Üretmişken şöyle bir şey üretin. İyi para ediyormuş.:santa:
[url]https://i.ibb.co/XyWDsjG/Ekran-Al-nt-s.jpg[/url]
Herkese merhaba,
Bu başlıktaki mesajların hepsini büyük dikkatle okudum, gerçekten çok değerli bilgiler paylaşılmış. Aynı konuyu ısıtıp ısıtıp siz sayın forum üyelerini yormak istemem elbette ama ben de "Karbon Fiber Motosiklet Kask Geliştirmesi" başlıklı bir girişimcilik projesiyle Tübitak'a başvuru yapacağım. Amacım güvenlik, konfor ve fiyat/performansı bir arada sunabilen ECER22.05 onaylı üst segment bir kask geliştirebilmek. Bu başlığı oluşturan kişilerin ya projeleri Tübitak tarafından kabul edilmedi veya kendileri bir şekilde vaz geçtiler. Onlarla temas kurmak adına Linked-in profillerine bakmıştım, birisi subay olmuş diğeri de kendi şirketiyle iş yaşamına devam ediyor. Her ikisine de meslek hayatlarında sonsuz başarılar diliyorum.
Size kısaca kendimden bahsetmek isterim, 43 Yaşındayım, Makine Yük. Mühendisiyim, 18 yıldır otomotiv sektöründe ürün geliştirme alanında çalışıyorum. Aynı zamanda Makine Mühendisliği'nde doktora eğitimim tez aşamasında devam ediyor. Karbon elyaf takviyeli kompozitlerle ilgili bir tez çalışması yürütüyorum. Motosiklet kaskında da Karbon Fiber kabuk malzemesi kullanacağım. (En azından ilk kask modelimiz böyle olacak). Darbe sönümleyici katman için de viskoelastik malzeme kullanarak tasarım yapacağım. Proje başvurumuzun en önemli kısımlarından birisi de sizlerin kask hakkındaki görüşleridir. Eğer Tübitak, projemizi destekleme kararı alırsa 3 Makine Mühendisi arkadaşımla birlikte yola koyulacağız. Ancak inanıyorum ki yakın bir gelecekte ben veya bir başka başvuru sahibi Tübitak'ı ikna edecek ve ülkemizde de artık motosiklet kaskı üretimi başlayacak...
Eğer bir kaç dakikanızı ayırarak linkini paylaştığım anketi doldurursanız geri bildirimleriniz henüz yolun başında bana mümkün olan en doğru istikameti belirlememde büyük katkı sağlayacaktır.
https://forms.gle/7TwApLKSbrCF1PWi6
Değerli katkılarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Saygılarımla
Göksen Değirmenci
Herkese merhaba,
Bu başlıktaki mesajların hepsini büyük dikkatle okudum, gerçekten çok değerli bilgiler paylaşılmış. Aynı konuyu ısıtıp ısıtıp siz sayın forum üyelerini yormak istemem elbette ama ben de "Karbon Fiber Motosiklet Kask Geliştirmesi" başlıklı bir girişimcilik projesiyle Tübitak'a başvuru yapacağım. Amacım güvenlik, konfor ve fiyat/performansı bir arada sunabilen ECER22.05 onaylı üst segment bir kask geliştirebilmek. Bu başlığı oluşturan kişilerin ya projeleri Tübitak tarafından kabul edilmedi veya kendileri bir şekilde vaz geçtiler. Onlarla temas kurmak adına Linked-in profillerine bakmıştım, birisi subay olmuş diğeri de kendi şirketiyle iş yaşamına devam ediyor. Her ikisine de meslek hayatlarında sonsuz başarılar diliyorum.
Size kısaca kendimden bahsetmek isterim, 43 Yaşındayım, Makine Yük. Mühendisiyim, 18 yıldır otomotiv sektöründe ürün geliştirme alanında çalışıyorum. Aynı zamanda Makine Mühendisliği'nde doktora eğitimim tez aşamasında devam ediyor. Karbon elyaf takviyeli kompozitlerle ilgili bir tez çalışması yürütüyorum. Motosiklet kaskında da Karbon Fiber kabuk malzemesi kullanacağım. (En azından ilk kask modelimiz böyle olacak). Darbe sönümleyici katman için de viskoelastik malzeme kullanarak tasarım yapacağım. Proje başvurumuzun en önemli kısımlarından birisi de sizlerin kask hakkındaki görüşleridir. Eğer Tübitak, projemizi destekleme kararı alırsa 3 Makine Mühendisi arkadaşımla birlikte yola koyulacağız. Ancak inanıyorum ki yakın bir gelecekte ben veya bir başka başvuru sahibi Tübitak'ı ikna edecek ve ülkemizde de artık motosiklet kaskı üretimi başlayacak...
Eğer bir kaç dakikanızı ayırarak linkini paylaştığım anketi doldurursanız geri bildirimleriniz henüz yolun başında bana mümkün olan en doğru istikameti belirlememde büyük katkı sağlayacaktır.
https://forms.gle/7TwApLKSbrCF1PWi6
Değerli katkılarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Saygılarımla
Göksen Değirmenci
Merhaba Arkadaşlar,
Biz Makine Mühendisi ve Kimya Mühendisi iki girişimciyiz. Yaptığımız araştırmalar sonucunda Türkiyede motosiklet kaskının tek bir firma tarafından üretildiğini tespit ettik. Ancak bu firma tarafından üretilen kaskların motosiklet kullanıcıları tarafından rağbet görmediğini ve kask satış noktalarında yaptığımız incelemelerde bu firmanın herhangi bir ürününün satılmadığını gördük. Bizler ülkemizde uluslararası standartlara sahip motosiklet kaskı üretmeyi planlamaktayız. Bu süreçte oluşturduğumuz proje, İTÜ Çekirdek tarafından kabul edilmiştir. Bundan sonraki aşamada TÜBİTAK destek programlarına projenin gönderilmesi için eğitim ve çalışmalar devam etmektedir.
Bu aşamada sizlerden isteğimiz; motosiklet kullanıcıları olarak mevcut olan kasklarda yaşadığınız problemleri, yerli üretim bir kasktan tasarım, konfor, güvenlik, havalandırma, gürültü izolasyonu, aerodinamik yapı, fiyat gibi teknik ve estetik konularda beklentilerinizi bizimle paylaşmanızdır. Fikirleriniz üreteceğimiz kaskın kullanıcı nezdinde tercih edilmesi açısından son derece önem arz etmektedir.
Saygılarımızla,
Burak Erkek Kimya & Endüstri Mühendisi
Sultan Saylağ Makine Mühendisi
İletişim : [email protected]
Merhaba Arkadaşlar,
Biz Makine Mühendisi ve Kimya Mühendisi iki girişimciyiz. Yaptığımız araştırmalar sonucunda Türkiyede motosiklet kaskının tek bir firma tarafından üretildiğini tespit ettik. Ancak bu firma tarafından üretilen kaskların motosiklet kullanıcıları tarafından rağbet görmediğini ve kask satış noktalarında yaptığımız incelemelerde bu firmanın herhangi bir ürününün satılmadığını gördük. Bizler ülkemizde uluslararası standartlara sahip motosiklet kaskı üretmeyi planlamaktayız. Bu süreçte oluşturduğumuz proje, İTÜ Çekirdek tarafından kabul edilmiştir. Bundan sonraki aşamada TÜBİTAK destek programlarına projenin gönderilmesi için eğitim ve çalışmalar devam etmektedir.
Bu aşamada sizlerden isteğimiz; motosiklet kullanıcıları olarak mevcut olan kasklarda yaşadığınız problemleri, yerli üretim bir kasktan tasarım, konfor, güvenlik, havalandırma, gürültü izolasyonu, aerodinamik yapı, fiyat gibi teknik ve estetik konularda beklentilerinizi bizimle paylaşmanızdır. Fikirleriniz üreteceğimiz kaskın kullanıcı nezdinde tercih edilmesi açısından son derece önem arz etmektedir.
Saygılarımızla,
Burak Erkek Kimya & Endüstri Mühendisi
Sultan Saylağ Makine Mühendisi
İletişim : [email protected]
Tekrar merhaba,
Anket formunu doldurarak fikirlerini paylaşan ve katkı sağlayan
Guven 61
EUOGLU
YasinC
Mustafa Dönmez
ALİ ANIL ÜNAL
Selçuk Tok
Can
Osm@n
Murat
Aziz ŞELE
berk çağlar
Oğuz Arslan
EMRE
Ekrem Alp
tolgafisek
tolga
recaip
Yasin
Emin Akyüz
herseyvatanicin
Hamza
mert
Mert Yaman
Mehmet
ve anketi cevaplayıp ismini vermeyen 15 kişi daha... başta olmak üzere tüm üyelere çok teşekkür ediyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:38 ----------
İyi dileklerini sunan, başarılar dileyen herkese çok teşekkür ediyorum.
Aslında sizleri kısaca gidişattan haberdar etmek ve bilgi vermek isterim:
-Kaskımız tam kapalı model olacak.(Çene açılır ve açık modeller belki daha ileride hayata geçebilir
-Ece R22.06'yı karşılayacak (darbe testlerini 10,5 m/s) hızlarda bile max 275g ivmelenme ve HIC (baş yaralanma kriteri) <2400 koşullarını yerine getiren bir kask geliştirmek hedefindeyiz. Siperlik işine (şimdilik) girmeyeceğiz ECE onaylı bir siperliği kaskımızda kullanacağız.
-Anti bakteriyel ve yıkanabilir pedler olacak.
-Piyasaya kaskımızı sunarken ECE R22.05(06) sertifikasına sahip olmak amacındayız.
- Ana hatlarıyla takvim şu şekilde:
15 Haziran Tübitak'a başvuru dosyasının teslimi,
Eylül'de Tübitak'ın sonuçları açıklaması,
Kasımda şirketin kurulumu ve projenin başlaması.
Proje sürecimiz 14-15 ay (çok iddialı ama imkansız değil)olacak, Mart 2023'de kaskın satışa hazır hale gelmesi.
Telegram grubuna davet ettiğiniz için de çok teşekkürler.
Hepiniz takdir edersiniz ki kask geliştirmek ve ticarileştirmek için ciddi bir çalışma süreci geçirmek mecburiyetindeyiz.
Belirli aralıklarla sizleri bilgilendirmeye devam edeceğim.