Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet fiyatları neden fahiş. Bu ne zaman bitecek

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Forumdan Uzaklaştırıldı R3N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2006
    Şehir
    istanbul
    nalet olsun motosiklet sevdasını ahı gitmiş vahı geçmiş otolarla kıyaslama hırsına


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    08 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Citroen Zx 1.8 16 V
    Herşeyin bir lüks olanı vardır. Ona göre kıyaslama olmaz ki. 2250 Avro ya arabada var



    1.000.000'nun avronun üstünede

    ::tartis:: Motor yorulmaz !!!! Sadece üstündeki insanlar yorulur ::tartis::

  3. #43

    Üyelik
    07 Mayıs 2007
    Şehir
    Suadiye
    Motosikleti
    " AK "
    ilqinç karşılaştırmalar, ilqinç sonuçlar...konu şu hale dönmüş...eheuheueheueheuee


    bu çanta 1400-USD





    bu motor da 1.400-USD




    .
    ::offtp::___________[B] " POSETCHI "[/B]__________::offtp::

    [B]Her Türlü Baskılı Poşet Yapılır...Fabrika Olunca... :P[/B]

  4. #44
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Mart 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    CBR600RR
    Alıntı R3N adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nalet olsun motosiklet sevdasını ahı gitmiş vahı geçmiş otolarla kıyaslama hırsına
    bayılıyorum bu adama

    ( çetoo oğlum devletin kucağı benim kucağımmmm lililililililili )

  5. #45

    Üyelik
    17 Şubat 2008
    abi cok ılgınc selerler karsılastırmıssınız.

  6. #46
    HRC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    150ZAT
    ben konunun başlığından, o paraya araba alırsın anafikrini çıkardığım için bu sohbete girmiyorum bile
    Bundan böyle aşkım mevlamdır, Kanmam yalana
    Dizginsiz aklım belalımdır almam yanıma

  7. #47
    melocann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2007
    Şehir
    karaman
    Motosikleti
    YaMaHa YzF R25
    haklısınız beyler bende gt250r alacağımı söylediğimde herkes manyakmısın git o paraya güzel temiz orjinal bi araba al diyor bunu sinir oluyorum çünkü beni anlamıyorlar
    kendini bişey zannedenlere uyuz oluyorum:

    bilmiyorlar ki bugun bana yarın sana

  8. #48
    banistercaq - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    bahçeşehir/istanbul
    Motosikleti
    Yok
    bence sıfırlarını karşılaştırmak lazım.
    10 senelik bir otomobille sıfır km bir motosikletin fiyatları bırakında aynı olsun. Ülkemizde motosiklete uygulanan aynı vergilendirme otomobile de uygulanıyor, otomobiller de yurtdışından pahalı olarak ülkemizde satılmakta. Son olarak şimdi gidipte 2008 Honda 1000rr la Dacia Logan karşılaştırması yapmakta yanlıştır, 1000rr ın dişine göre bir otomobille karşılaştırmak lazımdır.
    Gilera Runner vxr 200 (pert...)
    Piaggio Xevo 250ie

  9. #49
    starblazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yoktur
    Ben %38 vergiyi anlamıyorum ,

    Arabalarda bildiğim kadarı ile zaten %40 kadar vergi vardı , motorlarda yoktu . Sonra ne oldu
    ulen herkes motor aliyor biz burdanda vergi alalim diyen bir aklı evvel geldi.

    benim gibi 10 milyara 0 motor bakan biri o motora vitrinden bakmaya basladı
    fiyat %38 + Euro / Dolar + fırsat karları ile %100 artış geldi

    Kardeşim gerçekleri görün , o motor lükstür keyif işidir diyen arkadaşlara da bir sözüm var

    Üstünüze araba kıran, abuk subuk konuşan şöför kılığındaki psikopatların olmasının sebepleri var

    Neden TÜrkiye de Motosiklet kültürü gelişmemiş bu hayvanları nasıl eğitecez diye yakınıyoruz ya hani ,
    Çözüm istenir ise ki istenmiyor .
    Bir adamın arabasının yanında birde motoru olması ozaman dikkat eder , öldürmez, insan yaşadıklarını sadece bilebilir. Ben söyliyeyim size
    Bir otomobil sürücüsü motosiklete çarpıp arkadaşı yaralayana kadar onun üstünde canlı olduğunu bile anlayamıyor . Ototmobil kültürüde gelişmediği için olacağı bu . Psikopata ehliyet veren sistem bunun sonuçlarınıda hazırlıyor .




    Sözün özü ,
    Eğer Devlet motosiklet sektörünün ve kullanıcı kültürünün gelişmesini isteseydi.
    %38 vergi değil mevcutta indirim yapar. İnsanları buna teşvik ederdi.
    Daha az benzin harcanır , çevreyi daha az kirletir , daha az kanser olur , daha az yola ihtiyaç olur , dışarıdan satın aldığımız benzine verilen fazladan paralar burada bize kalır daha güzel yaşardık .

    Ama malesef zamanında Koç 'un bize sattığı kibrit kutusu Tofaşlar gibi bugunde dandik üretim çin çan çon dediğimiz motorları satan ( hatta Türk malı diyen) üç beş firmaya para kazandırmak dışında hiçbir mantığı yok bu vergilerin.

    Kurye kardeşlerin kullandığı motorların çoğunluğu gene Honda / Yamaha bu adamlar manyak mı 1 milyara gidip çin malı alsın . O çin çan çonları bizim gibi
    hevesi olup parası olmayanlara satıyorlar , kendileride artık limuzinle geziyorlardır .
    Neyse parası olan alsın , ben alamıyorum kardeşim , gidicem 2 . el 3*4 yaşında bişey alacam onuda alamayanlar 1 milyaya çinli alıp seneye dökülünce bidaha alacaklar .



    Şimdi eskisinden az kazanıyordur devlet , fiyatı gören vazgeçiyor kardeşim .

  10. #50
    huceyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX-R 1300
    bence yanlış bi kıyaslama.yanlış
    Orgazma Dudak Büktürür

  11. #51
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Arkadaşlar, ÖTV'nin temel nedeni ithalatın çok yoğun olduğu dönemlerde, ithalatı azaltmak ve bu çerçevede dış ticaret açığının önlemez yükselişine dur demek için konulan bir vergidir. Motosiklette bu vergi %7 iken 2006 yılı Nisanından itibaren yüksek hacimli motorlarda (250 cc üzeri) %37'ye; daha düşük hacimlilerde ise %22'ye çıkarılmıştır. Çünkü 2005 ve 2006 yılları motosiklet ithalatında patlama olan yıllardır.
    ÖTV ayrıca malın gümrük maliyeti üzerinden hesaplanan bir vergi olduğundan, satış fiyatının artmasına neden olsa da sorumluluğun tamamını yüklenecek kadar bir artışa neden olmaz. Çünkü, bir dönem ilgilendiğim bir motor olan Hyo aquila'nın yurt dışındaki satış fiyatlarına bakmıştırm. Vergi oranları bizden çok daha yüksek olan İngilterede bu motor 2008 modeli 5000 sterlin (12.500 YTL); adeta bir motosiklet cenneti olan ABD'de ise 2007 modeli 6000 dolardı (7200 YTL). Aynı motorun o deönemde (2 ay önce) bizdeki liste fiyatı ise 14.950 YTL idi.
    Şöyle bir hesap yaptım: ABD'de 6000 dolara satılan bu motorun satış fiyatı anahtar teslim fiyatı idi. Yani tüm vergiler + plaka masrafları toplamı idi bu rakam. KDV oranı ve plaka masrafı düşünce (ki bu yaklaşık 1000 dolar eder) karlı satış fiyatı 5000 dolara geliyor demektir. Bundan satıcı karı ve gümrük vergilerini de düşerseniz bu motorun (hyo aquila) ABD'ye giriş rakama 3000-3500 dolar arasındadır. Ben eminim ki bize de bu motor en fazla bu tutar üzerinden ithal ediliyor.
    Bu tutara gümrük ve ÖTV'yi eklersek (gümrük %60 ÖTV %37: kaldı ki ÖTV %7'den %37 'ye çıkmadan önce de gümrük vergisi tüm 100 cc'den büyük motorlar için %60 idi) yukarıda bahsettiğim motorun geliş maliyeti + gümrük ve ÖTV tutarı toplamı 6500-7000 dolara çıkmaktadır. Bu motorun 14.950 YTL olan fiyatından % 18 KDV'sini düşünce kalan rakam dolar bazında 10600 dolar eder. İşte bu tutar ile gümrük ve ÖTV'li alış fiyatı arasındaki fark 3500-4000 dolar yani 4000-5000 YTL'lik tutar (dolar 1.2YTL olarak hesaplandı) net ithalatçı ve bayi karıdır. (kaldıki birçok bayi satış esnasında sizden aldığı tutardan daha az bir tutara fatura keserek KDV'nin de bir kısmını cebe indirmektedir; bunu anlamak için sıfır motor alan arkadaşların ödedikleri para ile trafiğe tescil/ruhsat işlemleri için götürdükleri faturayı karşılaştırmalarını öneririm)
    Şimdi: gümrük vergisi ve kdv, ötv'nin oran artışı öncesi de aynı olduğu halde, bu motor için söylüyorum, %30'lık ötv artışı 1000 dolar civarında etkide bulunurken (1200 YTL eder) motorun fiyatı nasıl olup ta 2006 yılında 3000 YTL artmıştır? Bu gün bu vergiler ve maliyetler (döviz kurlarında bugünlerdeki artıştan önce) aynı olduğu halde bu motorun fiyatı nasıl 1.5 ay önce 15600 YTL olarak tespit edilmiştir? Çok yüksek vergi oranları uygulayan ingiltereden bile nasıl 3000 YTL daha pahalıya satılmaktadır? Her halde bu soruların cevabı "bizde ÖTV var" gibi basit bir nedenle açıklanamaz! Burada bazı arkadaşların belirttiği gibi fahiş bir ithalatcı ve bayi karı olduğunu düşünüyorum.
    Not: ben bu araştırmayı sadece bir marka için yaptım. Ama bu sırada gördüm ki tüm Japon markaları için de benzer fahiş fiyat uygulaması var. Hepsinin de sığındığı nokta "ÖTV". Selamlar.

  12. #52
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    hiç fazla konuşup ağız kalabalığı yapmaya gerek yok ortada bi rezalet varmı var! avrupa ile karşılaştırıldığında fiyatlar nasıl yüksek ee gerisi boş böle gelmiş böle gider....ötv kdv herneyse satıcı bayi ithalatcı hangisi ne haltsa...kaz çok olduktan sonra yolunacak...

  13. #53

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    Alıntı starblazer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kurye kardeşlerin kullandığı motorların çoğunluğu gene Honda / Yamaha bu adamlar manyak mı 1 milyara gidip çin malı alsın . O çin çan çonları bizim gibi
    hevesi olup parası olmayanlara satıyorlar , kendileride artık limuzinle geziyorlardır .
    Neyse parası olan alsın , ben alamıyorum kardeşim , gidicem 2 . el 3*4 yaşında bişey alacam onuda alamayanlar 1 milyaya çinli alıp seneye dökülünce bidaha alacaklar .
    yada gidip bir milyara çinli almak yerine yıllanmış ama sağlam bi motosiklete bakacaksın aynı paraya gelen.. benim çözümüm de buydu..

  14. #54
    sandman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2006
    Şehir
    izmir...
    Motosikleti
    Kawa Er 5,00
    Bende motor tutkusu bu parayla ölçülemez diyen arkadaşları anlayamadım. Bi motosiklet tutkunu olarak o hissiyat bizde yok sanki.. Sanki param yetse altımdakini bir çırpıda değiştirmeyeceğim. Ama benzini en pahalıdan satan, devletin vergisini kaçak köçek işlerden toplayamazken ancak kontrol altında tutabildikleri işlere vergileri yıkan bir ülkede yaşayan biri olarak param ne yazıkki yetmiyor işte.

    Bu işin bence tutkuyla kıyaslanmasının bi manası yok. Tutku ayrı ama önümüzdeki gerçekler de ayrı. Ülkenin ekonomisinin ne halde olduğunu biraz ilgilenen,okuyan araştıran arkadaşların bildiğine eminim ki bu şartlar altında bindiğimiz motorlar da böle oluyo.

    Ha lüks tabi ayrıca motor binmek.
    Ayrı bir iş. Benzinin fiyatlarının dünyada en pahalı olduğu, vergilendirmenin satış fiyatlarının bu kadar yüksek olduğu bir yerde de, orta halli aileleri bile düşününce, fakirlik milyarın üstünde olduğu bi yerde gerçekten lüks motor binmek artık..

  15. #55
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Bu durum malesef hiçbir zaman bitmez. Biterse de biz görür müyüz bilemem.


    Ama motosikletlerin araba ile kıyaslandığında -maliyet yönüne bakılırsa- pahalı olduğunu düşünenlerdenim.

    Bu durum muhtemelen araba kadar fazla satılmadığından kaynaklanıyor.


    Gerçi bu durumun birde ülkemize bakan yönü var.

    Tamam vergiler yüksek ama siz sanıyor musunuz ki bu vergiler düşerse motor fiyatları da düşer?

    Satıcı her zaman maksimum kar yapmayı hedeflediği için kendi kazancından pekte birşey feda etmeyecektir.

    Hasılı bu işten en çok kazananlar hep dist. olur. Bu işe birde devlet ortak olur ama onların kazandığı kadar kazanmazlar. ("müsade ette kazansınlar" mı dedi biri?)


    Yanlış bilmiyorsam en son gıdada KDV oranı %18'den %8'e çekildi. Var mı bir ucuzlama fiyatlarda? (ben bu işlerde de biraz pimpirikli olduğum için kesin kıyaslama yapıyorum evveli ile)

    Bu mesele aşikar bir mesele aslında.


    İşin birde zevke bakan yönü var.

    Misal bir 1000RR 20 küsür bin ytl iken aynı hızda giden bir BMW M3 200 bin ytl'nin üstünde


    Misal 600 cc bir cross 15 bin ytl'nin üstündeyken herhangi bir jip 100 bin ytl'nin üstünde.

    Bu araçlar hızlanma,tırmanma gibi durumlarda farklı meraklara sahip kişilere aynı zevkleri sunabilir.

    Bu yönden motosikletler pahalı değil bence.

    Ben çok amaçlı kullanacağım derseniz aradaki farkı göze almalısınız. .(hani derler ya motor 2 kişilik,üstü açık ama araba 4 kişilik ve daha rahat(sıcak))


    Gerçi birbirinin ikamesi olacak şeyler mi bilinmez. Herkes için değişir bu durum.

    Bildiğim birşey varsa ülkemizde herhangi birşeyin fiyatında ucuzlama beklenmemesi. (tarih yazmaz böyle birşeyi)
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  16. #56
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet maliyetlerinin otomobile göre daha düşük olduğunu hanginiz uydurdu bakayım.

    Hiç de zannettiğiniz gibi değil arkadaşlar.
    Motosiklet için Arge ve diğer konularda harcanan fazla olabilir.
    Bunun nedeni satış rakamları.
    Motosiklet otomobil kadar çok satılmıyor.
    Ama araştırma ve geliştirme için otomobil kadar para harcanıyor.
    Bu maliyetler araç başına bölündüğün de doğal olarak daha az satış öngörüldüğünden, motosiklet başına düşen pay, otomobilden daha fazla oluyor.

    Türkiye'de otomobil ve motosiklet fiyatları yüksek.
    Fakat vergileri düştüğünüz de avrupadan daha ucuz bir hale geliyor.
    (Burada sorununuzu devlet babayla halledeceksiniz)
    Fakat avrupayla yarı yarıya bir fiyata bile satılsa, vatandaşın alım gücüne göre yine de pahalı oluyor.

    Ama avrupada kazanılan rakamları Türkiye ile kıyaslamak da son derece yersiz.
    Çünkü Türkiye de ekmeği 2,5 liraya yemiyorsunuz.
    Yani gelire göre gider var.

    Öyle dışardan görüldüğü gibi laylay lom değil herşey.

    Fakat her şey alınabilir.
    Bunun için her türlü imkan mevcut.
    İnsanların, zevk de dahil her türlü ihtiyacını karşılayabilmeleri üzerine kurulmuş bir sistem de yaşıyor avrupalılar.

    Ben doğru bir kıyaslama olması için benim harcamalarıma göre hangi motoru nasıl alırım konulu bir açıklama yapayım.


    Benim aylık sigara param 200-250 euro arasında.
    Bu parayı dumana vermek yerine motosiklete versem ve taksitle bir motosiklet alsam nasıl bir tablo ortaya çıkar sizce?

    Yazalım.


    R1 aylık taksit: 119 euro
    GSXR 1000 : 128 euro
    Hayabusa : 125 euro
    CBR 1000 RR : 149 euro

    ZX12 R 189 euro


    Bunlar mağazalarda gezinirken gözüme takılan taksitlendirmeler.


    Yani bir tutkunuz varsa ona sahip olmak için sizi engelleyen bir şey yok.
    Her şey insanların mutlu bir hayat sürmesi için tasarlanmış.

    Bir gün başımızdaki yöneticiler, bizi yönetmek yerine bize insanca bir yaşam olanağı sunmak için iş başına geldiklerinde, biz de insan gibi yaşama olanaklarına kavuşacağız.

    Ama önce biz adam gibi adamları iş başına getirmeyi öğreneceğiz.
    Bu kafayla da çooook zor.
    Daha çooook ağlarız, gülünecek halimize...
    tebrikler Bu açıklamaların üzerine yazılacak birşey Bulamadım

  17. #57
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    Alıntı ARCHANGEL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım kusura bakma ama ben o yuh kelimesini sizin için kullanacağım.Kıyaslamayı maliyet yönünden yapıyoruz sana tattırdğı his bakımından değil
    bende kullanabilir miyiiim
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  18. #58
    ARCHANGEL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    Avcılar/İSTANBUL
    Motosikleti
    2013 FAZER 8
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet maliyetlerinin otomobile göre daha düşük olduğunu hanginiz uydurdu bakayım.

    Hiç de zannettiğiniz gibi değil arkadaşlar.
    Motosiklet için Arge ve diğer konularda harcanan fazla olabilir.
    Bunun nedeni satış rakamları.
    Motosiklet otomobil kadar çok satılmıyor.
    Ama araştırma ve geliştirme için otomobil kadar para harcanıyor.
    Bu maliyetler araç başına bölündüğün de doğal olarak daha az satış öngörüldüğünden, motosiklet başına düşen pay, otomobilden daha fazla oluyor.

    Türkiye'de otomobil ve motosiklet fiyatları yüksek.
    Fakat vergileri düştüğünüz de avrupadan daha ucuz bir hale geliyor.
    (Burada sorununuzu devlet babayla halledeceksiniz)
    Fakat avrupayla yarı yarıya bir fiyata bile satılsa, vatandaşın alım gücüne göre yine de pahalı oluyor.

    Ama avrupada kazanılan rakamları Türkiye ile kıyaslamak da son derece yersiz.
    Çünkü Türkiye de ekmeği 2,5 liraya yemiyorsunuz.
    Yani gelire göre gider var.

    Öyle dışardan görüldüğü gibi laylay lom değil herşey.

    Fakat her şey alınabilir.
    Bunun için her türlü imkan mevcut.
    İnsanların, zevk de dahil her türlü ihtiyacını karşılayabilmeleri üzerine kurulmuş bir sistem de yaşıyor avrupalılar.

    Ben doğru bir kıyaslama olması için benim harcamalarıma göre hangi motoru nasıl alırım konulu bir açıklama yapayım.


    Benim aylık sigara param 200-250 euro arasında.
    Bu parayı dumana vermek yerine motosiklete versem ve taksitle bir motosiklet alsam nasıl bir tablo ortaya çıkar sizce?

    Yazalım.


    R1 aylık taksit: 119 euro
    GSXR 1000 : 128 euro
    Hayabusa : 125 euro
    CBR 1000 RR : 149 euro

    ZX12 R 189 euro


    Bunlar mağazalarda gezinirken gözüme takılan taksitlendirmeler.


    Yani bir tutkunuz varsa ona sahip olmak için sizi engelleyen bir şey yok.
    Her şey insanların mutlu bir hayat sürmesi için tasarlanmış.

    Bir gün başımızdaki yöneticiler, bizi yönetmek yerine bize insanca bir yaşam olanağı sunmak için iş başına geldiklerinde, biz de insan gibi yaşama olanaklarına kavuşacağız.

    Ama önce biz adam gibi adamları iş başına getirmeyi öğreneceğiz.
    Bu kafayla da çooook zor.
    Daha çooook ağlarız, gülünecek halimize...

    Bu yazıdaki sigara ve ar-ge öreğine sadece gülüyorum
    Bir gün mutlaka ...

  19. #59
    Megadeth89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2007
    Şehir
    Istanbul/Icerenkoy
    Motosikleti
    Mz Etz 251/Ymh Virago 535/Benelli TNT 250
    Valla bence de motor fiyatları cok pahalı!
    Ama soyle bi gercekte var dunyada araba satısları daha fazla buyuzden motor sektöründeki firmalarda bu karı kacırmamak icin fiyatları sisiriyolar.Tabi bizim güzel ülkemizdeki kotu vergilerde eklenince is cıırından cıkıyo.Arkadas haklı yani
    Fiyatlar cok yuksek ürettiklerinden cok fazla paraya satıyorlar...(bence)

  20. #60
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    birde şöyle birşey var. 199x odel bi araba iyi durmda sıfır bir motosikletle aynı para olabilir ama 199x model yüksek ccli motosikletlerde çok ucuz? aslında herşey doğru orantılı..
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)