Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
17 Haziran 2013, 22:27
#7361
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
usta egsoz vidaları gevşemiş iyice düşçekmiş nerdeyse ses ondan artmış sıktım düzeldi ses mes kalmadı ayaklık müşiri bnmde canımı sıktı ordan sanıyorum bnde
serviste iptal ettir servis uzaksa ayak müştüründen çıkan kabloyu takip et birleşim yerinden çıkar işlem tamamdır..
Reklamlar
-
17 Haziran 2013, 22:35
#7362
servis 20 km ötede o sorun değilde ehliyet yok bnde yaş tutmuyor polisler motorları topluyo bi kere zor yırttım ikinciye kaptırcaz )
-
17 Haziran 2013, 22:48
#7363
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
servis 20 km ötede o sorun değilde ehliyet yok bnde yaş tutmuyor polisler motorları topluyo bi kere zor yırttım ikinciye kaptırcaz
)
:D 1.600 cezası var haberın olsun motoru kapmaları birşey değil..yakalatırsan 100 200 cezaya boyun ey yoksa ....
-
17 Haziran 2013, 22:53
#7364
one la :D bnm motorun yarı parası :D
-
18 Haziran 2013, 00:35
#7365
Ziya10 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bugün 500 bakımına girdim. Servis biraz kazıkladı pek bişey de yapmadı.
Giderken 40 Liraya Ipone Full Power Katana 10w50 Full Sentetik yağ aldım. Servis castrol koycaktı ama ben istemedim bu yağı koymaya ikna ettim. Ama 30 lira da para aldı işçilik parası. Yaptıkları sağını solunu kontrol etti gevşek yerleri sıktı zinciri ayarladı yağladı debriyajı ayarladı.
Benim motordan şikayetlerim halen devam ediyor bunlara bir çözüm bulmadı. Sorunlar şunlar bozuk yollarda deponun içinden gıcırtı sesleri geliyo. Motor boşta gaz verince çok fazla titriyo yolda da titriyor 4bin ~ 5bin devir arasında sol arka grenajın ordan zırıltı sesi geliyor. Bazen seri kalkışta viteslerde takılma oluyor ve 2. vites tekrar boşa atıyor. Son olarak sübaplar şık şık ses yapıyor.
Bu sorunlar sizde de oldu mu nasıl çözeriz? Bir de full sentetik yağ koymakla hata mı ettik?
anlattıklarının yağa ile alakası yok sentetik yağ koyma rodajda demelerinin sebebi motorun rodajı bittiğinde açmak zor olmasın diye.. yanı max hızı için.. zırınlı sesleri felan demışın gelen yere bak bul ondan sonra bir çözüm bulmaya çalış dınlemeden bulunmaz bunlar ustada bulamaz krenaj sesini kulak olcak dinliye dibleye bulcan subablardan ses geldığıne emınsen ayarı bozukdur ama subab olduğuna emın ol once.. vites geçişleri demişin rodajda debriyajı zorlamışsan balatayı yemış olabılırsın biraz daha devam et sıkıntı yaratırsa iyice değiştir 65 lira olması gerekiyor 1000 bakımına kadar ıdare et 1000 bakımında deıstır yağı felanda değişiyor cunki balatayla ektra masraf çıkmasın kı anlattığın sadece 2. vites için geçerli muhtemelen hafif yıprattın.. yazın sıcaklarda 15-50 yağa daha mantıklı ben shel tavsiye ederim aşırı derecede memnunum mortuldanda çok memnun kalmıştım bu 2 si bence bızım motorların en iyi iki yağı servise gidiyorsan yağını götürme hiç bırak değiştirsın aynı parayı alcak emın ol belkı 5 lıra daha fazla o yağı 100 km kulan sonra deıstır kendın ıstersen ki castrol çok kötü değil ama gulf veya shel varsa onlar daha iyi onları koydur ve bi dene orta sehbaya al sonra zıncıre bak bırısıne gaz verip bırakmasını söyle sonra zıncırın periyoduna dalgalanmasına bak aşırı fazlaysa balansını yapamamış demekdir tekerın 2 yanındakı demıre bağlı cubuklardakı somonla ayarlanıyor bu biraz tekerın sağındakını sıkcan bıraz solundakını zıncır yaylanmayı bırakdıgında tamamdır..
-
18 Haziran 2013, 01:35
#7366
benim motorunda ısınıca vitesler zor geçiyor titreme war arkadaşlarımın driftlerine göre titreme ve sübap sesi war aldığımdan beri aynı bu sorunlar war motorun gidişinde sıkıntı yok ama arkadaşlarınkinden daha iyi kaçıyor birde yağ shell 15-50 advance motosiklet yağı kullanıyorum birde yarım debriyaj yaparken gazı cok vermeme rağmen motor sanki tekler gibi bi ileri bi geri gibi kalkıyor bazen anlamadım onuda bide yolda sabit gazla giderken dediğim gibi bişey bole keser ya kesip kesip bırakır gibi gidiyor onuda anlamadım
---------- Post added at 00:35 ---------- Previous post was at 00:24 ----------
birde arkadaşlar bizim arkadaşınki 10 bine geldi motorun bariz performansı düştü hisssedilir bir biçimde bakalım subap ayarı yapcak yine olmadı silindir üstkapak değişecek yani performans derken hızlanışı düştü son hız da fark yok çekişi fln düştü
-
18 Haziran 2013, 01:48
#7367
utkan35 adlı üyeden alıntı
benim motorunda ısınıca vitesler zor geçiyor titreme war arkadaşlarımın driftlerine göre titreme ve sübap sesi war aldığımdan beri aynı bu sorunlar war motorun gidişinde sıkıntı yok ama arkadaşlarınkinden daha iyi kaçıyor birde yağ shell 15-50 advance motosiklet yağı kullanıyorum birde yarım debriyaj yaparken gazı cok vermeme rağmen motor sanki tekler gibi bi ileri bi geri gibi kalkıyor bazen anlamadım onuda bide yolda sabit gazla giderken dediğim gibi bişey bole keser ya kesip kesip bırakır gibi gidiyor onuda anlamadım
---------- Post added at 00:35 ---------- Previous post was at 00:24 ----------
birde arkadaşlar bizim arkadaşınki 10 bine geldi motorun bariz performansı düştü hisssedilir bir biçimde bakalım subap ayarı yapcak yine olmadı silindir üstkapak değişecek yani performans derken hızlanışı düştü son hız da fark yok çekişi fln düştü
arkadaşının hava filtres yağ filtresi felan kırlenmıştır muhtemelen senin ısınınca vitesler zor geçiyor demişin sanırım km olarak daha rodajı tamamlamadın rodaj bıtınce bu sorun kalmıyor ve sonucda kalın yağ kulanıyorsun bende aynı yağı kulanıyorum bı sıkıntım yok aşırı derecere memnunum ozelıkle ısındıgında performansı hıc etkılenmıyor.. motorun ılerı geri gitmesi ya aktarmada yani zincirde yada ateşlemede yani bujidendir.. zincir gerginliğine bak balansına az önce arkadaşa açıkladığım gibi bak bunlarda sıkıntı yoksa başka bir arkadaşındaki bujiyle bi dene ..
-
18 Haziran 2013, 01:51
#7368
ak1n adlı üyeden alıntı
arkadaşının hava filtres yağ filtresi felan kırlenmıştır muhtemelen senin ısınınca vitesler zor geçiyor demişin sanırım km olarak daha rodajı tamamlamadın rodaj bıtınce bu sorun kalmıyor ve sonucda kalın yağ kulanıyorsun bende aynı yağı kulanıyorum bı sıkıntım yok aşırı derecere memnunum ozelıkle ısındıgında performansı hıc etkılenmıyor.. motorun ılerı geri gitmesi ya aktarmada yani zincirde yada ateşlemede yani bujidendir.. zincir gerginliğine bak balansına az önce arkadaşa açıkladığım gibi bak bunlarda sıkıntı yoksa başka bir arkadaşındaki bujiyle bi dene ..
hava filtresinden deil neden dersen apacilik olabilir fakat biz arada filtreyi acıyoruz cok güzel bir ses oluyor tabi yani kontrol etmıs oluyoruz tahminim debriyaj balatası veya subap ayarından onunki ama benim vites geçme olayı dusunduruyor bıde ılerı gerı gıbı olayda benım dusundugum gıbı ya aktarma yada ateşleme kesıyor olabilir bakalım ileriki zamanlarda
-
18 Haziran 2013, 02:04
#7369
utkan35 adlı üyeden alıntı
hava filtresinden deil neden dersen apacilik olabilir fakat biz arada filtreyi acıyoruz cok güzel bir ses oluyor tabi yani kontrol etmıs oluyoruz tahminim debriyaj balatası veya subap ayarından onunki ama benim vites geçme olayı dusunduruyor bıde ılerı gerı gıbı olayda benım dusundugum gıbı ya aktarma yada ateşleme kesıyor olabilir bakalım ileriki zamanlarda
al orta sehbaya bak zincirin nasıl aktardıgına bosluk veya takılma varsa bi 7 8 olması lazım .. le ayarla hırdavatcılarda 1 lıra felandır neyse beyler herkese iyi geceler yarın fınal ver şans dileyin bu arada hava filtresinde sıkıntı yoksa subab a bakdırsın..
-
18 Haziran 2013, 02:05
#7370
ak1n adlı üyeden alıntı
al orta sehbaya bak zincirin nasıl aktardıgına bosluk veya takılma varsa bi 7 8 olması lazım .. le ayarla hırdavatcılarda 1 lıra felandır neyse beyler herkese iyi geceler yarın fınal ver şans dileyin bu arada hava filtresinde sıkıntı yoksa subab a bakdırsın..
iyi şanslar öyle yapcak ya subap ayarı cektırcek bakalm olmadı mcx in silindir ve üst kapağını düşünüyoruz..
-
18 Haziran 2013, 13:06
#7371
Su motor freni komprasyon nasıl yapılıyordu fites düsürdükten sonra gaz veriyormuyuz kavramayı nasıl ayarlıyacaz
-
18 Haziran 2013, 13:56
#7372
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Su motor freni komprasyon nasıl yapılıyordu fites düsürdükten sonra gaz veriyormuyuz kavramayı nasıl ayarlıyacaz
Bak şimdi 5. viteste 7.000 devirde gidiyorsun, gazı bırak ve vites düşür, noldu? 4. vites at kafadan 8,500 devir gazı hiç elleme yavaşlasın yavaşlasın 6-7 bin devir arasına düşüncebir vites daha düşür böylelikle 2. vitese kadar düş sonra 2. vitesten sonra redline a kadar bas 3 e at redline kadar bas 4 e at boylelıkle motorunu açmış olursun. Ama sen genel olarak kompresöre nasıl motor bindiriliyor dersen. Kırmızı ışığa yaklaşırken mesela firene basmak yerine vites düşürürsün. Lompresöre bindirmek budur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:41 ----------
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
S.a arkadaşlar bnm motor 900 km oldu sübaplardan sanki ses geliyor gbi daha erken değilmi acaba bide bu gün motoru yıkadım kurudktan sonra bi yere gidicektim bi yarım saat çalıştıramadım sonra çalıştı 2 binden düşünce devir stop ediyordu biraz gezdim düzeldi ama sübaplardan ses gelio gbi ayarlatmak gerekirmi
Motora su değdikten sonra çalışmıyorsa, ayaklıktaki müşir varya oraya güçlü bir şekilde üfleyiniz. Oradaki suyu mümkün olduğunca atın. Bir 5 dk içinde çalışıyor. Olmazsa akın arkadaşın dediği gibi iptal ettirebilirsin. Ama bana göre kullanışlı bir özellik ben iptal ettirmek istemıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:43 ----------
Ziya10 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bugün 500 bakımına girdim. Servis biraz kazıkladı pek bişey de yapmadı.
Giderken 40 Liraya Ipone Full Power Katana 10w50 Full Sentetik yağ aldım. Servis castrol koycaktı ama ben istemedim bu yağı koymaya ikna ettim. Ama 30 lira da para aldı işçilik parası. Yaptıkları sağını solunu kontrol etti gevşek yerleri sıktı zinciri ayarladı yağladı debriyajı ayarladı.
Benim motordan şikayetlerim halen devam ediyor bunlara bir çözüm bulmadı. Sorunlar şunlar bozuk yollarda deponun içinden gıcırtı sesleri geliyo. Motor boşta gaz verince çok fazla titriyo yolda da titriyor 4bin ~ 5bin devir arasında sol arka grenajın ordan zırıltı sesi geliyor. Bazen seri kalkışta viteslerde takılma oluyor ve 2. vites tekrar boşa atıyor. Son olarak sübaplar şık şık ses yapıyor.
Bu sorunlar sizde de oldu mu nasıl çözeriz? Bir de full sentetik yağ koymakla hata mı ettik?
Servisler subap ayarı yapıp 10 tl istiyorlar yarım saat uğraşarak. Ama dört tane vidayı sıkmak için 25-30 tl bakım parası alıyorlar. Hatta bende değişen parçanın parası+ bir ed o parçanın kargo parasını aldılar. Arkadaş zaten 120 lira parça parası vermişim. Mondial yedek parça dağıtmaktan aciz mi ki ayrıca ben kargo parası vereyim. Uzun lafın türkçesi garantiyi falan tınlamayıp motoru servise götürmeyeceksin arkadaş. Eş ve dost tavsiyelerine uyarak iyi bir usta ile tanış ve motorunu ona götür.
Bizim motorlar için motul ipone gibi yağlar hakikaten çok çok lüks. Km başına bakım maaliyetini cok artırıyor. Castrol veya shell yeterlidir.
deponun içinden gelen gıcırtı sesi galiba şamandıra sesi. Depo çok dolu iken bozuk yollarda ses gelebilir. Tam doldurmak yerine yarım doldurun. o zaman şamandıra üste vurayacaktırç
motordan gelen zıngırtıyı dinleyerek tesbit edin ve akının dediği gibi su borularına sarılan beyaz esnek şey ile o vidaları tekrar sıkın. bir daha kolay kolay gevşemez. arızayı tesbit edebilmek için de yokustan aşağı inerken gerekirse kontağı kapatın ve sağdan soldan gelen sesleri dinleyin işte.
titreme olayı tam olarak nerede oluyor. Bu motorlar tek silindirli olduğu için ister istemez bunlarda titreme olacktır zaten. Mühim olan titremenin selede olmaması. Yoksa boşta gaz verince grenaj titremesi, ayna titremesi yada 6-7 bin devirden sonra ayaklığın oldugu yerin titremesi normaldir. Motorun daha yeni. Parçaların birbiri ile uyuşmasına olanak tanı. Sonuçta bu motorlar toplama motor. 2000 bakımına kadar böyle şeyleri dert etme. Rodaj bitiminde subap ayarı yaptır. yağına havasına tuzuna baktır. 10 numara motor olur sana.
Full sentetik yağ yerine mineralli yağ kullanmak rodajda daha iyi. Cünki motordan cok fazla capak cıkıyor. mineralli yağ ile bu çapakları atmak daha kolay olur. Full sentetık yaglar ozellıklerı geregı motora iyi yapışır ve çapakları da beraberinde tutarlar. 2000 bakımında içindeki yağı motoru deli gibi ısındırdıktan sonra hemen boşaltın. ve tıpa açık yarım saat bekleyin. Tüm yağ çıkmış gibi görünsede motoru sağa sola yalpalayarak iyice atın içindeki yağı bişeycikler olmaz. Ayrıca yağ boşaltma tıpasında mıknatıs ve ve çapakları toplar. Bu tıpayı her yağ değişimişnde üstübü yada herhangi bir nesne ile iyice temizleyin.
son olarak full sentetık koymak hata değildir ama gereksiz diyebilirim bizim motorlar için. Ama zevkine biniyorum varsın 15-20 lira daha pahalı olsun hem çok km yapmıyorum diyorsan koy tabi.
-
18 Haziran 2013, 13:56
#7373
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Su motor freni komprasyon nasıl yapılıyordu fites düsürdükten sonra gaz veriyormuyuz kavramayı nasıl ayarlıyacaz
motoru açmak için soruyorsan sen daha kaç km desinki bekle bi 500 bin km geçsin sonra yap ha yok ani furuşlarda teknik durma olarak soruyorsan vitesi düşürüyorsun her devir 6 bine geldiğinde bir alt vitese geçiyorsun duruyorsun hızlıca..
-
18 Haziran 2013, 14:06
#7374
utkan35 adlı üyeden alıntı
benim motorunda ısınıca vitesler zor geçiyor titreme war arkadaşlarımın driftlerine göre titreme ve sübap sesi war aldığımdan beri aynı bu sorunlar war motorun gidişinde sıkıntı yok ama arkadaşlarınkinden daha iyi kaçıyor birde yağ shell 15-50 advance motosiklet yağı kullanıyorum birde yarım debriyaj yaparken gazı cok vermeme rağmen motor sanki tekler gibi bi ileri bi geri gibi kalkıyor bazen anlamadım onuda bide yolda sabit gazla giderken dediğim gibi bişey bole keser ya kesip kesip bırakır gibi gidiyor onuda anlamadım
---------- Post added at 00:35 ---------- Previous post was at 00:24 ----------
birde arkadaşlar bizim arkadaşınki 10 bine geldi motorun bariz performansı düştü hisssedilir bir biçimde bakalım subap ayarı yapcak yine olmadı silindir üstkapak değişecek yani performans derken hızlanışı düştü son hız da fark yok çekişi fln düştü
utkan, motorun kaç binde bilmiyorum ama rodaj bitmişse sende bir subap ayarı yaptır. Senin arkadaşlarının da driftleri vardı. onlara danışarak iyi bir usta bulabilirsin. Bu sene satılan 2013 modellerin hepsinde subap ayarı sıkıntısı çıktı galiba. ben 1800 km de yaptırdım ve daha çnceden şikayet ettiğim çekiş gücü, gazı bırakınca stop etme, alt devirlerde poflayarak stop etme, egzos patlaması herşey düzeldi ve hatta yakıtta düştü. Sende yaptırsan zararı olmaz.
yarım debriyajda motor ileri geri titreme yapıyor demişssin. bendede vardı. Zamanla geçti Bu motorlar toplama, parçalar alışana kadar böyle şeyler olacaktır diye düşünüyorum. ön freni sık, yarım debriyaj, 2. viteste gaza ver. Biraz balatayı yak bakalım. Bence düzelecektir. Bu aşamada baskı-balata değiştirmen gerektiğini düsünmüyorum.
Arkadaşın motora biraz apaçilik yaptırdıysa performans düşüşü olabilir. Kendisi Drift kullanmış bir usta bulun, ben niğdede buldum. Adam motor sesini dinleyerek keyif alıyuo o derece. ona bir bakım yaptırın. Bence 10.000 de kolay kolay yıpranmaz. 120.000 ve 190.000 yapmış drift gördüm internette. Ama ne derece doğru bilmiyorum. bu forumdada 18-20 bin yapıp hiç şikayeti olmayan birisi vardı. böyle 10 binde motor bitti yazarsan 2 günde kanuni yada ybr forumlarında madara oluruz alim allah.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:03 ----------
ak1n adlı üyeden alıntı
motoru açmak için soruyorsan sen daha kaç km desinki bekle bi 500 bin km geçsin sonra yap ha yok ani furuşlarda teknik durma olarak soruyorsan vitesi düşürüyorsun her devir 6 bine geldiğinde bir alt vitese geçiyorsun duruyorsun hızlıca..
el ve ayak koordinasyonu güzelce sağlanırsa kompresyon gerçekten güvenli ve hızlı bir yavaşlama sağlıyor. Ama orjinal lastik kullananlar biraz temkinli olsun. Çeşmenin ortasında yere boca oluyordum. Esnaf tükanı yıkamış da :D
-
18 Haziran 2013, 14:08
#7375
290 kmye dayandım
-
18 Haziran 2013, 14:18
#7376
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
290 kmye dayandım
vay... daha uzun yolun var senın bekle bunlar ıcın erken yorma motorunu hele sıcak havalar..
-
18 Haziran 2013, 15:03
#7377
yqavuzhyan adlı üyeden alıntı
utkan, motorun kaç binde bilmiyorum ama rodaj bitmişse sende bir subap ayarı yaptır. Senin arkadaşlarının da driftleri vardı. onlara danışarak iyi bir usta bulabilirsin. Bu sene satılan 2013 modellerin hepsinde subap ayarı sıkıntısı çıktı galiba. ben 1800 km de yaptırdım ve daha çnceden şikayet ettiğim çekiş gücü, gazı bırakınca stop etme, alt devirlerde poflayarak stop etme, egzos patlaması herşey düzeldi ve hatta yakıtta düştü. Sende yaptırsan zararı olmaz.
yarım debriyajda motor ileri geri titreme yapıyor demişssin. bendede vardı. Zamanla geçti Bu motorlar toplama, parçalar alışana kadar böyle şeyler olacaktır diye düşünüyorum. ön freni sık, yarım debriyaj, 2. viteste gaza ver. Biraz balatayı yak bakalım. Bence düzelecektir. Bu aşamada baskı-balata değiştirmen gerektiğini düsünmüyorum.
Arkadaşın motora biraz apaçilik yaptırdıysa performans düşüşü olabilir. Kendisi Drift kullanmış bir usta bulun, ben niğdede buldum. Adam motor sesini dinleyerek keyif alıyuo o derece. ona bir bakım yaptırın. Bence 10.000 de kolay kolay yıpranmaz. 120.000 ve 190.000 yapmış drift gördüm internette. Ama ne derece doğru bilmiyorum. bu forumdada 18-20 bin yapıp hiç şikayeti olmayan birisi vardı. böyle 10 binde motor bitti yazarsan 2 günde kanuni yada ybr forumlarında madara oluruz alim allah.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:03 ----------
el ve ayak koordinasyonu güzelce sağlanırsa kompresyon gerçekten güvenli ve hızlı bir yavaşlama sağlıyor. Ama orjinal lastik kullananlar biraz temkinli olsun. Çeşmenin ortasında yere boca oluyordum. Esnaf tükanı yıkamış da :D
ya motor bitmedi ama bizimkilere göre çekişigidişi azaldı ama son hız yine aynı bu gun subap ayarı yaptırcak duruma gore bakıcaz
-
18 Haziran 2013, 15:07
#7378
5 vites 6.000 devri gecmiyorum arada bir 7000 devre seytan dürtüyor arada bir görüyorum
-
18 Haziran 2013, 15:29
#7379
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-0-mondial-mh-125-drift-daha-2000-km-de-128598043/detay Arkadaşlar motosikletim satılık sayfada her şey yazıyor zaten orda vermiş olduğum numaradan bana ulaşabilirsiniz
-
18 Haziran 2013, 17:35
#7380
gklp45 adlı üyeden alıntı
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-0-mondial-mh-125-drift-daha-2000-km-de-128598043/detay Arkadaşlar motosikletim satılık sayfada her şey yazıyor zaten orda vermiş olduğum numaradan bana ulaşabilirsiniz
al işte 0 motor nerden baksan 200tl de daha ucuz ama gel görki o fiyata satamıyorsun dostum benımkide 8 aylık makine 5binde rodajı felan nasıl ilgilendiğim biliniyor zaten servis bakımı garanti gelecek yılın aralığında biticek garantisi michelin lastik ngk buji çakmaklık telefon tutucu 2.600 vermiyolar 2500 2550 yede benım ıcıme sınmıyor neyse umarım satarsın hayırlı satışlar..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)