Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
evet benzin konusunu atlamışım. çift silindirin en büyük avantajı ise yakıtının çok az olmasıdır. honda vtr 250 ilk çıktığında bakarsanız VTR 250 ‘nin en can alıcı noktası ise 100 km de sadece 2.5 lt yakıt tükettiği.
şimdi ise 13 lt ile 400 km hedefleniyor.
aradaki farkı honda düşmanlığı yapıyor diye yorumlanmasın diye örneği hondadan verdim ki
er 6 n 400 km 13 litre ile gidiyor.
Reklamlar
-
bu 13 litreye 400 km lafına fazla takılma, zaten şu anki cbf 250bile bunu yapıyor, enjeksiyonlu yeni nesilcbr 250r daha az yakar gibi....
-
http://www.motoalem.com/mekanik-tekn...etimi-t39.html
ben takılmıyorum. yazanı söylüyorum. adamalar yalan mı söylüyor. onlarda az yaksın ister. burda çoğu motorun yakıt verileri burdan bakılabilir.
-
bende ordan okuduğununa takılma diyom, yollara çıkınca belli olur...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:37 ----------
cbr 250r yide göremedim listede..
-
listede CBR125 in 2,6 litre yaktığı yazıyor bu gerçekten iyi bi değer ama yukarıda ort 130 km/s ort. hızda yazıyor Cbr125 130 km sabit hızla gidemiyorki
5. viteste redline da max 125 km 6. viteste de ise yokuş aşağı değilse yine o sürat. bunlar nasıl o hızla sabit gitti anlamadım pek anlamadım? bi yanlışlık olmalı
-
acun0 adlı üyeden alıntı
büyük cc li bir motoru örnek alacak olursak 600 cc / 4 eşittir 150 cc çıkar.her silindir motor devrini sıralı olarak paylaşır kırank kolunda çıkan toplam devirdir. yani 16 bin çeviren yamaha r6 silindir başına 4 bin çevirir. eger tek silindir. olsaydı tek piston 16 bin çeviremez di. ki çevirse idi
Bu aşırı güç krank milini de biyel kolunuda, buradaki tüm burçları da üzecektir. Motor vuruntulu çalışacaktır.tek silindirdeki bu cc ye göre artan vibrasyonun sebebi budur. Bu sebeple büyük hacimli motorlar 2 hatta 4 silindirli olarak üretilir.
İşte bu avantajlar kayıpların önüne geçtiğinde silindir sayısı artsa iyi olur. Tabii motoru sığdırmak, metal fiyatları ve ürün geliştirme maliyetleri çok çok önemlidir. Projeler maliyetle başlar ve maliyetle biter geri kalan her şey ikincildir.
Bu yazdıkların baştan sona yanlış. Mesleğin nedir bilmiyorum ama lütfen kendi kendine düşünüp kurduğun şeyleri insanlara teknik bilgiymiş gibi anlatma. Şimdi bir kez daha yazıyorum, krankı 16 bin devirle dönen bir motorun pistonları da dakikada 16 bin kere yukarı çıkıp aşağı iner. Burada şimdi vibrasyonun sebebini sana anlatıp insanları sıkmak istemiyorum. Ama sebep senin yazdığın şeyler değil.
-
Hayır işin ilginç yanı bir de "doğru söyleyeni kovarlar" gibisinden cümleler de kullanıyor
Çok eğlenceli gerçekten her bir mesajı arkadaşımızın. Demek silindir başına devir sayısı oluyormuş bir de
-
Tusunami Japonyayı harap etti. Zam gelmesin motorlara
Bide Honda Türkiyeye sesleneyim. ANTALYAYA BAYİ VERİN ARTIK
-
acun0 adlı üyeden alıntı
büyük cc li bir motoru örnek alacak olursak 600 cc / 4 eşittir 150 cc çıkar.her silindir motor devrini sıralı olarak paylaşır kırank kolunda çıkan toplam devirdir. yani 16 bin çeviren yamaha r6 silindir başına 4 bin çevirir. eger tek silindir. olsaydı tek piston 16 bin çeviremez di. ki çevirse idi
Bu aşırı güç krank milini de biyel kolunuda, buradaki tüm burçları da üzecektir. Motor vuruntulu çalışacaktır.tek silindirdeki bu cc ye göre artan vibrasyonun sebebi budur. Bu sebeple büyük hacimli motorlar 2 hatta 4 silindirli olarak üretilir.
İşte bu avantajlar kayıpların önüne geçtiğinde silindir sayısı artsa iyi olur. Tabii motoru sığdırmak, metal fiyatları ve ürün geliştirme maliyetleri çok çok önemlidir. Projeler maliyetle başlar ve maliyetle biter geri kalan her şey ikincildir.
Arkadaşım fena halde saçmalamışsın. Umarım bunları toplum içerisinde de anlatmıyorsundur. Yüzüne karşı dalga geçen olursa ağırına gider sonra.
Pistonlar arasındaki fark ortalama yarım devir olur. yani 1. piston 16000 çevirdiyse 2. si 15999.5 gibi birşey olur. Çok birşey farkedermi sence ?
4 zamanlı bir motorda bir döngü tamamlanana kadar krank 2 kere döner. Krank 2 kere tam tur attığında pistonda 2 kere tepe noktasına ulaşır. Yani yine birşey değişmedi. 4 silindir oluncada pistonlar takribi yarım tur kadar farkla birbirlerini takip eder dersek. Neden yarım tur fark var dediğim daha kolay anlaşılır.
Bu arada 20.000 çeviren tek silindir 2 zamanlı makineler var. Onların krankları biyel kolları uzaydan gelmedi herhalde dimi
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
Yaf acunu hoş görün, google icat oldu herkes motordan anlar oldu da ondan
Gerçi yanlış anlamış görüldüğü üzere
-
Ben bir de şu yukarıdaki linkte verilen Motorrad dergisinin verdiği yakıt tüketim değerlerine takıldım. CBR125 için 130 km/h hızda 2,6 l/100km demişler. Her türlü bahse girerim ki bu imkansız bir değer. Bu motor zaten 130 - 140 falan yapıyordur. Tam gaz giderken mi yakıyor 2.6 litreyi ? Yakıyorsa helal olsun.
-
motoalem.com verileri gerçekse benim motor neredeyse 600rr ile aynı yakıtı tüketiyo
Honda CBR 600 RR 5,0l/100km 4,8l/100km 09 2008
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
motor devri, krankın dönme sayısıdır. yani devir saatinde gördüğünüz değer krank milinin 1 dakikada kaç tur attığını gösterir (binin katları olacak elbette. yani dakikada 2000 ya da 5000 gibi). çalışma pirensibi farklı bir sürü 4 silindir var. çok biliyorsan şu örnegi açıkla
Uploaded with ImageShack.us
artı 4 zamalı motorların çalışma pirensibi farklıdır. bunu bilmiyor olamazsın. 2 zamanlıda piston her yukarı çıkışında bir iş yapar. 4 zamanlıda her yukarı çıkışında iş yapmaz. o yüzden konumuz 4 zamanlı motorlarda devir.
-
-
Ilk sürüş
Merhaba Arkadaşlar,
Ben 43 yaşında 2 çocuk babası bir otomotiv mühendisi olarak ilk motorum olarak siyah CBR250R yi fuarda sipariş ettim ve bu sabah Mototal'den teslim aldım. Şehir içinde ve Caddebostan- Pendik arasında ve eve giderken 60 km kullandım.
Honda'nın ilk 2 eğitimini almak dışında tecrübem olmadığı için sınırlı izlenimimi sizle paylaşayım.
-Oncelikle oturma biçimi dik olduğu için sanırım kullandığım 1.5 saat içinde yorulmadım ve acemiliğime rağmen zevk aldım.
- Ayna ayarlarını zor becerdim ama ayardan sonra görüş iyiydi.
- Vites konusunda eğitimlerde zorluk çekmiyordum, bunda farkettimki arada debriyaj tazelemem gerekiyor.
- Rodajda 5500 deviri geçmemeye çalıştım ve ilk motorum olduğundan başka motorlarla karşılaştırmam mümkün değil ama his olarak düşük viteslerde hızlanma iyi ama 5 ve 6.vitesde ağır geldi.
- En fazla 100 km ye çıktım o da farkına varmadan, bu hızda stabilite ve yol tutus iyidi, titreşim yoktu.
- En beğendiğim özelliği süspansiyonu oldu sanırım, çukur kasis hiç hissetmiyorsunuz
Şimdilik bu kadar
-
Aristos adlı üyeden alıntı
Merhaba Arkadaşlar,
Ben 43 yaşında 2 çocuk babası bir otomotiv mühendisi olarak ilk motorum olarak siyah CBR250R yi fuarda sipariş ettim ve bu sabah Mototal'den teslim aldım. Şehir içinde ve Caddebostan- Pendik arasında ve eve giderken 60 km kullandım.
Honda'nın ilk 2 eğitimini almak dışında tecrübem olmadığı için sınırlı izlenimimi sizle paylaşayım.
-Oncelikle oturma biçimi dik olduğu için sanırım kullandığım 1.5 saat içinde yorulmadım ve acemiliğime rağmen zevk aldım.
- Ayna ayarlarını zor becerdim ama ayardan sonra görüş iyiydi.
- Vites konusunda eğitimlerde zorluk çekmiyordum, bunda farkettimki arada debriyaj tazelemem gerekiyor.
- Rodajda 5500 deviri geçmemeye çalıştım ve ilk motorum olduğundan başka motorlarla karşılaştırmam mümkün değil ama his olarak düşük viteslerde hızlanma iyi ama 5 ve 6.vitesde ağır geldi.
- En fazla 100 km ye çıktım o da farkına varmadan, bu hızda stabilite ve yol tutus iyidi, titreşim yoktu.
- En beğendiğim özelliği süspansiyonu oldu sanırım, çukur kasis hiç hissetmiyorsunuz
Şimdilik bu kadar
Hayırlı uğurlu olmasını dilerim.Kazasız belasız binersiniz inşallah.
Mümkün ise motorunuzun resimlerini ve performans hakkındaki detay bilgilerinizi sabırla bekliyoruz
Mondial 151RS ( 2009-2010) = 7.500Km
Honda CBR 125R (2011,2016) = 27.000Km
Yamaya YZF R25(2016, ∞) = 5550Km
-
Hayırlı olsun...
Resim isteriz bol bol
-
merhaba
forumu sonuna kadar okudum. Bence daha önce 500 cc üzeri bir motosiklet kullanmayanları tatmin edecek bir motor. görüntüsü güzel biraz cılız ama şuda bir gerçek bu motor 250cc kalıp motor ilişkisi eşit yaniii şöyle söyliyeyim bu motor racing görüntüsünde ama ss bir makina değil bu makinayı alacam ss makinam olacak diyen hataya düşer ama görüntüsünü beğenip 140 km hız ile şehir içi şehir dışı gezmek isteyene yeter artar. ama ben sürat tork güç istiyorum diyen motoru alır 1 ay biner bıkar sonra zararına satıp 600 lük makinalara gözü diker işin aslı bu fiyatı çok cazip benim bile aklıma giriyor şeytan ama biliyorum ki beni tatmin etmeyecek en iyisi birazdaha paralanıp 12000 - 13000 tl ye temiz 2. el 600f falan almak o zamana kadar ybr kullanmak en akıllıcası diyorum
-
Aristos adlı üyeden alıntı
Merhaba Arkadaşlar,
Ben 43 yaşında 2 çocuk babası bir otomotiv mühendisi olarak ilk motorum olarak siyah CBR250R yi fuarda sipariş ettim ve bu sabah Mototal'den teslim aldım. Şehir içinde ve Caddebostan- Pendik arasında ve eve giderken 60 km kullandım.
Honda'nın ilk 2 eğitimini almak dışında tecrübem olmadığı için sınırlı izlenimimi sizle paylaşayım.
-Oncelikle oturma biçimi dik olduğu için sanırım kullandığım 1.5 saat içinde yorulmadım ve acemiliğime rağmen zevk aldım.
- Ayna ayarlarını zor becerdim ama ayardan sonra görüş iyiydi.
- Vites konusunda eğitimlerde zorluk çekmiyordum, bunda farkettimki arada debriyaj tazelemem gerekiyor.
- Rodajda 5500 deviri geçmemeye çalıştım ve ilk motorum olduğundan başka motorlarla karşılaştırmam mümkün değil ama his olarak düşük viteslerde hızlanma iyi ama 5 ve 6.vitesde ağır geldi.
- En fazla 100 km ye çıktım o da farkına varmadan, bu hızda stabilite ve yol tutus iyidi, titreşim yoktu.
- En beğendiğim özelliği süspansiyonu oldu sanırım, çukur kasis hiç hissetmiyorsunuz
Şimdilik bu kadar
merhabalar.
öncelikle izlenimlerinizi aktardığınız için teşekkürler.
ilk kez motosiklet kullanmaya başladığımda bende aynalara alışmakta güçlük çekmiştim genelde otomobilden sonra motosiklet aynasına alışmak güç oluyor.
5. ve 6 viteslerde ağır kalıyor demişsiniz, acaba hangi hız/viteste hızlanmayı denediniz ve motorda yığılma oldu? örnek olarak ninja'da 80km/6. viteste gazı tam açtığınızda isteksiz ve nazlı bir şekilde hızlanmaya başlıyor.
Eğer ilginizi çekerse ve motorları kıyaslamak isterseniz bende maltepe süreyya plajı'na çok yakın oturuyorum. boş bir vaktinizde sahil yolunda buluşabiliriz.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
-
ARİSTOS nick li arkadaş öncelikle hayırlı olsun dileklerimi ilettikten sonra 43 yaşınıda olduğunuzu belirterek vermiş olduğun bilgiler için teşekkür ederim . Yaşını öğrendiğime şunun için sevindim bende sadece 53 yaşındayım. CBR 250 R genç motoru olarak bilinir . Şimdi bizde genç sayılırız değil mi ? ( sakın ,ben genç im ama seni bilmem deme .)Şaka bir yana ben gerçekten 53 yaşındayım Allah nasip ederse yeni motorum CBR 250 R yi15/03/2011 de teslim alacağım ben sözümü şöyle bağlamak istiıorum (MOTORCU İKİ TEKER ÜSTÜNDE KALDIĞI MÜDDETÇE GENÇTİR.) HOŞÇAKALIN
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler