Yamaha Yamaha YZF-R25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Mar 2015
Mesajlar
3
Arkadaşlar merhaba.
R25 alma niyetindeyim daha önceden bi çok motosiklet kulllandım, şuanki bütcem ve motordan beklentilerim r25i gösteriyor.
Fakat bi konu hakkında danışmak istediklerim var.
Geri çağırılma muabbeti tüm r25 lerde varmı? sıfır motor alıp bloğu açtırmak pek içime sinmiyor açıkcası,
bu konuda beni aydınllatırsanız sevinirim.
2016 5000km geçmemiş r25 ini satmsk isteyen arkadaşlarlada iletişim kurabilirsek sevinirim.
iyi forumlar..
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Arkadaşlar merhaba.
R25 alma niyetindeyim daha önceden bi çok motosiklet kulllandım, şuanki bütcem ve motordan beklentilerim r25i gösteriyor.
Fakat bi konu hakkında danışmak istediklerim var.
Geri çağırılma muabbeti tüm r25 lerde varmı? sıfır motor alıp bloğu açtırmak pek içime sinmiyor açıkcası,
bu konuda beni aydınllatırsanız sevinirim.
2016 5000km geçmemiş r25 ini satmsk isteyen arkadaşlarlada iletişim kurabilirsek sevinirim.
iyi forumlar..

Hocam yakıt pompası için blok açılmıyor. Sadece sağ yandaki debriyaj kapağı açılıyor. Debriyaj baskı plakası değişimi yapılacakmış gibi düşün. Yani komple motor bloğunu açma falan yok, gözünüzde büyütmeyin bu kadar.
yağ boşaltılacak, 8-9 civata sökülüp yan kapak açılacak, pompa değişip kapak kapatılacak. Yağ yeniden doldurulacak, aha bu kadar :)

Ama sıfır motorda yan kapağın da açılmasını istememeniz normal. Ancak bu gerekli bir işlem. Yamaha işi şansa bırakmayıp ileride olası yağ pompası dişli sıyırması sorunu ortaya çıkmaması için bu parça değişimini yapıyor.
 
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
Hocam yakıt pompası için blok açılmıyor. Sadece sağ yandaki debriyaj kapağı açılıyor. Debriyaj baskı plakası değişimi yapılacakmış gibi düşün. Yani komple motor bloğunu açma falan yok, gözünüzde büyütmeyin bu kadar.
yağ boşaltılacak, 8-9 civata sökülüp yan kapak açılacak, pompa değişip kapak kapatılacak. Yağ yeniden doldurulacak, aha bu kadar :)

Ama sıfır motorda yan kapağın da açılmasını istememeniz normal. Ancak bu gerekli bir işlem. Yamaha işi şansa bırakmayıp ileride olası yağ pompası dişli sıyırması sorunu ortaya çıkmaması için bu parça değişimini yapıyor.

Bende parca geldiginde degisimini yaptiricam

Herhangi bir ucret iatemiyolar dimi yag iscilik filan
 
Katılım
21 Kas 2015
Mesajlar
14
2206701432801489
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
33
Hocam yakıt pompası için blok açılmıyor. Sadece sağ yandaki debriyaj kapağı açılıyor. Debriyaj baskı plakası değişimi yapılacakmış gibi düşün. Yani komple motor bloğunu açma falan yok, gözünüzde büyütmeyin bu kadar.
yağ boşaltılacak, 8-9 civata sökülüp yan kapak açılacak, pompa değişip kapak kapatılacak. Yağ yeniden doldurulacak, aha bu kadar :)

Ama sıfır motorda yan kapağın da açılmasını istememeniz normal. Ancak bu gerekli bir işlem. Yamaha işi şansa bırakmayıp ileride olası yağ pompası dişli sıyırması sorunu ortaya çıkmaması için bu parça değişimini yapıyor.

Bir düzeltme yapim yağı bpşaltmadan yapılıyor işlem, sağ grenaj sökülüyor bir kaç vida.
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Bende parca geldiginde degisimini yaptiricam

Herhangi bir ucret iatemiyolar dimi yag iscilik filan

1 kuruş ücret dahi talep edilmiyor ve edilmemeli de zaten. Yamaha değişmesi gereken parçaları set olarak her motor için servise gönderiyor ve tüm işçilik, parça vs garanti kapsamında olduğu için ücretsiz gerçekleşiyor.

Benim motorumda yağ pompası ve debriyaj tası değişimi yapıldı. Halbuki ne yağ pompası nede debriyajdan yana hiçbir sorunum yoktu. Ama yamaha bedavadan motorumun parçalarını yenilemek isteyince hayır demedim :)

Bazı arkadaşlar ücret vs verdiklerini yazmışlar facede gördüm. Msj atıp neden ücret verdiklerini sorunca bakım zamanı geldiği için kendi istekleriyle motora ekstradan bakım yaptırdıklarını (yeni yağ konması + yağ filtresi değişimi vs) ve bu yüzden bakım ücreti verdiklerini belirttiler.
Yani normalde garanti kapsamında değişecek parçalar ve işçiliği için ücret talebi yok. Ama uyanıklık yapıp: "eliniz değmişken şu bakımını da bedavaya aradan çıkarıverin gari" derseniz servis onu yemiyor, "bakımın malzeme ve işçilik ücretini ayrıca alırım canım benim" diyorlar...

Yani bu garanti kapsamındaki işlemler için ücret ödemeyeceksiniz, ücret talep eden bayii olursa da durumu yamaha türkiyeye acilen bildirin.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
1 kuruş ücret dahi talep edilmiyor ve edilmemeli de zaten. Yamaha değişmesi gereken parçaları set olarak her motor için servise gönderiyor ve tüm işçilik, parça vs garanti kapsamında olduğu için ücretsiz gerçekleşiyor.

Benim motorumda yağ pompası ve debriyaj tası değişimi yapıldı. Halbuki ne yağ pompası nede debriyajdan yana hiçbir sorunum yoktu. Ama yamaha bedavadan motorumun parçalarını yenilemek isteyince hayır demedim :)

Bazı arkadaşlar ücret vs verdiklerini yazmışlar facede gördüm. Msj atıp neden ücret verdiklerini sorunca bakım zamanı geldiği için kendi istekleriyle motora ekstradan bakım yaptırdıklarını (yeni yağ konması + yağ filtresi değişimi vs) ve bu yüzden bakım ücreti verdiklerini belirttiler.
Yani normalde garanti kapsamında değişecek parçalar ve işçiliği için ücret talebi yok. Ama uyanıklık yapıp: "eliniz değmişken şu bakımını da bedavaya aradan çıkarıverin gari" derseniz servis onu yemiyor, "bakımın malzeme ve işçilik ücretini ayrıca alırım canım benim" diyorlar...

Yani bu garanti kapsamındaki işlemler için ücret ödemeyeceksiniz, ücret talep eden bayii olursa da durumu yamaha türkiyeye acilen bildirin.

bende geçen hafta servise gittim kayıt ettirdim parça istediler merkezden muhtemelen cuma gününe kadar gelir.
şuanda benim motorumdada bi sorun yok ama kullanmıyorum ne olur ne olmaz
 
Katılım
12 Haz 2014
Mesajlar
547
değişecek parçaların arızalanmış durumları. bence değiştirmeden motoru fazla zorlamayın


gear-oil-fuel-pumyamaha-r25-rontok.jpg.jpeg

00-gir-pompa-oli-pecah-4.jpg

wp-1462192827537.jpeg

wp-1462193784105.jpeg

wp-1462194394300.jpeg
 
Katılım
7 May 2015
Mesajlar
32
bugun sabah ızmır ızmotoya motoru teslım ettım parcayı degıstırceklermıs bakalım parca degıstıkten sonra bı farklılık olcak mı 1-2 gun ıcınde sıze donusyapcaz dedıler.
 
Katılım
20 Ağu 2008
Mesajlar
238
yamaha gibi bir markanın böyle büyük bir sorunla karşılaşması bence göz ardı elemeyecek bir hata.
 
Katılım
30 May 2013
Mesajlar
294
bugun sabah ızmır ızmotoya motoru teslım ettım parcayı degıstırceklermıs bakalım parca degıstıkten sonra bı farklılık olcak mı 1-2 gun ıcınde sıze donusyapcaz dedıler.

izmoto sadece yağ pompasını degiştiriyor galiba bi kaç yerden öyle duyum aldım arayıp bi sorun yada direk gidin yağ pompasıyla birlikte debriyaj rulmanı mı kapagımı neydi oda degişecek üstteki fotolarda bariz belli zaten . https://www.youtube.com/watch?v=a_pS833FF9E şu videoda 3.10 dk dan sonra izleyiniz. degişen parçaları gösteriyor ve değişim anının videosu mevcut.
 
Katılım
20 Ağu 2008
Mesajlar
238
izmoto sadece yağ pompasını degiştiriyor galiba bi kaç yerden öyle duyum aldım arayıp bi sorun yada direk gidin yağ pompasıyla birlikte debriyaj rulmanı mı kapagımı neydi oda degişecek üstteki fotolarda bariz belli zaten . https://www.youtube.com/watch?v=a_pS833FF9E şu videoda 3.10 dk dan sonra izleyiniz. degişen parçaları gösteriyor ve değişim anının videosu mevcut.

hangi parcaların değişmesi lazım hocam tek yazında alıp değiştirelim ?
 
Katılım
8 Kas 2014
Mesajlar
207
bende bu gün değiştirdim arkadaşlar 2 saat sürdü inşallah bundan sonra sorun çıkmaz

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:11 ----------

arkadaşlar benim yağı boşaltıpda yaptı usta
 
Katılım
9 Ağu 2014
Mesajlar
40
bende bu gün değiştirdim arkadaşlar 2 saat sürdü inşallah bundan sonra sorun çıkmaz

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:11 ----------

arkadaşlar benim yağı boşaltıpda yaptı usta

Hangi bayi de yaptırdınız? Aynı yağımı koydu, yeni yağ koyduysa ücret aldılar mı?
 
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
ben geçen hafta başvuru yaptım servise yazdırdım hala aramadılar vay beee yıldız tic. xmax hep sana geldi r25 de gelicekti ama bu olmadı
 
Katılım
9 Ağu 2015
Mesajlar
366
Arkadaşlar dün Kocaeli'de şişman yamaha'da şu yağ pompası işini bende değiştirttim motosiklet 19600KM'deydi bakımda aradan çıksın dedim 30 dakikalık işe 85TL işçilik aldılar sadece yağ ve filtresinin değişmesini istedim 15.000'de bujilerini değiştirttiğimden. Adam bana diyor ki o kadar şeyin değişti falan aslında 3 saatti senin süren 1.70 saat kestim dedi. Kesinlikle bu adamlara gitmeyin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:35 ----------

Kocaeli'de başka motosikletçide yok bazen el mahkum gideceğiz ama :mrgreen:
 
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
Arkadaşlar dün Kocaeli'de şişman yamaha'da şu yağ pompası işini bende değiştirttim motosiklet 19600KM'deydi bakımda aradan çıksın dedim 30 dakikalık işe 85TL işçilik aldılar sadece yağ ve filtresinin değişmesini istedim 15.000'de bujilerini değiştirttiğimden. Adam bana diyor ki o kadar şeyin değişti falan aslında 3 saatti senin süren 1.70 saat kestim dedi. Kesinlikle bu adamlara gitmeyin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:35 ----------

Kocaeli'de başka motosikletçide yok bazen el mahkum gideceğiz ama :mrgreen:

benim motor yamaha şişman çıkışlı ama ben kocaeliye gidemem ki aradılar iyi hoş gelin dediler yapalım bende ümraniye yıldıza gittim 10 gün oldu hala yok araya
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst