Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Hyosung/S&T Kanuni GV 650 Aquila Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #2541
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Alıntı _Uzay_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Halidun abi zaten bana zorunlu sipariş vermiş Ben istemeden bana da almış sağolsun

    Hyosung 700i
    Sana almış ben haber beklemeye devam ediyorum.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2542
    _Uzay_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 X
    Alıntı vıceroy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sana almış ben haber beklemeye devam ediyorum.
    Düzeltme : Bana sipariş vermiş sadece. Geçen Ahmet'le birlikte yanına gittiğimizde konusu bile açılmadı. Ben bi yoklarım kendisini
    [Bu alan reklam için kiralıktır. İletişim: 444 UZAY]

  3. #2543
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Telefonla aramış ve uzun uzun konuşmuştuk halbuki hatta ucundaki soketiyle takmaya hazır hale getirip gönderecekti. 1 aylık mevzu yenide değil. Hadi hayırlısı olsun.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  4. #2544

    Üyelik
    13 Ağustos 2010

    11.500 bu makina eder mi?

    arkadaşlar 2007 model 6.000 hiç masrafı yok ayrıca bayağı para harcanarak aksesuar yapılmış, özellikle arka lastik.

    12.500 istedi 11.500 anlaştık sizce nasıl? alayımmı? Lütfen yardım edin....

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...29025867/detay

  5. #2545
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alma fiyat yuksek
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  6. #2546
    Otoburkaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mobilette > Titan > GV650 > VERSYS > F650 CS
    Alıntı harbiturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alma fiyat yuksek
    Ya birisi şu arkadaşı durdursun, GV650 piyasasının yükselmesini engelliyor
    Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better

  7. #2547
    _Uzay_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 X
    Alıntı hakanknt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar 2007 model 6.000 hiç masrafı yok ayrıca bayağı para harcanarak aksesuar yapılmış, özellikle arka lastik.

    12.500 istedi 11.500 anlaştık sizce nasıl? alayımmı? Lütfen yardım edin....

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...29025867/detay
    O kadar uğraştıktan sonra 6000 km'cikteki motoru niye satıyormuş, yazık yaaa.
    Ben senin yerinde olsam, alacağım motora zaten bu şekilde bir modifiye yapmayı planlıyorsam bunu alırdım, uğraşmazdım.
    [Bu alan reklam için kiralıktır. İletişim: 444 UZAY]

  8. #2548
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Bende satacak olsam o fiyatlara satardım.Fiyatı neye göre yüksek? Kriteri ne bu işin? sıfırından %40 değer kaybetmiş gayet normal. Normal olmayan bu motosiklet ikinci el alınıyorsa sahibini tanımak yada motosikleti detaylı inceletmek lazım. Ucuz alınanın nasıl üzdüğü ve astarı yüzünden pahalıya geldiği görülüyor.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  9. #2549
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Merhabalar ben aranıza yeni katıldım daha altımda birşey yok ama gv650 almayı planlıyorum bu topici bayağadır takip ediyorum.size birkaç sorum olacak.2. el almayı planlıyorum fiyatları 8.800 civarı felan buldumda lakin bu konuda acemi olduğum için 2. el alırken anlayabileceğim şekilde nelere dikkat etmeliyim? motorcu tanıdık kimse olmadığından şansıma ve bu konuda azıcık anladığıma güvenmeliyim.neler önerirsiniz yardımcı olursanız çok sevinirim

  10. #2550
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Sayfa 116 da bu motosiklet hakkında fikir edinmek isteyenler için özet bilgiler verilmişti. Bu bilgiler gv650 nin olası kronik sorunlarınıda kapsadığından,almayı düşündüğünüz motosiklette hangileri yaşanmış ve yaşanacak sorgulamanızı kolaylaştırabilir.Yatma olmuşmu diye asfalta ilk temas edecek yerleri gözle kontrol edebilirsiniz. Fakat 8800 ve civarına satılığa çıkmış motosikletin arkasını toplamaktan yorulur ve deneyimleri ile bu sayfalara değer katan insanlara sitem etmeye başlarsınız ki bunu hiç kimse istemez.
    600cc segmentinin japonda sıfırı 20.000 tl,korelide 18.000 tl ettiği bir motosikletin ikinci elde 9.000 tl civarında olması; çinli bir motosikletin akibeti olsa piyasada bu normal karşılanır. Değer kaybı %50. Arkasını toplarsınız çin işi parça ucuz olunca,ama aynısını Hyosung için düşünmek hata olur. Sonuçta japon modellerden %10 kadar daha ucuz yedek parçaları ile. Sözün özü ilk sahibini tanımıyorsanız ve bu sektörde samimi olduğunuz ustanız yoksa bahsi geçen komik fiyatlı motosikletleri kesinlikle almayınız.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  11. #2551
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    çok teşekkür ederim verdiğiniz cevap için.şöyle düşündüm baktığım motorsikletin üretim yılı 2006 yani hyosung.sıfırı zamanında 12.000 lerde idi sanırsam.o yüzden normal gözüktü bana.öncelikle bir usta bulmaya çalışcam götürmek için ama dediklerinizde aklımın bir köşesinde bulunacak.

  12. #2552
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Globalin ithal ettiklerini dağıttığı bayiilerde sıfırı 14.800 tl den alıcı buluyordu. Sonradan hem alım vergisinin yüzdesi değişti (fiyatı 18.500'e çıktı), hemde global-s&t çekişmesi sonrası 2008 yılına gelindiği halde elde kalan ve sıfır olduğu halde model yılı geçen motosikletler sıfır kazançla 12.500-13.000 tl arası müşterisini buldu. Bende full aksesuarlı sıfır 13.500 tl den almıştım. (koruma demiri+sisi bar+krom sele+öncam=1.000 tl)
    Hesap hatası yapmamak lazım.Mesela geçen sene vergi indiriminde grande punto fun model dizel arabamı 32.000 tl yerine sıfırını 25.250 tl den almıştım ki şimdi satsam 9.000km 15 aylık olmasına rağmen aynı para ediyor ekspertiz raporuna göre.Kimsenin şunu deme hakkı yokki sen vergi indiriminde almıştın senin araban 20.000 tl eder diye. Bu durumda hesaplama yaparken piyasası arbadan farklı seyreden motosiklet sektöründe sıfırından temizliğine göre %35-40 arası düşersiniz. Bu rakam 18.500 tl den düşerse o da 12.000--11.000 tl eder. Bu fiyatların altında alınan ve satılan motosikletlerde şahsen iyi niyet aramam. Ya motosikletin ithalatına ve yedek parça sıkıntısına yönelik bir panik havasıyla acele elden çıkarma ya da race karekterine sahip motosikletin hor ve bakımsız kullanılmasından kaynaklanan sıralanmış arızalar sebebiyle acil elden çıkarma ihtimalleri kalıyor geriye
    İnce eleyip sık dokuyun ve ustanızın okey verdiği,tanıdığınız motosikletleri tercih edin.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  13. #2553
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Durum buysa büyük ihtimal iş yatar gt250r ye kaldık verdiğiniz cevaplar ve bilgilendirmeniz için teşekkür edeirm

  14. #2554
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    Alıntı Soykan67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Durum buysa büyük ihtimal iş yatar gt250r ye kaldık verdiğiniz cevaplar ve bilgilendirmeniz için teşekkür edeirm
    Ben 1,5 yıl kullandığım GV650 motorumu mayıs ayında 8300 ye satmıştım.Bütün kronikler bende vardı.hepsini hallettik ama çok şansını denemişti motor.Belki bundan sonra sorunsuz olacaktı fakat ben bitmiştim =))
    [COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
    [IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]

  15. #2555
    ZERDÜŞT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 650
    2007 yılında sahip olduğum GV 650 motosikletimi hala keyifle kullanıyorum..ama eğer Usta tercihinde hata yapsaydım..sanırım şuan belkide bende motorumdan soğumuştum..bu motoru tanıyan bilen ustaya gösterirsen sorun yaşanmaz kolay kolay..bakımlarını düzenli ve zamanında yaparsan bu motor kolay kolay kimseyi üzmez..benzer bir motoru olan bir arkadaşım..sadece yanlış uygulamalar ve tercihlerden dolayı motoruyla mutlu olamadı sonra paraya sıkıştığı bir dönemde bedava denecek bir rakama sattı motorunu..oysa doğru usta ile doğru işlemler olsaydı ne o kadar para çıkacaktı cebinden nede ucuza motorundan olacaktı..basit bir örnek ki bu motor ustasıyla direk ilgili değil..istanbul un en gözde lastikcisi sayılan balans işini çok iyi bilen bir yere Bodrum yolculuğu sonrasında ne olur ne olmaz diye balans ayarına gittim..lastikleri söktüler hafif oynamalar vardı balansları düzelttiler tekeri taktılar..yolda gidiyorum tak..tak diye bir ses..ustama gittim çözdü sağolsun..meğer tekerin ortasındaki merkez ayar bilyasının yeri değişmiş takarken..disk gidiyordu az daha..ustam ın sölylediği şuydu..''abi o adamlar iyidir ama Hyosungları teker olayı diğerleri gibi değildir,gözden kaçırmışlar..'' dedi..geri gidip adamlara bunu gösterseydim belkide düzeltebileceklerdi..ama garanti olanı yıllardan bu yana tanıdığım ustaydı bu yüzden tercihimi ondan yana kullandım.başka bir arkadaşımın gene ilk motoru ilk yağ değişimini 4000 km sonra yaptı..buna rağmen motorun bir sıkıntısı olmadı..ilerde ne olur bilmem..bir gerçek varki bakımlı motorla bakımsız arasında bir fark her zaman olacaktır..bakarsan bağ bakmazsan dağ demişler..ki bu bütün motosiklet ve araçlar için genel doğrudur..bugün bana benim motorun sıfırını takasla teklif etseler tek kelime ile hayır derim..çünkü ilk halinden bile daha iyi ve daha güzel..sevgi ve saygılarımla..

  16. #2556
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Gayet güzel özetlemişsiniz.
    Emrah yeni motosikletinle eski motosikletini bir kıyaslama yapsan diyorum. Kazanımların ve deneyimlerin artmıştır sonuçta.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  17. #2557
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Keşke daha çok bütcem olsaydı sonuçra üniversiteyi yeni kazanmış ve ailesi tarafından motorsiklet ile ödüllendirilecek biriyim bütce çok yukarılara çıkamıyor malesef ilanlarda fiyatlar ortalama 10.000 gibi bu fiyata alabilirsem temiz birşey almaya çalışcam yani aldırmaya çalışcam olmazsa gt250r'ye razı olurum

  18. #2558
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Eğerki gv650 ilk motosiklet tecrüben olacaksa 72 beygir gücü ile buna uygun değil. Geçiş motosikleti gt250r elbette daha uygun. Bilirsin ata binmek isteyenler özellikle yaşlı,refleksleri zayıflamış olanla işe başlar ve sonra genç ve kıvrak olana geçer. Arada benzerlik var.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  19. #2559
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    Alıntı vıceroy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gayet güzel özetlemişsiniz.
    Emrah yeni motosikletinle eski motosikletini bir kıyaslama yapsan diyorum. Kazanımların ve deneyimlerin artmıştır sonuçta.


    Uploaded with ImageShack.us




    Uploaded with ImageShack.us



    merhabalar Serden abim.Tatilden yeni geldim bende yaklaşık 1500 km civarı bir güzargahtan iznimi bitirdim.Shadow750 ve GV650 kıyaslamaları bir zamanlar baya hararetliydi bu sitede.İkisini birden trafikte ve şehirler arasında kıyaslaması bana nasip oldu

    Arasındaki farklara değinmeden önce bazı noktaların kişisel zevk meselesi ve kendi düşüncem olduğunu baştan belirtmek isterim.Ben motora başlamadan önceki zamanlarda da hep klasik cruiser çizgisi dikkatimi daha çok şekerdi.Bu sebepten GV650 kullandığım dönemlerde uzun çamurluklu bol aksesuarlı bir chopper gördün mü arkasından bakakalırdım

    İki motor arasındaki farka ilk olarak şehir içi kullanım yönünden ele almak gerekirse.Shadow750 aksesuarsız kuru halde 248 kg ağırlığı ve cüssesi bakımından pek kıvrak değil,ufacık bir yol eğiminde dahi açı kazanıp ayağınıza baskı yapması içten bile değil.Bilhassa düşük hızlarda U dönüşleri GV650 ye nisbeten daha büyük açıda ve kol gücü isteyen bir kullanım gerektiriyor.Buna rağmen uzun süre trafikte kaldığınızda sürekli dur kalklarda GV650 daha çok hararete mağruz kalıp daha çok ısınır ve fan açardı.Shadow cüssesine göre o kadar hararete maruz kalmıyor bunda düşük deviri sevmesinden kaynaklandığını düşünüyorum.Devirli race karakterli makineler trafikte hep ısınma ve sürekli fan açma sorunu yaşar zaten.Sonuç olarak bir scoter kadar olmasada GV650 trafikte daha kıvrak fakat ısınması daha fazla idi.

    Şehirdışına gelince iş gene biraz motordan ne istediğinize geliyor.Ben GV650 sport olmasına karşın şehirler arası yollarda ortalama 110-120 km/h hızlarda kullanırdım.İlk motorum GV250 ile o aralıkta seyehat ederdim.Benim için cc yükseltme biraz görünüş olarak büyümesi birazda sollama gibi riskli durumlara tehlikelerden kolay sıyrılmak.Bu konuda GV650 çok başarılıydı.Tehlikeli durumda bir vites aşağıya çekerek yüksek devirde şahlanır sıyrılırdı.Shadow 750 bir vites aşağı çekerek sıyrılmaya çalışmayı düşünenler yanılırlar.Çünkü makine atikliğini düşük devirlerde gösteriyor ve devir yükselince ivemelenmesi çok zayıflıyor.Baştada belirtiğim gibi ortalama 110 km/h gibi bir sürati sevdiğim için Shadow daha düşük devirde bu hızı bana veriyor.Sollama durumunda sıyrılması bu hızlarda daha iyi ama hiç bir zamanda Shadowla 150 km/h hızla giderken gaz açıp sıyrılmayı beklemesin o işi en iyi yapan cruiser GV650dir.Hazır süratten açılmışken maksimum sürat olarak Shadowda 165 km/h gördüm.Fakat aerodinamik yapısı hiç uygun değil bu sürate büyük ön cam ,büyük heybeler ,püsküller,sis farları vs. sizi tutan o kadar çok aksesuar var ki =)

    Benim şehirdışı kullanım tarzıma shadow daha yakın.Çünkü istediğim ortalama hızları düşük devirde alıyorum.Bu da shadowun motor ömrünün GV650den daha uzun olduğunu gösterir.Örnek verecek olursak GV650 bir fare Shadowda bir fil diyebilirsiniz.Fare seri hızlıdır kalp atışıda fillere oranlara 2 katıdır.Shadow yavaş ve hantal ama bir hendeği ufakcık bir adımla atlar ve geçer.Fare ise daha çok çaba harcayarak geçer.Bu sebepten filin ömrü fareden fazla olur.Ben kendimce espiritüel bir hava katarak bu şekilde anlatırım hep.Ayrıca Shadow'un koltuk ve süspansiyon rahatlığı çok açık ara daha iyi.Sürücüde olduğu gibi artçı konforunda başarılı.

    Frenleme konusunda Shadow tek disk ve kampana ile GV650nin bir hayli gerisinde.Gerçi shadow ön çift disk,arkada tek disk olsa dahi ağırlığından dolayı gene GV650 den daha uzun bir duruş mesafesine sahip olacaktı.

    Aktarma konusunda şaftın hiç problemi yok.Belli bir kilometreyi devirmiş GV650lilerde nerde ne zaman kayışın problem çıkartacağı belli değil.Bu da bir huzursuzluk kaynağı tabiki.


    Yedek parça ve işçilik kalitesine gelince Honda bir hayli önde.En azında hyosungsoure, richard amcalara muhtaç kalmadan,St kanunicilerin ağız kokusunu çekmeden iyi bir müşteri hizmetleri anlayışıyla çalışıyorlar.Talep ettiğiniz parçayı çok rahat bulup size telefonla geri dönüyorlar.Kullandığınız markanın sahipsiz olmadığını size değer verildiğini anlıyorsunuz.GV650 deki nikelaj kapakların civataları aşırı sıkılmada çatladığı kırıldığına bizzat şahit oluyordum.Hondanın fabrika mühendis ve satış sonrası yedek parçaya verdiği önem tartışılmaz herhalde.Hiç bir Honda mühenidisi aynı modelde 4-5 kronik sorunu bilerek veya bilmeyerek piyasa sürme cesareti göstermez.Ben düşünemiyorum deposu vibrasyondan çatlayacak bir shadow,2 liralık gidon civatası hatasıyla yapılan küçük ama büyük problem yaratacak düşüncesizlikler.Aslında GV250 den çok memnundum ama GV650 kronikleri beni baya yordu.Tamam 2. el aldım ama benden önceki sahibi kötü kullanılsa dahi mekanik problem olur(aşırı devirli,yağına suyuna bakılmamış vs.) Kötü kullanıpta deposu delinen, statör,konjektör ,kapağı kırılan,3 yaşındaki motorun manifold hortumu çatlayan,marşa basarken marş dişlisinin takılması, Türkiyede bulanamadığımız parçalarda cabası.Frenlemesi ne kadar iyi olursa olsun kısa gidon civatasıyla gidon bağlantıdan çıkma seviyesine kadar geliyorsa,napayım öyle frenlemeyi demeden edemiyor insan.

    Sonuca gelince performans ,frenleme ,işçilik,yedek parça ağı konusunda söylediklerim hemen hemen herkesin bildiği şeyler.Fark konusunda son olarak şöyle bir fikir sunmak isterim.GV650 daha piyasaya yeni çıktı ama 10.yaşını geçmiş 80.000-90.000 km yol yaptırılmış iki marka motoru yanyana koyduğumuzu hayal ettiğimizde GV650nin geçmişinin daha vukuatlı olacağı aşikardır.Saygılarımla...
    [COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
    [IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]

  20. #2560
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Emrahım, tarafsız ve gerçekçi yorumların için çok teşekkür ederim. Senin bu yönünü çok seviyorum zaten.
    Şehir içi dahil yaklaşık bir senedir benim motosiklet fan açmadı,şimdi acaba müşürdemi sorun oldu düşüncesi doğdu Ama hararet yeşil çizgide yarıyı hiç geçmiyor.
    Birde seninde dediğin gibi yedek parça için kanuni ile uğraşmadan Tr pazarının 1/3 üne
    hyosungsource'den Mr Lee amcamızdan,değerli kardeşlerimiz vasıtası ile yedeklemeleri yapıyoruz.
    100.000 km konusunda tartışmasız dediklerin yaşanacak,biz bu sıkıntıyı mr.Lee ile çok çok ucuza getireceğiz hayırlısıyla.
    Motosikletlerin kullanım kitapçıklarında genellikle ömrünün 10 yıl oduğu yazar. Biz bunun %30 unu yaşadık şimdiden Ama titiz ve kazasız bir kullanımla murat 124 örneğindeki gibi bunu 20 seneye çıkarmak için mr.Lee nin şubesini açmak gerekecek
    Sayfadan kopmaman dileğiyle.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler