticektir.
    Roeth bunu beğendi.
    Dünyanın sesini kıs ve motosikletinin sesini dinle...

  15. #5375

    Üyelik
    11 Haziran 2023
    O kadar masrafa gerek yok, bakla sayısına ve boyuta dikkat ederek basit bir Çin malı dişli alsanız işinizi görür, CG dişli boyutlarını bilmiyorum ancak kenar mahalle motorcusu bile buna uyan bir dişli bulabilir. Ayrıca size tavsiyem iki parmağınızla göbekte boşluk var mı diye dişliyi ufaktan ileri geri sallayın, boşluk ve oynama varsa yağ değişimiyle saplama değiştirmeniz zira jant ve dişli dağıtmaya çok müsait.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:58 ----------

    Ayrıca pendikte tanıdığım bir usta jant tamiri yapabilecek bir contacı biliyorum dedi, bir süre sizi götürecek kadar contacıda yaptırabilirsiniz. Ben çoktan çıkma janta para bayıldığım için tercih etmedim, üç dört ay öncesinde 700 lira fiyat çekmişti, şimdi olsun 1.5 lira.
    Roeth bunu beğendi.

  16. #5376

    Üyelik
    06 Şubat 2024
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arman dişli ile iletişime geçin, o size uygun dişli üreticektir.
    tamamdır eğer bulamazsam mecbur yaptıracam bir tane. çok teşekkürler.

    Alıntı EmreC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O kadar masrafa gerek yok, bakla sayısına ve boyuta dikkat ederek basit bir Çin malı dişli alsanız işinizi görür, CG dişli boyutlarını bilmiyorum ancak kenar mahalle motorcusu bile buna uyan bir dişli bulabilir. Ayrıca size tavsiyem iki parmağınızla göbekte boşluk var mı diye dişliyi ufaktan ileri geri sallayın, boşluk ve oynama varsa yağ değişimiyle saplama değiştirmeniz zira jant ve dişli dağıtmaya çok müsait.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:58 ----------

    Ayrıca pendikte tanıdığım bir usta jant tamiri yapabilecek bir contacı biliyorum dedi, bir süre sizi götürecek kadar contacıda yaptırabilirsiniz. Ben çoktan çıkma janta para bayıldığım için tercih etmedim, üç dört ay öncesinde 700 lira fiyat çekmişti, şimdi olsun 1.5 lira.
    ben de jant aldım zaten. ama dişli uyduramadım. cg ve cbf dişlisi saplamaları uyuyor ama göbeği küçük kalıyor biraz. tornacıda bi iki milim genişletise olacak gibi. onu bi deneyeceğim. olmazsa arkadaşın dediği gibi direkt dişli yaptıracağım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)