Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Çift Silindir Çin Malı Motorsikletlere Dikkat !!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alttaki resim 4 zamanlı 4 silindirli bir motora ait çalışma diagramını gösteriyor 2 silindirlinin nasıl çalıştığını analamak içinortadaki 2 pistonun çalışmasına bakmanız lazım diğer ikisini yok farzedin. Dikkatle bakarsanız pistonların biri ekzos yaparken diğeri patlam (iş) yapıyor elbette bu daha randımanlı ve titreşimsiz çalışmayı sağlamaktadır. Patlamadan oluşan titreşim motorun her devrinde bir tane olacak şekilde ayarlanmaktadır. Motorda titreşimin asıl kaynağı patlamdan oluşandır pistonların savrulma momenti krank üzerindeki karşı ağarlıkla azaltılmaya çalışılmıştır.


    Buradaki resimde de V twin motorun çalışması görülmektedir. Kranka kolu kısaltılarak devir sayısı arttırılmıştır. ancak silindirlerin senkronize çalışması bozulmuştur. Bu nedenle sıralı motor PATA PATA diye çalışırken. V twin motor PATATA PATATA diye çalışmaktadır. Harleydavidsonların kendine özgü sesi bundan kaynaklanmaktadır. Sıralı senkron motoru olan arkadaşlar gönül rahatlığıyla binebilirler hiçbir teknik sorunları yoktur. Son derece randımanlı çalışan bir motorları vardır. Aksini düşünenler otomobile de binmesinler çünkü V olmayan otomobil motorlarıda aynı şekilde çalışır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    yzb bozo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    İSTANBUL-ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Bi piston iş zamanını yaparken diğer piston emme zamanını yapabilir.emme zamanını bitiren pistona kim yardımcı olacak ki sıkıştırmayı yapsın o anda öteki eksoz zamanını yapıyor olacak.ikisi aynı anda iş zamanını yapıyor olsa diğer zamanlar için kranga haraketi kim veriyor.?hee bi şekilde çalışıyorlarsa vibrasyon ondandır o zaman hafif bir yalpalama olacak bu devir yükselincede çığlığa dönüşecek motorda.Kelebek etkisi gibi.))Çözen olursa teknik olarak çok merak ettim.Similatördeki V twin motor öyle çalışmıyor yine aralarında bi asenkron var.

  3. #63
    okan4037 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    2013 Yamaha WR 125 R
    ogrenmıs olduk bu sayede guzel bılgıler
    Yeni yine yeniden

  4. #64
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı yzb bozo adlı üyeden alıntı
    Bi piston iş zamanını yaparken diğer piston emme zamanını yapabilir.emme zamanını bitiren pistona kim yardımcı olacak ki sıkıştırmayı yapsın o anda öteki eksoz zamanını yapıyor olacak.ikisi aynı anda iş zamanını yapıyor olsa diğer zamanlar için kranga haraketi kim veriyor.?hee bi şekilde çalışıyorlarsa vibrasyon ondandır o zaman hafif bir yalpalama olacak bu devir yükselincede çığlığa dönüşecek motorda.Kelebek etkisi gibi.))Çözen olursa teknik olarak çok merak ettim.Similatördeki V twin motor öyle çalışmıyor yine aralarında bi asenkron var.
    yzb bozo dediğin gibi olsa tek silindirli motor yapılamazdı. Patlama sonucu açığa çıkan kuvvet motorun krank miline 2 tur attırmaya yetiyor elbette. V twin motorda senkron tam olmadığı için kendine özgü bir ses çıkıyor zaten. Fakat piston kolu ve krank milinin boyu daha kısa olduğu için torku daha yüksek oluyor. sıralı 2 silindirli motorlarda krank milinin boyu biraz uzuyor olayın teknik detayı oldukça fazla aslında ama sıralı motor kullananlarda endişe etmesinler.

  5. #65

    Üyelik
    02 Ocak 2008
    arkadaşlar bence yanlış yok. silindirler sırayla patlıyor. sadece silindirin birisi patlarken diğeri emme yapıyor, emme yapmış olan patlarken, patlamış olan da emme yapıyor. bende motoru (bence tamamı) çin malı olan kanuni vardı.2004 model. egzoslar alttan birbirine bağlı değil. sonradan bağlandı. iki egzosa da elimi koyup denemiştim sırayla egzos gazı atıyorlardı. Yine de acaip titreşimli ve çok yakan bir motordu.

  6. #66
    starblazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yoktur
    F800 lerde çift silindir ama onlarda beraber inip kalkıyor
    yalnız silindirlerin kranka bağlı tarafın tamters tarafına dengeleyici koyuyorlar
    titresim icin . Bu ayki veya bi onceki ayki bilinen bir motor dergisinde ayrintisi ile
    F800 ve Er6 yı incelemişler orda bu şekilde açıklanıyordu
    Yani almanda yapıyor be kardes. Onemli olan nasıl yapıldıgı

  7. #67
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Konu güzel ama tozlu raflardan kalsada olurdu yanı
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!

  8. #68

    Üyelik
    08 Ekim 2007
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    ZXMCO ZX150T-3
    eğer senin dediğin gibi senkron çalışıyorsa bu motosiklete çekiş kazandıracağını hiç zannetmiyorum, hatta gereksiz yere fazla yakıt tüketiceğinden eminim :(
    sahibinden.com
    ilan no:[COLOR="Red"]8384023[/COLOR] :cat:

  9. #69
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Bu konu tartışıldı açığa kavuşturuldu. Tekrardan tartışılmaya gerenk yok. SAbah sabah konuyu baştan okudum.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  10. #70

    Üyelik
    14 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Honda Rebel'de bu sistemde çalışmaktadır. İki piston aynı anda tepe noktasına çıkıyor lakin silindirin biri emme durumundayken diğer silindir egzoz durumundadır. İki silindirde aynı anda patlatma yapmamaktadır. Bu sistem çin sistemi değil, honda rebel üzerinden teknoloji alıntısıdır. Burada bir kandırmaca yok bu bir çalışma sistemidir ve normaldir.

  11. #71
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı renegade74 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda Rebel'de bu sistemde çalışmaktadır. İki piston aynı anda tepe noktasına çıkıyor lakin silindirin biri emme durumundayken diğer silindir egzoz durumundadır. İki silindirde aynı anda patlatma yapmamaktadır. Bu sistem çin sistemi değil, honda rebel üzerinden teknoloji alıntısıdır. Burada bir kandırmaca yok bu bir çalışma sistemidir ve normaldir.
    zaten 250 cc çin işi cruiserların hemen hepsinin motoru honda rebelin motorunun taklitidir. Var olan bir sistem bu yıllardan beri.


    Sağlıcakla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  12. #72

    Üyelik
    26 Nisan 2007
    Şehir
    osmaniye/kadirli
    Motosikleti
    BMW R60-1960-ve bsa 1952
    bence bukadar kafa karıştırmamak gerek adanadan MAKİNE nin dediği gayet dooğrudur işin mantığı bu şekildedir aynı hareketi yapar ama aynı işi yapmazlar. çift silindir bir makinenin aynı anda hareket etmesi onun tek silindir olduğunu göstermez .piston sayısı kaçsa silindir sayısı odur.başkada söze gerek yok heralde.herkese selamlar.

  13. #73
    tornado57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2007
    Şehir
    Sinop
    Motosikleti
    Mondial SFC 100 Automatic
    Arkdaşlar dkkat edilmesi gereken diğer bir konuda silindirlerin aynı anda kaçıncı zamanda olduklarıdır.
    2 zamanlı için evet ters olmalı.
    ama 4 zamanlıda 2 side yukarıda iken biri sıkıştırma-ateşleme, diğeri egzos evresinde ise senkron çalışmaları aynı anda aynı işi yaptıkları anlamına gelmez. Yani silindirin biri kranka güç verirken diğeri gücünü kranktan alıyor olacaktır. bu da kranka farklı zamanlarda güç aktarımı demektir, tek silindirli motor 4 zamandan birinde ateşme yapar ve güç üretirken; 2 silindirli motor 4 zamanlık süreçte 2 defa güç verecek demektir ki bu da amacına uygundur. 4 zamanlı bir motor için silindirlerin aynı andaki sırlarının ne olması gerektiğinden emin değilim, yani birinin sıkıştırma yaparken diğerinin ateşleme ile güçüretiyor olduğunu sanıyorum.

  14. #74
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    http://www.obitet.gazi.edu.tr/animas...limotor2/2.htm

    linkteki animasyona bakın. En sağ e en soldaki silindirleri yok sayın, ortadaki iki silindiri 2 silindirli motor olarak düşünün, anlarsınız.

    Zaten en sağ ve en soldaki 2 silindirde birbirleriyle aynı hareket ediyor.

    2 silindirli animasyon bulaamdım
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler