Yeni GIXXER.... GSX-R 1000

Katılım
20 May 2003
Mesajlar
729
GSXR1000ZK4.jpg


Eveeeet. O uzun zamandir saklanan ozellikler cikti ortaya...bu yeni gelinin pecesi kalkti. ;-)

Gerek Suzuki web sitesi ve gerekse son Motor Cyclist dergisinde epey bir yanilik aciklandi bu ay. Ve sanirim Kawa ZX-10R nin korkulu ruyasi gercek oldu.

Onden arkadan 5er cm kuculmus, ve sele yuksekligi 2.5cm alcalmis yeni aerodinamik paket 73.4mm X 59 bore X stroke orani ile 998.6cm3 ile geliyor. Pistonlar eskisinden daha hafif ustelik. Eskisinden 6gr daha hafif titanyum valfler daha da genis. Tabii motorun 1000rpm daha hizli donmesine izin veriyor bu ozellikler. Daha yuksek rpm=daha cok guc=daha cok sicaklik oldugundan daha buyuk bir radyator gerekmis haliyle. Ancak daha buyuk kapasiteli yeni radyator eskisinden daha kucuk !
Yanma odasi da degisikliklerde nasibini almis ve sIkistirma orani 12:1 den 12.5:1 e cikmis...silindirler, kam mili yeni sekli ile 82gr daha hafif.

Ilk bakista dikkati ceken en buyuk degisiklik tabii i egzoz. SAES, Suzuki Advanced Exhaust System, azami yatma acisi, ve titanyum hafifligi ile karsinizda.

Yeni bir tabirle daha karsi karsiyayiz...SDTV, Suzuki Dual Throttle Valve elektronik yakit enjeksiyon sistemi. Bu "engine mapping computer" denilen kucuk bir siyah kutucuk..."beyin" mucizevi yakit/oksijen/devir...akliniza gelebilecek tum degiskenleri hesaplayip azami verimi almanizi sagliyor makineden. Bunun da eskisinden daha kucuk ve hafif oldugunu bilmem soylemeye gerek varmi...

Sase ve "swingarm", yani arka tekerlek baglanti kolu da yeni ve tamamen yeni dokum teknikleriyle imal edilmis. Suzuki bu parcalarinin saglamlik ve dayanikliliginin "ayarlandigini" soyluyor. Jantlar da degismis ve eskisinden cok daha hafif...

Teknik ozellikler Suzuki den
http://www.suzukicycles.com/Products/GSXR1000K5/Specs/Default.aspx


Specs
Engine: 998.6cc, 4-stroke, four-cylinder, liquid-cooled, DOHC, 16-valve, TSCC
Bore Stroke: 73.4 x 59.0mm
Compression Ratio: 12.5:1
Fuel System: Fuel Injection
Lubrication: Wet Sump
Ignition: Digital/transistorized
Transmission: 6-speed, constant mesh
Final Drive: #530 chain
Overall Length: 2030mm (80.0 in.)
Overall Width: 710mm (28.0 in.)
Overall Height: 1130mm (44.5 in.)
Seat Height: 810mm (31.9 in.)
Ground Clearance: 130mm (5.1 in.)
Wheelbase: 1405mm (55.3 in.)
Dry Weight: 166 kg (365 lbs.)
Suspension Front: Inverted telescopic, coil spring, fully adjustable spring preload, compression and rebound damping
Suspension Rear: Link-type, gas/oil-damped, fully adjustable spring preload, compression and rebound damping
Brakes Front: Dual hydraulic disc
Brakes Rear: Single hydraulic disc
Tires Front: 120/70-ZR-17
Tires Rear: 190/50-ZR-17
Fuel Tank Capacity: 18 liter (4.8 gal.)
Color: Blue/White, Black/Gray, Black/Yellow

GSXR1000BK5.jpg


GSXR1000CK5.jpg


GSXR1000K5.jpg
 
Katılım
15 Ağu 2004
Mesajlar
1,492
evet swal tasarım harika ve ayrıca yani nesil eksozlar üçgen olacak gibime geliyo
 
Katılım
5 Tem 2004
Mesajlar
147
abi buna 2 kişi binilmez piknik felan yapılmaz bu motorlan yaf ben pek beyenmedim :king:
 
Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
Motorlar gitgide ufalıyor egzoz bi tuhaf ama tuhaf oldugu icin moda da olabilir. :farao:

Hergun yeni birsey ogreniyoruz GIXXER :thumleft:
 
Katılım
1 Mar 2004
Mesajlar
460
güzel güzel eyi yapmışlar varla...
gene caponlar yapmış abi derdirtiyorlar valla...
 
Katılım
18 Tem 2004
Mesajlar
311
Bence Egzost lar güzel. Ama asıl güzel olan Motorun tüm parçaları birbirine çok uyumlu. Sırıtan bişey yok gibi.
 
Katılım
2 Ara 2005
Mesajlar
68
r1 de buna karşı o kadar değişikliğe gitti ama galiba gene en başarılı supersport gsxr 1000 olacak gibi.
genede yeni R1 i gormek lazım.
 
Katılım
9 Tem 2005
Mesajlar
415
benimde hoşuma gitti ama ön taraf daha güzel olabilirmiş küçük hayabusa olmuş harbiden
 
Katılım
1 Ara 2005
Mesajlar
15
vay DD amca nasılsın.sarının aynsı ACUN da var firarda + kaskta kullanmıyo :D
 
Katılım
19 Kas 2005
Mesajlar
2,946
bence bu motor hayabusa dan daha güzel ve beygir gücüde daha yüksek ayrıca daha pahalı. ne var bu hayabusa da bilmiyorum herkes iyiki bi öğrenmiş hayabusa yı bence hiç güzel bi motor değil hayabusa beğenenler lütfen şu özelliği güzel bu özelliği güzel desinler gerçekten merak ediyorum. ayrıca sitedeki diğer resimlerde de egsoz böyle değil normal silindir şeklinde.
http://www.suzuki.com.tr/index.asp?...nkl=15&aciklamamama=GSX - R1000&motolink2=204
http://www.suzuki.com.tr/index.asp?...&aciklamamama=GSX1300R HAYABUSA&motolink2=204
 
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
178
motor guzel yaa.en guzelde yan ruzgarlıklar on tekerın yanında...gercı bıraz ducatıden ozentı ya yıne yakısmıs egsozda guzel olmus yaaaa.
XXXXX sana katılıyorum herkes bı bılmıs hayabusa. . .
ne var abı hayabusaa kamyon gıbı kocaman yaa ama hızlı haklısınız. . .
 
Katılım
19 Kas 2005
Mesajlar
2,946
öyle valla ama şimdi yazdıklarımı görünce ben de şaşırdım. zamanında nasıl hırs yapmışsam artık sağlam giydirmişim hayabusacılara:queen: :p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst