arkadaşlar sizce 2 zamanlı motorda yakıt yağ oranı kaça kaç olmalıdır?ben litre başına 50gr yağ kullanıyorum,2 zamanlı motor kullanan arkadaşlar yorumlarını yazarsa sevinirim...
arkadaşlar sizce 2 zamanlı motorda yakıt yağ oranı kaça kaç olmalıdır?ben litre başına 50gr yağ kullanıyorum,2 zamanlı motor kullanan arkadaşlar yorumlarını yazarsa sevinirim...
ben valla arkadasım 1,3 litre yağ koyuyorum depoya , zaten o kadar alıyor 6-7 kere10 mılyonluk benzın aldıgım zaman yag bıtmıs oluyor.
hmmm demekki ortalama 40 litreye 1300 gram yağsa 1 litreye doğru orantı kurarsak 32.5 gram yağ eder.sağol speed
jüpiter sen fazla yağ koyuyorsun gibime geliyor.350 jawa'da yakıt yağ oranı 1:40 dır.yani 1 litre yakıta 25 gram yağ konur.kaldı ki jawa çok yağ harcayan çift silindirli bir motor(350 için).aslında motorunun sağına soluna iyice bak.depo civarında bir yerde etiketi sökülmemiş ise yazar.eğer bulamaz isen motorunun modelini google dan arat muhakkak bulursun.
ben 1 litre yakıta 50gr veya 50 cl koyuyordum hiç problem yaşamadım çok fazlada duman da çıkarmıyordu. bi kerede kurşunsuz benzin koymak zorunda kalmıştım 200 km yol gittim , eve vardığım zaman motoru durduramadım , kontağı kapadım , ateşleme kablosunu falan söktüm ama motor çalışmaya devam etti 5-10 dk sonra kendi kendine durdu . :tongue:
Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
benim motorda 350,2 silindir.motorun herhangi bi yerinde yakıt yağ oranı belirtilmemiş.ustaya sordum litre başına 40 gram kullan dedi.bu motordan önceki 50cc lik romet tede 50gr kullandım.7 yıl oldu hala çalışıyo,yağı biraz fazla koymak motor ömrünü uzatıyo gibime geliyo,bilmem siz ne düşünürsünüz
yağı fazla koymak egsozdan yağ damlamasına sebep oluyor.ayrıca buji kafasıda vıcık vıcık yağ oluyor.çalıştırmada zorlanabilirsin.en güzeli bujiyi sök bak:yağ içinde değilse ne kadar koyuyorsan aynen devam et.350 jawada oran 1:40 tır.benzinlikteki pompacılar bilmiyorlar oranı.nerden bilsin adam.bi şey tutturmuş öyle gidiyor işte.50 cl. yağ tam iki katı.bence hiç gerek yok.yakıttaki fazla yağ ateşleme performansınıda düşürecektir.dolayısiyle motorun çekişi azalır.
jüpiter senin motorun modeli biraz değişik galiba.bendeki motor 89 twin sport idi.
sen en iyisi tam model ve yılını google'a yaz bi arat.
35 cl uygundur , 40 cl iyidir , 50 cl performansı düşürür , 60-70 bujiyi yağlar acayip duman atar çekişi düşürür çalışmayı zorlaştırır, 100cl motoru boğar ertesi sabah çalışmaz karburatörü temizlemek zorunda kalırsın (tecrübelerle sabittir)
Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
benim motor 90 model ij jüpiter5(rus malı),çalışmada bi sorun olmuyor,motor 3 gün yatsa bile maksimum 3 basışta marş alıyor,ama çekişi biraz düşürdüğü doğrudur
peki hangi yağı kullanıyosunuz?ben bp ninkini kullanıyoırum(yeşil renk kutuda) hem fiyatıda castrol go ya oranla daha uygun.sizce bu iki yağ arasında gözle görülür bi fark varmıdır?
benim motorda rus malı mins 125 ti , bizim burada benzinliklerde açık yağ diye satıyolardı fıçı içinden çekip koyuyorlardı 50cl koyuyodum bende. çok ender 2ve3.ncü basışta çalıştığı oluyodu genelde tek basışta alıyodu. Uzun yola çıkacağım zaman mobilin 2 zamanlı hava soğutmalı motorlar için ürettiği bir yağ vardı ondan koyuyordum 50 cl performans artıyordu (bayır aşşa 120)
Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
benim motorda ısındıktan sonra bi basışta çalışıyo hiç istemiyo ikinciyi
senin şu mobil yağı deniyim bi gün bakiyim kaç yapçak yokuş aşşa
jüpiter walla dene ama senin 350 lik motora ne koysan gider bence paraya yazık , ben bile sadece uzun yolda koyuyodum ama koyarsan 140km garanti.
harbiden ya ben bi ara pişman olmuştum minsk125 aldığıma keşke seninkinden alsaymışım diye düşündüm arada 36 milyon fark vardı , seninki kaç basıyo bayır aşşaa?
Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
bayır aşşa denemedim ama düzde kök gaz 125 gitti başkada gitmedi
4 viteside çok çabuk bitiriyo ,düzde direk 125 yani,5 6 olsa onada atıcam ama yok naparsın şu sıralar arka dişliyi ufaltmayı düşünüyorum ama bu seferde motor yüklüyken zorlanabilir,ama 140 falan görürüm heralde
bu bayır aşşa lafını benim motoru ilk aldığım zaman servis söylemişti . Abi kaç basar bu alet dedim 140 kadran var ya , bayır aşşaa 90 dediydi , çok komik gelmişti bu laf , zaten bizim motorların son süratini söylerken bayır aşşa süretini söylemek lazım ki rezil olmayalım
Neyse ucuza motor zevkini tatmış olduk 114 milyona almıştım ben motoru , hem motorcu olduk hem işimizi gördük
Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
bu motorlar basit sistemli olduğu için hangi marka yağ koyarsanız koyun farketmez.yeterki 2 zamanlı olsun.
benim jawa ile 135 gördüm.ama 100 den sonra motorda bi titreşim başlıyor insanın ayakları uyuşuyor bu motorlar için en uygun sürat 80-90.
şu an kullandığım mz tek silindirli.en güzel yanı son hızda bile rahatsız edici bir titreşim olmaması.ve yağ deposu olması.yağ pompası sayesinde ihtiyacı olan yağı kendisi ayarlıyor.ancak bu motor jawaya göre daha nazik.fazla zorlamaya gelmiyor.
yine bir kıyaslamada uzun yol için yapmak istiyorum.jawa uzun yolda şişiyor.yani motor ısındığı zaman hız düşüyor.halbuki mz ile git gidebildiğin kadar.mz ile 250 km mesafe gitmiştim.stop ettiğimde de çalıştırdığım andaki gibi çalışıyordu.herhangi bir anormal ses yoktu.
motordan genel olarak memnunum,mekaniği çok sağlam ama jawa arkadaşımızın dediği gibi fazla sıkıştırmaya gelmiyor,çabuk ısınıyor dolayısıyla buda çekişe yansıyor.bu motorlar için en uygun hızın 80-90 olduğu doğru.
jawa,benim motora mz deki gibi otomatik yağlama sistemi takılabilirmi sence?bu sistem elektriklemi çalışıyor yoksa mekanikmi?yağı karbüratöremi yolluyor yoksa başka bi kanalla yağ direk silindire falanmı gidiyor?cevaplarsan sevinirim
bide senin jawa ile durmadan maksimum kaç km gittin?
sonradan yağlama sistemi takılabileceğini sanmıyorum.yağ pompası eksantrik mili dişlisinden hareketini alıyor.mekanik bir sistem.ayrıca gaz kolundan gelen bir tel vasıtası ile verilen gaza bağlı olarak yağlamayı arttırıp azaltabiliyor.yağ deposundan gelen bir boru vasıtası ile yüksekte olan depodan akan yağı alan pompa bu yağı yine başka bir boru ile karterin silindir tarafından bir kanaldan veriyor.bu kanalın tam yerini ben göremedim.tahminim direkt silindire veriyor.
jawa ile durmadan 120 km yol gittim.motorda ısınmaya bağlı çekiş düşmesi dışında hiçbir problem yoktu.bu motorlada rahatlıkla uzun yola çıkılabilir bence.ama arada durup dinlenmek lazım.hem motor için hem kendimiz için.
sağol jawa verdiğin bilgiler için
reca ederim tükkan sizin arkadaşlar
benim 1964 MZ motosikletim var babadan kalma kullanma kılavuzuda var orda yağ oranı 33:1 yazıyo takriben litre başına 30gr yağ koyuyorum ve shell X100 'ü önermişler onu kullanıyorum motor 40 yaşında hala canavar daha ne diyim
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)