Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #23041
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Hayırlı uğurlu olsun Hocam.. Allah kaza bela vermesin, tekerin düz bassın..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #23042
    afyonlu003 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Afyonkarahisar İsim: Hakan
    Motosikleti
    KANUNİ TİGER250, HONDA CBR250R HONDA 600F
    Alıntı xcom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ çeşitleri şu şekilde 3 e ayrılır..

    Mineral
    Yarı sentetik
    Sentetik

    Petrol işlem görüp yağa dönüştürülür herhangi bir fazladan ekstra birşey katılmaz kimyasal olarak.. Bu mineral yağdır..
    Mineral yağlar genelde fabrika dolum yağı olarak kullanılır rodaj yağı denen zımbırtı işte.. Bunun sebebi motor yeni olduğu için metal parçaların birbirine sürtünüp traşlanmasını sağlamaktır.. Bu yüzden içeride oluşturduğu koruyucu film şeridi zayıftır.. Buda rodajı sağlar.. Eksileri çabuk deforme olması özelliğini yitirmesi çok km gitmemesi diyebiliriz..

    Sentetik yağ ise laboratuvar ortamında çeşitli kimyasallar ile birçok kere test edilip üretilen yağlardır.. Sürtünmeyi en aza indirip koruyucu film tabakası oluşturur aynı zamanda motoru temizler yüksek devirli kullanımda iyi performans sağlar.. Akşam motoru stop edip sabah ilk çalıştırmada pistonlara daha iyi tutunduğu için motosiklet daha az deforme olur..

    Yarı sentetik ise mineral ve sentetik karışık %60 yada 70 sentetik geri kalan mineral yağdır.. Bunun sebebi ise full sentetik yağlar bazı motorlara iyi gelmez debriyaj kaçırır kaydırır vs..

    Motorlarımız ilk çalıştırmada en büyük hasara mağruz kalır.. Esas ömür yiyen ilk çalıştırmadır..

    Not: kabaca yazdım yanlış eksik bilgi olabilir..
    Kabaca da yazsan bilgi için teşekkürler hocam.
    City Bike Racing 250r -- AFYONKARAHİSAR / MERKEZ

  3. #23043
    cıbırcıı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2011
    Şehir
    AYVALIK
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125Esd
    ARKADAŞLAR MOTORUMU SATIYORUM BİLGİNİZE MOTORUM ÇOK TEMİZ DİR GÖZÜMDEN SAKINARAK BAKTIM İLK GÜNKİ GİBİ TERTEMİZ DİR

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-ayvalik-honda-dan-cbr-250-r-207552416/detay/

    AŞAĞIDAKİ SAYFADA DAHA DETAYLI GÖREBİLİRSİNİZ
    http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/86226-honda-cbr-250r-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-1144.html

  4. #23044
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motul yağ almayı düşünüyorum, kitapçıkta şu şekilde yazıyor;

    Tavsiye edilen motor yağı›
    Honda 4-zamanl› motosiklet yağı
    API Servis Sınıfı SG veya daha yüksek,
    “Enerji Tasarruflu” olarak işaretlenmiş yağlar
    hariç, SAE 10W-30, JASO T 903 standart
    MA

    Burda 10-30 demiş ama balıkesir yazın çok sıcak oluyo o yüzden 10-40 almayı düşünüyorum.
    Motul un hangi yağını almalıyım?
    Hocam 10/40 alabilirsin ben yaz kış 10/40 kullandım.. Antalya'da yaşıyorum buralar daha sıcak olur haliyle.. Bi sıkıntı çıkartmadı.. Yaz geliyor 15/50'de kullanabilirsin.. Kışa girişte bir daha değiştiririm dersen.. Seçim senin..

    Alacağın yağ tam sentetik değil, yarı sentetik olsun.. Tam sentetikler debriyaj kaçırması yapıyor..
    Birde ben daha önce motul 5100 10/40 kullandım, motorda sesli çalışma ve titreşim yaptı.. Bilginiz olsun.. İpone daha iyi bir seçim olur derim.. Yine de karar sizin..

  5. #23045
    afyonlu003 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Afyonkarahisar İsim: Hakan
    Motosikleti
    KANUNİ TİGER250, HONDA CBR250R HONDA 600F
    Motorumu tam çıkardım 4 ayın acısını çıkartayım demiştim ki bi baktım kar yağdı ama motorunu özleyen birisi için engel olmaz


    Tekeriniz düz bassın her daim
    Mitoqondri ve qezgin bunu beğendiler.
    City Bike Racing 250r -- AFYONKARAHİSAR / MERKEZ

  6. #23046

    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbr 250r
    önümüz yaz malum 10-40 mı 15-50 mi önerirsiniz. birde tam sentetik her zaman iyidir diye biliyordum ama yarı sentetik mi sipariş vereyim kullanan arkadaşlar ne önerir

  7. #23047
    yaso2867 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2014
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Cbr 250r
    Alıntı mazixxx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    önümüz yaz malum 10-40 mı 15-50 mi önerirsiniz. birde tam sentetik her zaman iyidir diye biliyordum ama yarı sentetik mi sipariş vereyim kullanan arkadaşlar ne önerir
    Kitapçıkta 10 30 yazıyor 15 50 biraz abes kaçar bence 10 40 ideal

  8. #23048

    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbr 250r
    2 litre 10-40 ipone sentetik yağ ve 750 ml ipone zincir temizleme spreyi sipariş verdim. servisten yağ filtresi alıp kendim değiştireceğim yağ filtresinide değiştirince toplam 1,5 lt mi 1,3 lt yağ mı alıyor

  9. #23049
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Alıntı yaso2867 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kitapçıkta 10 30 yazıyor 15 50 biraz abes kaçar bence 10 40 ideal
    Hocam sizin yaşadığınız iklim şartlarına göre gerek yok.. Yağ biraz da olsa yaşadığınız bölgenin iklim şartlarına göre değişiklik gösteriyor.. Antalya yazın felaket sıcak o yüzden burada servislerin öneriside bu yönde.. Ancak dediğim gibi 10/40'da yeterli oluyor.. 15/50'de yazın zarar vermez hocam.. Daha iyi iş görür..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:14 ----------

    Alıntı mazixxx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 litre 10-40 ipone sentetik yağ ve 750 ml ipone zincir temizleme spreyi sipariş verdim. servisten yağ filtresi alıp kendim değiştireceğim yağ filtresinide değiştirince toplam 1,5 lt mi 1,3 lt yağ mı alıyor
    Filtre değişirse 1.5 lt, değişmezse 1.4 litre hocam.. Ayrıca zincir temizliği için gaz yağı kullansanız daha az maliyetli olur hocam..

  10. #23050
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı xcom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ çeşitleri şu şekilde 3 e ayrılır..

    Mineral
    Yarı sentetik
    Sentetik

    Petrol işlem görüp yağa dönüştürülür herhangi bir fazladan ekstra birşey katılmaz kimyasal olarak.. Bu mineral yağdır..
    Mineral yağlar genelde fabrika dolum yağı olarak kullanılır rodaj yağı denen zımbırtı işte.. Bunun sebebi motor yeni olduğu için metal parçaların birbirine sürtünüp traşlanmasını sağlamaktır.. Bu yüzden içeride oluşturduğu koruyucu film şeridi zayıftır.. Buda rodajı sağlar.. Eksileri çabuk deforme olması özelliğini yitirmesi çok km gitmemesi diyebiliriz..

    Sentetik yağ ise laboratuvar ortamında çeşitli kimyasallar ile birçok kere test edilip üretilen yağlardır.. Sürtünmeyi en aza indirip koruyucu film tabakası oluşturur aynı zamanda motoru temizler yüksek devirli kullanımda iyi performans sağlar.. Akşam motoru stop edip sabah ilk çalıştırmada pistonlara daha iyi tutunduğu için motosiklet daha az deforme olur..

    Yarı sentetik ise mineral ve sentetik karışık %60 yada 70 sentetik geri kalan mineral yağdır.. Bunun sebebi ise full sentetik yağlar bazı motorlara iyi gelmez debriyaj kaçırır kaydırır vs..

    Motorlarımız ilk çalıştırmada en büyük hasara mağruz kalır.. Esas ömür yiyen ilk çalıştırmadır..

    Not: kabaca yazdım yanlış eksik bilgi olabilir..
    teşekkür ederim hocam.




    Alıntı Mitoqondri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam 10/40 alabilirsin ben yaz kış 10/40 kullandım.. Antalya'da yaşıyorum buralar daha sıcak olur haliyle.. Bi sıkıntı çıkartmadı.. Yaz geliyor 15/50'de kullanabilirsin.. Kışa girişte bir daha değiştiririm dersen.. Seçim senin..

    Alacağın yağ tam sentetik değil, yarı sentetik olsun.. Tam sentetikler debriyaj kaçırması yapıyor..
    Birde ben daha önce motul 5100 10/40 kullandım, motorda sesli çalışma ve titreşim yaptı.. Bilginiz olsun.. İpone daha iyi bir seçim olur derim.. Yine de karar sizin..
    titreşimin yağdan olduğuna emin misiniz hocam?
    genellikle motul öneriyolar

  11. #23051
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Eminim hocam, geçmiş sayfalarda da zaten bahsetmiştim.. Motul'da titreşim hayli fazlaydı.. İpone'u kullandığımda anladım ki bu motora bu yağdan başkası hikaye.. Aramızda Castrol vs. de kullanlar vardı.. Bütün yağların zamanında muhabbeti geçti sayfada..

    Ben motul koyduktan 1000 km sonra ipone'a geçtim.. İyi ki de geçmişim dedim.. Titreşim çok iyi bir seviyede düzeldi..

    Demem o ki her zaman dediğimi tekrarlıyorum.. İpone 10/40 yarı sentetik yağ koy, başka hiç birşey yapma Cbr 250'ye..

  12. #23052
    cx571 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2012
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    CBR 250 R & YBR 125 ESD
    Alıntı Mitoqondri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eminim hocam, geçmiş sayfalarda da zaten bahsetmiştim.. Motul'da titreşim hayli fazlaydı.. İpone'u kullandığımda anladım ki bu motora bu yağdan başkası hikaye.. Aramızda Castrol vs. de kullanlar vardı.. Bütün yağların zamanında muhabbeti geçti sayfada..

    Ben motul koyduktan 1000 km sonra ipone'a geçtim.. İyi ki de geçmişim dedim.. Titreşim çok iyi bir seviyede düzeldi..

    Demem o ki her zaman dediğimi tekrarlıyorum.. İpone 10/40 yarı sentetik yağ koy, başka hiç birşey yapma Cbr 250'ye..
    Noktayı Koyayım ben...
    1NCİ Yağım İpone 10/40 STROKE : Harika idi. Viteş geçişleri olsun akışkanlık olsun iyiydi.
    2NCİ Yağım MOTUL 10/40 5100 : Debriyaj kacırdı. Psikolojiktir dedim. 1000 km olmadan tekrar İPOneyle değiştirdim.
    3ncü Yağım Castrol POwer 1 10/40 : İpone kadar iyi idi. Yalnız İpone Kadar dayanıklı değildi.

    Kısacası : İpone kullanılması gereken bi motosıklete sahibiz... Castrol 3000 kmde deforme. İpone 4000 kmde en ufak deforme yok... Deformeden kastım . Vites geçişlerinde belli oluyor. ve Castrolde Yaşadığım sıkıntı 100 - 200 gram eksik cıkıyordu bakımda.
    Mitoqondri ve akteni bunu beğendiler.
    Dört Teker Bedenimi, 250R Ruhumu Taşır..!

  13. #23053
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    titreşim olayını motul yağ cbr125 te de arttırmıştı, cbr250 ye koyanlarda aynı hissi yaşamışlar demekki
    Mitoqondri bunu beğendi.

  14. #23054
    Sam@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    97' Virago 250 / artık yok
    Selam arkadaşlar, kazasız sürüşler.
    Arkadaşım motorunu satıyor, 4 tekere geçecekmiş..
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...08607648/detay

  15. #23055

    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbr 250r
    bilgiler için teşekkür ederim. yanlış yazdım özür dilerim zincir yağı aldım ipone temizleme işini mazotla yapıyorum.
    Mitoqondri bunu beğendi.

  16. #23056
    ardacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Alıntı Fyz.01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://i.hizliresim.com/P5LBbN.jpg

    ön cama kırmızı film yaptırdım nasıl olmuş

    birde kırmızı xenon mercek far yaptırmak istiyordum. kırmızı sinirli bakış yakalamak istiyordum. ama muayeneden geçmiyormuş. üzülerek vazgeçtim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:27 ----------

    birde şu plakalıktan kurtulmak istiyorum ama kesip biçme işi olmadan. yutubda bi kız çok güzel yapıyor plakalığı. yokmu öyle yapan biyer
    Makineyi bugun canli gordum guzel olmus tophaneye dogru gidiyodun... bende karsi seritteydim biyerden bu makine tanidik gelio dedim burdanmis

  17. #23057
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı Mitoqondri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eminim hocam, geçmiş sayfalarda da zaten bahsetmiştim.. Motul'da titreşim hayli fazlaydı.. İpone'u kullandığımda anladım ki bu motora bu yağdan başkası hikaye.. Aramızda Castrol vs. de kullanlar vardı.. Bütün yağların zamanında muhabbeti geçti sayfada..

    Ben motul koyduktan 1000 km sonra ipone'a geçtim.. İyi ki de geçmişim dedim.. Titreşim çok iyi bir seviyede düzeldi..

    Demem o ki her zaman dediğimi tekrarlıyorum.. İpone 10/40 yarı sentetik yağ koy, başka hiç birşey yapma Cbr 250'ye..
    peki hocam bana direkt link atabilir misin şu yağı al diye?
    çünkü farklı farklı model isimleri var ayırt edemiyorum.

  18. #23058
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki hocam bana direkt link atabilir misin şu yağı al diye?
    çünkü farklı farklı model isimleri var ayırt edemiyorum.
    http://www.motoplus.com.tr/urun/3000...motor-yagi-1L-

  19. #23059
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı Mitoqondri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunun 2 lt versiyonu var mı acaba?
    bi de bunda sentetik yazıyo, yarı sentetik daha iyi olur denildi sanki?

  20. #23060
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Hocam bende alırken yarı sentetik yazar diye düşünmüştüm ancak sentetik yazıyordu.. Daha sonra rs4000 serisini gördüm full sentetik olan oydu.. Birde esterli olan katana serisi vardı sanırım.. Bende bu linktekini kullandım.. Aslında yarı sentetik olan bu linkteki ürün..

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ligi-1092.html

    Geçmiş sayfalardan aldığım yağın resmini buldum birazda muhabbet dönmüş daha fazla yardımcı olur diye düşünüyorum hocam bakarsınız..
    LynXMaSTeR bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler