Yerli ve Milli Motosiklet Kaskı Üretimi

Katılım
3 Eyl 2016
Mesajlar
1,583
Dikkat ederseniz kask dunyasinin liderleri Arai ve Shoei'nin ust duzey kasklari genel olarak yumurta gibi...

Bunun bir nedeni kaskin, kaza esnasinda dusulen yuzeydeki engebelere takilmasini engellemek, kolayca kaymasini saglamak icinmis. Bunun icin havalandirma delikleri abarti buyuk ve cikintili degil, mumkun oldugu kadar yuzeye yakin uretiliyormus. Biraz cikinti olanlari da sadece cift yuzeyi yapiskan bir bantla yapistiriyorlarmis, kaza esnasinda kolayca yerinden kopsun, kaskin kaymasina engel teskil etmesin diye.

Ilginc ayrintilar. Alip kullaniyoruz ama ciddi ARGE var olayin arkasinda.

Mesela kask kafada ve hareketli oldugu icin sadece profilden degil, sag, sol, yukari ve asagi hareket ettiginde de aerodinamik olmasini sagliyorlarmis. Cok sivri ve keskin yuzeyli bir kask, yuksek hizda kafa hareket ettiginde ani ve yuksek kuvvetler uygulayabilir belki?

telekli kaskı gibi olucak ama hafif yumurta gibi olucak ama hafif kılıç gibi bir kasktan bahsetmemiştim.


ama bilgilendik niye enduro kaskları normal bir kask kadar korumaz dediklerini (şekil itibari ile) anlamış oldum
 
Katılım
19 Tem 2019
Mesajlar
4
"Carlsberg adlı üyeden alıntı
Malzeme Mühendisliği son sınıf öğrencisiyim, 3 senedir bu işi araştırıyorum, mezun olduktan sonraki ilk hedefim buydu benim, üzülsem mi sevinsem mi bilemedim şu an...

Projenizde başarılar, bunca senede gördüğüm net tek bir şey var, tasarım. Kask "şekil" olmazsa kimse dönüp bakmıyor maalesef.

Merhaba Carlsberg,
Bu iş için sevinmeni diliyoruz, ülkemizde işin uzmanı olan birilerinin bu ve bunun gibi girişimleri gerçekleştirmesi gerekiyor. Geri bildirimin bizim için çok değerlidir, konu hakkında araştırma yapan birisi olarak sizin, başka fikirlerinizi de almaktan memnuniyet duyarız. Temennilerin için çok teşekkür ederiz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:39 ----------

Önem sırasına göre;

Rüzgar tüneli testlerinin çok iyi yapılması(mümkünse hem enduro hem racing kullanımına uygunluluğunun sağlanması)
İzolasyon
Konfor
Havalandırma
Fiyat

Şahsen kaskın şeklinin hiç önemsemem. Şimdiye kadar aldığım 3 kask da düz renkti. Evet apaçiler için şekil önemli olabilir fakat bu kitleye hitap ederseniz ls2 seviyesinden yukarı çıkamazsınız. Fakat diğer konulara önem verilirse bilinçli kullanıcının gönlünü kazandığınızda çok da uzun olmayan bi vadede apaçi diye tabir ettiğimiz kitleyi de etkiniz altına alırsınız ve efsaneleşebilirsiniz. Daha çok işletme kısmında bilgim olduğu için söyleyebileceklerim bu kadar. Projeniz gerçekleşirse de kaskı ilk alanlardan biri olarak destek olmayı canı gönülden isterim.

İlginiz için teşekkür ederiz,

Üreteceğimiz ürünün sizlere hitap etmesi sadece yerli oluşundan değil, yukarıda belirttiğiniz faktörleri ve hatta daha fazlasını karşılayacağından emin olabilirsiniz.

Mutlu kalın...

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:02 ----------

Tüm güvenlik yeterliliklerini sağladıktan sonra
customization-kişiselleştirme önemli bir etken. Kullanıcıya kendi tasarımını yapmasına müsade edebilirsiniz. Stiker ile, boya ile ya da baskı ile olabilir, kaskın üzerine takılabilen köpek balıgı yüzgeci vb. gibi ekstra parcalar olabilir, hava kanalları vb farklı renklerde olabilir. Kullanıcının kendi tasarladığı veya hazır birkaç model grafik serigrafi ya da su transfer kaplama ile kaska uygulanabilir.
Kendinden silecekli, kendinden gece görünürlüğü arttıracak flaşörlü vb. yeniliklerle gelebilir.
Örnekler çoğaltılabilir. Çıktığınız bu zorlu yolda başarılar dilerim.

İlginiz için teşekkür ederiz,

Kişiye özgü kask tasarımı kask üretim projemizin ilerleyen süreçlerinde ele alınacaktır. Söz ettiğiniz görsel eklentiler mühendislik açısından kaskın tasarım bütünlüğünü koruduğu sürece her türlü yeniliğin araştırma sürecine dahil olacağından emin olabilirsiniz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:12 ----------

Benim için sertifika önemli. Dünya çapında geçerli olacak yaptığın ürün. İhrac edebiliyor olmalısın.

2.'si fiyatı uygun olmalı. 50 senedir kasak üreten firmanın kaskıyla aynı seviye fiyattan veriyorsan ölü doğan bir marka olmaya hazır ol.
Ucuz yaparsan bu milletin milliyetçi yanını ortaya çıkarırsın, peynir ekmek gibi satar.

Havalandırma iyi olmalı.
İçinin komple çıkarılıp takılabilir olmalı.
Pinlock'a uygun olsun ya da takılı gönder. Pinlock olmadığı halde kask kutusuna ya da kask özelliklerine buğu tutmaz gibi ibareler koyup, markana karşı oluşmamış güven duygusunu baştan yıkma.
Her kafa tipine uygun kaskın olsun, net sayfasında custom kask gibi bir şey olursa hoş olur. Kısa sürede de teslimat sağlayabilirsen güzel reklamın olur.
Ses konusuna çok girmiyorum. Sesten dolayı aşırı yoran bir kask olmasın yeter, önce üstteki maddeleri halledersen daha iyi olur.


Girişimcilere ve özellikle üni okuyup belli konularda uzmanlık geliştirmiş girişimcilere saygım sonsuz. Ancak her ne kadar kulağa ters gelse de son yıllarda iyice anti-milliyetçi bir insan oldum çıktım. Benim gibi düşünen insaların azımsanmayacak kadar olduğunun farkındayım. Bir ürün Türk malı ise o işte bir p.ştluk vardır düşüncesi aklımdan çıkmıyor. Bu algıyı yıkmak sizin için çok önemli ve hiç de kolay değil.

Umarım planlarınız işe yarar ve devlet nezdinde gerekli hibe ve teşvikleri alırsınız. Yolunuz açık olsun, güzel haberlerinizi bekleriz.

İlginiz için teşekkür ederiz,

Ürünümüzü öne çıkaracak olan faktörler uygalanacak testler ve sahip olacağı güvenlik sertifikasyonlarıdır. Ürünümüzün kalitesi "Bir ürün Türk malı ise o işte bir p.ştluk vardır düşüncesi aklımdan çıkmıyor. Bu algıyı yıkmak sizin için çok önemli ve hiç de kolay değil." söylediğiniz bu algıyı yıkacak nitelikte olacaktır.
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Ocak 2018
Mesajlar
214
Kesinlikle güzel bir isim bulmalısınız,kulağa hoş gelmeli.Arai,shoei,schubert ile yarışacak bir isim olmalı.Gidip yerli üretim diye kaska ''Toraman'' koyarsanız kimse almaz.
 
Katılım
19 Tem 2019
Mesajlar
4
Bu arada önemli bir detay daha var,

Halihazirda bir motosiklet kullaniyormusunuz?

Veya bir artçi misiniz?

Neden soruyorum,

Kask kullanimi
Uzun sürüşlerdeki kask deneyimlemesi
Farkli marka/model kasklar ile bir mukayese yapilmasi

Vb.

Zirâ

Herşey kağit üzerindeki hesaplarla/testler ile kismen net bir sonuç sağlamiyor.

Bakiniz,bunlar bile bu işin mutfaginda`ki küçük gibi görunen ama büyük kıstaslar`dır.

İyi çalişmalar.

İlginiz için teşekkür ederiz,

Motosiklet kullanıcısı değiliz, ancak sizler gibi motosiklet kullanıcılarının kask konusunda yaşadıkları sıkıntılar bir çok bilimsel araştırma ve standartlar ile ortaya konulmuştur. Bizler bu yayınların takipçisiyiz. Ülkemiz bazında da yaptığımız saha araştırmaları ve sosyal medya aracılığı ile geri bildirimler almaktayız. Üreteceğimiz ürün bütün bu geri bildirimler ışığında olacaktır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:39 ----------

Kesinlikle güzel bir isim bulmalısınız,kulağa hoş gelmeli.Arai,shoei,schubert ile yarışacak bir isim olmalı.Gidip yerli üretim diye kaska ''Toraman'' koyarsanız kimse almaz.

Merhaba,
İlginiz için teşekkür ederiz. Marka konusunda da birçok alternatifimiz bulunmaktadır. Marka olarak belirleyeceğimiz isim uluslar arası pazara hitap edecek nitelikte olacaktır. Marka konusunda sizlerinde fikirlerinizi almak isteriz.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Kesinlikle güzel bir isim bulmalısınız,kulağa hoş gelmeli.Arai,shoei,schubert ile yarışacak bir isim olmalı.Gidip yerli üretim diye kaska ''Toraman'' koyarsanız kimse almaz.

Mesela,

``Rexrof`` olabilir.

Rexrof Helmets kulağa hoş geliyor.

Rex 71 model
Rex 61 model
RexCarbon model

Türetilebilir.

Vs.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:23 ----------

İlginiz için teşekkür ederiz,

Motosiklet kullanıcısı değiliz, ancak sizler gibi motosiklet kullanıcılarının kask konusunda yaşadıkları sıkıntılar bir çok bilimsel araştırma ve standartlar ile ortaya konulmuştur. Bizler bu yayınların takipçisiyiz. Ülkemiz bazında da yaptığımız saha araştırmaları ve sosyal medya aracılığı ile geri bildirimler almaktayız. Üreteceğimiz ürün bütün bu geri bildirimler ışığında olacaktır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:39 ----------



Merhaba,
İlginiz için teşekkür ederiz. Marka konusunda da birçok alternatifimiz bulunmaktadır. Marka olarak belirleyeceğimiz isim uluslar arası pazara hitap edecek nitelikte olacaktır. Marka konusunda sizlerinde fikirlerinizi almak isteriz.

Rica ederim,

Tekrar yinelemek gerekirse,

En azindan,en önemli guvenlik ekipmani olan kaski iki teker üzerinde kanlı canlı deneyimleme durumunuz olursa,ön görü anlaminda,kullanici portföyü anlaminda daha sağlikli geri bildirimler oluşabilir.
 
Katılım
18 Nis 2013
Mesajlar
2,495
Malzeme Mühendisliği son sınıf öğrencisiyim, 3 senedir bu işi araştırıyorum, mezun olduktan sonraki ilk hedefim buydu benim, üzülsem mi sevinsem mi bilemedim şu an...

Projenizde başarılar, bunca senede gördüğüm net tek bir şey var, tasarım. Kask "şekil" olmazsa kimse dönüp bakmıyor maalesef.

Arkadaşlar ilk değiller, elbette sonda olmayacaklar olmamalılar. Son 5 yılda 3 farklı grubun bu işle uğraştığını biliyorum, bu arkadaşlar 4. gördüğüm ekip oldu umarım sizde 5. olursunuz.
 
Katılım
15 Ara 2014
Mesajlar
1,570
İmalat düşünen arkadaşlar; KOSGEB'in imalata yönelik 100 bin, 200 bin, 300 bin TL destekleri var; teknoloji durumuna göre. Ayrıca prototip üretmek için de Ar&Ge desteği var...

Duymuşsunuzdur da; tekrardan duymuş olunuz; hatırlatmış olayım, aklınızda bulunsun...
 
Katılım
26 Şub 2016
Mesajlar
202
Büyük bir hevesle giriştiğiniz bu iş için çok büyük bütçeye ihtiyacınız olacak,aksi takdir de ucuz etin yahnisi bu kadar olur dedirtecek,aman diyim bir daha yerli üretim kask mı tövbe diye muhabbetlere konu olacak,vestel kalitesin de bir şeyler ortaya çıkaracaksınız.
Eliniz de doğru dürüst bir ar-ge oluşması yıllar sürecek,öyle bir ar-ge olmadan da üreteceğiniz kask ne kadar sağlıklı olur?
Olmazsa olmazlar kask padlerinin kolayca sökülüp takılabilmesi ve kaliteli malzemeden olması,dış kabuğun kompozit ve dayanıklı malzemeden olması dolasıyla hafif bir kask üretebilmeniz için gerekli ve okuduğum kadarıyla kimse kaskların görüş açısından bahsetmemiş.Bir naked ya da scoter sürücüsünün görüş açısı ile süpersport süren adamın kask görüş açısı bir olamaz.
Bir diğer kriter de aerodinamik.Eliniz de aerodinamik bir kask üretebilmek için rüzgar tüneli var mı?hadi buldunuz yada kiraladınız diyelim o testleri neye göre yapacaksınız? deneme yanılma? eliniz de doğru dürüst veri bile yok.
Bütün bunların ışığın da hayel ettiğiniz gibi yurt dışına bile ihraç edebileceğiniz bir kask üretebilmek için ciddi bir bütçeye sahip olmanız gerekiyor ve üreteceğiniz kaskları sadece iç piyasaya satarsanız zarar edersiniz ve piyasada kendini yıllar önce kanıtlamış kask üreticisi firmalardan en kötü yüzden 20 altın da bir fiyat bandın da satmanız gerekecek.
Ülkenin ekonomisi bu kadar berbatken ya yurt dışından büyük bir yatırım desteğiniz olmalı ya da yol yakınken vazgeçin bu işten.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Hem enduro, hem racing'e uygun kask gibi fantezilere kapıyı kapalı tutun. Her işi yapan bir alet, hiçbir işi tam yapamaz, unutmayın.
Türkçe isim kullanın. Markayı marka yapan ismi değil kalitesidir.
Bizim için Apple olan şey, ecnebi için elmadır. Bizim için BlackBerry olan marka onlar için karayemiştir.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,759
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Yapın kardeşim elin gavuru anasının karnından kask yaparak çıkmadı. Aksine siz 1-0 öndesiniz al piyasadan kaskları incele hangisinin neresi iyi neresi kötü incele, kendine ders çıkar. Yapılamaz uzay teknolijisi değil ya. Sadece işine saygı göster. Yaptığın ürünün arkasın da ol. Bütün klasmanlara kask yaparak başlama adım adım ilerle. İlk önce en çok satılan klasmanda bir ürünle başla. Şu an Türkiye'nin ekonomik gidişatı belli. F/P ürünleri ile başlamak en mantıklısı. Kaç kişinin motoru 200 km. üstüne çıkıyor? Kafadan SS kaskı ile başlamaya gerek yok. Başarılarınızı ve ürünlerinizi sabırla bekliyor olacağım. Ayrıca marka adı Türkçe olsun.
 
Katılım
27 May 2007
Mesajlar
438
Motosikleti
versys 650 #herşeydenbiraz
1Güvenlik
2Hafiflik
3Sessizlik
4Fiyat
Benim sıralamam bu şekilde, ancak şuan güneş vizörlü modeller çok tutuldu.
Hafif ve özelliklerin bir arada olabilmesi için karbon kask fikride aklınızda olsun.
Belki tüm modellerin karbon kask olduğu ancak konforu sağlayan havalandırma vizör dizaynı güneş vizörü seçenekleri ile fiyatlandırılan bir kask fena olmaz.
NOT: Çok satması ve herkese hitap etmesi açısından şuan piyasa 1000 tl ile 3000 tl arasında seçeneklerle girmeniz gerekecektir. Şahsım adına kriterlerimi karşıladığı iddea edilen ve ikna olduğum yerli bir karbon kask için 4000 tl fiyatına hiç düşünmeden çıkarım.
Başarılı olmak için sadece yola çıkmanız gerekecek, başarılar.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arttiriryorum! Tum kasklar titanyum kaplama olsun, 10000 veririm...
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
zaten forumun yarısı 750 tl altı tüm kasklara "yogurt kabı tak daha iyi" diyor; bu mantıkla coktan yerli kaskı üretmişiz demektir

AR400.jpg
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
çene kısmını upgrade edip üstüne de air brush ile desen yaparsak 500 tl f/p'dan satarız


hallederizzz oldu bu iş; sponsor şart.

320463_o7249.jpg
 
Katılım
15 Ağu 2015
Mesajlar
1,676
Ben bu işin sadece proje aşamasında kalacağını düşünüyorum ama isim önerim hector olabilir.
 
Katılım
23 Kas 2012
Mesajlar
310
Kesinlikle güzel bir isim bulmalısınız,kulağa hoş gelmeli.Arai,shoei,schubert ile yarışacak bir isim olmalı.Gidip yerli üretim diye kaska ''Toraman'' koyarsanız kimse almaz.

'Toraman' Çok güzel bir isim neden gömdün bu ismi. Hem yazıldığı gibi okunan,dilde takılmadan akıp giden,vurgulu,sesli-sessiz harf dizilimi çok iyi hemde baskın bir yapısı var. ''shoei,schubert'' bu iki ismin ağızdan çıkışına 5 atar.
 
Katılım
18 Nis 2013
Mesajlar
2,495
'Toraman' Çok güzel bir isim neden gömdün bu ismi. Hem yazıldığı gibi okunan,dilde takılmadan akıp giden,vurgulu,sesli-sessiz harf dizilimi çok iyi hemde baskın bir yapısı var. ''shoei,schubert'' bu iki ismin ağızdan çıkışına 5 atar.

Artık bu isim vs işlerini aşmak lazım. Malzeme iyi, reklam doğru yapılırsa her mal satar. Arai, Shoei çok mu kulaga hoş geliyor. Dünyanın yarısı hala Xiaomi'yi Huawei'yi telafuz bile edemiyor ama adamlar köpek gibi para kazanıyolar. Her kelime bir topluma hoş, birine tezat gelebilir. Örneği aşşağıda bu adamlar Türklerimi düşünecekler aman koymayalım diye :)

Yarra-Yering-Dry-Red-No-2-2009.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst