Yamaha Yamaha XENTER 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Ara 2008
Mesajlar
817
http://www.youtube.com/watch?v=aUh76V5HmSA&feature=player_embedded

Detaylar :
Şık ve modern tasarım
5-kollu tasarıma sahip 16 inç yüksek tekerlekler
Ekstra yol tutuşu, ekstra dayanıklılık sağlayan yeni lastik tasarımı
Sıvı-soğutmalı, 4-zamanlı, SOHC, 150 cc motor
Monokros arka süspansiyon
Bileşik Fren Sistemi ile donatılmış
267 mm ön disk, 150 mm arka kampana fren
Ekstra geniş düz ayaklık
Entegre arka taşıyıcı
LCD gösterge paneli
LED arka stop

Teknik Özellikler :

Motor tipi Tek silindir, sıvı soğutmalı, 4-zamanlı, SOHC, 4-subap
Motor hacmi 155cc
Çap x Strok 58,0 mm x 58,7 mm
Sıkıştırma oranı 11,0 : 1
Maksimum güç 11,6 kW @ 7.500 dev./dk.
Maksimum tork 14,8 Nm @ 7.500 dev/dk.
Yağlama Islak karter
Yakıt sistemi Yakıt Enjeksiyonlu
Ateşleme sistemi TCI
Çalıştırma Elektrik
Şanzıman V-Kayışı Otomatik

Şasi
Ön süspansiyon Teleskopik çatal
Ön teker hareketi 100 mm
Arka teker hareketi 92 mm
Ön fren Hidrolik tek disk, Ø 267 mm
Arka fren Kampana , Ø 150 mm
Ön lastik 100/80-16
Arka lastik 120/80-16

Boyutlar
Toplam uzunluk 1.990 mm
Toplam genişlik 690 mm
Toplam yükseklik 1.135 mm
Sele yüksekliği 785 mm
Tekerleklerarası mesafe 1.385 mm
Minimum yerden yükseklik 140 mm
Islak ağırlık 142 kg
Yakıt tankı kapasitesi 8 LT
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
motorun 155cc olmasına karşın torku gücü bir scooter'a göre çok iyi
 
Katılım
23 Ocak 2011
Mesajlar
147
Ben de bu motoru alacaktım, vazgeçtim scrabeo 200 'e yöneldim sipariş verip parasını da ödemiştim, ondan da vazgeçtim :) üstüne ilave edip x evo 250ie sipariş verdim, fuardan sonra verecekler. Söylemek istediğim X center çok ucuz değil, düşünmek gerekir.
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Honda PS 150i satılırda bu motor alınırmı sizce nedersiniz..?

X-City250 daha mantıklı PS150 den geçiş açısından. Kasanın iri ve modern görüntüsü ve büyük cantların verdiği güven açısından tatmin olursunuz ama performansta bi yükseliş olmayınca değişiklik heyecanınız 1-2 ay sonra kaybolur. Ama şehir içi agırlıklı uzun yol nadiren yapıyorsanız Xenter daha kıvraklığı ve hafifliği ile X-City250 ye üstün gelir

Bide fiyat listesinde 2011 X-city 9.900 yerine 9.100 yazıyor. Verilen paranın Xenter e göre(7.550) daha iyi karşılığını veriyor bence. Bide Xenter e cam fiyatı ekleyin 200 tl:)

Ben de bu motoru alacaktım, vazgeçtim scrabeo 200 'e yöneldim sipariş verip parasını da ödemiştim, ondan da vazgeçtim :) üstüne ilave edip x evo 250ie sipariş verdim, fuardan sonra verecekler. Söylemek istediğim X center çok ucuz değil, düşünmek gerekir.

Hayırlı olsun.. Evo son karar olmuş.. Motor gücü artısı ve daha uygun fiyatlı olması Aprillia yı daha matıklı kılıyor.. Ama Scarabeo TR de dizayn olarak bir türlü sevilemedi. Bizim insanımız Libery 200 e scarabeo 200 e cub muamalesi yapıyor malesef.

Xenter arka çanta ve ön cam orjinal aksesuarları ile baya tatmin edici şık bir motor. Arka suspansiyon yapısıda çok spor duruyor ayrıca:cat:
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
2,232
Motosikleti
Suzuki GSX S1000 & Sym Joyride 300
Fiyatı biraz pahalı bence.. Yinede Yamaha Yamahadır, xcity 250 nin tam kardeşi olmuş bu
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
357
Ben çok uzun yol yapmıyorum genelde şehiriçi kullanıyorum..
250 cc bir maxi scooter da bana fazla geliyor şehir içinde hem yakıt açısından
hemde pratiklik açısından 150 cc benim için yeterli.. Fakat Yamaha xenter'ın yeni
bir model oluşu olsun mevcut ps'mi satma düşüncesi olsun beni kararsız kılıyor.
Henüz 2250 km'de PS benim :) Kıyılırmııı..? Xenter'deki büyük 16 jant konforuda
çok heyecanlandırıyor beni.. Valla bilmiyorum ne yaparım.. PS'de ön cam da var
orjinal bende.. Ee şimdi alsak bi dünya da para çıkacak cebimizden..
Hele bi piyasaya çıksın Xenter'ler şöle bi görelim km yaptıkça neleri iyi neleri kötü
yorumlardan takip ederiz.. Acelem yok.. Honda PS altın bilezik.. Satıyorum dediğin zaman
yaz da olsa kış da olsa anında paraya çevirebiliyosun.. Heleki birde temizse.. Nasip diyelim bakalım..
İyi forumlar herkeslere..
Yorum yapan arkadaşlara da tek tek teşekkür ediyorum... Saygılar.
Zonguldak-Ereğliden
 

Nfs

Katılım
8 Mar 2011
Mesajlar
159
Cok stabil, atak bir scooter dijital ekrana sahip olmasida ilgi cekici, 16 inc jantlari guven verici. X-city den daha kivrak sebebide daha hafif ve kisa olmasi. Cygnus x ten ise daha iri ve diri. On cam arka canta ve pedi 750-810 tl arasi. 7550+750= 8300 8400 tl ye malolur. Xcity ye gore dezavantaji kucuk bagaj ve arka freninin kampana olmasidir.
 
Katılım
23 Ocak 2011
Mesajlar
147
Teşekkür ederim, scrabeo güzel makina evo gibi geniş, korunaklı değil, bir de bagajın uygun olacağı kanısındayım. Ayrıca iyi bir scooter alıp sürekli kullanmak istedim. Komşumda da bu scooter'dan vardı, çok memnundu, benim karar vermemde "memnuniyetinin" etkisi oldu galiba...

X-City250 daha mantıklı PS150 den geçiş açısından. Kasanın iri ve modern görüntüsü ve büyük cantların verdiği güven açısından tatmin olursunuz ama performansta bi yükseliş olmayınca değişiklik heyecanınız 1-2 ay sonra kaybolur. Ama şehir içi agırlıklı uzun yol nadiren yapıyorsanız Xenter daha kıvraklığı ve hafifliği ile X-City250 ye üstün gelir

Bide fiyat listesinde 2011 X-city 9.900 yerine 9.100 yazıyor. Verilen paranın Xenter e göre(7.550) daha iyi karşılığını veriyor bence. Bide Xenter e cam fiyatı ekleyin 200 tl:)



Hayırlı olsun.. Evo son karar olmuş.. Motor gücü artısı ve daha uygun fiyatlı olması Aprillia yı daha matıklı kılıyor.. Ama Scarabeo TR de dizayn olarak bir türlü sevilemedi. Bizim insanımız Libery 200 e scarabeo 200 e cub muamalesi yapıyor malesef.

Xenter arka çanta ve ön cam orjinal aksesuarları ile baya tatmin edici şık bir motor. Arka suspansiyon yapısıda çok spor duruyor ayrıca:cat:
 
Katılım
22 Mar 2012
Mesajlar
92
bu motosiklet 100 km' de ortalama kaç lt benzin tüketir ? + çanta ve rüzgarlık beraberinde gelmiyor mu?
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
bu motosiklet 100 km' de ortalama kaç lt benzin tüketir ? + çanta ve rüzgarlık beraberinde gelmiyor mu?

Bildiklerimi yazıyım.. Orjinal yamah çanta+ön cama 780 tl istendiğini okudum sahibindende yetkili satıcı ilanında:)

İspanya mı İtalyamı mı 2 hafta önce nette takılırken 3400 ouro olan Honda SH150i nin yanında standart gelen çantası ve ön camı ile 3000 euroya çok iyi fiyatlı bir motor diye testini okudum(google translate ten çevirerek) Meşhur İspanyol test sitesiydi bu. Yani bizde de ön cam ve çantaya okadar para istenceğine kampanya yapılabilirdi bizdede bu şekil

Gidip nakit para pazarlık etmek lazım o zaman nekadara bırakırlar bilmem ama 8.400 yüksek bir rakam kabul etmek lazımki 150cc için:jocolor:
 
Katılım
22 Mar 2012
Mesajlar
92
herhalde en mantıklısı 2011 model x max veya x city almak olucak; yoksa çanta+rüzgarlık 8400 tl hiç akıl karı değil
 
Katılım
13 Mar 2012
Mesajlar
24
bende vitesli motorumu sattım dün yeniden scootera dönüş yapıcam xenter bence mantıklı geliyor avantajları var 150cc ekonomik olması,ayak koyma yeri düz olması ve 250cc.lere göre hacminin küçüklüğü şehir içinde kullanacağım için hep artı puan.bu yüzden aklımda şuan ilk sırada xenter var ama herşey nasiple hayırlısı bakalım...
 
Katılım
19 Haz 2011
Mesajlar
464
Yani bilemiyorum.. Lütfen fikir bazında yardıma ihtiyacım var..

Bugun sirkecide gördüm ps150 ye göre daha iri geldi gözüme plastik parçalarını çok beğenmedim,akü takmadıkları için göremedim dijital ekranınıda,sele altı bagaj tek amartisor olduğundan yok, çok büyük eksiklik bence ama artçılı kullananlar için ideal çünkü selesi maxi kadar genişti neredeyse.Scarbeo tarzında şık bir şehiriçi scooteri ama ben o parayı kesinlikle vermezdim o scootera.
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Xenter 150 nin fiyatı uygundan bi tık yukarda. Yani PCX125 6000 ken bunun fiyatı 7.000 olsaydı herkez büyük cantlar, 155 cc torklu motor. daha iyi sele ve yüksek ve heybetli görüntüsü sebebi ile kesinlikle fiyatının hakediyor derdi. Ama o 500 tl için insanlar fayda/mailyet oranı yapıyor ve 150cc için fazla bu fiyat diyorlar

Zaten herkez hondanın fiyatlarını eleştiriyor ama PCX daha modern görünüşlü, su soğutmalı ve güçlüyken yamaha hava soğutmalı BWS'e 6300 tl istiyor. Aynı şekil PCX'ten demodedizaynlı hava soğutmalı Cygnus X de PCX in yanında 6.000 i haketmiyor.

Bu arada tek tük xenter satılıyor sanırım. Şirinevlerdeki beyaz satılmış:) Alan forum karıştırıyorsa buraya da bekleriz..

Xenteri bayide incelemiştim. bazı detaylarda işçilik sorunu var ve bu yönden X-City 250 den biraz aşağıda. Ve ön cam 380 tl olduğundan fiyat farkı 2500 den 2100 tl ye düşüyor.

Ama genel olarak bu kategoride avrupada satışlarda rekorlar kıran Honda SH150i den çok daha güzel görünen bir skuter.. Ve avrupada fiyatı 400 euro daha uygun tutulmuş.

Yamaha bu motorun fiyatını şuanki kurla 6950 tl peşine(3000 euro) satılan Aprillia scarabeo ile aynı tutmalıydı. Bide İtalyanlar pahalı derler:)
 
Katılım
18 Haz 2005
Mesajlar
300
yamaha xenter modelini alan kullanan deneyen bi arkadaş yokmu.karar verme aşamasındayım ancak en azından deneme imkanı olan arkadaşlardan bilgi bekliyorum.
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Bugüne kadar yolda sadece 1 tane xenter gördüm 3 hafta önce , rengi griydi, hoş görünüyor, uzaktan x-max mı acaba deiye ikilemde bıraktı beni...

Alanların pek forunla işi yok sanırım:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst