Yamaha Yamaha XT 660 R/X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Ağu 2006
Mesajlar
190
Ben 1500 km.dir XT660R kullanıyorum her yönüyle tam aradığım motosiklet bu. Titreşim konusuna gelince şimdi titreşim yok diyemem ama rahatsız ediyor dersem de haksızlık olur. Tek silindir 660CC 48 beygir motor için çok çok normal bir titreşim var her motorda olduğu gibi.

Benim tek endişem uzun yolda ki titreşim durumu. Acaba gerçekten çok etkiliyormu. Ayrıca zaten 130-140'tan sonra XT660'ta bir touring cam takmadıktan sonra ( takınca da tamamen kesmiyor) rüzgar yüzünden titreşim den daha çok yorulur insan bence. İstanbul içinde yaptığm hızlarda ciddi rüzgar yemişliğim var :)

Bu topic bence de canlı tutulmalı.

Bu arada motoruma ön ve arka fren balatası ve hava filtresi aldım Sirkeci - Aydın Motor'dan hepsi 110 lira. Balatalar taiwan malı. ;) Bilginize ....

Ayrıca arkadaşlar 100km. de ki yakıt tüketimlerinizide yazarsanız sevinirim.
 
Katılım
26 May 2009
Mesajlar
9
herkese merhaba benim motor merakım var yamaha 660 r 2. el 1 2 yaşlarında motor almak istiyorum bu konuda bilgi sahibi deilim geçmişte eski bmw lerden motorum vardı 7 sene bindim bu sitedeki kampanyanın merkez adresin neresi ben diğer sitelerede bu konuda yazı yazdım kampanyanın adresini verebilrmisiniz.
www.hasanduyar.com
[email protected]
kafkas38 beldibi üst yol antalya
tel:02428249059
cep:05363500955
 
Katılım
3 Şub 2009
Mesajlar
35
Herkese selam!!! yaklaşık 2 hafta önce bende xt660r aldım ve şimdi çok mutluyum :queen: ama gördüğüm kadarıyla bu sitede çok fazla xt660 kullanıcısı yok :silent:
sevgili giotine kısa zamandaki tecrübeme dayanarak 100 km de ortalama 5 litre yakıt tüketimi var. km'ye vurursakda 1 km'de 0,150 TL yakıyor... tabiki bu uzun yoldaki sürüşe göre ş.içinde daha az yakıyor ortalama 0,130-0,140 TL civarında!!!
 
Katılım
23 Haz 2009
Mesajlar
10
herkese merhaba.

motosiklet dünyasında yeniyim. 2-3 ay kadar klr250 kullandıktan sonra xt660r aldım ve 1 aydır bunu kullanıyorum. çok keyifli bir makine çok memnunum ama bazı şeylerin ne olduğunu ne işe yaradığını öğrenmek istiyorum. örneğin hava filtresi değiştiriyorlar bu ne işe yarar? buji değiştiriliyor, akropoviç egsoz takılıyor. bunların amaçları nedir ne işe yararlar bilenler yardım edebilirmi acaba? ayrıca bu değişimlerin maliyetleri nasıldır? yapılabilecek başka şeyler var mı? yardımcı olursanız çok sevinirim.

şimdiden teşekkürler.

saygılarımla
murat öztürk
antalya
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
10 Ara 2008
Mesajlar
423
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
slm

slm titreşimin olması kötu (tıtresımı ybr 125le kıyaslasak acaba hangısı daha azdır_?)
130dan sonra tıtreyecekse japon motosıkletıyle ne ısım olur_? ama japonların teknolojısıne hastayım tabı cekık gözlerınde !!
:rendeer::rendeer:
 
Katılım
3 Şub 2009
Mesajlar
35
herkese merhaba.

motosiklet dünyasında yeniyim. 2-3 ay kadar klr250 kullandıktan sonra xt660r aldım ve 1 aydır bunu kullanıyorum. çok keyifli bir makine çok memnunum ama bazı şeylerin ne olduğunu ne işe yaradığını öğrenmek istiyorum. örneğin hava filtresi değiştiriyorlar bu ne işe yarar? buji değiştiriliyor, akropoviç egsoz takılıyor. bunların amaçları nedir ne işe yararlar bilenler yardım edebilirmi acaba? ayrıca bu değişimlerin maliyetleri nasıldır? yapılabilecek başka şeyler var mı? yardımcı olursanız çok sevinirim.

şimdiden teşekkürler.

saygılarımla
murat öztürk
antalya


Slmlar!!!Öncelikle yeni motorun hayırlı uğurlu olsun,kazasız belasız sürüşler dilerim...
K&N hava filtresi takarsan özelliği yıkanabilir ve temizlenebilir olması diğer hava filtrelerine göre daha uzun bi süre kullanabiliyorsun yani...
NGK Bujilerin ise en iyisi titanyum olanı sanırım? yine uzun ömürlü ve daha iyi kıvılcım atıyor diye biliyorum...
Akropoviç konusuna gelince biraz derin ama en basit şekliyle anlatacak olursam ;
Çok güzel bi motor sesi :queen:
Biraz daha iyi bir performans (+3 yada 4 HP) özellikle kalkışkarda ve hızlanmada farkedersin :cat:
Eksisi ise yakıt tüketimini ise biraz arttırması :pr:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:04 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:57 AM ----------

slm titreşimin olması kötu (tıtresımı ybr 125le kıyaslasak acaba hangısı daha azdır_?)
130dan sonra tıtreyecekse japon motosıkletıyle ne ısım olur_? ama japonların teknolojısıne hastayım tabı cekık gözlerınde !!
:rendeer::rendeer:

Titreşim olayını bence herkes biraz abartıyor!!! Piyasada tek silindir çok titreşim yapar diye bi kanı var sanırım??? Tamam titreşimi hissediyorsunuz ama sadece gidonda ve hiçde rahatsız edici bir boyutta değil... Daha 2 gün önce istanbuldan-merrsine geldim ve uzun yolda titreşim beni hiçde rahatsız etmedi... Bence rüzgar çok daha önemli bir konu :pr: Ybr 125 hiç kullanmadım ama bundan önce dragstar 250 vardı ve ondaki titreşim çok daha fazlaydı...
 
Katılım
23 Haz 2009
Mesajlar
10
teşekkür ederim bilgilendirme için. bu parçalar genelde modifiye başlıkları altında geçiyor. o zaman pek de modifiye kapsamına girmiyor egsoz dışındakiler galiba.
 
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
50
herkese selam.bende 1 ay önce 660 R aldım.şimdilik bi şikayetim yok.motor henüz 700km de.ikimizde rodajdayız yani.bende motorun karakterine alışmaya çalışıyorum.bu 3. motorum.ancak daha önce enduro kullanmadığım için oturuş pozisyonuna falan alışmak gerekiyo.görünüş olarak ilk başta tereddütlerim vardı.ikinci el F650 GS ile bu motor arasında cok gidip geldim.bu işin ustalarınında yardımıyla yamahayı seçtim.gerek motor homurtusu gerekse görünüşüyle dışardan çok ilgi çekiyo.titreşimin giderek azaldığını fark ediyorum.ilk günkü el uyuşmaları epey azaldı.hafta sonu 1000km bakımına sokmayı düşünüyorum.bu arada scottoiler otomatik yağlama sistemi aldım.onuda taktırıcam.bide K&N hava ve yağ filtresi taktırıcam bakımda.diğer aksesuarları motoru alırken taktırmıştım zaten.givi touring cam.givi koruma demiri ve topcase.bu topic ölü bi topik olmamalı.tecrübelerimizi paylaşalım.herkese kolay gelsin.
 
Katılım
4 Eki 2008
Mesajlar
837
bekleyin dostlar önümüzdeki günlered bende xt lenecem inşallah......düşünmesi bile heycan verici....
 
Katılım
3 Şub 2009
Mesajlar
35
herkese selam.bende 1 ay önce 660 R aldım.şimdilik bi şikayetim yok.motor henüz 700km de.ikimizde rodajdayız yani.bende motorun karakterine alışmaya çalışıyorum.bu 3. motorum.ancak daha önce enduro kullanmadığım için oturuş pozisyonuna falan alışmak gerekiyo.görünüş olarak ilk başta tereddütlerim vardı.ikinci el F650 GS ile bu motor arasında cok gidip geldim.bu işin ustalarınında yardımıyla yamahayı seçtim.gerek motor homurtusu gerekse görünüşüyle dışardan çok ilgi çekiyo.titreşimin giderek azaldığını fark ediyorum.ilk günkü el uyuşmaları epey azaldı.hafta sonu 1000km bakımına sokmayı düşünüyorum.bu arada scottoiler otomatik yağlama sistemi aldım.onuda taktırıcam.bide K&N hava ve yağ filtresi taktırıcam bakımda.diğer aksesuarları motoru alırken taktırmıştım zaten.givi touring cam.givi koruma demiri ve topcase.bu topic ölü bi topik olmamalı.tecrübelerimizi paylaşalım.herkese kolay gelsin.


Çok doğru bir seçim yapmışsın,hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız binersin inş...
XT nin F650 den tek eksiği ABS :pr: bide ABS koysalar şu motora dadından yenmiycek vallaa :)))
 
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
50
Sağol umutk00..
sana katılıyorum.ABS arazide nekadar gerekli bilmem ama yolda eksikliği hissediliyo.dikkat ettim sağ ayağıma mavi bi sıvı sıçrıyo sürekli.radyatör sıvısı heralde.ama niye sıçradığını çözemedim.fazlalığı dışarımı atıyo acaba.????:pale:
bişey çok hoşuma gitti.artık istanbulun çukurlu lanet yollarını hissetmiyorum.tangır tungur,hoplaya zıplaya gitmekten kurtuldum.daha araziye çıkmaya ne gerek kaldı. :) zaten bu yollara inat almıştım.ne zaman yollar avrupa standartlarında yenilenir kaymak gibi olur, ozaman en babasından bi touring alırız.oda bi 10-15 seneden önce olmaz heralde.he hee :queen:
 
Katılım
3 Şub 2009
Mesajlar
35
Sağol umutk00..
sana katılıyorum.ABS arazide nekadar gerekli bilmem ama yolda eksikliği hissediliyo.dikkat ettim sağ ayağıma mavi bi sıvı sıçrıyo sürekli.radyatör sıvısı heralde.ama niye sıçradığını çözemedim.fazlalığı dışarımı atıyo acaba.????:pale:
bişey çok hoşuma gitti.artık istanbulun çukurlu lanet yollarını hissetmiyorum.tangır tungur,hoplaya zıplaya gitmekten kurtuldum.daha araziye çıkmaya ne gerek kaldı. :) zaten bu yollara inat almıştım.ne zaman yollar avrupa standartlarında yenilenir kaymak gibi olur, ozaman en babasından bi touring alırız.oda bi 10-15 seneden önce olmaz heralde.he hee :queen:

Aman dikkat et hocam :cyclopsan o mavi sıvı soğutma suyu!!! nerden sızdığını ve seviyesini mutlaka kontrol et ve hemen servise göster bence!!! sağ grenajın altında biraz eğilip bakarsan su haznesini görebilirsin... kullanma kılavuzundada bununla ilgili bilgileri bulabilirsin sanırım :cat:
 
Katılım
26 May 2009
Mesajlar
9
kafkas 38 gençler ben bir siteyedaha yazdım burayada yazıyorum artı bu girişimlerinde acemisiyim cevap verirseniz sevinirim ber karar verdim nebiogularından 660r almaya ama tnere yi görünce ikisinin arasında karar veremedim hakındada hiç bir bilgim yok fark nedir benim amacım türkiyeyi arabayla 2 sefer gezdim ama tek idalim arzüm yaylalar ve motorla tekrar gezmek bu iki motorun arasındaki fark nedir teşekürler ben beldibinde üst yolda devamlı semaver yanan beldibi birle ikinin arasındaki yolun sagındaki yer benim yolu düşeni çaya davet ederim hemde bilgilerinizden yararlanırım
kafkas 38
 
Katılım
26 May 2009
Mesajlar
9
GENÇLER MERABA BEN KAFKAS 38 ŞAHİN H DUYAR ben karar verdim yamaha 660r veya XT660Z tenere o almaya ama karar vermekte seçim yapmakta zorlanıyorum yamaha 660 r 15 bin tlye mal olucak taksıtle gönlum tenere den yana ama hakında hiç bir bilgiye sahip deyılim bana bilenler aydınlatsın bilgi verin yoksa bişey olursa site sahipleri başta harkese tanımadım halde sitem ederim şimdi alsamda bir yere çıkamam alsamda bekliyecek ama bir ay içinde alıcamsezondan dolayı bir yere çikamıyacam yolu düşeni beldibi kafkas kanpınk 38 e beklerim üst yol beldibi 2 ile üçün arası yola sifır sagda devamlı semaver yanan yer NEBİOGULARINDANALİCAM ***
yardimci olmak ısteyenede okuyan herkese teşekür ŞAHİN H DUYAR
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Gördüğün gibi sana kimse cevap vermiyor. Neden ?

Çünkü herkes motoruna atlamış geziyor.

En iyisi sen topici başdan sona oku.
 
Katılım
27 Ağu 2006
Mesajlar
190
Arkadaşlar motorunuzu bir yerden bir yere taşımak isterseniz ben bu şekilde taşıdım.

XT660R'ı ön tekerleğini indirecek şekilde travego'ya bu şekilde aynalarını sökmeden yükleyip götürebilirsiniz. Kuyruğun içeri girmesi için sokarken hafif yan yatırmanız gerekecek ... İst-Siirt , Ş.Urfa - İstanbul'a bu şekilde geldi gitti.
Ücret olarak bir yolcu parası daha veriyorsunuz. Ayrıca muavine de 5 - 10 lira verirseniz motorunuza iyi bakar bagaj yüklerken.

dsc0793small.jpg

dsc0792small.jpg
 
Katılım
4 Eki 2008
Mesajlar
837
dostlar,bende 1 hafta önce 2007 model 5000 deki motorumu kocaelin den aldım kamyonla mersine getirdim.1haftadır biniyorum,ikimizde birbirimizi tanımaya çalışıyoruz şuanda.makina beklediğimden biraz büyükmüş.173 boyum var ayaklarımın ucu yere değiyor ama yeterli...çocukluğumdan beri motora bindiğim için kullanmada fazla zorlanmadım ancak ilk defa büyük motora bindiğim için biraz alışma sürem olacak,şimdilikkısa mesafelerde kullanıyorum...ilerde inşallah uzun yoculuklar düşünüyorum.motorda beni en etkileyen yön,ihtişamlı görüntüsü ve ilk kalkıştaki ataklığı...size birde müjdeli bir haber vereyim,xt660tr sitesi deneme yayını gördüm internette gezinirken.tam olarak kullanıma açılmamıştı site ilerde inşallah bizimde bir sitemiz olmuş olur....:cherry:
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
maşalardaki yağ oranı lt bazında ne kadar olucak 660r ın?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst