Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #18341
    metanecho - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2009
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    F650GS K4, DL650 K5 - 93 323 HB
    Alıntı GÜNTEKİN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar motosiklet kullanıcıları olarak ne tür hobileriniz var? Şahsen ben ferdi sporları seviyorum. Takım sporlarından ziyade acaba bu motor kullanıcılarının bir özelliği midir merak ediyorum. (Atıcılık, Okçuluk, Masa tenisi, Badminton, Kayak,Yüzme gibi) Birde kim ne iş yapar birbirimizi tanıyalım istiyorum. Ben emekli astsubayım. Aklım erdi ereli motor üstündeyim, Bende ayrı bir iki teker sevdası vardır. Yolda yerde yatan bir bisiklet bile görsem dayanamam hemen yerden kaldırır bir kenara koyarım. Bakımsız bir motor görsem lisan-ı hal ile dertleşirim. Yolda kalmış bir iki tekerli görsem yardım edeyim mi derim, bir motorlu ile karşılaşsam mutlaka selamlarım. Motorumu hiç bir tamirciye teslim etmem, gerekirse günlerce uğraşırım arızasını onarımını kendim yaparım. Bakımlarını kendim yaparım. İki teker ile daima sohbet ederim aileden birisi olur. Eşim ve çocuklarımda da aynı muhabbet vardır. Motorsikletin oyuncağı bile ayrı değerlidir bizim için. Diğer arkadaşlarımı da tanımak isterim ama herkesin özelidir yazanlar olursa sevinrim. sonuçta ortak bir sevgimiz var. Saygı ve sevgilerimle.
    ben doğa sporları ile uğraşıyorum özellikle dağcılık, ve takım olmayı severim, tek başımadan ziyade grup özellikle 3 kişi gezilere bayılırım. karabük üniversitesinde öğretim görevlisiyim. karşımdan gelen apaçi değil motorcu ise selam veririm.
    B rh(+)
    Aynada Herkesin Baktığı Yabancı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #18342

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı GÜNTEKİN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar motosiklet kullanıcıları olarak ne tür hobileriniz var? Şahsen ben ferdi sporları seviyorum. Takım sporlarından ziyade acaba bu motor kullanıcılarının bir özelliği midir merak ediyorum. (Atıcılık, Okçuluk, Masa tenisi, Badminton, Kayak,Yüzme gibi) Birde kim ne iş yapar birbirimizi tanıyalım istiyorum. Ben emekli astsubayım. Aklım erdi ereli motor üstündeyim, Bende ayrı bir iki teker sevdası vardır. Yolda yerde yatan bir bisiklet bile görsem dayanamam hemen yerden kaldırır bir kenara koyarım. Bakımsız bir motor görsem lisan-ı hal ile dertleşirim. Yolda kalmış bir iki tekerli görsem yardım edeyim mi derim, bir motorlu ile karşılaşsam mutlaka selamlarım. Motorumu hiç bir tamirciye teslim etmem, gerekirse günlerce uğraşırım arızasını onarımını kendim yaparım. Bakımlarını kendim yaparım. İki teker ile daima sohbet ederim aileden birisi olur. Eşim ve çocuklarımda da aynı muhabbet vardır. Motorsikletin oyuncağı bile ayrı değerlidir bizim için. Diğer arkadaşlarımı da tanımak isterim ama herkesin özelidir yazanlar olursa sevinrim. sonuçta ortak bir sevgimiz var. Saygı ve sevgilerimle.
    Bahsettiğin gibi iki teker sevdası ayrı bir tutku, başka şeylere benzemiyor.

    Aslında bizim 700 küsürlü sayfalarda bu şekilde herkesin kendini tanıttığı bir bölüm vardı, ama tabi konuda çok mesaj olunca arada kaynıyor gidiyor.

    Kısaca kendimi tanıtmak gerekirse;
    Adım İsmail, Ankara'da özel bir yayınevinde bilgisayar teknisyeni olarak çalışıyorum.

    Benim motor geçmişi de 2004'teki bisan 100 cup motorla başladı.
    Yaklaşık 25.000 km. yol yaptım o motorla.

    2008'de ise abime cbf150 aldık, sonra baktım ki abimden çok motora ben biniyorum abimle papaz olmaya başlayınca da 2009 Mayıs'ında ikinci cbf150'yi taksitle aldık.

    O gün bugündür de cbf150 üstündeyim. Sıfır almıştım şu anda 24.000 km.ye yaklaşıyor.

    Motosiklet harici genelde basketbol oynarım.

    Teknik konulara özel olarak meraklıyım. Bu yüzden bahsettiğin gibi bende motorumu ustaya vs. bırakmam bir problemi olursa kendim halletmeye çalışırım.
    Hoş, aldığım günden beri motosikletten kaynaklı bir problem yaşamadım henüz.
    Bakımlarını yapıp benzinini koyup sürmeye devam ediyorum.

    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kanka en azından bu aralar hava güzelken bir devir km testi yap bize en ekonomik devir vitesi yazıver...
    Bugün işe motorumla geldim.
    Şunu anladım ki motorun devir/ kilometre ilişkisi;

    yolun düzlüğüne, eğimine
    rüzgara vs. vs. birçok etkene göre değişiyor.

    Düz zannettiğim yol için konuşmak gerekirse

    Kalkış 1.vites ile
    20-25 km/h'e gelince - 2.vites'e alıyoruz (Devir 5000~5500 civarı)
    30-35 km/h'e gelince - 3.vites'e alıyoruz (Devir 5000~5500 civarı)
    40-45 km/h'e gelince - 4.vites'e alıyoruz (Devir 5000~5500 civarı)
    60-70 km/h'e gelince - 5.vites'e alıyoruz (Devir 5000~5500 civarı)

    Bu şekilde 60 civarı hızla gidince devirde 5000-5500 arasında değişiyor.

    Bugünkü kullanımda ekonomik kullanmak için bu değerleri gözlemledim.
    Yalnız işe gidiş geliş güzergahlarımda aşırı yoğun trafik olduğu için rahat rahat test edemedim.

    Fakat dediğim gibi hafif aşağı meyilli bir yolda aynı devir değerleri ile kullanınca km/h cinsinden hızımız +10 +20 arası artıyor. (Çünkü motorun devrine yardımcı olarak yolun eğimi destek veriyor. Daha düşük devirde daha yüksek hızlara çıkabiliriz.)

    Aynı şekilde hafif yokuş yukarı çıkarkende aynı devirde motorun hızı bir miktar düşüyor. (Yolun eğimi bize karşı geliyor, ve motorun bu karşı güce karşılık daha fazla devir çevirmesi gerekiyor vs. gibi )

    Bu yüzden km/h çok güvenilir bir referans noktası değil, çünkü aynı devirde yola göre değişebilen bir değer.Devir saati birazda bu yüzden önemli

    İlerki zamanlarda motoru düzgün trafiksiz bir alanda kullandıkça, yine bu tip detayları paylaşırım.

    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    beyler AKtaş Motordan akü aldığımı söylemiştim...akünün üzerinde minik bri TES DEVRESİ var...o kadar seksi bir akü ki TEST düğmesine basıyorsunuz ŞARŞLIDIR ışığı yanıyor...kırmızı ışıkda reşarj diyor...arıza modu var yani...40 lira bedava...kuru tip akü...2 yıl gider..
    Bu akünün kutup başlarına ne kadar çok gres yağı sürmüş montajı yapan kişi, ortalığı batırır o gres.
    Çok az bir miktar sürmesi yeterli olurdu, vida gözükmüyor yahu

    Kuru tip olması avantaj, güle güle kullan.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  3. #18343
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Bu akünün kutup başlarına ne kadar çok gres yağı sürmüş montajı yapan kişi, ortalığı batırır o gres.
    Çok az bir miktar sürmesi yeterli olurdu, vida gözükmüyor yahu

    Kuru tip olması avantaj, güle güle kullan.[/QUOTE]

    arap yağı bol bulunca.....
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  4. #18344

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu akünün kutup başlarına ne kadar çok gres yağı sürmüş montajı yapan kişi, ortalığı batırır o gres.
    Çok az bir miktar sürmesi yeterli olurdu, vida gözükmüyor yahu

    Kuru tip olması avantaj, güle güle kullan.
    arap yağı bol bulunca.....
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  5. #18345
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Akü kuruymuş ama zorla yaşlaştırılmış

  6. #18346

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün işe motorumla geldim.
    Şunu anladım ki motorun devir/ kilometre ilişkisi;

    yolun düzlüğüne, eğimine
    rüzgara vs. vs. birçok etkene göre değişiyor.

    Düz zannettiğim yol için konuşmak gerekirse

    Kalkış 1.vites ile
    20-25 km/h'e gelince - 2.vites'e alıyoruz (Devir 5000~5500 civarı)
    30-35 km/h'e gelince - 3.vites'e alıyoruz (Devir 5000~5500 civarı)
    40-45 km/h'e gelince - 4.vites'e alıyoruz (Devir 5000~5500 civarı)
    60-70 km/h'e gelince - 5.vites'e alıyoruz (Devir 5000~5500 civarı)

    Bu şekilde 60 civarı hızla gidince devirde 5000-5500 arasında değişiyor.

    Bugünkü kullanımda ekonomik kullanmak için bu değerleri gözlemledim.
    Yalnız işe gidiş geliş güzergahlarımda aşırı yoğun trafik olduğu için rahat rahat test edemedim.

    Fakat dediğim gibi hafif aşağı meyilli bir yolda aynı devir değerleri ile kullanınca km/h cinsinden hızımız +10 +20 arası artıyor. (Çünkü motorun devrine yardımcı olarak yolun eğimi destek veriyor. Daha düşük devirde daha yüksek hızlara çıkabiliriz.)

    Aynı şekilde hafif yokuş yukarı çıkarkende aynı devirde motorun hızı bir miktar düşüyor. (Yolun eğimi bize karşı geliyor, ve motorun bu karşı güce karşılık daha fazla devir çevirmesi gerekiyor vs. gibi )

    Bu yüzden km/h çok güvenilir bir referans noktası değil, çünkü aynı devirde yola göre değişebilen bir değer.Devir saati birazda bu yüzden önemli

    İlerki zamanlarda motoru düzgün trafiksiz bir alanda kullandıkça, yine bu tip detayları paylaşırım.
    Bilgiler için teşekkürler, ne yapalım bizde devir göstergeci yok artık hissederek en torklu devri, ona göre vites atarız. Tabii düz yolda bu değerlere göre motoru hissedersek daha da iyi olur.

    İşin aslı 170 gayme veremiyorum, ahireten uğraşasım yok
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  7. #18347

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı mmucit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgiler için teşekkürler, ne yapalım bizde devir göstergeci yok artık hissederek en torklu devri, ona göre vites atarız. Tabii düz yolda bu değerlere göre motoru hissedersek daha da iyi olur.

    İşin aslı 170 gayme veremiyorum, ahireten uğraşasım yok
    170 gayme nerden çıktı mucit?

    147 gaymeden gönderdik arkadaşlara
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  8. #18348

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    170 gayme nerden çıktı mucit?

    147 gaymeden gönderdik arkadaşlara
    Hmm sonunda 7 var, baştada 1 var; kabul 0 ıda ben uydurmuşum
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  9. #18349

    Üyelik
    07 Eylül 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    kymco downtown300i - Honda Silverwing600 ABS
    motorumun 8000km bakımı geldi geçiyor (8088 km) rutin yağ değişiminden başka neler değişebilir acaba? hava filtre buji mesela?? servise gitmeyi düşünmüyorum da... bir de bizim orjinal arka dişli ölçüsü nedir ? bu dişliyi bir küçüğüyle değiştirsem yokuşlarda çok zararı olurmu çekişe,kalkışlar da v.s.? ve son olarak,hangi yağı tavsiye edersiniz saygılar sevgiler..

  10. #18350

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı boudberg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorumun 8000km bakımı geldi geçiyor (8088 km) rutin yağ değişiminden başka neler değişebilir acaba? hava filtre buji mesela?? servise gitmeyi düşünmüyorum da... bir de bizim orjinal arka dişli ölçüsü nedir ? bu dişliyi bir küçüğüyle değiştirsem yokuşlarda çok zararı olurmu çekişe,kalkışlar da v.s.? ve son olarak,hangi yağı tavsiye edersiniz saygılar sevgiler..
    8.000 bakımında buji'ninde değişmesi lazım.
    Yapılacak işlemler;
    1- Motor yağı değişimi (Kış için 10w-40 ve SJ sınıfı, castrol power1 10w-40 uygundur)
    2- Hava filtresi değişimi
    3- Buji değişimi (NGK CPR8EA-9 kodlu bujiden başka buji kullanma, yeni bujiyi takarken çok fazla sıkma)
    4- Zincir gerdirme, kumanda düğmelerinin yağlanması, kontağın yağlanması vs. vs. ufak detaylar...

    Önemli olan ilk 3 madde. Kolay gelsin

    Orijinal ön dişlimiz 15
    arka ise 42 diş
    Zincir bakla sayımız da 126 adet

    www.sprocketcalculator.com adresinden dişli değişimi ile ne kadar hız veya tork kazanıp/kaybedeceğini görebilirsin.

    Bana kalırsa orijinal dişli değerleri ile oynama.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  11. #18351

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı boudberg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorumun 8000km bakımı geldi geçiyor (8088 km) rutin yağ değişiminden başka neler değişebilir acaba? hava filtre buji mesela?? servise gitmeyi düşünmüyorum da... bir de bizim orjinal arka dişli ölçüsü nedir ? bu dişliyi bir küçüğüyle değiştirsem yokuşlarda çok zararı olurmu çekişe,kalkışlar da v.s.? ve son olarak,hangi yağı tavsiye edersiniz saygılar sevgiler..
    Kitapçığa bakabilirsin bu konularda.
    Ama sana kafadan söylemem gerekirse, buji yağ ve hava filtresi değişir. Subap ayarına bakılır, yapılır demiyorum dikkat.

    Bizim arka dişli 42 olması lazım, onun yerine 40 takılabilir ama tavsiye etmem. Adamlar hesaplamış, bozmamak lazım. Bakarsan üstündede yazar zaten.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  12. #18352

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Arka dişlinin bir boy küçüğü 40 diş oluyor.
    Ön 15, arka ise 40 dişli olarak hesaplayınca +%5 hız ama -%5 tork kaybı yaşarsın.

    40 dişliyi taktıktan sonra "tüh ya, beğenmedim orijinal dişliye döneyim" dersen zinciride yenilemen lazım.
    Çünkü 40 dişli olunca 122 bakla zincir kullanmak gerekiyor.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  13. #18353

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı mmucit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakarsan üstündede yazar zaten.
    Biraz kafam dağınık da, bakarsan dediğim dişlinin üzerinde de yazar diyerekten.

    Aydoğanx güzel bir şekilde izahını yapmış. Ben de o sitenin linkini vereyim,
    http://www.sprocketcalculator.com/

    Buradan bakmadan dişlilerle oynamanı tavsiye etmem.


    Zaman zaman işler karışabiliyor hayatta, ben de o dönemde sayılırım.

    Tabii Allah beterinden korusun.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  14. #18354

    Üyelik
    07 Eylül 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    kymco downtown300i - Honda Silverwing600 ABS
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    8.000 bakımında buji'ninde değişmesi lazım.
    Yapılacak işlemler;
    1- Motor yağı değişimi (Kış için 10w-40 ve SJ sınıfı, castrol power1 10w-40 uygundur)
    2- Hava filtresi değişimi
    3- Buji değişimi (NGK CPR8EA-9 kodlu bujiden başka buji kullanma, yeni bujiyi takarken çok fazla sıkma)
    4- Zincir gerdirme, kumanda düğmelerinin yağlanması, kontağın yağlanması vs. vs. ufak detaylar...

    Önemli olan ilk 3 madde. Kolay gelsin

    Orijinal ön dişlimiz 15
    arka ise 42 diş
    Zincir bakla sayımız da 126 adet

    www.sprocketcalculator.com adresinden dişli değişimi ile ne kadar hız veya tork kazanıp/kaybedeceğini görebilirsin.

    Bana kalırsa orijinal dişli değerleri ile oynama.
    Alıntı mmucit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kitapçığa bakabilirsin bu konularda.
    Ama sana kafadan söylemem gerekirse, buji yağ ve hava filtresi değişir. Subap ayarına bakılır, yapılır demiyorum dikkat.

    Bizim arka dişli 42 olması lazım, onun yerine 40 takılabilir ama tavsiye etmem. Adamlar hesaplamış, bozmamak lazım. Bakarsan üstündede yazar zaten.
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka dişlinin bir boy küçüğü 40 diş oluyor.
    Ön 15, arka ise 40 dişli olarak hesaplayınca +%5 hız ama -%5 tork kaybı yaşarsın.

    40 dişliyi taktıktan sonra "tüh ya, beğenmedim orijinal dişliye döneyim" dersen zinciride yenilemen lazım.
    Çünkü 40 dişli olunca 122 bakla zincir kullanmak gerekiyor.
    Alıntı mmucit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz kafam dağınık da, bakarsan dediğim dişlinin üzerinde de yazar diyerekten.

    Aydoğanx güzel bir şekilde izahını yapmış. Ben de o sitenin linkini vereyim,
    http://www.sprocketcalculator.com/

    Buradan bakmadan dişlilerle oynamanı tavsiye etmem.


    Zaman zaman işler karışabiliyor hayatta, ben de o dönemde sayılırım.

    Tabii Allah beterinden korusun.
    anlatımlarınız için hepinize teşekkür ederim.sanırım dişli değişiminden vazgeçtim.riske girmek istemem gerçekten dediğiniz gibi.subap ayarımda sanırım iyi.diğer işlemleride kolay şekilde gerçekleştirebilirim.iyiki varsınız tekrar teşekkürler.

  15. #18355
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    ismailim şu yokuş aşağı/yukarı konusunda sana katılmıyorum. yokuş yukarı da olsa aşağı da olsa aynı devirde arka teker aynı hızda döner aga.

    dediğinin olması için debriyajın kaydırması gerek.

    rampa yukarı ya da ruzgarlı havada motor düzdeki gibi hızlanamaz evet ama bunun nedeni düzdeki gibi devirlenememesidir. istersen tekeri yerden kes havada gaz ver yine de aynı devirde aynı hızı gösterir. (tabi hız göstergesini arka tekere bağlayabilirsek)

    motorun döndüğü devir dişliler vasıtasıyla bir katsayıyla çarpılır ve arka teker ona göre bir devirde döner. dediğin gibi olması için arada biyerde devir kaybı olması gerekir. bu da ancak kaçıran debriyaj ile olur.

    mesela "Fakat dediğim gibi hafif aşağı meyilli bir yolda aynı devir değerleri ile kullanınca km/h cinsinden hızımız +10 +20 arası artıyor. (Çünkü motorun devrine yardımcı olarak yolun eğimi destek veriyor. Daha düşük devirde daha yüksek hızlara çıkabiliriz.) demişsin ya,

    yolun eğimi gazı bırakırsan devir ile hızı aynı anda artırır. devir sabitken hız artar mı aga
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  16. #18356
    abolgi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CBF 150 (GRİ)
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Bugün işe motorumla geldim.
    Şunu anladım ki motorun devir/ kilometre ilişkisi;

    yolun düzlüğüne, eğimine
    rüzgara vs. vs. birçok etkene göre değişiyor.

    Düz zannettiğim yol için konuşmak gerekirse

    Kalkış 1.vites ile
    20-25 km/h'e gelince - 2.vites'e alıyoruz (Devir 5000~5500 civarı)
    30-35 km/h'e gelince - 3.vites'e alıyoruz (Devir 5000~5500 civarı)
    40-45 km/h'e gelince - 4.vites'e alıyoruz (Devir 5000~5500 civarı)
    60-70 km/h'e gelince - 5.vites'e alıyoruz (Devir 5000~5500 civarı)

    Bu şekilde 60 civarı hızla gidince devirde 5000-5500 arasında değişiyor.

    Bugünkü kullanımda ekonomik kullanmak için bu değerleri gözlemledim.
    Yalnız işe gidiş geliş güzergahlarımda aşırı yoğun trafik olduğu için rahat rahat test edemedim.

    Fakat dediğim gibi hafif aşağı meyilli bir yolda aynı devir değerleri ile kullanınca km/h cinsinden hızımız +10 +20 arası artıyor. (Çünkü motorun devrine yardımcı olarak yolun eğimi destek veriyor. Daha düşük devirde daha yüksek hızlara çıkabiliriz.)

    Aynı şekilde hafif yokuş yukarı çıkarkende aynı devirde motorun hızı bir miktar düşüyor. (Yolun eğimi bize karşı geliyor, ve motorun bu karşı güce karşılık daha fazla devir çevirmesi gerekiyor vs. gibi )

    Bu yüzden km/h çok güvenilir bir referans noktası değil, çünkü aynı devirde yola göre değişebilen bir değer.Devir saati birazda bu yüzden önemli

    İlerki zamanlarda motoru düzgün trafiksiz bir alanda kullandıkça, yine bu tip detayları paylaşırım.

    affınıza sığınarak bir yanlışı düzeltmek isterim. devir dediğimiz olay krank milinin 1 dakikadaki dönüş sayısıdır en basit anlatım ile. kısaca anlatacak olursakta devir - hız ilişkisini sağlıklı bir motorda yokuş aşşağı yada yokuş yukarı demeden aynı devirde aynı hız ile gidilir. eğer gidilmiyorsa debriyajınız aşırı derecede kaçırıyor demektir. rampada 5ooo devirle 1. viteste 20km hız yapan motor düz yoldada 5000 devirde 20km yapar. yokuş yukarı zaten hızımız düşer aynı zamanda devirde düşer. zaten devir düşmese motor aynı hızda gitmeye devam eder.
    Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]

  17. #18357
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Katılıyorum, yokuşta debriyajın kaçırıyor ismail.

  18. #18358
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    önce ben dedim

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:57 ----------

    abolgi, "heryere girerim çıkarım, bi şaşal dolusu benzinle dünyayı gezerim, bunun yanında otobanda sollamalarda mütevazi kalırım" dersen cbf bambaşkadır,

    amma ve lakin

    "yok arkadaş paraydı benzindi derdim yok asfalttan şaşmam kaldırımla işim olmaz, asfalt bitti mi eğlence biter yol biter geri dönerim, ama otobanda da 150mi çakar rüzgarı yerim" dersen gv 250den şaşma.
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  19. #18359
    abolgi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CBF 150 (GRİ)
    Alıntı jr. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    önce ben dedim

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:57 ----------

    abolgi, "heryere girerim çıkarım, bi şaşal dolusu benzinle dünyayı gezerim, bunun yanında otobanda sollamalarda mütevazi kalırım" dersen cbf bambaşkadır,

    amma ve lakin

    "yok arkadaş paraydı benzindi derdim yok asfalttan şaşmam kaldırımla işim olmaz, asfalt bitti mi eğlence biter yol biter geri dönerim, ama otobanda da 150mi çakar rüzgarı yerim" dersen gv 250den şaşma.
    dün ehliyet için görüşme yaptım 280+110da ehliyet masrafı dendi ankarada. fiyatlar uygunmudur? ehliyet ardından kurs düşünüyorum. motor işini ciddi düşünmek görüşmek lazım. ankaralı arkadaşlarla oturup 1 çay kahve içip 1e 1 konuşmak isterim.
    Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]

  20. #18360

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Debriyaj balatalarını değiştirmem gerektiğinin belirtisi bunlar.
    TheNightHawk ile birlikte debriyaja bi operasyon yapacaktık ama vakit ayarlayamadık kaldı.

    Yarın işe giderken sabah daha erken çıkıp bu devir-km ilişkisini boş bir yolda tekrar detaylıca inceleyeceğim.

    Hafif meyilli yolda daha çabuk devirlenen motor ve km/h beni bu konuda yanıltmışta olabilir.

    @Elviss_78 ve @GÜNTEKİN;
    Sizde de devir saati var , sizin durumlar nasıl?
    "devir/hız" ilişkisini bide sizlerden dinlesek iyi olacak
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)

Bu Konudaki Etiketler