Yamaha Yamaha MT 125 - Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Ağu 2014
Mesajlar
45
Ruhsat ve plaka işlemlerini kendim yaptım. 165 ruhsat için 20 lira da ek-1 belgesi ve doldurulması için verdim. 17,5 lira da plaka ve folyosuna aldılar. Takipçiye vermeyin bence. Çok uzun iş değil çünkü. Boşu boşuna 50 lira daha vermeye gerek duymadım ben açıkcası.

Viteslerle ilgili benim de kafamda soru işareti var. Özellikle 2 den 1 e düşerken bir tak sesi geliyor. Normal değilmiş gibi geldi bana ama bilemiyorum.

Motosiklet harika. Heryerinden kalite akıyor. Pulsar almadığıma seviniyorum şimdi. 4-5 tane pulsar gördüm yolda hepsi sanki 2-3 yıllık makinelermiş gibi görünüyor. Çok çabuk eskiyor Pulsarlar sanki. Ya da bana öyle geldi. Malzeme kalitesi de çok düşük. Pulsar konusuna bakarsanız görürsünüz zaten şikayetleri. Aynalarından, lastiklerine, ön konsolundaki sesten, yüksek devirdeki vızıldamaya bir sürü problemi var.

Buarada evin önünde dururken bir bakan bir daha bakıyor :)
 
Katılım
10 Eki 2008
Mesajlar
243
Ruhsat ve plaka işlemlerini kendim yaptım. 165 ruhsat için 20 lira da ek-1 belgesi ve doldurulması için verdim. 17,5 lira da plaka ve folyosuna aldılar. Takipçiye vermeyin bence. Çok uzun iş değil çünkü. Boşu boşuna 50 lira daha vermeye gerek duymadım ben açıkcası.

Viteslerle ilgili benim de kafamda soru işareti var. Özellikle 2 den 1 e düşerken bir tak sesi geliyor. Normal değilmiş gibi geldi bana ama bilemiyorum.

Motosiklet harika. Heryerinden kalite akıyor. Pulsar almadığıma seviniyorum şimdi. 4-5 tane pulsar gördüm yolda hepsi sanki 2-3 yıllık makinelermiş gibi görünüyor. Çok çabuk eskiyor Pulsarlar sanki. Ya da bana öyle geldi. Malzeme kalitesi de çok düşük. Pulsar konusuna bakarsanız görürsünüz zaten şikayetleri. Aynalarından, lastiklerine, ön konsolundaki sesten, yüksek devirdeki vızıldamaya bir sürü problemi var.

Buarada evin önünde dururken bir bakan bir daha bakıyor :)

Vites küçültürken gaz verdiğiniz halde mi tak sesi yapıyor ?
 
Katılım
30 Nis 2007
Mesajlar
303
Tak tuk sesleri bende de var, ama yamahada bu oluyormuş diyorlar acemi olduğum için bilemiyorum şu anda rodaj bakıma gidince soracağım servise

Titreşim sormuş bi arkadaş, titreşim yok motorda
 
Katılım
2 Tem 2014
Mesajlar
219
Ruhsat ve plaka işlemlerini kendim yaptım. 165 ruhsat için 20 lira da ek-1 belgesi ve doldurulması için verdim. 17,5 lira da plaka ve folyosuna aldılar. Takipçiye vermeyin bence. Çok uzun iş değil çünkü. Boşu boşuna 50 lira daha vermeye gerek duymadım ben açıkcası.

Viteslerle ilgili benim de kafamda soru işareti var. Özellikle 2 den 1 e düşerken bir tak sesi geliyor. Normal değilmiş gibi geldi bana ama bilemiyorum.

Motosiklet harika. Heryerinden kalite akıyor. Pulsar almadığıma seviniyorum şimdi. 4-5 tane pulsar gördüm yolda hepsi sanki 2-3 yıllık makinelermiş gibi görünüyor. Çok çabuk eskiyor Pulsarlar sanki. Ya da bana öyle geldi. Malzeme kalitesi de çok düşük. Pulsar konusuna bakarsanız görürsünüz zaten şikayetleri. Aynalarından, lastiklerine, ön konsolundaki sesten, yüksek devirdeki vızıldamaya bir sürü problemi var.

Buarada evin önünde dururken bir bakan bir daha bakıyor :)


2den 1 e seyir halindeyken atmamaya çalışın hani hızınız 20 km/h a geldiğinde atarsanız ozaman ses yapmaz

bunu araba gibi düşünün 2den 1e atılmaz kolay kolay biz zorlama olur ya manuel vitesler onun gibi
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
Ruhsat ve plaka işlemlerini kendim yaptım. 165 ruhsat için 20 lira da ek-1 belgesi ve doldurulması için verdim. 17,5 lira da plaka ve folyosuna aldılar. Takipçiye vermeyin bence. Çok uzun iş değil çünkü. Boşu boşuna 50 lira daha vermeye gerek duymadım ben açıkcası.

Viteslerle ilgili benim de kafamda soru işareti var. Özellikle 2 den 1 e düşerken bir tak sesi geliyor. Normal değilmiş gibi geldi bana ama bilemiyorum.

Motosiklet harika. Heryerinden kalite akıyor. Pulsar almadığıma seviniyorum şimdi. 4-5 tane pulsar gördüm yolda hepsi sanki 2-3 yıllık makinelermiş gibi görünüyor. Çok çabuk eskiyor Pulsarlar sanki. Ya da bana öyle geldi. Malzeme kalitesi de çok düşük. Pulsar konusuna bakarsanız görürsünüz zaten şikayetleri. Aynalarından, lastiklerine, ön konsolundaki sesten, yüksek devirdeki vızıldamaya bir sürü problemi var.

Buarada evin önünde dururken bir bakan bir daha bakıyor :)

Doğru...Pulsar'ın kuyruk karenajındaki ''200ns'' sticker'larına dikkat edin...Renkli fotokopi...Bu bile kalitesine işaret eder...:mrgreen:
 
Katılım
14 Ağu 2014
Mesajlar
45
Gaz vererek denemedim açıkcası. Sonuçta yavaşlarken 1. vitese düşürdüğümden sıfır gaz ile geçişi yapıyordum. Yarın bir de öyle deneyeyim.

Titreşim hiç yok denecek kadar az.

Günde 60km yol yapıyorum, otobandan işe gidip geliyorum. 1,7 lt/100km şeklinde ortalama yakıt sarfiyatım var şu an. Yol bilgisayarının yalancısıyım :) Tabi rodajda olduğum için bir kaç sollama haricinde 5-6 bin deviri geçmedim.

Çekişi için de şunu söyleyebilirim: İzmirde Buca-Balçova arası otobanda dik rampalar mevcuttur. Ayılmadan bayılmadan, vites düşürmeden, fıtı fıtı 80-90'la tırmanıyorum. Fazlasını denemedim ama bu süratler benim için yeterli.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eyl 2009
Mesajlar
635
Apaçilerin reisi çok güzel anlatıyor. Ben de bundan önce şak şuk vites düşürüyordum.
 
Katılım
19 Eyl 2014
Mesajlar
1
ben de sonunda mt 125 aldım. yarın ruhsat işlemlerini yapacağım. sigorta hariç ruhsat işlemleri ne kadar tutuyor acaba bir bilginiz var mı?
bu arada sigortamı koalay.com'dan; ergo sigorta, 146 lira, 4 taksit şeklinde aldım.


Hocam motoru hangi bayiden aldınız.Hiçbir bayide olmadığı için siparişle getiriyorlar sizin ki de öyle mi oldu?Eğer öyleyse ne kadar beklediniz?

Teşekkürler
 
Katılım
30 Ağu 2013
Mesajlar
784
hareket halindeyken 1. vitese atarsanız yapar, ki buna neden gerek duyuyorsunuz?
 
Katılım
30 Nis 2007
Mesajlar
303
MT-125 Kullanıcılarına bi sorum olacak ayak bastığımız yerde farkettiyseniz 2 adet vida girişi bulunuyor, aklıma şu geliyor, bu ayaklıklara plastik parça takılabiliyor o zaman, taktıran oldumu hiç plastik taktırırsak daha güzel görünür gibi geldi bana, düşünceleriniz nedir.
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
1,462
en sonunda bugün gidip canlı canlı görebilme fırsatım oldu. Öncelikle motor bölümüne bakmadan ilk bakışta kesinlikle 125 likle ilgisi alakası yok :) mat boya inanılmaz hoş durmuş. Oturuş pozisyonu güzel ama nedense ayak pozisyonu bir garip geldi sanırım uzun süre msx e binmemden kaynaklanıyor :) kullanılan parçalar gerçekten kaliteli. Keşke deneme imkanım olsaydı :) 200 cc ya da 250 cc olsa gözüm kapalı almak isterdim hatta bu haliyle de kabul edilebilir ama işleri büyütme arifesinde masrafa girip gereksiz risk almak istemedim :) Alan arkadaşlara tekrar hayırlı olsun başarılı bir seçim olmuş.
 
Katılım
30 Nis 2007
Mesajlar
303
Bugün abim motoru yan yatırmış kaldırımdan yaya atlamış önüne, yayaya çarpmamak için yan yatmış, şaşılacak şekilde motora hiç birşey olmamış, sol elcik ve manet çok hafif boya soyulmuş ve vites ayağı hafif yamulmuş, :) hemen kırılır dediğim sinyallere hiç bişi olmamış, inşallah daha büyüğü olmaz.
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
Bugün abim motoru yan yatırmış kaldırımdan yaya atlamış önüne, yayaya çarpmamak için yan yatmış, şaşılacak şekilde motora hiç birşey olmamış, sol elcik ve manet çok hafif boya soyulmuş ve vites ayağı hafif yamulmuş, :) hemen kırılır dediğim sinyallere hiç bişi olmamış, inşallah daha büyüğü olmaz.

Kalite farkı kardeşim-Yamaha boşuna 10bin demiyo...Bence sınıfında rakipsiz ve en şekil makine...:wiinkk:
 
Katılım
14 Ağu 2014
Mesajlar
45
Hocam motoru hangi bayiden aldınız.Hiçbir bayide olmadığı için siparişle getiriyorlar sizin ki de öyle mi oldu?Eğer öyleyse ne kadar beklediniz?

Teşekkürler

Ben İzmir İzmoto'dan aldım. Ellerinde kalan son makineydi. Sanırım yeni sevkiyat bugün yarın gelir. Arayıp sormakta fayda var.
 
Katılım
13 Eyl 2014
Mesajlar
10
herkese selamlar,

Biz iki arkadaş MT-125 alalı yaklaşık 3 hafta oldu.

Benim sormak istediğim, aranızda henüz motora koruma demiri, çanta veya egsoz taktıran oldu mu?

Yoksa herkes bizim gibi çıplak mı kullanıyor motoru, yatarsa az zarar görsün diye koruma demiri şart gibi. ne dersiniz?
 
Katılım
2 Eki 2005
Mesajlar
21
Arkadaşlar bir kaç galeriye sordum telefonla hiçbirinde yok. İstanbul'da stoklarında olan bir yer var mı bildiğiniz?
 
Katılım
11 Eyl 2014
Mesajlar
285
herkese selamlar,

Benim sormak istediğim, aranızda henüz motora koruma demiri, çanta veya egsoz taktıran oldu mu?

Yoksa herkes bizim gibi çıplak mı kullanıyor motoru, yatarsa az zarar görsün diye koruma demiri şart gibi. ne dersiniz?

Ben düşünüyorum koruma demiri. Yamaha'nın kendi orjinal demiri çok güzel tasarlanmış, hiç göze batmıyor, mevcut ek parçaların tanıtıldığı bir video vardı, biraz ileri geri gezinip görebilirsiniz diğerlerini de:


Koruma Demiri: 5:48'de.

 
Katılım
13 Eyl 2014
Mesajlar
10
video linki için teşekkür ederim.

orjinal koruma demiri için biraz daha bekleyeceğiz sanırım. çok ilgili ! yamaha bayilerinden bilgi veya fiyat almak çok kolay değil.

Yeni gelmişken söyliyeyim, genel olarak Yamaha bayileri çok başarısız benim fikrim bu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:03 ----------

Arkadaşlar motor sürüs pozisyonu olarak, gidon bana çok aşağıda geliyor. Bu yüzden motorun aerodinamigine göre çok yatarak sürülebilen bir motor değil bence.(dönüşlerdeki yatmadan bahsediyorum) Dik sürülebilen bir motor gibi geldi bana. Tabi bende beceremiyor olabilirim :)
 
Katılım
24 Eyl 2007
Mesajlar
140
Bugün bu motoru sürme şerefine eriştim. Yeni başlayan bir kardeşimiz almış,kendimce bir sürüş yaptım yarım saatlik. Boyum 1,83 kilom 80. Belki kendi motorumdan alışkanlık olacak ama tam tabiriyle kazık gibi durarak sürdüm motoru.

Açıkçası ben çok beğendim bu aleti.Yeni başlayanlar için parası da varsa gösterişli harika bir motor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst