Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Hyosung GT 250 R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #7201
    barisayd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul Avcılar
    Motoru aküyü şarj etmesi için motoru olduğu yerde çalıştırmak yeterli mi? Yoksa tekerlerin dönmesi mi lazım?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #7202
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı barisayd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru aküyü şarj etmesi için motoru olduğu yerde çalıştırmak yeterli mi? Yoksa tekerlerin dönmesi mi lazım?
    rölanti deviri ortalama motor ve elektrik tesisatının çekeceği enerjiyi karşılar tam farların vs açık tam kullanıyorsan çok az bir kısmını karşılayamayabilir biraz ışık gücünün kesilmesinden anlarsın zaten onuda...

    yani rölanti devrin üstünde olman gerekir aküyü şarj etmen için ister durduğun yerde boşta yaparsın ister yola çıkar yol yaparak bunu gerçekleştirirsin

    bu olduğ yerde akünün şarj olamayacağı konusu her araç için geçerlidir bu arada
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  3. #7203
    zonta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    GT 250RR
    Alıntı cakalaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iPone yağ nerden bulayım burda
    buyur işte burada http://www.motoplus.com.tr/kategori/53/Spreyler
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE

  4. #7204
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    hasanpaşayı adım gibi biliyorum artık kaç defa girip çıktım oraya :D
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  5. #7205
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    Alıntı barisayd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru aküyü şarj etmesi için motoru olduğu yerde çalıştırmak yeterli mi? Yoksa tekerlerin dönmesi mi lazım?
    aküyü şarj eden motordur, tekerler değil. dolayısıyla motor çalıştığı sürece akü şarj durumundadır.

    ancak bunu kış için soruyorsanız, arada bir çalıştırıp şarj filan etmeyeceksiniz. motorunuzu kış için garaja kaldırırken, lastiklerin sağlığı için askıya almanın dışında yapmanız gerekenlerden birisi de akünün kutup başlarını sökmek olmalıdır. böylece akünüzün motor üzerinde siz farkında olmadan beslediği (saat gibi) üniteleri kış boyunca beslemeye devam ederek bitmesini önlemiş olursunuz. bununla birlikte, bazen sadece kutupbaşlarını sökmek de yetmez. eğer garajınız kışın çok soğuk oluyorsa aşırı soğuklar, kutupbaşları sökülü akünün bile performansını etkileyebilir ve kutupbaşlarını sökülü tutmuş bile olsanız yaza girerken akünün yeniden şarj edilmesi zorunluluğu doğabilir.

    en güzeli, imkanınız varsa ve akünüz kuru tip akü ise (ki motor aküleri artık kuru tiptir, eski nesil sulu akü pek kalmadı) akünüzü yerinden tamamen söküp evin içinde uygun bir yerde oda sıcaklığındaki bir ortamda saklamaktır. yani koruyabildiğiniz kadar dondurucu soğuklardan korumaktır. ancak bu işlemi eski tip sulu akülerde uygulamayın. ısı etkisiyle aküden buharlaşıp evin içinde soluduğunuz havaya karışacak asit buharı insan sağlığı için zararlı olacaktır çünkü...

  6. #7206
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı aya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aküyü şarj eden motordur, tekerler değil. dolayısıyla motor çalıştığı sürece akü şarj durumundadır.

    ancak bunu kış için soruyorsanız, arada bir çalıştırıp şarj filan etmeyeceksiniz. motorunuzu kış için garaja kaldırırken, lastiklerin sağlığı için askıya almanın dışında yapmanız gerekenlerden birisi de akünün kutup başlarını sökmek olmalıdır. böylece akünüzün motor üzerinde siz farkında olmadan beslediği (saat gibi) üniteleri kış boyunca beslemeye devam ederek bitmesini önlemiş olursunuz. bununla birlikte, bazen sadece kutupbaşlarını sökmek de yetmez. eğer garajınız kışın çok soğuk oluyorsa aşırı soğuklar, kutupbaşları sökülü akünün bile performansını etkileyebilir ve kutupbaşlarını sökülü tutmuş bile olsanız yaza girerken akünün yeniden şarj edilmesi zorunluluğu doğabilir.

    en güzeli, imkanınız varsa ve akünüz kuru tip akü ise (ki motor aküleri artık kuru tiptir, eski nesil sulu akü pek kalmadı) akünüzü yerinden tamamen söküp evin içinde uygun bir yerde oda sıcaklığındaki bir ortamda saklamaktır. yani koruyabildiğiniz kadar dondurucu soğuklardan korumaktır. ancak bu işlemi eski tip sulu akülerde uygulamayın. ısı etkisiyle aküden buharlaşıp evin içinde soluduğunuz havaya karışacak asit buharı insan sağlığı için zararlı olacaktır çünkü...
    eve kadar almaya hiç gerek yok bahaus gibi yerlerde satılan ufak akü şarj aletlerinden alın motorunuzun üzerinde takılı kalsın sorun değil kutup başlarından tutturun çıkıp gitmeniz gerektiğinde marşa bi defa dokunmanız yeterli olucaktır daha sonra şarjın uçlarını kutup başlarından alıp kapatırsınız aküyü taşı tak çıkar külfetide olmaz
    tabi bu dediklerim kapalı garajı olanlar içindir yoksa ayda 1 eve alıp bu dediğim işlemi yapabilirsiniz

    akünün sürekli olarak şarj edilmeden bırakılmasıda akü ömrünü kısaltır
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  7. #7207
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    arkadaşlar, madem konu açıldı, aslında kış için garaja motorlarınız kaldırırken yapmanız gerekenleri bildiğim kadarıyla kabaca anlatayım :

    1) motoru güzelce yıkayıp temizleyin, üzerinde kir, çamur, özellikle kuş pisliği kalmasın. özellikle kuş pisliklerinin, yapılarındaki asidik özellikten dolayı boyanın üzerindeki verniği yaktığını ve boyaya da zarar verdiğini unutmayın.

    2) depoyu full doldurun. bu benzinin içindeki nem oranının daha düşük olmasını ve yine motorunuzu sakladığınız ortamdaki nemin depo içinde korozyon oluşturmasını önleyecektir.

    3) motorunuzu uygun havalandırması olan bir kapalı garaja koyun.

    4) deponun benzin vanalarını kapatın ki, olası olası sızmalar meydana gelmesin.

    5) akünüzü önceki mesajımda yazdığım gibi öncelikle kutup başlarının ikisini de sökün. eğer imkanınız varsa tamamen akünüzü yerinden çıkarıp, ev içinde, oda sıcaklığında bir ortamda saklayın.

    6) motorun ön ve arka lastiklerinin tamamen yerden kesilmesini sağlamak amacıyla mevcutsa ön-arka sehpaya alın. sehpanız yoksa, uygun kriko ya da ahşap meyve sandıklarından uygun bir düzenek yapıp mutlaka tekerleri yerden kesin. bunu da daha önce konuştuk. bu işlem motorun ağırlığının sürekli lastiğin aynı yüzeyine basmasını ve iç yapılarının bozulmasını önler. bu motoru belli dönemlerde arada bir ileri geri yapmaktan daha sağlıklıdır ve kesinlikle böyle yapmanızı, ileri-geri hareketlere ya da tekerleğin yere basan yüzeyini dönem dönem değiştirmeye güvenmemenizi öneririm.

    7) zincirinizi uygun temizleyicilerle temizleyin ve kesinlike güzelce yağlayın. bu kış boyunca zincirin ortam neminden uzak kalmasını sağlayacaktır.

    8) uygun, hava alabilen bir branda ile motorunuz güzelce örtün. örterken branda kullanma talimatlarını unutmayın. yani brandanızı motorun altından da bağlayın mutlaka. olaki ortama şiddetli rüzgar girecek olursa, brandanın paraşüt gibi havalanmasını ve motoru devirmesini önlemiş olursunuz. bununla birlikte, zaman zaman en azından ayda bir brandayı açıp, motorun kaportasının havalanmasını da sağlayın...

    bunlar benim bildiklerim ve ezbere bir çırpıda sayabileceğim öneriler. bunlara ilaveten donald duck Reşat Arbaş, şu önerileri de ekliyor bu listeye :

    * uzun süre bekleyecek motorun yağını ve yağ filtresini de değiştirin ki kullanılmış yağda oluşabilecek asitler ve kimyasallar motora zarar vermesim.

    * bujileri sökün, her bir silindire 1 çorba kaşığı temiz motor yağı dökün ve benzin valflerimiz kapalı durumda marşa basıp, silindirin bir kaç tur dönmesini sağlayın. böylece yağ, silindir çeperlerinin ve piston üstünün tamamına bulanmış olur ve yanma odalarınız da yağ içinde korunmuş olur. sonra yeni sıfır bujileri yerine takın.


    işte kabaca kış uykusu bakımı bunlardan ibaret. umarım yardımı olur bu bilgilerin...

    edit : haaa, unutmadan ekleyeyim. eğer ön-arka sehpa kullanmıyorsanız ve yan sehpa ya da orta sehpayı açarak yere temas halinde bırakacaksanız, sehpanın bastığı yüzeyde altına karton kutudan kestiğiniz parçaları koyun, yani betonla temas etmesin. böylece sehpayı nemden korumuş ve paslanmasını önlemiş olursunuz...

  8. #7208

    Üyelik
    07 Kasım 2007
    Şehir
    Bursa/Bingöl
    Motosikleti
    2008 S&T GT 250R
    Alıntı aya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastiklerin askıya alınmalarının sebebi, havalarının inmesi değildir. öyle olsa sadece kimse uğraşmazdı askıyla filan. ne olcak ki, inerse insin, iki pompaya bakardı olay...

    lastiklerin askıya alınmasının asıl sebebi, motorun (ya da arabanın) toplam ağırlığının sürekli, aylarca lastiğin aynı yüzeyine basması ve lastik profilinin ve iç yapısının bozulma riski oluşturması. ayrıca yerle temastan dolayı, yerin nemini sürekli üzerine çekip iç yapısındaki telleri de bozma riskidir...
    güzel bilgiler için teşşekürler yavuz

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:41 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:27 PM ----------

    ve sanırım verdiğin bilgiler doğrultusunda ben baya bişi yapıcam
    geÇTi gEçİYoR haYaT deDiğİN...:silent:

  9. #7209
    barisayd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul Avcılar
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.

  10. #7210

    Üyelik
    25 Haziran 2008
    Şehir
    mardin
    Motosikleti
    ramzey125.zealsungs200.. s&t gt250r
    Alıntı cakalaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acaba burdaki BİM de var mıdır Markasını modelini hatta resmini de yüklesee Kemalettin
    problem = çakooo


    kış bakımı ve askı olayı için yazan arkadaşlara ayrıca teşekkürler...
    [B][I][COLOR="Red"]Yüreğini [COLOR="RoyalBlue"] mavi [COLOR="Red"] tut... [COLOR="Black"] (Mehmet KAVAN) :cat:[/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/I][/B]

  11. #7211
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Hava mı atıyosun Len Ben de Koyarım bir kaç fotoğraf sana inat









    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  12. #7212

    Üyelik
    25 Haziran 2008
    Şehir
    mardin
    Motosikleti
    ramzey125.zealsungs200.. s&t gt250r


    çakocana ithaf olunur...
    [B][I][COLOR="Red"]Yüreğini [COLOR="RoyalBlue"] mavi [COLOR="Red"] tut... [COLOR="Black"] (Mehmet KAVAN) :cat:[/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/I][/B]

  13. #7213
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Ya kasınma be kardeşim Bunları ilanında gördüm ayrıca baska Fotolar yükle







    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  14. #7214
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    nolio la fotoğraf savaşımı var (=

    doğan bende resim koyimmi
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  15. #7215

    Üyelik
    25 Haziran 2008
    Şehir
    mardin
    Motosikleti
    ramzey125.zealsungs200.. s&t gt250r
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nolio la fotoğraf savaşımı var (=

    doğan bende resim koyimmi
    abi boşver ya bu çakocanın kaçıncı baskısı


    [B][I][COLOR="Red"]Yüreğini [COLOR="RoyalBlue"] mavi [COLOR="Red"] tut... [COLOR="Black"] (Mehmet KAVAN) :cat:[/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/I][/B]

  16. #7216
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    bende renk renk boy boy varda çeşit bol anlayacağın resim koymaya başlarsam doğanın motorda dahil ahahaha
    (=
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  17. #7217
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Başla BaşLa
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  18. #7218

    Üyelik
    25 Haziran 2008
    Şehir
    mardin
    Motosikleti
    ramzey125.zealsungs200.. s&t gt250r
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende renk renk boy boy varda çeşit bol anlayacağın resim koymaya başlarsam doğanın motorda dahil ahahaha
    (=
    abi bu çako yaramaz adam ya sen koyda görsün fotoları bakiim..
    [B][I][COLOR="Red"]Yüreğini [COLOR="RoyalBlue"] mavi [COLOR="Red"] tut... [COLOR="Black"] (Mehmet KAVAN) :cat:[/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/I][/B]

  19. #7219
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Kaşınma sekerim Fotoya boğarım seni
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  20. #7220

    Üyelik
    17 Eylül 2008
    Şehir
    Bayrampaşa
    Motosikleti
    GT250R


    yaw dikkat ettim benim hiç gündüz çekilmiş fotom yokmu yaw:D:D
    "Hayallerinin olması önemli bir şey..." Das Experiment
    [B]34 YVV 98[/B]


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 34 kullanıcı var. (0 üye ve 34 misafir)

Bu Konudaki Etiketler