Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yolda lastik patlarsa???

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Ağustos 2007
    merhaba arkadaşlar...merak ettiğim bi konuyu daha sizlere danışmak istedim...biraz forumu araştırdım ama bulamadım böle ilgili bi konu....evet soru basit çözüm ne kadar basittir bilmiorum...eğer yolda lastiğimiz patlarsa ne yapmamız gerekio...ve ya nası tamir edebiliriz....tamir etme gibi bi imkanımız var mı??


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    30 Ağustos 2006
    Şehir
    zerdalilik :)
    Motosikleti
    aprilia leo 150
    scooter tarzı bir motorsa (bendeki leonardo gibi) sağlam, güvenli bir yere park edip kilitleyecek ve ustanızla birlikte motoru almaya bir daha geleceksiniz...

    söz konusu arka tekerse arka tekeri sökmek için eksozu monifolttan sökmek ve amortisörü çıkarmanız gerekiyor...

  3. #3
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Cuma günü bizim patladı.Araba lastigi yapan bi yerin hemen önünde Ordan şişirip,motor tamircisine götürdük ve yaptırdık.Tabi her zaman böyle şans olmayabilir

  4. #4
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Yolda lastik patlaması elbette hoş bir durum değildir. Yapılacaklar aşağıdaki gibidir:
    1-Dubleks (tubeless) lastikler için köpük taşımak ve lastik patladığında sıkmak.
    2-Şamrelli lastikler için yama seti bulundurmak ve lastiği söküp iç lastiğe yama yapıp dış lastiğe saplanan şeyi (çivi vs) çıkarıp iç lastiği takıp biyerlerden pompa bulup şişirmek ve lastiği yerine takıp yola devam etmek. Şimdi bu biraz zor gibi görünüyo levye olmadan lastik sökülemediği gibi pompasızda şişirilemiyo. Levye pompa gibi şeyleri yoldan geçen yardım sever kamyon şoförlerinden temin etmeye çalışabilirsiniz.
    3-Madem etrafta yardımsever kamyon şoförleri var (sütü seven komyoncu teme) atın motoru kamyona gidin bir lastik tamircisine.
    4-Çıkarın zinciri kitleyin motoru daha sonra icabına bakarsınız.
    5-Ağlayarak bir arkadaşınızı arayın kamyonet bulup gelsin sizi alsın.
    6-Vazgeç bu sevdadan otur evinde sıcakta ne işin var yollarda.
    7-Sonsuza dek motorun başında bekle 3000 yıl sonra fosilleşmiş cesedini arkeologlar topraktan çıkarıp yaralı motorun başından ayrılamayan sadık binici etiketiyle müzede sergilesinler.
    nexus7 bunu beğendi.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Cbr-600rr '07
    ben araaba lastiği değiştirdimde motor lastiği hic deiştirmedim hicte fikrim yok önemli bi konu arkada yedek lastik taşısakmı acabaaaa

  6. #6
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    yaMotoru sırtlancan baska caren yokkkk
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  7. #7

    Üyelik
    06 Ağustos 2007
    ya valla buna iyi bi çözüm lazım aslında...herkes herhalde motounun lastiğini sökemez gibi gelio bana...

  8. #8

    Üyelik
    02 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HONDA BEAT
    benimde motorun lastiği şambirelli şuana kadar patlamadı
    ama ben dublex diye biliyordum
    şimdi harbiden çekiniyorum uzak bi yere giderken
    yolda kalmak çok kötü bişey
    eski motorumda dublex lastik vardı bi kaç kez çivi ve vida girmesine rahmen yolda kalmadım bastım havayı benzincide gittim lastiğe fitil attırmaya
    sorun çözüldü
    kafkaskartalı

  9. #9
    neveragain34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2007
    Şehir
    İSTANBUL/AVCILAR
    Motosikleti
    Gn125 34 BD 4673 calındı CBF 150 yollarda
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yolda lastik patlaması elbette hoş bir durum değildir. Yapılacaklar aşağıdaki gibidir:
    1-Dubleks (tubeless) lastikler için köpük taşımak ve lastik patladığında sıkmak.
    2-Şamrelli lastikler için yama seti bulundurmak ve lastiği söküp iç lastiğe yama yapıp dış lastiğe saplanan şeyi (çivi vs) çıkarıp iç lastiği takıp biyerlerden pompa bulup şişirmek ve lastiği yerine takıp yola devam etmek. Şimdi bu biraz zor gibi görünüyo levye olmadan lastik sökülemediği gibi pompasızda şişirilemiyo. Levye pompa gibi şeyleri yoldan geçen yardım sever kamyon şoförlerinden temin etmeye çalışabilirsiniz.
    3-Madem etrafta yardımsever kamyon şoförleri var (sütü seven komyoncu teme) atın motoru kamyona gidin bir lastik tamircisine.
    4-Çıkarın zinciri kitleyin motoru daha sonra icabına bakarsınız.
    5-Ağlayarak bir arkadaşınızı arayın kamyonet bulup gelsin sizi alsın.
    6-Vazgeç bu sevdadan otur evinde sıcakta ne işin var yollarda.
    7-Sonsuza dek motorun başında bekle 3000 yıl sonra fosilleşmiş cesedini arkeologlar topraktan çıkarıp yaralı motorun başından ayrılamayan sadık binici etiketiyle müzede sergilesinler.
    Bendim aklıma bir tek köpük gelmişti ama ustalar her yerde belli oluyor tebrikler 10 numara 7 CEVAP
    ONCE CAN GUVENLIGI!!!

  10. #10
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Arkadaşlar köğüğe güvenip de tubeless lastiğin içine sıkarsanız, o lastiği bir daha kullanamazsınız.Sakın kalkışmayın.Eğer lastiği yarmadıysanız,şişire şişire yola devam edersiniz.Batan nesneyi sakın çıkarmayın ama.Bir de mümkünse yanınıza pompa alın.Tabi şehirdışına araziye ormana gezintiye çıkıyorsanız benim gibi.

  11. #11

    Üyelik
    06 Ağustos 2007
    o zaman tublex lastik almaya mı özen gösterelim??

  12. #12
    esmercan59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Şehir
    Tekirdağ
    en son lastigim patladıgında 13km yol yürümüştüm 5 saat sürdü ve bu yürümemde motorumda bana eşlik etti çünkü ben motorumu asla bir yerde kitleyipte bırakamam kusura bakmayın ama artık gözümü açtım motorum kanuni tigrina 100 artık yanımda pompa levye yama takımı gibi bircok elemanı bulunduruyorum birçok arkadaşımında yolda kaldıgı zaman hemen beni arıyor bende onları kırmayarak hemen gidip yardım ediyorum bide size şeyi sormak istiyorum bu lastige sıkılan köpükler normal şamrelli lastige sıkılınca faydası oluyomu

  13. #13
    alico96 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2007
    Şehir
    İZMİR / Şu an Malatya
    Motosikleti
    YBR 125 SİYAH,Keeway Superlight 150,BMW F650

    lastik patlarsa zor

    arka lastik geçenlerde patladı motoru güvenli bir yere kilitleyip ertesi gün motor tamircisinde yaptırdım.sökülmesi takılması oldukça zor olduğu için kendinizin tamir etmesini tavsiye etmem.

  14. #14

    Üyelik
    29 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800
    Alıntı a vagrant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar köğüğe güvenip de tubeless lastiğin içine sıkarsanız, o lastiği bir daha kullanamazsınız.Sakın kalkışmayın.Eğer lastiği yarmadıysanız,şişire şişire yola devam edersiniz.Batan nesneyi sakın çıkarmayın ama.Bir de mümkünse yanınıza pompa alın.Tabi şehirdışına araziye ormana gezintiye çıkıyorsanız benim gibi.
    pardon ?? neden kullanamıyor muşum ? bırakın bu şehir-efsaneleri ile arkadaşlara yanlış, kulaktan dolgu bilgiler vermeyi arkadaşlar.
    iğneada dönüşünde, in-cin top oynar bir rota'da tubeless -arka- lastiğim patladı. jantın üstüne oturdu. tamir köpüğü vardı. sıktım lastiğin içine.24 km sonra da bir lastikçi buldum, fitil attırdım.
    lastikleri km yüzünden değiştirdiğimde de, lastiğin içinde sıktığım köpüğün etkilerini gördüm - hatta Eralp Terem hocam'da cep'ten resimlerini çekmişti -
    negatif yönde hiçte bir halt etkisi olmadı, lastiğe kimyasal bir zararı olmadı yani. yeri geliyor işe yaramıyor diyorlar.benim 2 kez hayatımı kurtardı.
    yanınızda bulunmasında fayda var arkadaşlar. benim olmazsa olmazlarımdan birtanesi.

  15. #15

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yolda lastik patlaması elbette hoş bir durum değildir. Yapılacaklar aşağıdaki gibidir:
    1-Dubleks (tubeless) lastikler için köpük taşımak ve lastik patladığında sıkmak.
    2-Şamrelli lastikler için yama seti bulundurmak ve lastiği söküp iç lastiğe yama yapıp dış lastiğe saplanan şeyi (çivi vs) çıkarıp iç lastiği takıp biyerlerden pompa bulup şişirmek ve lastiği yerine takıp yola devam etmek. Şimdi bu biraz zor gibi görünüyo levye olmadan lastik sökülemediği gibi pompasızda şişirilemiyo. Levye pompa gibi şeyleri yoldan geçen yardım sever kamyon şoförlerinden temin etmeye çalışabilirsiniz.
    3-Madem etrafta yardımsever kamyon şoförleri var (sütü seven komyoncu teme) atın motoru kamyona gidin bir lastik tamircisine.
    4-Çıkarın zinciri kitleyin motoru daha sonra icabına bakarsınız.
    5-Ağlayarak bir arkadaşınızı arayın kamyonet bulup gelsin sizi alsın.
    6-Vazgeç bu sevdadan otur evinde sıcakta ne işin var yollarda.
    7-Sonsuza dek motorun başında bekle 3000 yıl sonra fosilleşmiş cesedini arkeologlar topraktan çıkarıp yaralı motorun başından ayrılamayan sadık binici etiketiyle müzede sergilesinler.
    Son 2 maddde süper...

  16. #16
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı Cyber adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pardon ?? neden kullanamıyor muşum ? bırakın bu şehir-efsaneleri ile arkadaşlara yanlış, kulaktan dolgu bilgiler vermeyi arkadaşlar.
    iğneada dönüşünde, in-cin top oynar bir rota'da tubeless -arka- lastiğim patladı. jantın üstüne oturdu. tamir köpüğü vardı. sıktım lastiğin içine.24 km sonra da bir lastikçi buldum, fitil attırdım.
    lastikleri km yüzünden değiştirdiğimde de, lastiğin içinde sıktığım köpüğün etkilerini gördüm - hatta Eralp Terem hocam'da cep'ten resimlerini çekmişti -
    negatif yönde hiçte bir halt etkisi olmadı, lastiğe kimyasal bir zararı olmadı yani. yeri geliyor işe yaramıyor diyorlar.benim 2 kez hayatımı kurtardı.
    yanınızda bulunmasında fayda var arkadaşlar. benim olmazsa olmazlarımdan birtanesi.
    Bu bir şehir efsanesi değil arkadaşım.Bir gerçek bu.İstediğin lastikçiye sorabilirsin bunu.Kaldıki ben de kullanıyorum ve tüpün üstünde yazıyordu bu.Köpük içinde hacim kaplıyor ve sen tekrar hava bastığında
    tam olarak havayla dolmuyor.Ben denedim ve gördüm.Hatta lastikçiyle denedik bunu.Janttan lastiği zor ayırdık.

  17. #17
    ODUNCU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2005
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    KLR 650
    tubelesse, nalburlarda tamir kiti satılıyor pahalı bişey degil(fitil ve iki adet çivi gibi zımbırtısı), bide pompa aldınmı oda ucuz ama iyisini bulmak gerek ben daha bulamadım.
    şambrelliyse onunda soguk yama takımı var. jantı hiç sökmeden patlak tekeri askıya alıp ikitane saglam büyük düz tornavidayla şambreli çıkara bilirsiniz. tabi gene saglam bi pompa lagzım.
    Yaşa ve Yaşat

  18. #18
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    arkadaşlar en güzeli şişirip devam etmek galiba.yani mutlaka pompa bulunduracağız

  19. #19

    Üyelik
    06 Ağustos 2007
    en güzeli o zaman şişirmek...iyi bi pompa buldugunuz zaman forumlara yazın bari millet....

  20. #20
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Dishy bi ara böyle bir konu açmıştı diye hatırlıyorum. Ama en güzeli köpük. Gerçekten işe yarıyor. Yanınızda bulundurmanızı tavsiye ederim. Uzunca bir süre idare edebiliyor. Lastiğede herhangi bir zararı yok
    Okan ACAR


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)