Yamaha Yamaha MT-07 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
nie geçim kardeşim Nasrettin hocanın olayına döndü kazanın doğurduğuna inanıyonuzda öldüğüne nie inanmıyonuz. adam yazmış 14.000 gelcek demiş inandınızda ben aradım 10.000 e gelcek dediler diorum nie inanmıyonuz ?:bestmt:
 
Katılım
10 Nis 2012
Mesajlar
1,571
Yamaha UK, nam-ı diğer yamaha ingiltere mt07 nin satış fiyatını 5200 sterlin olarak açıklamış, bugünkü pound satışı 3.33 olarak aldığımızda elimizde 17316 lira gibi bira rakam oluyor, ingiltereden biraz daha ucuza gelse bile artık 16 bine gelme ihtimali bence yok, 16,5-17 arasında bir rakam beklersek daha gerçekçi olur görüşündeyim.
 
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
2,651
bu motorun çalışır iken sesini dinleyebileceğimiz bir videosu varmı ? 600 cc çift silindirin sesini merak ettim?
 
Katılım
29 Eyl 2013
Mesajlar
634
Yamaha UK, nam-ı diğer yamaha ingiltere mt07 nin satış fiyatını 5200 sterlin olarak açıklamış, bugünkü pound satışı 3.33 olarak aldığımızda elimizde 17316 lira gibi bira rakam oluyor, ingiltereden biraz daha ucuza gelse bile artık 16 bine gelme ihtimali bence yok, 16,5-17 arasında bir rakam beklersek daha gerçekçi olur görüşündeyim.

Bence biraz iyimser fiyat çıkardın Bülent. Mt 09 24.000 olduğuna göre MT07 19.500 - 20.500 arasında satacaklardır. Distrübitör ve bayii kazançları fiyatları aşağılara çekmeye yetmeyecek. Zaten ithal ürünlerde tüccarlarımız%30 dan aşağı karlı satış yaparlarsa zarar ederler. 19.000tL bile MT 07 için target bir rakam bence.
 
Katılım
16 Ağu 2011
Mesajlar
212
18.000 TL'den aşağı olmaz hiç heveslenmeyin. yamahanın fiyatlarını aşağı yukarı biliyorsunuz 18.500 ve 19.000 civari bir fiyat bekliyorum ben nc700 bile kaç para yamaha, hondadan ucuza motor satmaz (haklıda)
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Öyledir ama NC700'ün de bagajı var.

Bir de bu motor için teknik özellikler tablosunda, AEA'nın da bahsettiği R1'in 4 kollu krankının tasarımında yararlanılan "crossplane philosophy" diye bir düzenlemenin olduğunu yazıyor. Youtube'da videolarını bulabilirsiniz. Özetle bu bahsettikleri şey, 4 silindirde krank kolları arasındaki açıyı 90° yapıp torkun daha sabit oluşmasını sağlamak. Tamam 4 silindirli de bu iş farklılık yaratır da, iki silindirde zaten adı üstünde iki tane silindir var. Aralarında ya 180° olacak ya 0°. Yani ya sırayla inip çıkacaklar ya da birlikte. Bunu zaten bütün firmalar bu şekilde yapıyorlar. Biraz pazarlama numarası gibi geldi bana...
 
Katılım
10 Nis 2012
Mesajlar
1,571
Bu mevzuyu ben de tam olarak anlamadim ama, genel olarak soyle bir sonuc cikardim. Pistonun inip cikarken kranki dondurme hizi ayni degil, yani krankin bir tur donusu 360 derece, bunun 90 ve 270 dereceye denk gelen kisimlari, yani bir daire olarak dusun, daireyi 4 e bol, ust,alt ve 2 yan parca olarak, yan parcalara denk gelen kisimda piston kranki daha yavas donduruyor. Adamlarin engellemek istedigi bu yavas olan kisimlarin hicbir silindirde cakismamasi, yani klasik 4 silindirde 2 silindir alt olu noktadayken ikisi de ust olu noktada oluyor, bu demek ki bahsedilen bu yavas kisimlar, 2 silindirde ayni ana denk geliyor, diger 2 silindirde de ayni ana denk geliyor. Mt 07 de ki mantik da sadece 2 silindir oldugundan dolayi, atesleme zamanlamasini oyle yapalim ki bu krankin yavas dondugu zamanlar birbirine denk gelmesin. benim anladigim bu. Daha fazlasini anlayan ya da bilen varsa beri gelsin :)
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Bir de bu motor için teknik özellikler tablosunda, AEA'nın da bahsettiği R1'in 4 kollu krankının tasarımında yararlanılan "crossplane philosophy" diye bir düzenlemenin olduğunu yazıyor. Youtube'da videolarını bulabilirsiniz. Özetle bu bahsettikleri şey, 4 silindirde krank kolları arasındaki açıyı 90° yapıp torkun daha sabit oluşmasını sağlamak. Tamam 4 silindirli de bu iş farklılık yaratır da, iki silindirde zaten adı üstünde iki tane silindir var. Aralarında ya 180° olacak ya 0°. Yani ya sırayla inip çıkacaklar ya da birlikte. Bunu zaten bütün firmalar bu şekilde yapıyorlar. Biraz pazarlama numarası gibi geldi bana...

Aynı şeyleri ben de düşündüm, hala da düşünüyorum,,, anlamış değilim :)

---------- Post added at 10:38 ---------- Previous post was at 10:34 ----------

@Bülent benim bildiğim klasik 4ler de 2-2 çalışma yapmıyorlar. Yani 2si altta 2si üstte değil sanırım. Tek tek patlıyorlar, yani aynı anda 2 piston birden hiç en üstte olmuyor. Yanlış mıyım lan yoksa :sunny:

Bir de MT-07 için senin dediğin şekilde bişey tasarlasalar inanılmaz bir titreşim olur diye tahmin etmekteyim... 1 piston yukarı(yada aşağı) vurmuşken onu dengelemek için bir başka piston ters tarafta değil ise titreşim epey artar. Artmaz mı Samet, sen söyle !!
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Eveeet..En son durum nedir ?..
Yoksa gene şehir efsanesi olarak tarihe mi gömülecek ?... :)
 
Katılım
8 Ağu 2011
Mesajlar
817
Ne kadar sabırsız bir milletiz hele bir gelsin fiyatını görüz :)
Suziki inzumada çok yazıldı ilk gelenlerden sonra adamlar 1000 tl zam yaptılar baktılar talep çok olacak diye .
Sonra deriz firmalar bize pahalı satıyor satar tabi alıcı psikolojik olarak daha fazlasını vermeye hazır.
 
Katılım
29 Eyl 2013
Mesajlar
634
Ne kadar sabırsız bir milletiz hele bir gelsin fiyatını görüz :)
Suziki inzumada çok yazıldı ilk gelenlerden sonra adamlar 1000 tl zam yaptılar baktılar talep çok olacak diye .
Sonra deriz firmalar bize pahalı satıyor satar tabi alıcı psikolojik olarak daha fazlasını vermeye hazır.

Heveslerimize yenik düşmek ve bir şeyi elde etmek için sabırsızlanmak karşı tarafı daha akılcı düşünmeye ve stratejisini geliştirmeye yöneltir:cyclopsan. Bunda istekli ve hevesli olana maddi zarar olarak geri dönerken talebi karşılayana kar olarak fayda sağlar :farao:. Bizler sabredip fuardaki marka ve modelleri inceledikten sonra akıllıca bayiler ile pazarlığa girsek aynı motoru 1000TL aşağısına alma ihtimalimiz çok yüksek :cat:. Telaş yok beyler, çok yeni modeller geliyor :flower:. Telaşa markaların kapılması gerekli alıcının değil unutmayın :wiinkk:. Herkese 2014 de yeni motorlar diliyorum....:):king:
 
Katılım
26 Eyl 2013
Mesajlar
15
Peki bu motorun selesi biraz değişik bir tasarım, ne diyorsunuz slıştığımız selelerden konforsuz mu olur sizce?
 
Katılım
26 Kas 2005
Mesajlar
1,103
Aynı şeyleri ben de düşündüm, hala da düşünüyorum,,, anlamış değilim :)

---------- Post added at 10:38 ---------- Previous post was at 10:34 ----------

@Bülent benim bildiğim klasik 4ler de 2-2 çalışma yapmıyorlar. Yani 2si altta 2si üstte değil sanırım. Tek tek patlıyorlar, yani aynı anda 2 piston birden hiç en üstte olmuyor. Yanlış mıyım lan yoksa :sunny:


Bir de MT-07 için senin dediğin şekilde bişey tasarlasalar inanılmaz bir titreşim olur diye tahmin etmekteyim... 1 piston yukarı(yada aşağı) vurmuşken onu dengelemek için bir başka piston ters tarafta değil ise titreşim epey artar. Artmaz mı Samet, sen söyle !!

merhabalar,
motoru çok detaylı incelemedim ama yeni motorların bir çoğunda (neredeyse hepsinde -kanunilerde var mıdır bilmiyorum- ) counter-balancer shaft (türkçe balansör deniyor galiba) veya buna benzer mantıkta çalışan mekanizmalar var. yani motosiklette sürüşü olumsuz etkileyecek herhangi bir titreşimin önüne geçilecek şekilde tasarlanıyor motosikletler. amacına (cross yarışı motosikletleri) göre bazı motosikletlerde bu mekanizma olmayabilir, yetersiz olabilir veya kullanıcı tarafından iptal edilebilir (tabi iptal edilebilecek şekilde tasarlandıysa. neticede dönen bir parça ve her parçanın bir kütlesi var. ve her kütleyi döndürmek veya harekete geçirmek için enerji/kuvvet gerekir. bu dönen parçanın kütlesi çok az olursa veya hiç olmazsa motorun ürettigi gücün bir kısmı artık bu parça/parçalar tarafından çalınmayacak.

neyse biraz uzun oldu.
bir de bu crossplane krank kabaca Bulent78 arkadaşın anlatmak istedigi mantıkta çalşıyor. 2 silindirli bir makinada birinci piston en üst noktadayken ikinci piston ya en alt noktada ya orta kısımlarda ya üst noktada ya üst ile orta noktanın ortasında ya da başka herhangi bir konumda olabilir (üretilmesi istenen güç ve güç bandı isteklerine göre). Yamaha krankını nasıl derecelendirmiş bilmiyorum ama yapmak istedigi güç bandını daha lineer ve smooth(pürüzsüz, akıcı) bir şekilde sunmak.
(merak eden arkadaşlar google'a krank mili çeşitleri diye aratırsa faydalı materyal bulabilirler)
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
@hakkı selamlar :)

Dediğiniz gibi nekadar çok dönen ve hareket eden parça = okadar güçten kayıp...

Bu crossplane muhabbeti sizin dediğiniz gibi. Yani alışıldık "bir silindir tam üstte iken diğeri tam altta ve sıra ile ateşleme yapılıyor" şeklide değil, biri en üstte iken diğeri başka bir yerde ve patlama süreleri asimetrik.

Asimetrik derken şöyle anlatayım, normal de 2000d/d da; 1.silindir patlar, 2sn sonra 2.silindir patlar, 2sn sonra 1.silindir patlar, 2n sonra 2.silindir patlar (rakamlar farazidir)... diye gider. Yani eşit süre aralıkları ile silindirler ard arda patlar. Ve silindirler sürekli tam zıt yönde hareket ettiği için daha az titreşim olur ve bu titreşimi engellemek için daha az balansör kullanılır.

Crossplane krank dedikleri olay tahmin ettiğimiz gibi silindirlerin hareket veya konumlarını tam simetrik düzenden çıkartıyor. Yani 2000d/d 1.silindir patlar, 1sn sonra 2.silindir patlar, 3sn sonra 1.silindir patlar, 1sn sonra 2.silidir patlar... gibi. Bu durumda motor nasıl daha smooth bir güç üretiyor anlamıyorum. Yani inkar etmiyorum ama henüz anlamış değilimi :)

Bu asimetrik patlama ve silindir düzeneği 4 silindir gibi çoklu silindirlerde fazla titreşim farkına sebep olmaz çünkü zaten fazlasıyala patlayan silindir ve hareket eden parça var. Fakat 2silindirli motorlarda aklımda soru işareti oluşuturuyor. HD motorlarının çalışma düzenini yani silindirlerin asimetrik patlama yaptığını bilen biliyor, geçenlerde forumda da açıklanmıştı. HD motorların normal V2 lere göre ciddi manada daha titreşimli olmalarının sebebi bu düzen diye biliyorum ben.

Sonuç olarak sadece bilgi paylaşımı ve artışı için yazıyorum bunları. Yani beyin turtellosu bizimkiler :) Yoksa Yamaha yapmışsa yapmıştır, bize alıp binmek düşer...
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
933
@hakkı selamlar :)

Dediğiniz gibi nekadar çok dönen ve hareket eden parça = okadar güçten kayıp...

Bu crossplane muhabbeti sizin dediğiniz gibi. Yani alışıldık "bir silindir tam üstte iken diğeri tam altta ve sıra ile ateşleme yapılıyor" şeklide değil, biri en üstte iken diğeri başka bir yerde ve patlama süreleri asimetrik.

Asimetrik derken şöyle anlatayım, normal de 2000d/d da; 1.silindir patlar, 2sn sonra 2.silindir patlar, 2sn sonra 1.silindir patlar, 2n sonra 2.silindir patlar (rakamlar farazidir)... diye gider. Yani eşit süre aralıkları ile silindirler ard arda patlar. Ve silindirler sürekli tam zıt yönde hareket ettiği için daha az titreşim olur ve bu titreşimi engellemek için daha az balansör kullanılır.

Crossplane krank dedikleri olay tahmin ettiğimiz gibi silindirlerin hareket veya konumlarını tam simetrik düzenden çıkartıyor. Yani 2000d/d 1.silindir patlar, 1sn sonra 2.silindir patlar, 3sn sonra 1.silindir patlar, 1sn sonra 2.silidir patlar... gibi. Bu durumda motor nasıl daha smooth bir güç üretiyor anlamıyorum. Yani inkar etmiyorum ama henüz anlamış değilimi :)

Bu asimetrik patlama ve silindir düzeneği 4 silindir gibi çoklu silindirlerde fazla titreşim farkına sebep olmaz çünkü zaten fazlasıyala patlayan silindir ve hareket eden parça var. Fakat 2silindirli motorlarda aklımda soru işareti oluşuturuyor. HD motorlarının çalışma düzenini yani silindirlerin asimetrik patlama yaptığını bilen biliyor, geçenlerde forumda da açıklanmıştı. HD motorların normal V2 lere göre ciddi manada daha titreşimli olmalarının sebebi bu düzen diye biliyorum ben.

Sonuç olarak sadece bilgi paylaşımı ve artışı için yazıyorum bunları. Yani beyin turtellosu bizimkiler :) Yoksa Yamaha yapmışsa yapmıştır, bize alıp binmek düşer...

1 saattir bu diyalogdan habersiz bunu okuyordum :) Yalnız değilsiniz bu konuda.Mt07 için bu ön yargıyı çok insan taşıyor :) Daha adam gibi testi yok bile...
 
Katılım
9 Şub 2011
Mesajlar
881
Biraz önce Kuruçeşme Daytona Motoru aradım. 2014 yılında MT07 satışa sunulacak dendi.
Fiyatı burada yazıldığı gibi 16.tl olacakmış. Bayiye bu fiyatı Yamaha bildirmiş.
Biraz daha bekleyip mt07 yi incelemek istiyorum. Kararımı bu motordan yana kullanabilirim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst