Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #3061
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Kasım 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    mondial 150zc
    Alıntı cakalaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @ Suleymozer ;

    Öyle deme Gerçekten titiz kullanıcı böyle olmalı. Madem yeni başlamış arkadaşımız; aklındakileri sorması; öğrenmesi; daha güvenli bir sürüş sağlayacaktır

    Sen de öyle oL
    Tabi canım, herkes arkadaş kadar dikkatli ve saygılı olsa
    trafikte değil, memlekette hiçbir sorunumuz kalmaz. Ben trafikte hanzoluk yapalım diye değilde, birazdaha kafası rahat olsun diye takıldım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3062

    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    Blacksea
    Başınızı ağrıtmadan ve tecrübeli sürücülerin bilgisinden faydalanarak, kıssadan hisse ile
    günün ilerleyen bu zamanında yazdığım yazıya cevap almak, son derece memnuniyet verici.
    Scooterin çakmağı 1.nci derecede önemli olmamakla birlikte, mondial satıcısı baştan çakmağın iptal olacağını söylese daha hoş olur ve insiyatifi olumlu veya olumsuz o zaman diliminde kullanır ve sonucuna katlanırdım.
    Satıcının hemen yan tarafında ve bayiye ait serviste çakmak iptali ve hava filitresine ''dikkat et kırılır!... '' diye yorumlaması bu konuda toy ve acemi olan bendenizi tabiki elektrik çarpmışa döndürdü, ürküttü.. Bu durumu da açıklıkla ifade etmemde başka bir gaye olmayıp , genel olarak 150 zc lerin aynı durumda olup olmadığı bilgisini öğrenmek istedim.
    İster 2 teker ister 4 teker olsun hangi motorlu aracı kullanırsak kullanalım. O makinanın işleyişi hakkında bilgi sahibi olmak, incelemek, irdelemek; ilerde olası risklerin bir nebze olsun önüne geçilebileceği kanaatindeyim.
    Scooteri aldığım ve kullandığım süre zarfındaki 200 km lik yol; motorcu için son derece kısa ve bir o kadarda meşakkatlidir. Çünkü karayolunda seyreden araçlar motorsikletlere dikkat etmemekte, yol vermemekte, onları yok saymakta veya tamamiyle görmemektedirler!...
    Hal ve durum böyle iken; scooterin hava filitresi veya herhangi bir donanımı veya kafama takılan hava filitresinde olabilecek bir arızaya, hazırlıklı olmak; beni veya benim gibi hassas düşünenleri daha dikkatli olmaları yönünde atak ve hazır konumda bekletecektir. Aksi durumda ise 2 civata üzerinde seyrederken , karşılaşılacak bir süpriz, sürücüleri risk altında bırakacaktır. Diğer yazı içeriklerinden anladığım ve son derece önemli gördüğüm durum ise motorun lastiği idi. Bu nedenle nyloon yazan lastiği gündeme getirdim.
    Çünkü serviste scooterin lastiğinin 2007 olduğu ve Türkiye de 2 yıl beklemiş olduğunu ifade etmişlerdi. Bekleyen lastik birde nyloon olunca, daha önceki yazılan yazılardan motorun kaydığını ve fren mesafesinin uzadığını okumuştum.
    Tecrübe ve deneyimim sıfıra yakın olduğu için, scooter veya motor kullanıcılarının genel bilgi paylaşımı ve yorumları benim için son derece önemlidir.
    Çünkü, biliyorsunuz çok okuyan değil çok gezen bilir derler. Sizlerde motorla binlerce kilometre gezmiş ustalarsınız.
    Her zaman için sizlerin bilgi ve tecrübelerinden faydalanmak isterim. Yoksa internet sitelerinde gezinip yazıları okumak, kişiyi iyi bir sürücü yapmamaktadır. Ama tecrübe süresinin kısa olmasına katkı sağlayacağı göz ardıda edilemez tabiki..

    Önce önlem, bakım, dikkat sonrasında ise ya nasip..

    Herkese kazasız ve arızasız sürüşler dilerim. Yolunuz açık herşey gönlünüzce olsun..

  3. #3063
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Kasım 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    mondial 150zc
    Of, ben seni biraz gevşetem derken sen beni gerdin arkadaş. Bu kadar ciddiye alacağını bilemedim, kusura bakma, 3. oldu bu, başkada özür ve alttan almada çıkmaz daha bu adamdan, kazasız ve arızasız sürüşler dilerim.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:43 ----------

    (hocam, bu arada senin meslek neydi? şu ilaç prospektüslerini yazan arkadaş sen değilsin değil mi? devlet adına resmi tutanak falan tutuyorsun heralde?)

  4. #3064
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Gerilme dostum; arkadas sana bişey dememiş ki

    Durumu açıklamıs
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  5. #3065
    Volkan Serezli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    bu topicte bi duraksıyo bi coşuyo anlamadım gitti

  6. #3066
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Kasım 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    mondial 150zc
    bu arada bu adamların yaptığı yasal mı, satılana kadar çakmaklı satar satmaz iptal et? garantiden değiştirmeyeceğiz diye? Mesele bi çakmak meselesi değil, prensip meselesi, madem çakmaksız bi motor, satmadan iptal edin, ona göre alınır yada alınmaz. Gün gelip motoru alır almaz arka lastiği falan iptal etmeyeceklerinin güvencesi? Keşke karşı çıkıp eski haline düzelttirseymişsin çakmağı.

  7. #3067
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Mesela çakmağı iptal etmeden;

    "Sürekli kullanım esnasında .... gibi bir sorunla karşılasabilirsiniz. Çakmağı kullanmayınız" diye uyarsalar da yeterli aslında
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  8. #3068
    STeReO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2007
    Şehir
    Zeytinburnu/İstanbul
    Motosikleti
    -
    Alıntı cakalaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesela çakmağı iptal etmeden;

    "Sürekli kullanım esnasında .... gibi bir sorunla karşılasabilirsiniz. Çakmağı kullanmayınız" diye uyarsalar da yeterli aslında
    1 senedir kullanıyorum walla sigaramı yakarsın, telefonmu şarj edersin, yağmur çamur maşşallahı var
    İnanın Çocuklar! Güzel Günler Göreceğiz, Güneşli Günler, Motorları maviliklere süreceğiz.

  9. #3069

    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    Blacksea
    Sayın Çakalaz; göstermiş olduğunuz sabır,nezaket ve incelik için tekrar teşekkür ederim.

    Sayın suleymozer; senin de 6.ncı hissin kuvvetli yaklaştın. Zaman ve durumun şuan mü-
    sait olması nedeni ile bir kaç satır yazarak cevap almaya çalıştım.
    Gerilmenede gerek yok. Ciddi gördüğüm bu siteye yazı yazmakla, acaba hatamı ettim
    diye aklımdan geçmedi değil.Ama inanıyorumki senin içinde de herhangi bir kötülük
    ve kasıt bulunmamaktadır. Belki frekans farkı olabilir.

    Diğer doktor arkadaşların 1000 cc BMW motorları var ve hava şartları uygun oldu-
    ğu zamanlarda hafta sonlarında 2 günde 700-800 km yol yapıyorlar.
    BU konuları direkt onlarla paylaşmam farklı yorumlara sebebiyet verebilirdi.
    Ben sıfırdan başladığım için motorda sürücü olarak emekleme dönemindeyim. İlk aşamada
    benim de 1000 cc BMW motor alıp trafiğe çıkmam hem kendim hemde diğer araç ve yaya-
    lar için sağlıklı olmazdı. Bu emekleme döneminide scooterden başlayarak ; kademe kademe
    yol kat'edip i ilerleyen zaman diliminde ise tecrübemle orantılı olan bilgi beceri ve görüşlerimi bu işe yeni başlayanlarla paylaşmak ve onların iyi bir sürücü olmasına az da olsa katkı sağlarsam ne mutlu bana..

    Zannederim ilk bahara kadar tecrübem artar, emekleme dönemini atlatırım.
    Çünkü bu süre ne kadar sağlıklı ve hızlı olursa , hafta sonlarındaki motor grubuna katı-
    lımım o kadar kısa sürede olacaktır. Bu katılımda doğal olarak scooterle değil, arkadaş-
    ların BMW1000 cc'den almak kaydı ile gerçekleşecektir.
    Çünkü onlar scooter aldığımı ve bu işe başladığımı bilmiyorlar.
    Kendimi geliştirip vitesli 1000 cc yeni motorumla onlara ani bir süpriz yapacağım.
    İşte o zaman mevcut mondial 150 zc'yi arzu edersen sana çok uygun ve piyasa değeri-
    nin çok çok altında sembolik bir fiyata veririm tabiki neden olmasın.

  10. #3070

    Üyelik
    03 Ağustos 2007
    Şehir
    Altunizade ile Zeynepkamil arası
    Motosikleti
    Keeway Outlook 150
    O çakmak girişi için bir öneri okumuştum. Mantıklı gelmişti ama uygulama tatbiki lazım.

    Çakmak soketi arkasına bir sigorta ve daha kalın kablolar takıyorlarmış. Bu şekilde ana sigortayı attırmıyor ve kullanımı kolaylaşıyormuş.

    Hatta ortadadoğulu arkadaşımız oradan GPS şarjı bile yapıyormuş.

    Aklıma gelen bir başka konu ise , o çakmak yerinden çıkınca orada bir boşluk oluşuyor. Honda yada Yamaha motorlarında çakmak girişinini kapatan çok şık (eski ayran şişesi tıpasına benzeyen) kapaklar var. Daha efektif olur gibi.
    [CENTER][/CENTER][CENTER]Özgürlük iki teker üzerindedir...[/CENTER]

  11. #3071
    ortadadogulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2009
    Şehir
    zigetvar.
    Motosikleti
    150 zc < cbf 150 < 150 mc<OPEL ASTRA>Linea
    Alıntı Şeyh Şamil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamın aleyküm.. Herkese kazasız sürüşler dilerim.
    2000 tl. civarındaki scooter bayilerini gezmeyi takiben, mondial 150 zc model scooteri almaya karar verdim ve aldım. Şuanda 200 km'de.. İlk scooterim ve bayinin 500 km ye kadar 40*50 km'yi geçme yorumuna uymaktayım.
    Sonrasında motor sitelerini gezerken bu siteyede rastladım ve toplam 154 sayfanın hepsini pür dikkat okudum.
    Sonuçta 150 zc aldığım için hem mutlu oldum hem de bazı yazılanlar beni kararmsarlığa düşürdü.
    Bu scooter; hakikaten dayanıksız ve sık arıza yapan, parçaları dökülen bir motormu? yoksa dikkatli ve zorlamadan kullanıldığında uzun yıllar zevk alarak kullanacağımız bir aletmi?
    Mondialin bir kısım parçalarının ülkemizde yapıldığını zannetmiştim. Bu scooter tamamem çin malımı? İlk benzim almayı takiben depoyu tekrar doldurup yaptığım hesaplamada 100 km'de 3,5 litre sarfiyat olduğunu gözlemledim. Bu normalmidir?
    Rodaj süresi sonunda 2 kişi bindiğinde sorun çıkarmı? Bizi yarı yolda bırakırmı? Ele güne rezilmi oluruz? Scooter 2007 modelmiş!. 2 yıllık lastik yani.. vede lastiğinde nyloon sct yazıyor. Her iki lastiği de acilen değiştirmelimiyim? Yoksa bir müddet veya rodaj süresi bitimine kadar idare edermi?
    Motoru akşam kullandığımda akü şarjının hemen düştüğünü gözlemledim. Gündüz kullanımında da güvenlik açısından farları devamlı açmak ister ve açarak kullanırsam akü yeterli olurmu? yoksa aküyü değiştirmekmi gerekmektedir?
    150 zc'yi aldıktan ve işlemleri bittikten sonra serviste çakmağı iptal ettiler sebebi kablosu yanıyormuş!. Hava filitreside kasise girince kırılıyor dediler. Sizlerin çakmağı da iptal edildimi? Hava filitresi kasise girince kırıldımı? Mondialin verdiği kask iyi bir kaskmı? yoksa piyasadan yeni bir kaskmı almam daha iyi olur?

    Deneyim ve tecrübelerinize olan inancım doğrultusunda , acemi ve scooterler hakkında bilgisi yetersiz olan bendenizie zaman ayırır, aydınlatır ve yukarıda aradığım sorulara kısada olsa cevap yazarsanız şimdiden teşekkür ederim.
    evet bu motor dayanıksız ve sık arıza yapan bir araç: Fakat iki kişi kadranda 90 km nin üzerine çıkmak için çakır çukur aldırmadan dip gaz kullanırsan. buna mukabil motorunun hacmini bilip sesini dinleyerek kullanırsan 7000 kmdeyim ve hiç sorun yaşatmadı. 20 000 leri deviren arkadşalar da var.

    evet bu araç tamamen çin malı.

    bazı zc ler bir depo ile 140 km yaparken bazıları 100 km yapıyor. kullanıma ve motorun rodajı yapışına hava filtresine karbüratörüne, tekerlerk duruma göre zemin şartlarına göre değişiyor. kendi aracın için sen ölçeceksin. fekat bir depo ile takriben 110-140 km arası gitmelisin.

    tekerlekler tamamen plastik ve ıslak zeminde tutunmakta güçlük çekiyor. bazı servisler dişli lastik tavsiye ediyorlar lakin bu da kaymanın önüne geçmediği gibi yakıt sarfiyatını da artırıyor. dişli lastik demek kauçuk içerikli lastik demek değil yine plastik yoğunluklu bir lastik alırsan işine yarmaz. bazı arkadaşlar dunlop almışlardı ve yol tutuşunu artırdığından bahsetmişlerdi. ben 7000 km deyim ve tekerleği yarılmaya yaklaşana kadar değiştirmeyi düşünmüyorum. maximum değerlerde kullanmazsan ve süratini ayarlamayaı başarabilirsen çok sorun çıkarmayacaktır. kuru zeminde iyi tutarken ıslak zeminde pür dikkat olmalısın.

    aracı aldığım ilk günden beri farlarım da açık yolum da. ve hatta ferrari korna denen kornadan taktırdım. akümde hiçbir problem yok. 6 aydır kullanıyorum. başlangıçta akü seviyesi düşük gösterir. ama motor çalıştıktan sonra max değerde devam ediyor. hata şu anda aracımda iki sis farı var. fotolarını daha önceden yükelmiştim. takriben bundan önceki 10 sayfa içeriinde biryerlerde. ama tık demedil.

    ben aldığım günden beri çakmaklığı kullanıyorum. navigasyon cihazım sürekli bağlı kalıyor. cep telefonu şarjını yapıyorum. hiç sigortam atmadı.

    hava filtresinin şaseye bağlanan kısmında bir sorun var. özellikle -tarifimden de yer tesbiti yapabilirsin - hava filtresinin arkad arka teker çanurluğa bağlantılı vidasının olduğu yerdeki saplama kanalı kırılıyor. yanlış anlama hava filtresi değil vidanın içinden geçtiği kanal hava filtresinden ayrılıyor. akabinde hava filtersinden karbüatöre giden siyah hava borusuna yakın olan yerdeki vidadan kırılma oluyor. bu sorunu aşmak için
    1- kasislerde muhakkak dikkat
    2- her 100-200 km de vidaları kontrol et. aşırı sıkma.
    eğer başarılı olamaz ve krılırsa önce balley ile yapıştırmayı dene.
    tutmazsa sıccak silikon ile dene.
    yine tutmazsa fiberglas ve polyester alıp yarçaları birbirine yapıştırmayı dene. yine olmazsa yeni hava filtresi komple satılıyor. ben fabrikaya kadar aradım ama parça parça vermiyorlar. ve sıfır filtre komple en az 30 kağıt.

    mondialin verdiği kaskı kırıldığında ağzın açık izleyeceksin ben bunu nasıl giymişim diye. sana hemen söyle bir örnek vereyim. bir yumurtayı suda 15 dakika kadar haşla. yumurta çatlamadan eline al. ve tezgahın üzerine 3 karış yukarıdan bırak. yumurtanın durumuna bak. sonra o kaskın senin başına ne getireceğini anla. o kask ceza yazılmasını engeller ama kafanın kabak çiçeği gibi açılmasına engel olamaz.
    tercih iyi. lakin daha iyileri de vardı. ama madem aldın hayırlı uğurlu olsun güle güle kullan. biz kullanıcılar olarak memnunduk ama belli bir noktadan sonra tatmin etmiyor. ve birçoğumuz vitesli motorlar için gün sayıyor, hesap yapıyoruz.
    hürmetler saygılar.
    dükkanı açarken çekerim her daim bismillah
    pirimizdir sofuoğlu olsun şampiyon sağlığına zeval vermesin allah

  12. #3072
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Kasım 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    mondial 150zc
    150 lik scooter mondialden 1000 lik enduro bmw ye ha oda güzelmiş. Ümit dünyası tabi, saygı duyarım. Allah kolaylık versin ne deyim. Şuan motor konusunda aynı yerdeyiz ama şahsen ben senin kadar çılgın, kayıtsız, umarsız, özgür ruhlu bir birey olamam, gözüm ilk olarak gt250 naked de. Oda heyecan ve tedirginlikle, zira vitesli makinaya geçiyorum. 1000 için daha bi bahardan fazla yolu var, benim için bile. Ne deyim, maşallah. şu doktor arkadaşların bmw si neymiş ki, 1000 lik bmw bilmiyordum, aradım gene göremedim, model neydi? Gerçekçi bi yaklaşım getirmek gerekirse, sen 150lik mondiali "tamam, yaladım yuttum, 150 bitti, bi üst cc yi getirin" dediğinde ben büyük ihtimalle 800 sınırını geçmiş olacağım ama.. Genede her türlü alırım tabi, sıkma canını 2.el piyasasına göre neyse veririz parasını, kullanılmamış denebilecek motor seninki. 1000 lik bmw de bizimde tuzumuz olsun

  13. #3073

    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    Blacksea
    Sayın Ortadoğulu; cevabi yazi ve aydınlatıcı bilgileriniz için teşekkür ederim.
    Yolunuz açık olsun, kazasız gönlünce keyifli sürüşler dilerim.

    Sayın Suleymozer; kimyamızın uymadığı ve aynı frekansta olmadığımızı sizin
    daha ilk mesaj içeriğinizde hemen algıladım ve yazdıklarınızı dikkate almadım.
    Israrınız sonucu cevap vermek zorunda kaldım.
    Dün akşam hastane de iken boş zaman diliminde yazımı yazdım ve bilgi tala-
    binde bulundum. Fakat hissettiğim odurki beni keklik gibi görüp kafaya almaya
    çalıştın, sen volvo al vs vs..dedin. Şu anda 4 çeker arazi aracı ve Bmw 520 i kul-
    lanmaktayım. Doktor arkadaşların motor merakıı ve yaşadıkları heyecanlı
    zamanlar benide işin içine çekti, fakat acemi olmam nedeni ile önce normal
    scooterden başlayarak bu işe alfabenin A'sından başlamak istedim. Biliyo-
    rumki direkt vitesti ve yüksek motor hacimli makineler kendimi ve çevremi riske
    atacaktır.
    Bu aşamada beni anlamadıysan, zaten bundan sonra da anlaman mümkün değildir.

    Senin de yolun açık olsun,sanada kazasız günler dilerim. 1000 cc lik motor alırken
    senin tuzuna ihtiyacım bulunmamaktadır. Scooteri hastanemizin görevlisine bahar
    ayında hediye edeceğim..

    NOT: Sitenin değerli üye, editör ve moderatörleri, sevgi saygı anlayış ve uzmanlardan
    faydalanma amacı ile adım attığım sitede, monolog türü yazışmalar ve kısır çekişme
    türü yazışmalar tarzım değildir. Bu nedenle , istemeden de olsa çevreye verdiğim
    rahatsızlıkdan dolayı kusura bakmayın.
    Sevgi ve sağlıklı yaşam dileklerimle..

  14. #3074
    sky_forever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2007
    Şehir
    Artık Bodrum Turgutreis
    Motosikleti
    Motoran SCUB 150
    ben bu suleyman ile şeyhin neden böyle bir diyaloga girdiğini anlamadım ama :S

    şeyh şamil akşam eğer yine internetim kesilmezse şu ara marmariste bi gariplik var uzun uzun anlatıcam akü hava filtresi ve motor hakkında genel bilgileri tüyoları şahsi görüşlerimi..
    tabi eğer siteden ayrılmadıysanız?

  15. #3075

    Üyelik
    03 Ağustos 2007
    Şehir
    Altunizade ile Zeynepkamil arası
    Motosikleti
    Keeway Outlook 150
    Hava filtresinin içi yani o plastik kutunun içinde kağıt filtre olduğunu söylemiştiniz. Ben bu motorda en çok hava filtresi ile ilgili bir değişikliği düşünüyorum.

    Kutuyu iptal etmeden , fiber malzemeden yapılmış ince gözenekli bir filtre uygulaması ile kutu içinden motora daha performanslı hava aldırabilir miyiz ?

    K&N marka hava filtrelerinin şekil itibari ile mantara benzemesi benim kafamda hep soru işareti oluşturuyor. Misal arka tekerden çıkan toz , filtrenin o tarafını komple tıkayabilir.

    O tarafında koruma olan bir çeşit filtreye ihtiyaç var sanki.

    Bahsettiğim tek tarafı kapalı filtreyi yine K&N ürünü olarak ama otomobiller için gördüm.
    [CENTER][/CENTER][CENTER]Özgürlük iki teker üzerindedir...[/CENTER]

  16. #3076
    sky_forever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2007
    Şehir
    Artık Bodrum Turgutreis
    Motosikleti
    Motoran SCUB 150
    Alıntı Şeyh Şamil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamın aleyküm.. Herkese kazasız sürüşler dilerim.
    2000 tl. civarındaki scooter bayilerini gezmeyi takiben, mondial 150 zc model scooteri almaya karar verdim ve aldım. Şuanda 200 km'de.. İlk scooterim ve bayinin 500 km ye kadar 40*50 km'yi geçme yorumuna uymaktayım.
    Sonrasında motor sitelerini gezerken bu siteyede rastladım ve toplam 154 sayfanın hepsini pür dikkat okudum.
    Sonuçta 150 zc aldığım için hem mutlu oldum hem de bazı yazılanlar beni kararmsarlığa düşürdü.
    Bu scooter; hakikaten dayanıksız ve sık arıza yapan, parçaları dökülen bir motormu? yoksa dikkatli ve zorlamadan kullanıldığında uzun yıllar zevk alarak kullanacağımız bir aletmi?
    Mondialin bir kısım parçalarının ülkemizde yapıldığını zannetmiştim. Bu scooter tamamem çin malımı? İlk benzim almayı takiben depoyu tekrar doldurup yaptığım hesaplamada 100 km'de 3,5 litre sarfiyat olduğunu gözlemledim. Bu normalmidir?
    Rodaj süresi sonunda 2 kişi bindiğinde sorun çıkarmı? Bizi yarı yolda bırakırmı? Ele güne rezilmi oluruz? Scooter 2007 modelmiş!. 2 yıllık lastik yani.. vede lastiğinde nyloon sct yazıyor. Her iki lastiği de acilen değiştirmelimiyim? Yoksa bir müddet veya rodaj süresi bitimine kadar idare edermi?
    Motoru akşam kullandığımda akü şarjının hemen düştüğünü gözlemledim. Gündüz kullanımında da güvenlik açısından farları devamlı açmak ister ve açarak kullanırsam akü yeterli olurmu? yoksa aküyü değiştirmekmi gerekmektedir?
    150 zc'yi aldıktan ve işlemleri bittikten sonra serviste çakmağı iptal ettiler sebebi kablosu yanıyormuş!. Hava filitreside kasise girince kırılıyor dediler. Sizlerin çakmağı da iptal edildimi? Hava filitresi kasise girince kırıldımı? Mondialin verdiği kask iyi bir kaskmı? yoksa piyasadan yeni bir kaskmı almam daha iyi olur?

    Deneyim ve tecrübelerinize olan inancım doğrultusunda , acemi ve scooterler hakkında bilgisi yetersiz olan bendenizie zaman ayırır, aydınlatır ve yukarıda aradığım sorulara kısada olsa cevap yazarsanız şimdiden teşekkür ederim.





    MOtor naziktir.Efendice kullanılması gereken tümseklerden falan yavaşça geçilmesi gereken dış grenajı falan ince olan hassasa yakın bi motor.Har gür kullanılır dağa taşa kaldırımlara tümseklere aldırış etmeden kullanılırsa ilerde parçalar düşmeye kırılmaya başlar asfalt motorudur ayrıca...

    montajı ve evet bazı bazı parçaları fabrikadan temin edilmekte yapılmakta.fakat motor çinlidir.. tam firma ismide verebilirim gerekirse.

    Sık arıza yapan orası burası düşen bi alet değil.Kronik bir problemide bence yok.Ama bir BWs veya beat gibi dayanıklı değil tabikide.Dediğim gibi efendice binilmeli nazik kullanılmalı abartmadan tabi ama dikkatlice..!

    Motor rodajda olduğu için yakıtı şu ara hiç baz alma derim 3000 5000 den sonra oturur.. İki kişi evet LÜTFEN binip yokuş bayır sert kalkış yapmayınız... Torku yeterli sayıda güçlü ben 110 kgyim nerdeyse 2 kişilik bi ağırlığım olmasına rağmen arkama 70-90 arası çok artçı ile çok güzel yokuşlara bayılmadan girdim çıktım rezil olmadım asla...!


    Lastikler çoğu scooterda öyledir o yüzden bu bir - değil bence.. 2 yıllık evet çoğumuzun öyle ama zaten demonte konumda bu aletler kasa içinde tutulduğundan dolayı 2 yıl aynı yerde ezilmemiştir o lastikler... Kullandıkça düzelir açılır zaten bence çok erken lastik değişimini düşünmek için..Ama uyarayım kayar! ıslak zeminde hele ultra ötesi dikkatli olman lazım ben anlamıyorum millet nasıl basıyo minnacık scooterlarla ama asla gaza gelmedim gelmem riske HİÇ GEREK YOK... Lastiklerinizi ilerde daha iyi marka ile değiştirebilirsin..

    Aküye gelelim akü içindeki orijinal aküyse motor bende 2,5 senedir var ve hala aynı aküyü kullanıyorum 17bine yaklaşıyor motorum e haliyle çoktan değişmesi lazım ama senin daha 17bine çok var o yüzden eğer akünde sıradışı birşey yoksa gece gündüz açık gidebilirsin farlarını dert yapmaz...
    Nasıl düştü onu daha net söylersen daha net cevap verebilirim...

    Çakmaklık evet bende bir iki kere kullandıktan sonra sigorrta atmıştı ama öyle kablosu yanıyormuş motor eriyomuş öyle birşey yok fakat KULLANMAMAYA dikkat edebilirsin...Veya sağlam bi akü koyarsın herşeyi ile kullanabilirsin.. ama bence masrafa gerek yok!!


    Evet hava filtresi nazik bi bağlantı ile duruyo dediğim gibi har gür gidilirse kırılır ha ben ne yaptırdım kimse bilmiyo bunu burdaki usta onu metal bi parça ile tutturdu ve gözükmüyor!! asla da kırılmadı bi daha!

    Kask olarak kesinlikle iyi birşey alın derim



    Toplarsak konuyu...Zc fiyat/performans ve görünüş olarak en iyi motorlardandır çinliler arasında...Mondial arasındada öyle reklamlarında bile zc yi gösterir hatta..
    Nazik kullanım güzel bakım yağ değişimlerinin daha öncelerden yapılıp kaliteli yağ konulması yağmur çamur soğuk kar buz rutubetten korunmasıyla bu motora ben hala parlayan görütünsü le 2,5 yıldır 17bine yaklaşan km si ile BİNİYORUM...
    Motor olarak hiç sıkıntısını çekmedim.bir kere arka fren bir kere far ampul değişimi bir kere hava filtresi kırılması ve şu anda kmden kaynaklanan akü zayıflaması dışında HİÇBİR problem yaşamadım!!
    Bu motor tek gün içinde yazın 670km+ gitti geldi.. hani gider mi diyenlere bi cevaptır...



    Ama nasıl bindim?Tümseklerden kaçtım rodajı iyi yaptığıma inanıyorum yağ değişimlerini önceden yaptım taa ilkinden bugüne kadar hep en iyi yağları koydurdum..Zorlamadım motorumu sert kalkışlar ani frenler yapmadım.Onla bunla yarış etmedim.

    Isınmasını bekledim bi yere gitmeden önce sonra bindim motoruma.Yaz sıcağında güneşte kış soğunda yağmurda rutubette bırakmadım!Düzenli olarak yıkadım tertemiz tuttum parmağımın girdiği yere kadar sildim ettim.Ondan çok fazla şey beklemedim o da beni üzmedi taşıdı çalıştı gitti geldi.Verdiğim parayı çok çok fazla kere çıkarttı bi kere herşeyden önce..Ne bileyim benzini hep aynı yerden aldım lastiklerin havalarını haftada 1 kontrol ettim birini bindirirken şuraya basma şunu yapma diye dikkatli bindirdim yavaş kullandım motorumu hem benzinden tasarruf hem ömür için ama devirli kullandım tabi sabit hızlarla gitmedim.

    yani ona binerken ve indikten sonra hep düşünerek kale alarak kullandım...BUnları yaparsan ilgi alaka şefkat gösterirsen binersin hocam mal belli verilen para belli...


    DAha çok detaylandırabilirim yazımı gerçi 154 sayfa okudum dedin orda da şu anda da görmüşsündür benim yazılarımın çıplaklığını abartılmadığını gerçek olduğunu...

    Kötü bir makina almadın kimselerin lafına inanma yok ortadan yarılır yok dağılır falan...İçin kararmasın fyt/prfmns olarak çok iyi bir makina görünüşüde güzel motor gücüde torkuda kazasız belasız ve İYİ PSİKOLOJİ ile binebilmen dileğimle..

  17. #3077

    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    Blacksea
    Sayın Sky verdiğin bilgiler için teşekkür. Senin yazında bahsettiğin şekilde
    usulüne uygun ve bakımına dikkat ederek aleti kullanmaktayım. Bu uygulama
    ve kullanım tarzı ;bu gün içinde böyle, yarın'da aynı şekilde olacaktır.
    Yazında sorduğun akü durumuda şöyledir: Farları açmadan akü şarjı enüst
    seviyede iken, farın açılması ile birlikte akü göstergesinde şarj göstergesi
    16 dan 10-13 'lere düşmektedir. İlk yazımda bu durumu kastetmiştim.
    Servise sorduğumda mümkün oldukça farı kullanma dediler. Bu durum bana
    son derece mantıksız geldi. Sebebini sorunca da, elektrik kabloları zayıf dediler.
    Farları devamlı açık tutmak için kabloları değiştirmekmi gerekmekte? Servisden
    Sağlıklı yanıt alamadım. Çakmağın iptal edilme durumunu da aynı mantığa
    bağlayarak izah etmişlerdi. Yani kablolar zayıfmış!!!!

    Zamanın uygun olduğu takdirde, hava filtresini nasıl sağlamlaştırdığını anlatırsan
    herhangibir sorunla karşılaşmadan önlemimizi alır ve hava filtresini bizlerde
    sağlamlaştırırız.

    Yolunuz açık olsun.

  18. #3078
    Volkan Serezli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı Şeyh Şamil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sayın Sky verdiğin bilgiler için teşekkür. Senin yazında bahsettiğin şekilde
    usulüne uygun ve bakımına dikkat ederek aleti kullanmaktayım. Bu uygulama
    ve kullanım tarzı ;bu gün içinde böyle, yarın'da aynı şekilde olacaktır.
    Yazında sorduğun akü durumuda şöyledir: Farları açmadan akü şarjı enüst
    seviyede iken, farın açılması ile birlikte akü göstergesinde şarj göstergesi
    16 dan 10-13 'lere düşmektedir. İlk yazımda bu durumu kastetmiştim.
    Servise sorduğumda mümkün oldukça farı kullanma dediler. Bu durum bana
    son derece mantıksız geldi. Sebebini sorunca da, elektrik kabloları zayıf dediler.
    Farları devamlı açık tutmak için kabloları değiştirmekmi gerekmekte? Servisden
    Sağlıklı yanıt alamadım. Çakmağın iptal edilme durumunu da aynı mantığa
    bağlayarak izah etmişlerdi. Yani kablolar zayıfmış!!!!

    Zamanın uygun olduğu takdirde, hava filtresini nasıl sağlamlaştırdığını anlatırsan
    herhangibir sorunla karşılaşmadan önlemimizi alır ve hava filtresini bizlerde
    sağlamlaştırırız.

    Yolunuz açık olsun.
    bir ara kablo tehsisatını komple değiştirmek istemiştim ama
    burdaki servisle malum biraz becerikli
    ondan gözüm yemedi vaz geçtim çok sorun çıkartacağınıda sanmam

  19. #3079
    sky_forever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2007
    Şehir
    Artık Bodrum Turgutreis
    Motosikleti
    Motoran SCUB 150
    Rica ederim bu forumun amacı bu zatende far olayı benim kafamı karıştırdı..

    Şimdi bende de şöyle izah etmeye çalışayım;
    Motor ilk çalıştığında akünün ibresi sona kadar belli bi hızla geliyo yavaşça yani..Sonra farları açtığımda eğer hiç gaz vermezsem evet ibre hafifçe aşağılara inmeye ve farlar zayıflamaya başlıyor FAKAT benim aküm aldığımdan beri kullandığım akü yani 2,5 sene oldu ve ömrü bitmeye yakınlaştığı için ben normal buluyorum.Gaz verdiğimde yani motorda hareket etmeye başladığında akü 16nın sonuna kadar dayanıyor gittiğim sürecede hiç azalmıyor ne ibre ne de farlar..

    Tabi bi yerde 3-4 dakika durursam aynı olay başlıyor FAKAT senin yeni akünde bunu olmaması gerekir.Akün ilk alınırken şarj edildi mi uzun bi saatlerle şarj edildiğini biliyorum.belki ondandır ama yapmaması lazım elektrik kablo zayıflığı falan o kadar adi bi kablolama kullanılmamıştır ya yok artık ozman uzun süre gidincede erimesi lazım?!
    Akü nasıl kontrol ettirilir bilmiyorum yani sağlıklı olup olmadığı nasıl bakılır bilmiorum ama gittiğin servis dışında başka bir servise gidersen illa bakacaklardır..Ona baktır derim yoksa öyle FARI kullanma OLUR mu canım öyle saçmalık?!!!!

    Çakmaklıkta akü ile ilintili doğal olarak ama çakmaklığı gerçekten çok kullanma derim 12v çekiyo galiba zaten ne diyim ki o çakmaklık böyle bi motora ilginç bi eklenti


    Hava filtresini nasıl anlatsam gerçekten bilmiyorum ama yarın bi gündüz gözüyle bakayım bakalım bulabilcek miyim olayı..

  20. #3080
    Volkan Serezli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    bu arada herkeze iyi seneler arkadaşlar..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler