Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kuba Motor Superlight 200

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #801
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Evet arkadaşlar sürekli tıkanıp öksürme, boğulma, yolda stop etme ve silkelemenin nedeni bulundu : YAN SEHPA MÜŞİRİ !...
    Ne karbüratör, ne hava filtresi ne de buji değil. Motor ateşleme kesiyormuş. Full kesse bulmak kolaydı ama farklı zaman ve koşullarda yaptığı için bulunamamıştı. Şimdi zaten boşta bile olsa açıkken çalışmaya izin vermeyen sistemi söktürdüm çünkü yeni müşire de güvenmiyordum açıkçası. Artık klasik olarak anahtarı kullanacağım bu iş için.
    2.300 km'de yapılan bakımlar şu şekilde ;
    1-Yağ değişimi ve yağ filtresi temizliği ( filtreden herhangi bir tortu metal parça çıkmadı)
    2-Hava filtresi temizliği (filtrem de pırıl pırıldı)
    3-Zincir temizliği ve yağlama (zincirlerimiz o-ring değil temizliği ihmal etmeyin hele yağsız hiç bırakmayın derim yoksa 8.000'de kopan zincir duydum)
    4-Usta buji iyi dese de ben NGK taktım kafam daha rahat.
    5-Arka fren diskini şasiye ve maşaya bağlayan vida sıkıldı (13 anahtarla sıkılıyor arada bir kontrol et dedi ustam)
    6-Egzost manifolt çıkıştaki vidalar sıkıldı (bunlara da arada bakmak lazım)
    7- Lastik değişimi sonrası arka lastik milinin eşit olmasını sağlayan ince ayar yapıldı ( hem sağ hemde solda maşanın sonunda ayar tırnakları var ikisine de bakıp eşit pozisyona getirmek gerekli)
    8-Zincir gergisi ayarlandı
    9-Egzos emisyon karışımında AB normlarını tutturmak için takılan hava karışım parçasını söküp attık. Şu an motora daha fazla hava girişi sağlandı bu biraz daha seri yaptı motoru
    Herkese güvenli sürüşler...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #802
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı MoKo777 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dün blackghostun motorunun sesi çok hoşuma gitti bu hafta ben de gidip egzosu deldircem galiba daha tam emin değilim ama.Avcılardaki berk motor dimi ? @blackghost bir de orası yetkili bayi mi oluyor bakımları orda yaparsam garanti kapsamında oluyor dimi ? çünkü internetten kuba yetkili servislere baktığımda orası çıkmıyor ama bayiilerimiz kısmında çıkıyor tam olarak anlamadım.
    avcılar berk motordan efkan ustayı bul,yardımcı olacakdır.TAbiki deldirme işlemi olduğu için garanti dışında kalır.
    Delme işlemini kaynakla yapıyorlar belki bu kadar tok sesin çıkması onla alakalı olabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:11 ----------

    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet arkadaşlar sürekli tıkanıp öksürme, boğulma, yolda stop etme ve silkelemenin nedeni bulundu : YAN SEHPA MÜŞİRİ !...
    Ne karbüratör, ne hava filtresi ne de buji değil. Motor ateşleme kesiyormuş. Full kesse bulmak kolaydı ama farklı zaman ve koşullarda yaptığı için bulunamamıştı. Şimdi zaten boşta bile olsa açıkken çalışmaya izin vermeyen sistemi söktürdüm çünkü yeni müşire de güvenmiyordum açıkçası. Artık klasik olarak anahtarı kullanacağım bu iş için.
    2.300 km'de yapılan bakımlar şu şekilde ;
    1-Yağ değişimi ve yağ filtresi temizliği ( filtreden herhangi bir tortu metal parça çıkmadı)
    2-Hava filtresi temizliği (filtrem de pırıl pırıldı)
    3-Zincir temizliği ve yağlama (zincirlerimiz o-ring değil temizliği ihmal etmeyin hele yağsız hiç bırakmayın derim yoksa 8.000'de kopan zincir duydum)
    4-Usta buji iyi dese de ben NGK taktım kafam daha rahat.
    5-Arka fren diskini şasiye ve maşaya bağlayan vida sıkıldı (13 anahtarla sıkılıyor arada bir kontrol et dedi ustam)
    6-Egzost manifolt çıkıştaki vidalar sıkıldı (bunlara da arada bakmak lazım)
    7- Lastik değişimi sonrası arka lastik milinin eşit olmasını sağlayan ince ayar yapıldı ( hem sağ hemde solda maşanın sonunda ayar tırnakları var ikisine de bakıp eşit pozisyona getirmek gerekli)
    8-Zincir gergisi ayarlandı
    9-Egzos emisyon karışımında AB normlarını tutturmak için takılan hava karışım parçasını söküp attık. Şu an motora daha fazla hava girişi sağlandı bu biraz daha seri yaptı motoru
    Herkese güvenli sürüşler...

    şimdi abi 5deki ve 9 daki yer neresi? bi resim yollasana bize?

    müşürü bende iptal edicem bugün,resimleride atarsan arada onlarıda hallederim.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------

    Arkadaşlar bu arada facebook grup sayfamızı açtım bugün.Herkezin katılımını bekliyoruz ,bakalım ne kadar ilgi var,sadece forum ile sınırlı kalmayalım.

    https://www.facebook.com/slturkiye

    14 haziranda yeni gezi turumuzu yapmayı planlıyoruz,o vakte kadar hem forum hemde facebook üzerinden ne kadar bir katılım sağlarız bakacağız.Dünki gezimiz güzel oldu ama acemilikde çektik dolayısı ile gezi turlarını devam ettirdikçe bazı eksi yönlerimizi kapatabiliriz.Burda video çekip paylaşan arkadaşlarada teşekkürler,gezi konvoyunun yol güzergahı üzerinde nasıl hareket ettiğini ve nerelerde yanlışlıklar yapıldığını ben şahsen görmüş oldum.
    Aksiliklere rağmen çok güzel bir gezi oldu gerçekten..

  3. #803
    MoKo777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet arkadaşlar sürekli tıkanıp öksürme, boğulma, yolda stop etme ve silkelemenin nedeni bulundu : YAN SEHPA MÜŞİRİ !...
    Ne karbüratör, ne hava filtresi ne de buji değil. Motor ateşleme kesiyormuş. Full kesse bulmak kolaydı ama farklı zaman ve koşullarda yaptığı için bulunamamıştı. Şimdi zaten boşta bile olsa açıkken çalışmaya izin vermeyen sistemi söktürdüm çünkü yeni müşire de güvenmiyordum açıkçası. Artık klasik olarak anahtarı kullanacağım bu iş için.
    2.300 km'de yapılan bakımlar şu şekilde ;
    1-Yağ değişimi ve yağ filtresi temizliği ( filtreden herhangi bir tortu metal parça çıkmadı)
    2-Hava filtresi temizliği (filtrem de pırıl pırıldı)
    3-Zincir temizliği ve yağlama (zincirlerimiz o-ring değil temizliği ihmal etmeyin hele yağsız hiç bırakmayın derim yoksa 8.000'de kopan zincir duydum)
    4-Usta buji iyi dese de ben NGK taktım kafam daha rahat.
    5-Arka fren diskini şasiye ve maşaya bağlayan vida sıkıldı (13 anahtarla sıkılıyor arada bir kontrol et dedi ustam)
    6-Egzost manifolt çıkıştaki vidalar sıkıldı (bunlara da arada bakmak lazım)
    7- Lastik değişimi sonrası arka lastik milinin eşit olmasını sağlayan ince ayar yapıldı ( hem sağ hemde solda maşanın sonunda ayar tırnakları var ikisine de bakıp eşit pozisyona getirmek gerekli)
    8-Zincir gergisi ayarlandı
    9-Egzos emisyon karışımında AB normlarını tutturmak için takılan hava karışım parçasını söküp attık. Şu an motora daha fazla hava girişi sağlandı bu biraz daha seri yaptı motoru
    Herkese güvenli sürüşler...
    Abi ücret olarak ne verdiğini de paylaşırsan bizim için de kazıklanmamak için iyi olur.Çünkü ben servisime o konuda hiç güvenmiyorum.

  4. #804
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    @MoKo777 ; yağ ve buji dahil 75 TL ödedim,

    @BlackGhost ; emisyon için takılan parça haricindeki detaylar aşağıdadır ; ustaya söylersen anlar sanırım, parçanın bir ucu karbüratöre bağlı ve emilen havanın ayarlanmasını sağlıyor, böylelikle silindir boşluğunda daha zayıf bir karışım (temiz hava desteği hilesi) olduğu için de zehirli gaz çıkışı azalıyor. Çinli üretici bunu Avrupa Birliği normlarına uymak için yapmak zorundaymış. Şimdi görseller ;

    MANİFOLT ÇIKIŞI SIKILACAK İKİ SOMUN ;


    ARADA GEVŞEKSE SIKILACAK SOMUN 13 ANAHTAR İLE



    ARKA LASTİK MİLİ YUVA AYAR KONTROL BÖLÜMÜ, SOLDA KAÇ ÇİZGİ GÖRÜNÜYORSA SAĞDA DA %100 AYNI OLMALI, BENİMKİ SANIRIM LASTİK DEĞİŞİMİNDE KAYMIŞTI YARIM ÇİZGİ, MOTOR BUGÜN SEHPAYA ALININCA FARK ETTİM, USTAMDAN TEBRİK ALDIM (GERÇİ BU AYAR ÇOK BOZUKSA ARABALARDA ŞASİ YAMUKKEN YENGEÇ GİBİ GİDER YA, İŞTE O OLUYOR DEDİ USTA, YARIM ÇİZİK KAYIKLIK ÇOK ÖNEMLİ DEĞİLMİŞ YANİ, YİNE DE STANDARTLAR ÖNEMLİ...



    BU DA BENİM CİLLOP ZİNCİRİM ŞAKA BİR YANA BAKINCA FARK EDİLMESE DE ÇOK CİDDİ ÇAMUR VE TOZ ÇIKIYOR TEMİZLEME KABINA AKAN SIVIDAN

  5. #805
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    9-Egzos emisyon karışımında AB normlarını tutturmak için takılan hava karışım parçasını söküp attık. Şu an motora daha fazla hava girişi sağlandı bu biraz daha seri yaptı motoru

    bu nerede abi?

  6. #806
    Mötorhead - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2014
    Motosikleti
    Superlight 200
    BlackGhost Hayırlı olsun charming town'dan çıkmış gibi gezi resimlerinede baktım gelinesi olmuş.Bu bütçelerde baya tercih edilen bir motor sl200Yeni alacaklara tavsiyem motoru kesinlikle bi kontrol ettirsinler sıksınlar tüm vidalarını ve mümkünse tekerlekleri değiştirip alın.Bu iki konuda ben muzdarip oldum ondan uyarıda bulunuyorum.

  7. #807
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Alıntı BlackGhost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu nerede abi?
    @BlachGhost ; Bu saatte nargile keyfi yapacakken, brandayı açtırıp, kapakları söktürüp fotoğraf çektirdin ya bana ....
    Kırmızı işaretli yerden çıkan metal borunun ucunda bir parça ve onun ucunda da ikinci bir hortumla arada filtre de olan uzunca bir siyah hortum daha var arkada salık olarak duruyor. O bölümü attık, metal borunun da kafası ezilerek hava girişi kapatıldı. Dolayısı ile karbüratöre artık yalnızca ana hava filtresi üzerinden giriş sağlanıyor. Böylelikle egzos salınımındaki gaz muhtemelen daha kirli çıkar ölçülse.
    Oh beeee rahatladım



  8. #808
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    seni yorduk abi ama asıl iş bundaymış,peki motor durumu eskiye oranla nasıl oldu?çekiş falan fark ettimi?

  9. #809
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Yok yaw o işin şakası.Uçan bir durum yok ama sanki düşük devirlerde daha iyi gaz tepkisi veriyor gibi geldi bana. Fizik kurallarına göre bir tık daha fazla yakıt harcaması muhtemeldir sanırım sonuçta daha zengin bir karışım yakıyor şu anda.

  10. #810
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    şimdi ikinci paket için liste yapıyorum abi.Aslında bu işlemi yaparım kendimde ama 16lık dişli değişimi ile beraber yapayım diyorum.
    ama ilk etapda seleyi halletmem lazım,başlangıç seleden olacak,sonra aliexpress den ikinci pakedi bekleyecez.sinyaller ve arka stop ile ,çamurluk üstü demirini monteleyecez,birde manyetik rediktör mıknatısını alacam.bugün km saatini gps hız göstergesi ile ile test ettim telefondan,gps 5-10 km daha az gösteriyor,artık ne kadar doğru bilemiyorum.

    birde abi aklıma gelmişken sorayım sana,şimdi sen müşürü iptal ettin,eyvallah da bende iptal edeyim dedim müşürün soketini çıkardım çalışmaz oldu alet,siz nasıl yaptınız o dalgayı?

  11. #811
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Müşürün ana sigorta kutusuna giden bir kablosu var soketle bağlanıyor. Soketi çıkartmadan kabloyu kesip iki teli bağlaman gerekli o zaman çalışır, o kablo akım kesiciye bağlı doğrudan.

    Bu 16 dişli meselesini sordum ustama, senin kilonda biri için çok değişmeyeceğini söyledi, daha ağır adamlar için gerekli olabilir diyor 100kg ve üstü. Çünkü ustaya göre kaba hesapla her 10 kg yarım beygir zatıflatırmış motoru, "bu durumda arka dişli düşünürüz genelde yarış motorlarında" dedi. Benim usta Kenan Sofuoğlu, Honda ile yarışırken mekanik takımda usta başıymış bu arada. Piyasada tanımadığı usta yok

  12. #812
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    bizim burda dişli değiştirme amacımız hızlandırma için değil zaten,vites geçişleri daha uzun olsun ve titreşimi daha aza indirsin düşüncemiz oldu.Elbette biraz hızlanır alet o ayrı ama 10-15 km en fazla oda.

    şimdi bu dişliyi artı senin karbüratör uygulaması ile beraber ,barışın bir hava filitresi düşüncesi var onuda uygularsak performans artışı illaki olacakdır.yani 3 beygir kazansak alet daha çok canlanır,tepkileri değişir diye düşünüyorum.

  13. #813
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Alıntı BlackGhost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi bu dişliyi artı senin karbüratör uygulaması ile beraber ,barışın bir hava filitresi düşüncesi var onuda uygularsak performans artışı illaki olacakdır.yani 3 beygir kazansak alet daha çok canlanır,tepkileri değişir diye düşünüyorum.
    En sonunda bir canavar yaratacaksın ama dur bakalım

    Bu arada motor öksürmeye başlamadan önce, Bursa Otobanında hafif yokuş aşağı 120'yi geçti benim ibre. Gösterge doğruysa tabii

  14. #814
    barisilgas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Harley Davidson 883R / Kuba SL200
    Şöyle birşey buldum açık hava filtresi uygulaması olarak. Ama depoya çok yakın rahatsızlık verir. Bunu U boru ile biraz daha aşağı çekip hava giriş kısmı motorun ön tarafına doğru alınırsa daha iyi sonuç verir gibime geliyor. Sanırım adamın egzos standart ama sesi çok tatlı bir hal almış. Yuvarlak kapağı söküpte onun bağlantı yerine filtre için destek yapılabilir. Ayrıca aşağıdaki kırmızı zımbırtıda filtreye benziyor ama neyin filtresi çözebilmiş değilim.


  15. #815
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Kırmızı muhtemel o parçanın içine takılan filtre, görelim diye koymuş oraya. Bu montaj şekli kullanışlı değil en azından bana göre değil, ben depoyu bacaklarımla kavrayamazsam rahat edemiyorum. Dediğin gibi karbüratöre bağlantı hortumunu değiştirip farklı bir yöne çevirmek gerekli.

  16. #816
    barisilgas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Harley Davidson 883R / Kuba SL200
    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kırmızı muhtemel o parçanın içine takılan filtre, görelim diye koymuş oraya. Bu montaj şekli kullanışlı değil en azından bana göre değil, ben depoyu bacaklarımla kavrayamazsam rahat edemiyorum. Dediğin gibi karbüratöre bağlantı hortumunu değiştirip farklı bir yöne çevirmek gerekli.
    Çok doğru. Hava giriş kısmını çevirip yuvarlak kapağın olduğu yere alınırsa ve orda da demire bağlanırsa yüksek süratlarda bile sıkıntı olmaz ki hızlandıkça hava girişi daha fazla olucağından motorun yüksek devir performansıda iyileşir. Sonuçta bilinen gerçek ne kadar hava + yakıt = o kadar performans. İşin esprisi havayı rahat alması böylelikle yakıt sarfiyatıda uçmaz.

  17. #817
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    o kısma dediğim gibi U şeklinde bir hortum ayarlayıp yuvarlak kapağın olduğu yere filitreyi monte ederek ancak bu işi çözebilirsin.
    dediğinde haklısın,hava+yakıt karışımı ne kdar zengisin olursa,bujinde sağlamsa iyi performans elde edilir.

  18. #818
    barisilgas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Harley Davidson 883R / Kuba SL200
    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kırmızı muhtemel o parçanın içine takılan filtre, görelim diye koymuş oraya. Bu montaj şekli kullanışlı değil en azından bana göre değil, ben depoyu bacaklarımla kavrayamazsam rahat edemiyorum. Dediğin gibi karbüratöre bağlantı hortumunu değiştirip farklı bir yöne çevirmek gerekli.
    O kirmizinin ne oldugunu buldum. Krank milini havalandirmak icin hava girisi. Cunku bizdekinde oraya bagli olan hortumun diger ucu hava kutusuna giriyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:03 ----------

    Alıntı BlackGhost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o kısma dediğim gibi U şeklinde bir hortum ayarlayıp yuvarlak kapağın olduğu yere filitreyi monte ederek ancak bu işi çözebilirsin.
    dediğinde haklısın,hava+yakıt karışımı ne kdar zengisin olursa,bujinde sağlamsa iyi performans elde edilir.
    Acik havafiltresi isini bugun halletmeye calisicam ayni sekilde yan sehpa musurununde iptalini burda paylasirim. Buji konusunda servisin taktigi bujiye guvenmiyorum. Bujiyide degistiricem. @BlackGhost

  19. #819
    Eddie_Smoke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    SuperLight 200
    Gezinin fotoğraflarını gördüm, gerçekten muhteşem... Bana Sons of Anarchy dizisini anımsattı
    Katılıp sizinle sürememek çok üzücü
    Sağlık olsun

  20. #820

    Üyelik
    29 Ocak 2015
    Motosikleti
    Mondial KT150, Suzuki Inazuma Gw250 F
    herkese selam,

    aşağıdaki linke bir bakar mısınız size zahmet, benim çok hoşuma gitti. motor harleye benzemiş bildiğin.
    2-3 haftaya izmire gidicem bir bakmak istiyorum. belki kafama eserse alırım.

    sadece arka far ve sinyaller olmadan sorun olur mu istanbulda, o aklıma takıldı.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kuba-harley-yavrusu-213357529/detay


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)