Yamaha Yamaha YZF-R25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Ağu 2019
Mesajlar
45
Herkese iyi forumlar.
Performans ile alakalı bir sorum olacak 3500 km ki makinam 170 i geçmiyor. O kadar hızı ne yapacaksın derseniz mesele hızlı gitmek değil vaad edilen performansı alabilmek. 1000 bakımından sonra 180 görmüştüm eğitim sırasında sonrasın da uzun süre şehir içinde çok sakin kullandım hatta o kadar sakin ki ortalama yakıt tüketimi 3.3 lt / 100 KM şeklinde idi. Bir gün acele yetişmem gereken bir durum oldu 5. Vitesde denememe rağmen alet kesiciye girmedi bile. Sonrasında test etmek için 150 km kadar uzun yola çıktım ve yol boyu sürekli tapa gaz gittim yine de 165 i geçmedi 5. Viteste kesiciye girmedi. Sonrasında bayi bana devirli kullan daha yeni onun performansı oturur dedi o zamandan beridir devirli kullanıyorum bir tık daha iyi ama hala olması gerektiği kadar değil. Bakımı düzgün yapıldı temiz bir rodaj dönemi geçerdim . Zincir yağlı ve lastik havaları olması gerektiği gibi. Herhangi bir fikri olan varsa açığım. Şimdiden teşekkür ederim
 
Katılım
15 May 2016
Mesajlar
1,960
Herkese iyi forumlar.
Performans ile alakalı bir sorum olacak 3500 km ki makinam 170 i geçmiyor. O kadar hızı ne yapacaksın derseniz mesele hızlı gitmek değil vaad edilen performansı alabilmek. 1000 bakımından sonra 180 görmüştüm eğitim sırasında sonrasın da uzun süre şehir içinde çok sakin kullandım hatta o kadar sakin ki ortalama yakıt tüketimi 3.3 lt / 100 KM şeklinde idi. Bir gün acele yetişmem gereken bir durum oldu 5. Vitesde denememe rağmen alet kesiciye girmedi bile. Sonrasında test etmek için 150 km kadar uzun yola çıktım ve yol boyu sürekli tapa gaz gittim yine de 165 i geçmedi 5. Viteste kesiciye girmedi. Sonrasında bayi bana devirli kullan daha yeni onun performansı oturur dedi o zamandan beridir devirli kullanıyorum bir tık daha iyi ama hala olması gerektiği kadar değil. Bakımı düzgün yapıldı temiz bir rodaj dönemi geçerdim . Zincir yağlı ve lastik havaları olması gerektiği gibi. Herhangi bir fikri olan varsa açığım. Şimdiden teşekkür ederim

Turbo arabalar gibi değil 1-2-3-4-5-6 tapa gaz devirli atmadan son hıza ulaşılmıyor.
100le sabit giderken gazlarsam 145-150 gibi takılıyor
 
Katılım
13 Ağu 2018
Mesajlar
225
2016 23 binde r25 alcam inşallah sorum şu

Expertiz yapicak vaktim yok bu kronik yağ pompası sorunu var bu r25 lerde
Sizce 23 bin km ye kadar o pompa değişmese motor çoktan giderdi değil mi?
 
Katılım
24 Eki 2018
Mesajlar
90
herhangi bi yamaha yetkili servisini arayıp şasi numarasıyla değişip değişmediğini sorabilirsiniz.
 
Katılım
27 Ağu 2019
Mesajlar
45
2016 23 binde r25 alcam inşallah sorum şu


Expertiz yapicak vaktim yok bu kronik yağ pompası sorunu var bu r25 lerde
Sizce 23 bin km ye kadar o pompa değişmese motor çoktan giderdi değil mi?

Dostum bence o kadar km yağ pompası değişmemiş olsa da gidebilir çünkü yanlış hatırlamıyorsam o kronolojik sorun herkeste olmayan ama Yamaha olabilme ihtimali olan serileri çağırmıştı yani değişmesi gerekiyor olabilir ama bir sorun zarar vermemiş de olabilir. En iyisi diğer arkadaşın dediği gibi şase numarasından kontrol ettirmen
 
Katılım
27 Ağu 2019
Mesajlar
45
Turbo arabalar gibi değil 1-2-3-4-5-6 tapa gaz devirli atmadan son hıza ulaşılmıyor.
100le sabit giderken gazlarsam 145-150 gibi takılıyor

Evet biliyorum onu demek istediğim başlarda 5.vitesde kesiciye girip 180 leri görürken artık görmüyor onun nedenini merak ediyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:03 ----------

Bir şey daha soracağım bayide ki yetkili abi bana motor çalıştıktan sonra hemen sürme bir sigara içimlik süre bekle motor ysğladın ısınsın sonra sür demişti. Gerçekten her seferinde bu kadar beklemeye gerek var mı??
 
Katılım
28 Eyl 2014
Mesajlar
77
Ben de bu gün 2019 monster modeliyle katılmış bulundum.

Daha motoru teslim almadan lastiklerini değiştirdim. Üzerinde gelen lastikler yeterince kaliteli ancak kendimce sebeplerden ötürü değiştirdim.

michelin pilot power 2ct 120/60/17 160/60/17

https://eksiup.com/p/n6143987uosp

ileride tecrübelerimi paylaşacağım
 
Katılım
27 Ağu 2019
Mesajlar
45
Ben de bu gün 2019 monster modeliyle katılmış bulundum.

Daha motoru teslim almadan lastiklerini değiştirdim. Üzerinde gelen lastikler yeterince kaliteli ancak kendimce sebeplerden ötürü değiştirdim.

michelin pilot power 2ct 120/60/17 160/60/17

https://eksiup.com/p/n6143987uosp

ileride tecrübelerimi paylaşacağım

Taktığın lastikler 17 inc lastik için büyük oluyor demişlerdi bana sorun olmadı mı sende? Bilmediğim için soruyorum
 
Katılım
24 Eki 2018
Mesajlar
90
hayırlı olsun, bende 2016 race blue r25 imi satıp monster almayı düşünüyorum nasipse
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Evet biliyorum onu demek istediğim başlarda 5.vitesde kesiciye girip 180 leri görürken artık görmüyor onun nedenini merak ediyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:03 ----------

Bir şey daha soracağım bayide ki yetkili abi bana motor çalıştıktan sonra hemen sürme bir sigara içimlik süre bekle motor ysğladın ısınsın sonra sür demişti. Gerçekten her seferinde bu kadar beklemeye gerek var mı??

Sabah ilk çalıştırmada özellikle soğuk mevsimlerde ısınmasını bekle derim.

Hız olarak ise tork fakiri olduğu için dış etmenlerin olumsuzlukları hemen hissediliyor. Rakım farkı, rüzgar, hava durumu vs vs. Mesela gece denemelerde daha rahat hızlanırsın hava serinlediği için.
 
Katılım
27 Ağu 2019
Mesajlar
45
https://eksiup.com/p/z6158167qjix

Henüz lastik değişimi ile ilgili fark ettiğim bir sıkıntı yok.

Yakıt değerleri; sakin kullanımda 2.5L, dur kalk trafikte 3.2L

Önden arkadan fotoğrafı var mı çok merak ettim nasıl durduğunu ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:36 ----------

Sabah ilk çalıştırmada özellikle soğuk mevsimlerde ısınmasını bekle derim.

Hız olarak ise tork fakiri olduğu için dış etmenlerin olumsuzlukları hemen hissediliyor. Rakım farkı, rüzgar, hava durumu vs vs. Mesela gece denemelerde daha rahat hızlanırsın hava serinlediği için.


Cevap için teşekkür ederim :cat:
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Bence iyi yapmadın. Benim gibi viraja girerken motoru yatırmaktan zevk alıyor isen bu senin viraj performansını etkileyecek. Daha keskin ve daha net çizgiler yakalayamayacaksın. Haa bende yapmadım mı? Yaptım. Lakin elimde o zamanlar pilot road4 sıfır lastikler vardı. Lakin kaybedeceğin çok birşey olmaz. Hayırlısı olsun
 
Katılım
28 Eyl 2014
Mesajlar
77
Bence iyi yapmadın. Benim gibi viraja girerken motoru yatırmaktan zevk alıyor isen bu senin viraj performansını etkileyecek. Daha keskin ve daha net çizgiler yakalayamayacaksın. Haa bende yapmadım mı? Yaptım. Lakin elimde o zamanlar pilot road4 sıfır lastikler vardı. Lakin kaybedeceğin çok birşey olmaz. Hayırlısı olsun

Teşekkür ederim;

Kullandığım lastiklerin orta bölgesi ile virajda temas eden yan yüzeyi farklı hamurdan imal edilmiş, virajları şu ana kadar gayet başarılı,

Ayrıca orijinal dunlop lastiklerin belirli bir açıdan sonra motoru yatırmaya olanak tanımadığını düşünüyorum zira genişliği bir yerde bitiyor lastiğin, yukarıdaki mesajımdaki resimlerde görüldüğü üzere benim uyguladığım lastiklerin yanak genişliğinin daha keskin açılara da olanak sağlayabilecek kadar fazladan yüzey payı olduğu görülüyor.

Lastik genişletme sonrası motorun sadece viraj açılarının değiştiğini düşünüyorum. Ben de zaten hiç kullanmadan değişim yaptığım için bu yeni açılara göre sürüş alışkanlığım gelişecek.

Yani sonuç olarak, belki son hızı değişebilir, yakıtı bir nebze etkilenebilir (şu an 2.2 litre) ancak yola daha geniş bir yüzey kuvveti uygulayan bu yeni lastiklerin daha iyi yol tuttuğunu ve daha güvenli olduğunu düşünüyorum.
 
Katılım
19 Ağu 2018
Mesajlar
838
Teşekkür ederim;

Kullandığım lastiklerin orta bölgesi ile virajda temas eden yan yüzeyi farklı hamurdan imal edilmiş, virajları şu ana kadar gayet başarılı,

Ayrıca orijinal dunlop lastiklerin belirli bir açıdan sonra motoru yatırmaya olanak tanımadığını düşünüyorum zira genişliği bir yerde bitiyor lastiğin, yukarıdaki mesajımdaki resimlerde görüldüğü üzere benim uyguladığım lastiklerin yanak genişliğinin daha keskin açılara da olanak sağlayabilecek kadar fazladan yüzey payı olduğu görülüyor.

Lastik genişletme sonrası motorun sadece viraj açılarının değiştiğini düşünüyorum. Ben de zaten hiç kullanmadan değişim yaptığım için bu yeni açılara göre sürüş alışkanlığım gelişecek.

Yani sonuç olarak, belki son hızı değişebilir, yakıtı bir nebze etkilenebilir (şu an 2.2 litre) ancak yola daha geniş bir yüzey kuvveti uygulayan bu yeni lastiklerin daha iyi yol tuttuğunu ve daha güvenli olduğunu düşünüyorum.
takılan lastikler Michelin Pilot Power 110/150 2ct mi?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst