Yamaha Yamaha MT 125 - Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Ağu 2014
Mesajlar
45
Arkadaşlar selamlar.
Motor nihayet geldi. Tabii gelince yeni problemler ortaya çıkmaya başladı :)
Örneğin sizler şu plakayı motora nasıl monte ettiniz ?
Ben şahsen civata, vida kullanmak istemiyorum.
Forumu okudum, kimileri sıcak kimileri de siyah silikon kullanmış ama bu tam olarak nereye koyulacak nasıl duracak çok da hayal edemedim. Şayet aranızda bilen birleri varsa, deneyimlerini paylaşailir mi ? şimdiden teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:10 ----------

Buna ek bir soru daha :)
Motoru indirip, garaja kadar götürürken ön tekerde sürekli ama bir sürtünme sesi duydum,bu arada motoru çalıştırmadım. elde götürüyordum.
sonra kontrol ettiğimde ön fren kaliperinin diske sürttüğünü gördüm.
sizce bu bir hata mı kontrol ettirmem gereken bir şey mi, yoksa motor yeni olduğu için balataların fazla yakın olması normal midir?
servise götürmem gerekir mi ?
teşekkür ederim.

Plakayı ben delerek monte ettim çünkü plakalık kullanmak istemedim. Eğer delmek istemiyorsan plastik plakalıklardan alıp monte edip içine de plakayı yerleştirebilirsin.
Balata durumu bende de aynı. 3200 kmde ve halen aynı. Sanırım biraz kalın koymuşlar balataları. Bir sıkıntı olacağını sanmıyorum. En fazla biraz daha geç tükenir ki bu da işimize gelir :)
 
Katılım
14 Ara 2014
Mesajlar
14
Faen...
Teşekkür ederim. Özellikle şu fren konusunda içimi rahatlattın.
Sanırım plakalık alıp koyucam gibi görünüyor.
 
Katılım
30 Nis 2007
Mesajlar
303
Selamlar, ön disk den gelen ses bende de var önemsemedim açıkcası, ben motoru teslim aldığım da plakalık vardı ama bu plakalık çatdı bi süre sonra ve plaka düşme riski oluştu. Bende eşit noktalardan matkapla delip direkt vidaladım, plakalık felan hiçbişi yok çıplak yani güzel duruyor. Slikona sıcak bakmıyorum çünkü basit bi tadilat da plakanın yamulması yada başka birşeyde çıkarması zor olduğu için sıkıntılı, tercih meselesi tabi
 
Katılım
26 Mar 2013
Mesajlar
61
Motordan şikayeti olan varmı acaba yola çıkanlar, çıkmayanlar, çıkıpta vazgeçenler yorumları nelerdir :)
 
Katılım
14 Ağu 2014
Mesajlar
45
Motordan şikayeti olan varmı acaba yola çıkanlar, çıkmayanlar, çıkıpta vazgeçenler yorumları nelerdir :)

Tek şikayetim artçı konforu ve rüzgar. Alırken de bunun farkında olarak aldım o yüzden birşey diyemeyeceğim. Sonuçta enduro değil bu :)
Bir kez artçı ile Kuşadası'na gittim, hergün gidiş-dönüş 60km yol yapıyorum otoyolda. Yukarıda söylediklerim dışında en ufak bir şikayetim yok. Pulsar almadığıma çok memnunum yani.
 
Katılım
31 Ara 2014
Mesajlar
11
1100 km dir mt-125 kullanıyorum. tex-269 model branda aldım. ürünü almayı düşünen arkadaşlara tavsiye etmem. Ürürn pvc den üretilmiş. alt eteği dikişli zorlama durumunda dikiş boyunca yırtılıyor. geçen gece rüzgarda ayana kılıfı delerek dışarı çıktı. alt etek yırtıldı. Branda alacakların kumaş (dokunmuş) malzemeden almalarını tavsiye ederim.
Yakıt ortalması 1100 km 1,8 lt.
 
Katılım
19 Kas 2014
Mesajlar
141
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Selam arkadaslar,

Daha once bu konu basliginda sormustum ancak cevap alamadim sanirim.boyum 1.68 sele yuksekligi sorun teskil eder mi? Aranizda benim boylarimda olupta bu motoru kullanan arkadaslar var mi?
 
Katılım
23 Ağu 2014
Mesajlar
90
Selam,
Benim boyum 1.82 topuklarım zar zor değiyor yere. Sizde duraklamalarda ayak ucuyla anca yere dokunursunuz sanıyorum. Trafikte zor olabilir ama en iyisi bir bayiye gidip üstünde denemeniz.
 
Katılım
26 Mar 2013
Mesajlar
61
Tek şikayetim artçı konforu ve rüzgar. Alırken de bunun farkında olarak aldım o yüzden birşey diyemeyeceğim. Sonuçta enduro değil bu :)
Bir kez artçı ile Kuşadası'na gittim, hergün gidiş-dönüş 60km yol yapıyorum otoyolda. Yukarıda söylediklerim dışında en ufak bir şikayetim yok. Pulsar almadığıma çok memnunum yani.

hocam artçı sorunu derken kısa mesafelerde de böyle bir sorun varmı vibrasyonu kıyaslayabiliceğiniz bir motor varmı :)
 
Katılım
22 May 2013
Mesajlar
30
Selam arkadaşlar bende mt 125 almayı düşünüyorum bayide kalmamış mersinde 2015 fiyatı ne olur bilen varmı vede ben 1.80 boy 60kg 1 sene cbr 250 kullandım boyda sıkıntı olurmu ayaklar yere basarmı
 
Katılım
14 May 2009
Mesajlar
981
Boyda sıkıntı olmaz. ben sizden biraz daha uzunum. Ayaklarım rahat yere basıyor. Sızınkının de farklı olmayacağını düşünüyorum. Tabi ağırlık da bir etken burada. Bence Rahatça kullanırsınız.
Urfa bayısınde var. Race BLUE renk. Telefon açın. Size kargolarlar. Beklemezsınız.
 
Katılım
14 Ara 2014
Mesajlar
14
Selam arkadaslar,

Daha once bu konu basliginda sormustum ancak cevap alamadim sanirim.boyum 1.68 sele yuksekligi sorun teskil eder mi? Aranizda benim boylarimda olupta bu motoru kullanan arkadaslar var mi?

selam ucka
benim boyum 1.73 kilo da 72. şimdi nasıl tarif edebilirim bilmiyorum ama, ayağımın ilk aya kısmı (yada pençede deniliyor) ile yere basabiliyorum yani tam parmak uçlarımla değilde biraz daha fazlasıyla..
dur bu böyle olmııcak tarif edemedim bi resim atayım :)

benim ayağımı bastığım yer tam olarak burası parmakların olduğu yer http://saglikdefterim.blogcu.com/ayak-alti-kasintisi/10046399

ama yukarda bir arkadaşın dediği gibi gerçekten üstüne geçip bir kere oturmalısın. Benim aldığım bayide bir de abisi mt07 vardı o yarım santim daha alçak olmasına rağmen (herhalde süspansion ayarlarıyla ilgili de olabilir) yere daha sağlam basmıştım.
Trafikte problem oluyor mu? açıkçası ilk başlarda evet. Ama biraz pratikle çözüyorsun.. çoğu zaman tek ayağımı indirdiğimi fark ediyorum artık. İlk aldığımda istisnasız iki ayağımı birden indiriyordum.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Kas 2014
Mesajlar
141
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
selam ucka
benim boyum 1.73 kilo da 72. şimdi nasıl tarif edebilirim bilmiyorum ama, ayağımın ilk aya kısmı (yada pençede deniliyor) ile yere basabiliyorum yani tam parmak uçlarımla değilde biraz daha fazlasıyla..
dur bu böyle olmııcak tarif edemedim bi resim atayım :)

benim ayağımı bastığım yer tam olarak burası parmakların olduğu yer http://saglikdefterim.blogcu.com/ayak-alti-kasintisi/10046399

ama yukarda bir arkadaşın dediği gibi gerçekten üstüne geçip bir kere oturmalısın. Benim aldığım bayide bir de abisi mt07 vardı o yarım santim daha alçak olmasına rağmen (herhalde süspansion ayarlarıyla ilgili de olabilir) yere daha sağlam basmıştım.
Trafikte problem oluyor mu? açıkçası ilk başlarda evet. Ama biraz pratikle çözüyorsun.. çoğu zaman tek ayağımı indirdiğimi fark ediyorum artık. İlk aldığımda istisnasız iki ayağımı birden indiriyordum.



Cok tesekkurler hocam.
 
Katılım
8 Ara 2014
Mesajlar
1,274
Arkadaşlar merhaba bende mt-125 sahibiyim.Motor ile ilgili izlenimlerimden önce uyarımızı yapalım : Lütfen çok dikkatli ve tam korumalı yola çıkınız.Ben ufak bir kaza atlattım.Her şeyim tam koruma(Pantolon,fullface kask,tam korumalık mont,ayakkabı ) olmasına rağmen omzum çıktı.Motorda çok ufak bir çizik var ve sinyali kırık.toplam masrafı 54 lira. Lütfen dikkat edin.VE motoru alır almaz lastiklerini indirin.Kılavuzu okuyun.

Motorun üstündeyken resmen araba rahatlığındayım.Çok dengeli.Düşme sebebim mıcır,yağmur ve ıslak zemin.Ve karşıdan gelen sürücü bir anda sollamaya kalkınca panikle arka freni kazıklamam.Yani düşmek için bütün sebepler mevcutken düştüm.Yoksa motoru sürerken hayatta düşmem ben bundan diyordum :D

Velhasıl bütün gözler üstünüzde.Bariz hissediyorsunuz.Şehir içi kullanacaksanız hiç 500-600 lük bakmayın :D Işıklarda bayağı uzuyorsunuz.0-80 km hızlanması 8 saniye.Şehir dışı sıkıcı olabiliyor.Çünkü tüm rüzgarı yiyorsunuz.Ve hani lan biraz daha hızlı mı olsaydı diyebilirsiniz.Ha ben bu saatten sonra yani kazadan sonra 90 km hızı geçmem o ayrı.Ama 125 km hız yapıyor merak eden olursa.100 km hıza çok rahat ulaşıyor.Ve ben bu motoru ömürlük kullanacağım Allah kaza bela vermezse.Tekeriniz düz bassın.Ve mutlaka eğitim alın.
 
Katılım
30 Nis 2007
Mesajlar
303
Geçmiş olsun. Başka bi sorununuz olmaz inşallah, güzel bi eğitim ve sürekli antreman yapmak şart, ani fren yapmak için illa bi olay olmasını beklemeyin. Boş yollarda ara ara kendinizş deneyin, ani frenler yapın teker kayarken motor nasıl hareket ediyor, aiz ne yapıyorsunuz bunları görmeye çalışın.
 
Katılım
8 Ara 2014
Mesajlar
1,274
Geçmiş olsun. Başka bi sorununuz olmaz inşallah, güzel bi eğitim ve sürekli antreman yapmak şart, ani fren yapmak için illa bi olay olmasını beklemeyin. Boş yollarda ara ara kendinizş deneyin, ani frenler yapın teker kayarken motor nasıl hareket ediyor, aiz ne yapıyorsunuz bunları görmeye çalışın.

Onu mutlaka yapmak lazım.Teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:14 ----------

arkadaşlar kask alıcam shark vancoremi yoksa shark rawmı alıyım sizce

Shark raw fullface değil.Fullface al mutlaka.düşük hızla düştüm kafamı taşa çarpmışım.3-4 dakika baygın kalmışım.şu anda uzanırken baş dönmesi yaşıyorum.Omurilik soğanım zarar görmüş.Geçici dedi doktor.Aman dikkat edin zevkiniz acıya dönüşmesin.
 
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
2,033
arkadaşlar kask alıcam shark vancoremi yoksa shark rawmı alıyım sizce

Bende shark raw var. Yuz kismini koruma kisminda sifir, ayrica kisin kesinlikle kullanamazsiniz. O yuzden kisin baska kask takiyorum ama Raw'u takip yollara ciktigimda benden cekinmeyen kalmiyor :) (profil fotografimda gorunuyor zaten)

Vancore full face bir kasktir guzeldir hostur ama vizor araligindan o da cok hava alir o yuzden 4 mevsim bir kask degildir.

Benim kendi alacagim ayni zamanda asil onerecegim kask AGV AX-8 EVO Naked. Hem super korur hem de ariza sekil:

http://store.agv.com/p/ax-8-evo-naked-carbon?pp=24

24d597abeadececc6ab255d88b9be679.jpg
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst