Eyvallah metehan hocam, teveccühün için teşekkürler.
Elimizden geldiğince bilgilerimizi paylaşıyoruz.
Burada bulunma sebeplerimizden biriside bu zaten
Ethem76 ise artık pek uğramıyor buralara, okuyormu emin değilim, konuyu okuyanlar kısmında da uzun süredir adını görmüyorum.
Acaba bende motoru satarsam bu konudan elimi eteğimi çekermiyim
bence motoru satınca yavaş yavaş bu ortamdan soğuyorsun...garajımıza bir cbf olduğu için bu kadar ilgiliyiz... ethemle telden muhabbet halindeyiz...her zaman selamı oluyor sizlere...
Orijinal Honda aküsünü kullanmak ve 91 TL vermek gerçekten mantık dışı.
Farklı marka almakla iyi yapmışsın, inşallah kuru akü almışsındır.
Kuru akü standart sulu akülere göre soğuktan daha az etkilenirler.
kuru akü aldım ve aldığım aküyü gen son moto furaında görüp incelemiştim...bu kadar olur yahu...
Son zamanlarda benim motorun aküde de problemler başgösteriyor.
2 kez şarj ettim, artık şarj yemeye de nazlanıyor.
Bakalım nereye kadar gidecek
Benim aküde 2. yılına yaklaşıyor.
2 yıl aslında gerçek ömrü...ve bu zamanlarda pırtlmaya başlıyor...şarjda tutmaz artık...
Marka olarak hangi aküyü aldın?
uyduruk bir çin markasıydı galiba...inceleyip fotoğraflıycam dostum şirkette motor...arabayla gidip geliyorum bu ara...birde metro seyrantepe ayağı açılınca motor gözden düştü...
--------------------------------------------------
Şu yaşamış olduğun motor sıfırlama probleminde telefonda da seninle konuşmuştuk.
Montajda vs. yapılan problemler bence bunlar.
Birde diğer konuda arkadaşın birisi demiş ya "devir saati olmadığı için çok sıkıştırılıyor bu motorlar" diye, bence doğruluk payı var.
devir saati olsa bende standart kullanım stiline uyacağım ama sendne ricam devir saatinle şu detaya dikkat et...
ben aldığım günden beri...
0-20...1
20-40...2
50-60...3
60-80...4
80 den sonra 5 e atıyorum...şimdi devir saatiyle buna uyduğunda hangi devirde olduğuna bakarmısın...yani bir zuprays yaşamam herhalde...al sana kafamdaki devir politikası...
bizim için şu devir vites arasındaki ateşli ilişkiyi bize rakamlarla anlatamadın be dostum...halen beklemedeyiz...
Çünkü motor maksimum gücünü 7.000 devirde zaten veriyor,
bu devirden sonra 9.500 devire kadar (devir kesicinin devreye girdiği an),
boş yere hem motora yük biniyor,
hem aldığın güç giderek düşüyor,
hem de ekstra fazla yakıt tüketiyor. Külliyen zarar yani.
motoru asla bağırtmıyorum...ama 5.vitese attığımda yardırmak gayet doğal değil mi...
Bu durumda 9.500 devire kadar çıkmanın hiçbir mantığı yok ama devir saatimiz olmadığı için mecburen arada sırada belki daha uzun süreler bu devirlerde kullanıyoruz. (Gerçi bende var ama
devir saatin var dabi bizim yok ama dimi...
Senin durumda bence devir saati olayıda önemli olabilir.
Soğuklardan fırsat bulup motoru kullanmaya başladığım zaman hangi devirde kaç km hızla gidildiğinide paylaşacağım, aklımda yani
o günler gelirmi ganga...yaza bırakma aman...
Birde önceden dikkatimi çeken şey, senin motorun sık şekilde subap ayarı istemesiydi.
abi servis refleksi olmuş...maturumun üst kapağı kadın doğumcuların baktığı hasta sayısı kadar muhtemelen kurcalanmıştır...
Subap ayarı gerek olmadıkça motorun subapları ile servis dahi olsa oynanmamalı bence.
24 bin km.ye girmek üzere benim motor.
Hala silindir üst kapağı açılmadı.
Yani bir defa bile subap ayarı istemedi.
Yakıt tüketim değerlerimde normal, subap seside yok.
bi ayar ister artık...siftahı yap vesileyle...
Bu yüzden senin subap ayarının çok fazla yapıldığını düşünüyorum.
Net olarak emin olmasan da bununda etkisi olabilir.