Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Çift Silindir Çin Malı Motorsikletlere Dikkat !!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    KoD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2006
    Şehir
    Gebze / Darıca
    Motosikleti
    Tiger 250
    www.kanuni.com.tr sayfada online işlemler bölümü var oradan öğrenebilirsin !


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    erkin_125mt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Mondial 125MT
    arkadaşlar bana hiç mantıklı gelmedi bu söylenilenler... öle bi durum olsa motorun üstünde hop hop hoplarsınız... hadi dengeleyici takozlarla hallettiler diyelim ateşleme sistemi nasıl olacak nasıl izin verecek???bence daha iyi araştırılmalı sonuçta bu gibi bi durumda kranka binen yükü siz hesaplayın... sağlam bi krank için motorun 4te bir maliyetini ödemek zorunda kalırsınız o zaman

  3. #23
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    şimdi aşağıya indim ve motoru çalıştırdım daha önce bahsettiğim egzost kontrolünü yaptım.hadi onu geçelim motora sabit miktarda gaz verince egzostlardan çıkan sesin aynı olması gerekmezmi yani aynı çıkış ama biri susunca biri patlıyor o zaman bu nasıl oluyor....ayrıca yarın satış temsilcisini arayıp görüşeceğim...
    Eğleniyor muyuz?

  4. #24
    Forumdan Uzaklaştırıldı zydar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2005
    Şehir
    Tekirdağ\ÇERKEZKÖY
    Motosikleti
    Suzuki GN250
    Alıntı erkin_125mt adlı üyeden alıntı
    arkadaşlar bana hiç mantıklı gelmedi bu söylenilenler... öle bi durum olsa motorun üstünde hop hop hoplarsınız... hadi dengeleyici takozlarla hallettiler diyelim ateşleme sistemi nasıl olacak nasıl izin verecek???bence daha iyi araştırılmalı sonuçta bu gibi bi durumda kranka binen yükü siz hesaplayın... sağlam bi krank için motorun 4te bir maliyetini ödemek zorunda kalırsınız o zaman
    sen tek silindirli motorda hopluyormusun? ateşleme sistemi ise daha basit olcaktır bu durumda yani tek silindirli gibi 2 silindiri aynı anda ateşliyecektir..

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı ttopchu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    kod benim motorda kanuni seyhan 250 c nin aynısı sadece getiren firma türkiyeye suzuki yi getiren firma

    arkadaşlar bu motorların adı üzerinde sıralı motor bildiğim kadarıyla düz sıralı v olmak üzere 3 adety motor tipi var cruiserlarda kullanılan

    V motorda ve sıralı motorda pistonlar asenkronize hareket ederken düz motorda (çoğunlukla tek silindir motorlardır) piston hareketi (eğer 2. silindir varsa) senkronizedir.

  6. #26
    blueberry - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Balıkesir/Akçay
    Motosikleti
    BMW R-26 1954+Keeway SL 150
    Alıntı Rüzgarınoğlu adlı üyeden alıntı
    Tek motor çift silindir örnek regal raptorlarda 70 lerin teknolojisi çift vurum yani iki piston aynı istiikamete hareket eder doğrudur.Ancak V tabir ettiğimiz çift silindir motorlarda durum bu şekilde değildir.
    Bilginize...
    Dogrudur. Kanuniler dahil çift vurum yapar. Vibrasyon ondan dolayidir. V motorlarda bu durum ortadan kalkmaktad1r.
    Küçücük bir MERHABA diyebilmek-işitmek çok güzel

  7. #27
    kont88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    KTM LC4 640-SUZUKİ GSXR 1000
    Arkadaşlar eskiden tek silindirleri çift silindire dönüştürüyorduk,normalde pistonun birisi üst ölü noktadayken diğeri en altta olur ve öyle yapıyorduk bir gün denemk için ikisine aynı hareketi verdik yani aynı anda inip kalkıyordu hiç mantıklı değil ama denedik, sonuç sıfır hiç bir yararı yok dediğiniz gibiyse mantıksız. 2 silindir hiç koymasın ondan iyi onun yerine silindir hacmi büyük yapsınlar. bence görünüm açısından böyle yapmışlar ve çinliler masraftan kaçmış.
    ---TURKISH STUNT---

  8. #28
    babyboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Şubat 2006
    Şehir
    Çorlu
    Motosikleti
    125cc
    abi benim motorda yok öle bişey gerçi ramzey çin mi bilmem ama.Bende titreşimde yok seside tek silindirlilerden değişik...
    [B]Atam Cumhuriyeti Sen kurdun, Onu biz koruyacağız!!! [/B]

  9. #29
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Merhaba

    Hayır yanlış biliyorsunuz. Krank dereceleri dediğimiz pistonların 1 krank devir turunda yaptığı hareketlerin ayarlandığı bir ölçü vardır. Krank açıları torka'a devre, çekiş gücüne etki eder. Aşağıda göreceğiniz Harley krankıdır. Bu kranktada 0 derece vardır ve pistonlar yaklaşık aynı anda aşağı iner ve geri çıkar. Yani sizin çin motorundaki iki pistonun aşağı inip çıkması Harley dahil, Honda, Yamaha, Suzuki gibi motosikletlerin Cruiser motorlarında kullanılan bir tekniktir. Sizin sıralı motorlarda bu tam 2 silindirin inip çıkması şeklindedir. Ancak çalışma mantığı aynıdır. Aşağıda da nasıl olduğunu anlatıyorum.



    1. silindir aşağı inerken patlama yaparken 2. silindir o sırada emiş yapar. 1. silindir daha sonra egsoz yaparken 2. silindir sıkıştırma yapar. 1.silindir tekrar emme yaparken 2. silindirde patlama yapar. Yani asla ve asla ikisi aynı anda bir iş yapmaz.

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  10. #30
    turkishflier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2005
    Makine arkadaşımızın dediği doğru.Ben de görsel birşeyler eklemeye çalışıyordum ama video görüntüsünden resim almayı başaramadım.

    Pistonlar aynı yönde hareket etmesine rağmen,zamanları farklıdır.Sıralı motorlarda da,V motorlarda da aynı sistem görülür.

    Şimdi alabildim fotoğrafları...







    En üstteki Triumph;alttakiler Harley

  11. #31

    Üyelik
    11 Aralık 2004
    arkadaşlar makine ve turkishflier'a katılıyorum,pistonlar aynı anda haraket ediyor olabilir ama biri eksoz yaparken diğeri sıkştırma zamanındadır,bende teknikerim ordan biliyorum
    fkat makinenin verdiği resim bizim konunun dışında çünkü o krank döndüğü zamanpistonların biri iner biri çıkar,v motor olduğu için krank milindeki muylu dönerken bir silindire yaklaşır diğerinden uzaklaşır

  12. #32
    mustafayazici33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2006
    Motosikleti
    KANUNİ TİGRİNA 100
    ya nasıl olur böyle bişey analmadım giittt ya pekiii okdar para sayılıyor no motorlara çift silindir diyeee yazıktır beeeeee

  13. #33
    zeronero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2005
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    crf 250l
    sevgili makine, harleyin krankıyla kanuninin krankı birmi. kanuninin krankının resmini arkadaş koymuş, resme dikkatli bakarsan pistonların aynı anda aynı işi yaptığını görürsün. harleyin krankı ise V formunda olduğu için pistonların biri sıkıştırma yaparken diğeri ekzos yapar.

  14. #34
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    zeronero

    Krankda biyel en alta indiğinde sence ne oluyor? Pistonun biri yukardamı kalıyor? iyi incele. Sıralıda 2 piston hareket ederken sıralı olduğu için beraber inip çıkıyor tam eşit hizada. V 'de ise birbiriyle aynı anda hareket eden pistonlar var ama alt ölü nokta ile üst ölü nokta durumunda aynı hizaya geliyorlar. 2 pistonda aynı anda ve aynı yöne hareket ediyor. Fakat hareket ederken V olması sebebiyle 1 piston diğerine göre daha erken yukarı çıkıyor olabilir. Biraz gözünüzün önünde canlandırın anlarsınız. İkisininde çalışması aynı.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  15. #35
    NicemaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    silindirlerde aynı anda haraket sözkonusu olabilir biri egzost zamanını tamamlarken diğer silindir emme zamanında olabilir yalnız asıl sorun şuki örneğin Mondial MCT250 de silindirler arkadaşın söylediği gibi haraket etmekte konuya açıklık getirmek adına şöyle tarif edebilirim aynı zamanda ateşleme yapan iki farklı silindir var ve tüm zamanları aynı anda senkron bir şekilde tamamlıyorlar aslında mühendislik açısından çok küçük bir hatada motorun dengesiz çalışması sözkonusu yani bir mühendislik hatası bu durum ama bir diğer açıdan adamlar imkansızı başarmış ve bunu piyasaya sürmüşler aklım almıyor açıkcası o motosikletin normal bir şekilde çalışacağına )
    www.enguclu.com ==>> EnGuclu Bilişim&Internet Hizmetleri

  16. #36
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Bakın kullandığım motor olan BMW nin boxer motorunda da silindirler aynı anda gövdeye geliyor aynı anda yukarı çıkıyor ama tek farkı aynı anda aynı işi yapmıyor. BMW boxer olduğu için krank açısı 180 derece. Yani sizin bahsettiğiniz durum benim bmw 'de de var.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  17. #37
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Basit bir test:Lütfen bahsi geçen motorlardan kullanan bir arkadaş,motorunun bujilerini çıkarıp bujilerinin metal kısmı silindir kapağına temas edecek şekilde kablolarını takarak yerleştirsin.Daha sonra 2 adet pipet (meşrubat kamışı) alarak silindirin içine dikine soksunlar ve motor orta sehpada iken en büyük vitese 4-5 veya 6 alsın ve motorun kontağını açıp arka tekerleği yavaşça çevirerek::::::
    1-Bujilerin ark zamanını
    2-Pipetlerin aynı anda ve aynı doğrultuda haraket edip etmediğini
    3-Ateşleme zamanı ile pipetlerin konumunu ayrıntılı bir şekilde gözlemleyerek bizlere bildirmesini rica ederim.
    not : Pipet kullanmanın amacı silindiri çizmemek için ve birde pipetler içeri kaçmasın diye başı katlanıp bantla sarılırsa olası riskler önlenmiş olur.
    İyi akşamlar.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  18. #38
    zeronero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2005
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    crf 250l
    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı
    Bakın kullandığım motor olan BMW nin boxer motorunda da silindirler aynı anda gövdeye geliyor aynı anda yukarı çıkıyor ama tek farkı aynı anda aynı işi yapmıyor. BMW boxer olduğu için krank açısı 180 derece. Yani sizin bahsettiğiniz durum benim bmw 'de de var.
    hocam, arkadaşın dediği motorda pistonlar aynı anda aynı işi yapıyor, nası oluyoda bu durum senin bmw de oluyor anlamıyorum. konuyu anlamadan açıklama yapıyosun. iyi niyetli olduğunu biliyorum tabi yanlış anlama. ama arkadaşın dediği konu bu zaten pistonların aynı anda aynı işi yapması. olması gereken ise birinin sıkıştırma yaparken diğerinin eksoz yapması. adamlar herşeyden çalmışlar işte bunu niye kabul etmiyosunuz.

  19. #39
    Forumdan Uzaklaştırıldı ttopchu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    sizce çift silindir bir motorda eş zamanlı çalışmamı yoksa farklı zamanda çalışmamı daha ucuza mal olur veya hangisinin yapımı daha kolaydır?

    B*k atmak her zaman kolaydır.

  20. #40
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    2 silindir bir motorun eş zamanlı çalışmasının mantığı yoktur. Tek silindir gibi çalışan bir 2 silindirin ne mantığı var. Getirin Kanuni 250 veya jinlun gösterelim arkadaşlar.

    Alın size bir 4 silindir motor örneği. Howstuffworks sitesinden bir gif animasyon. Dikkat ederseniz 2 dış silindir ve diğer 2 işte kalan aynı anda hareket ediyor. Ama asla aynı anda aynı işi yapmaz. sizin motorunuzda da bu böyle.



    Alıntı zeronero adlı üyeden alıntı
    hocam, arkadaşın dediği motorda pistonlar aynı anda aynı işi yapıyor, nası oluyoda bu durum senin bmw de oluyor anlamıyorum.
    Arkadaş nasıl emin olmuş buna?

    Ben BMW'de aynı anda aynı işi yapıyor demedim. Krank çalışma mantığı aynı dedim. Öylede olmak zorunda zaten.

    Benim BMW boxer motorlu olduğu için bu 4 silindir boxer motorun çalışma örneğini gösteriyorum. Anlamayan arkadaşlar iyi baksın. Burda da 2 silindir aynı hareketi yapıyor diğer iki silindirde aynı hareketi yapıyor. Benim motorum 2 silindir olduğu için 2 pistonda aynı anda inip aynı anda geri çıkıyor. İşte şekilde de görülüyor. Ama asla aynı anda aynı işi yapmıyor.



    Alın ateşleme sistemide burda.

    http://static.howstuffworks.com/flas...ion-system.swf

    Harley konusunda laf atan arkadaşım. Aşağıda yazıyor nasıl çalıştığı. Okuyun anlayın.

    In a two-cylinder, horizontally opposed engine, the pistons are timed so that one fires on one revolution of the crankshaft and the other fires on the next revolution -- so one of the two pistons fires on every revolution of the crankshaft. This seems logical and gives the engine a balanced feeling. To create this type of engine, the crankshaft has two separate pins for the connecting rods from the pistons. The pins are 180 degrees apart from one another.

    A Harley engine has two pistons. The difference in the Harley engine is that the crankshaft has only one pin, and both piston rods connect to it. This design, combined with the V arrangement of the cylinders, means that the pistons cannot fire at even intervals. Instead of one piston firing every 360 degrees, a Harley engine goes like this:

    A piston fires.
    The next piston fires at 315 degrees.
    There is a 405-degree gap.
    A piston fires.
    The next piston fires at 315 degrees.
    There is a 405-degree gap.
    And the cycle continues.
    @ttopchu

    Arkadaşım ben şimdiye kadar hiç öyle çalışan bir motor duymadım görmedim. Varsa örneği marka model vs söylesinler gidip bakacam.

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler