Yamaha Yamaha YZF-R25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Tek tavsiyem lastik ebatların değiştiği için virajlarda deneye deneye hava basıncını bulman. Zira 29/33 standart hava ile gezemezsin artık. Ben mt-25’te 36/37 basıyordum. Şimdi mt-07’de standart lastik ebadı die oynama yapmıyorum hava basınçlarında. Lakin senin ayarını yapman gerekiyor.
 
Katılım
28 Eyl 2014
Mesajlar
77
Tek tavsiyem lastik ebatların değiştiği için virajlarda deneye deneye hava basıncını bulman. Zira 29/33 standart hava ile gezemezsin artık. Ben mt-25’te 36/37 basıyordum. Şimdi mt-07’de standart lastik ebadı die oynama yapmıyorum hava basınçlarında. Lakin senin ayarını yapman gerekiyor.

Bir kaç farklı hava basıncı deneyeceğim, öncelikle 36/37 den başlayacağım,
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Bir kaç farklı hava basıncı deneyeceğim, öncelikle 36/37 den başlayacağım,

Yok direk o hava basıncını basma. Ben ebat olarakta o zaman biraz kilolu idim. 29/33 orijinal hava ise 32/35(36) falan de. Ufak ufak bak. Maalesef ebat büyüdüğü için virajda lastik katlanması durumuna maruz kalmaman için hava doldurman gerekiyor içini :)
 
Katılım
19 Ağu 2018
Mesajlar
838
michelin pilot power 2ct 120/60/17 160/60/17

yanlış yapmıssın yamaha r25(mt25'de de aynı durum geçerli) 120 160 lastik kullanmak ciddi sıkıntılara yol açıyor
bunlardan ilki viraj almak konusunda motosiklet viraj içersinde tutarsız ve eğerki trafikte iseniz viraj içersinde çukura girme fren yapma ani frenleme vb. buna benzer konularda motosiklet istikrarsız yüremeye başlıyor yani yola bastığı hissiyati 110/140 yada 110/150 boyutuna göre çok başka bir boyutta oluyor
120/160 lastik ile viraj dönerken özellik dar dönüşlerde yada yüksek yatış açısına ulaşmak istediğin zamanlarda lastiğin sonunu kullanamadığın için sanki istediğin kadar yatırmaya çalıssanda motor yatmak istemeyip dik gitmeye çalışacakmış gibi aptalca bir tepki verebiliyor.(janta göre 120/160 lastikler büyük geliyor lastiğin son kısmı dışarıda aptalca duruyor yere basmıyor)
bende zamanında sırf arkadaşımın r25 inde güzel gözüküyor diye kendi motoruma da michelin pilot road 4 120/160 taktım ve aylar sonra anladım sorunlu bir boyut seçtiğimi çünkü 120/160 boyutunun r25 için büyük/ağır/hantal/biçimsiz yol tutuşu gibi uyuz edici etkilere sebep olduğunu çok sonradan anladım taaki viraj antrenmalarıma falan başlayınca lastiklerimi değiştirmeye karar verdim pilot road 4 leri başka bir arkadaşıma sattım sonra michelin pilot power fiyatına göre yumuşak hamurlu bu güzel lastiğe geçiş yaptım ondan sonra motosiklet ve özellikle ben inanılmaz rahatladım diyebilirim
tabi birde bu arka 160 lık lastik arka zincir muhafazasına göre büyük geldiği için motosikletiniz kilometre yaptıkça zincir muhafazasını eritecektir
yani bu boyut olumsuz etkiler yaratıyor mesela arka amortisör ayarını tekrar düzenlemeniz ve gözden geçirmeniz gerekecektir.
benim 110 140 iğrenc İRC lastiklerim var iken bu lanet lastıklerde asla yol tutuşu zaten yoktu bunu herkes biliyor fakat viraj dönerken yüksek hızlarda motosikletinin arkasının ve ön tarafın ufak ufak oynaması hiç yoktu ama ne zaman 120/160 lastiğe geçtim nasıl tarif etsem biraz yılan gibi çok ufak sağ sol yaparak ilerlerdiğini farkettim motosiklet ilerleme stabilitesini kaybetti diyebilirim(aklıma başka cümle gelmedi) bende bu sorunu çözmek için arka amortisör ön yükleme ayarını 2 kademe sertleştirdim ve motosiklet gerçekten kendine geldi ama asla orjinal ebatı gibi bir his vermedi.
bende bu 120/160 lastiklerden kurtulmak için arayışa girdim rosso 2 ler piyasada hep eski tarihli üretimlileri mevcuttu rosso 3 ler pahalı gelmişti michelin pilot power 110 ön 150 arka boyutunda buzmotor kabataş'ta buldum size tavsiyem ön lastiği asla 110 boyutunu geçmesin arkayıda 150 yi geçmesin 110/140 yada 110/150 kullanırsan R25/MT25'lerde hiç bir sorun yaşamazsınız (tabi ülkemizin asfaltı rezalet olduğu için yumuşak hamurlu bir lastik alın bunlar bir 250cc ye göre hızlı makineler lastik önemli) güzelce sürüşünüzü yaparsınız.
bunlar benim başımdan geçenler ki zaten @Angrypower 120/160 konusunda beni uyarmıştı onu dinlememiştim çok sonradan farkettim onunda emeği var teşekkürler sana da :)
soruların varsa sorabilirsin buraya yazdıklarım bu süreçlerimin bir kısmı tabi hepsini açmadım özet geçebildim.:)
not: imla için özür dilerim :king:

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:21 ----------

yanlış yapmıssın yamaha r25(mt25'de de aynı durum geçerli) 120 160 lastik kullanmak ciddi sıkıntılara yol açıyor
bunlardan ilki viraj almak konusunda motosiklet viraj içersinde tutarsız ve eğerki trafikte iseniz viraj içersinde çukura girme fren yapma ani frenleme vb. buna benzer konularda motosiklet istikrarsız yüremeye başlıyor yani yola bastığı hissiyati 110/140 yada 110/150 boyutuna göre çok başka bir boyutta oluyor
120/160 lastik ile viraj dönerken özellik dar dönüşlerde yada yüksek yatış açısına ulaşmak istediğin zamanlarda lastiğin sonunu kullanamadığın için sanki istediğin kadar yatırmaya çalıssanda motor yatmak istemeyip dik gitmeye çalışacakmış gibi aptalca bir tepki verebiliyor.(janta göre 120/160 lastikler büyük geliyor lastiğin son kısmı dışarıda aptalca duruyor yere basmıyor)
bende zamanında sırf arkadaşımın r25 inde güzel gözüküyor diye kendi motoruma da michelin pilot road 4 120/160 taktım ve aylar sonra anladım sorunlu bir boyut seçtiğimi çünkü 120/160 boyutunun r25 için büyük/ağır/hantal/biçimsiz yol tutuşu gibi uyuz edici etkilere sebep olduğunu çok sonradan anladım taaki viraj antrenmalarıma falan başlayınca lastiklerimi değiştirmeye karar verdim pilot road 4 leri başka bir arkadaşıma sattım sonra michelin pilot power fiyatına göre yumuşak hamurlu bu güzel lastiğe geçiş yaptım ondan sonra motosiklet ve özellikle ben inanılmaz rahatladım diyebilirim
tabi birde bu arka 160 lık lastik arka zincir muhafazasına göre büyük geldiği için motosikletiniz kilometre yaptıkça zincir muhafazasını eritecektir
yani bu boyut olumsuz etkiler yaratıyor mesela arka amortisör ayarını tekrar düzenlemeniz ve gözden geçirmeniz gerekecektir.
benim 110 140 iğrenc İRC lastiklerim var iken bu lanet lastıklerde asla yol tutuşu zaten yoktu bunu herkes biliyor fakat viraj dönerken yüksek hızlarda motosikletinin arkasının ve ön tarafın ufak ufak oynaması hiç yoktu ama ne zaman 120/160 lastiğe geçtim nasıl tarif etsem biraz yılan gibi çok ufak sağ sol yaparak ilerlerdiğini farkettim motosiklet ilerleme stabilitesini kaybetti diyebilirim(aklıma başka cümle gelmedi) bende bu sorunu çözmek için arka amortisör ön yükleme ayarını 2 kademe sertleştirdim ve motosiklet gerçekten kendine geldi ama asla orjinal ebatı gibi bir his vermedi.
bende bu 120/160 lastiklerden kurtulmak için arayışa girdim rosso 2 ler piyasada hep eski tarihli üretimlileri mevcuttu rosso 3 ler pahalı gelmişti michelin pilot power 110 ön 150 arka boyutunda buzmotor kabataş'ta buldum size tavsiyem ön lastiği asla 110 boyutunu geçmesin arkayıda 150 yi geçmesin 110/140 yada 110/150 kullanırsan R25/MT25'lerde hiç bir sorun yaşamazsınız (tabi ülkemizin asfaltı rezalet olduğu için yumuşak hamurlu bir lastik alın bunlar bir 250cc ye göre hızlı makineler lastik önemli) güzelce sürüşünüzü yaparsınız.
bunlar benim başımdan geçenler ki zaten @Angrypower 120/160 konusunda beni uyarmıştı onu dinlememiştim çok sonradan farkettim onunda emeği var teşekkürler sana da :)
soruların varsa sorabilirsin buraya yazdıklarım bu süreçlerimin bir kısmı tabi hepsini açmadım özet geçebildim.:)
not: imla için özür dilerim :king:


120/160 Michelin Pilot Road 4
https://i.imgyukle.com/2019/10/05/ERw1nH.jpg
https://i.imgyukle.com/2019/10/05/ERwUPI.jpg

*************************************************

110/150 Michelin Pilot Power
https://i.imgyukle.com/2019/10/05/ERwKjA.jpg
https://i.imgyukle.com/2019/10/05/ERwqW1.jpg

120/160 ten kalan zincir muhafaza sürtme izi
https://i.imgyukle.com/2019/10/05/ER0oJx.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Eyl 2014
Mesajlar
77
önlere 120 70 17 kullanmışsın sanırım ben 120 60 17 kullandım, bu ara ölçü sadece PP 2ct de vardı.

şimdilik bir sorun yaşamadım; virajlarda bir kararsızlık hissetmedim, 2. depomda yakıt ortalamam 2.5 L

Yabancı forumlarda çok memnun olan da var, bu sebepten dolayı kaza yaptığını iddia eden de var,

Ben şimdilik memnun olan taraftayım, ancak rodaj bitip de motor devir çevirmeye başladığında yeniden değerlendireceğim.

Orijinal lastikleri duruyor, bir sorun fark ettiğimde söküp dunloplara dönüş yapabilirim.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
önlere 120 70 17 kullanmışsın sanırım ben 120 60 17 kullandım, bu ara ölçü sadece PP 2ct de vardı.

şimdilik bir sorun yaşamadım; virajlarda bir kararsızlık hissetmedim, 2. depomda yakıt ortalamam 2.5 L

Yabancı forumlarda çok memnun olan da var, bu sebepten dolayı kaza yaptığını iddia eden de var,

Ben şimdilik memnun olan taraftayım, ancak rodaj bitip de motor devir çevirmeye başladığında yeniden değerlendireceğim.

Orijinal lastikleri duruyor, bir sorun fark ettiğimde söküp dunloplara dönüş yapabilirim.

120 70 17

İle

120 60 17

10 birimlik fark,

Sadece yanak yüksekliğini etkileyen bir durum,dolayisiyla jantiniz yere daha da yakinlaşarak yollardaki tüm geribildirimleri alarak konforunuz olumsuz etkilenecek..

Tasarimcilarin kullandigi klasik bir cümle var bahsetmeden geçmek istemem,

Bir araç tasarlanirken(otomobil,motosiklet,kamyon vb)ilk önce lastiklerden başlaniyor,diğer detaylar ve bileşenler bunun üzerine inşaa ediliyor.

Kazasiz sürüşler.
 
Katılım
15 May 2016
Mesajlar
1,960
önlere 120 70 17 kullanmışsın sanırım ben 120 60 17 kullandım, bu ara ölçü sadece PP 2ct de vardı.

şimdilik bir sorun yaşamadım; virajlarda bir kararsızlık hissetmedim, 2. depomda yakıt ortalamam 2.5 L

Yabancı forumlarda çok memnun olan da var, bu sebepten dolayı kaza yaptığını iddia eden de var,

Ben şimdilik memnun olan taraftayım, ancak rodaj bitip de motor devir çevirmeye başladığında yeniden değerlendireceğim.

Orijinal lastikleri duruyor, bir sorun fark ettiğimde söküp dunloplara dönüş yapabilirim.

Motor çok acayip bir alet araba gibi geniş lastik her zaman daha olumlu sonuç vermiyor.Ben 160 taban denemedim ama çeviklik kaybedeceğinizi düşünüyorum yön değişimlerinde.
 
Katılım
7 Tem 2015
Mesajlar
408
dostlar selam,
kendime ikinci el, r25 alarak aranıza katıldım.
eski sahibi 11.500 km boyunca, fabrika lastikleri olan irc ile binmiş.
ilk masrafım lastikleri yenilemek olacak. bu noktada tavsiyelerinize ihtiyacım var.
sanırım rosso2'lerin 2019 versiyonu yok, bulduğum 2018'ler ise brezilya üretimi.
çabuk ısınan, frenleme performansı şehir içinde güven verecek ve bana 2 sezon yetecek lastik takımı arıyorum. virajda diz değdirmek gibi niyetlerim yok.
bu hususlar dahilinde, mitas mc50'yi önerir misiniz?
 
Katılım
31 Mar 2009
Mesajlar
3,303
son kasa r25 in eski kasalara göre baya az yaktığı ve alt devirlerinin torklu olduğu doğrumu?

bendeki 2018 absli model olan en son kasadan önce gelen son eski kasalardan yani :D 100km 3.2 ile 3.7 arası gösteriyor alt devir tork farkını bilmiyorum az yakıyor cidden ekran harici manuel hesapta bile 3.6 civarı hesapladım
 
Katılım
28 Eyl 2014
Mesajlar
77
son kasa r25 in eski kasalara göre baya az yaktığı ve alt devirlerinin torklu olduğu doğrumu?

2. depo dolumunda ortalama yakıt değerini sıfırladım, yarım depo yakıt kaldı ve ortalama 2.5L olarak görünüyor,

motor 500Km de, 8 bin deviri geçmiyorum, olağan kullanıma göre daha sakin kullanıyorum,
 
Katılım
27 Ağu 2019
Mesajlar
45
dostlar selam,
kendime ikinci el, r25 alarak aranıza katıldım.
eski sahibi 11.500 km boyunca, fabrika lastikleri olan irc ile binmiş.
ilk masrafım lastikleri yenilemek olacak. bu noktada tavsiyelerinize ihtiyacım var.
sanırım rosso2'lerin 2019 versiyonu yok, bulduğum 2018'ler ise brezilya üretimi.
çabuk ısınan, frenleme performansı şehir içinde güven verecek ve bana 2 sezon yetecek lastik takımı arıyorum. virajda diz değdirmek gibi niyetlerim yok.
bu hususlar dahilinde, mitas mc50'yi önerir misiniz?

Dediğin lastiği bilmiyorum ben Michelin pilot street kullanıyorum rossa kadar tutuş yok ama ıslak zemin performansı oldukça başarılı geç ısınmıyor ben memnunum ona bakabilirsin birde modeli "Evo "lu olan bir lastik daha vardı marka hatırlamıyorum onun için güzel yorumlar okumuştum Google yazarsan muhtemelen çıkar.
 
Katılım
3 Şub 2019
Mesajlar
99
Yuksek sürat larda atma sansi varmi bunun sonuçta skistirma ile tutuyor kasisten fela. Gecerken sorun olursa yazarmisiniz hende dusunuyorumda hem şarj olayida var
 
Katılım
28 Eyl 2014
Mesajlar
77
Yuksek sürat larda atma sansi varmi bunun sonuçta skistirma ile tutuyor kasisten fela. Gecerken sorun olursa yazarmisiniz hende dusunuyorumda hem şarj olayida var

hicbir hizda sorun yasamadim, kilit sistemi iyi calisiyor.. Baglanti ayagi da aluminyum oldugu icin telefon sallanmiyor sabit kaliyor, sarj destegi olmasi nevigasyon icin cok kullanisli
 
Katılım
17 Ağu 2017
Mesajlar
13
Sıfır R25 aldım yarın teslim edilecek ve özel lansman rengini tercih ettim. Önerileriniz neler? Ne gibi aksesuarlar takayım? Rodaj öneriniz var mı? Rodaj esnasında arkama hiç kimseyi almamalı mıyım?

Ayrıca Aks korumaları, slider koruma takacağım ve plus seramik kaplatacağım. Başka öneriniz var mı? Aksesuar önerilerine açığım
 
Katılım
8 Kas 2014
Mesajlar
207
Arkadaşlar bu 2.el motosiklet fiyatları ne olmuş satıcılar şaşırmış farkında değil adam 2014 r25 e 18.750 19.500 23.000 TL yazan var bu neyin kafası adam az daha zorlasa motoru satıp 500 TL ekleyip 2019 sıfır r25 alacak şaka gibi 😂😂😂 şaşırmışlar o fiyatlara satacaklarına gerçekten inanıyolar 😂😂😂 2016 r25 18.500 19.500 23.000 ulan 😂 2017 2018 abs li modeli 23.500 TL zaten 2016 r25 napsın adam 😂😂😂 şaka gibi gördükçe gülüyorum bu fiyatlara alan çıkarmı acaba 2017 2018 abs li belki alırda 2014 2016 o paralara mümkün değil 😂
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst