- Katılım
- 9 Ocak 2010
- Mesajlar
- 2,425
evet seriş ler ve parçaları candır
ücretini duyunca canın gider 
Yamaha UK, nam-ı diğer yamaha ingiltere mt07 nin satış fiyatını 5200 sterlin olarak açıklamış, bugünkü pound satışı 3.33 olarak aldığımızda elimizde 17316 lira gibi bira rakam oluyor, ingiltereden biraz daha ucuza gelse bile artık 16 bine gelme ihtimali bence yok, 16,5-17 arasında bir rakam beklersek daha gerçekçi olur görüşündeyim.
Bir de bu motor için teknik özellikler tablosunda, AEA'nın da bahsettiği R1'in 4 kollu krankının tasarımında yararlanılan "crossplane philosophy" diye bir düzenlemenin olduğunu yazıyor. Youtube'da videolarını bulabilirsiniz. Özetle bu bahsettikleri şey, 4 silindirde krank kolları arasındaki açıyı 90° yapıp torkun daha sabit oluşmasını sağlamak. Tamam 4 silindirli de bu iş farklılık yaratır da, iki silindirde zaten adı üstünde iki tane silindir var. Aralarında ya 180° olacak ya 0°. Yani ya sırayla inip çıkacaklar ya da birlikte. Bunu zaten bütün firmalar bu şekilde yapıyorlar. Biraz pazarlama numarası gibi geldi bana...
Ne kadar sabırsız bir milletiz hele bir gelsin fiyatını görüz
Suziki inzumada çok yazıldı ilk gelenlerden sonra adamlar 1000 tl zam yaptılar baktılar talep çok olacak diye .
Sonra deriz firmalar bize pahalı satıyor satar tabi alıcı psikolojik olarak daha fazlasını vermeye hazır.
Aynı şeyleri ben de düşündüm, hala da düşünüyorum,,, anlamış değilim
---------- Post added at 10:38 ---------- Previous post was at 10:34 ----------
@Bülent benim bildiğim klasik 4ler de 2-2 çalışma yapmıyorlar. Yani 2si altta 2si üstte değil sanırım. Tek tek patlıyorlar, yani aynı anda 2 piston birden hiç en üstte olmuyor. Yanlış mıyım lan yoksa :sunny:
Bir de MT-07 için senin dediğin şekilde bişey tasarlasalar inanılmaz bir titreşim olur diye tahmin etmekteyim... 1 piston yukarı(yada aşağı) vurmuşken onu dengelemek için bir başka piston ters tarafta değil ise titreşim epey artar. Artmaz mı Samet, sen söyle !!
@hakkı selamlar
Dediğiniz gibi nekadar çok dönen ve hareket eden parça = okadar güçten kayıp...
Bu crossplane muhabbeti sizin dediğiniz gibi. Yani alışıldık "bir silindir tam üstte iken diğeri tam altta ve sıra ile ateşleme yapılıyor" şeklide değil, biri en üstte iken diğeri başka bir yerde ve patlama süreleri asimetrik.
Asimetrik derken şöyle anlatayım, normal de 2000d/d da; 1.silindir patlar, 2sn sonra 2.silindir patlar, 2sn sonra 1.silindir patlar, 2n sonra 2.silindir patlar (rakamlar farazidir)... diye gider. Yani eşit süre aralıkları ile silindirler ard arda patlar. Ve silindirler sürekli tam zıt yönde hareket ettiği için daha az titreşim olur ve bu titreşimi engellemek için daha az balansör kullanılır.
Crossplane krank dedikleri olay tahmin ettiğimiz gibi silindirlerin hareket veya konumlarını tam simetrik düzenden çıkartıyor. Yani 2000d/d 1.silindir patlar, 1sn sonra 2.silindir patlar, 3sn sonra 1.silindir patlar, 1sn sonra 2.silidir patlar... gibi. Bu durumda motor nasıl daha smooth bir güç üretiyor anlamıyorum. Yani inkar etmiyorum ama henüz anlamış değilimi![]()
Bu asimetrik patlama ve silindir düzeneği 4 silindir gibi çoklu silindirlerde fazla titreşim farkına sebep olmaz çünkü zaten fazlasıyala patlayan silindir ve hareket eden parça var. Fakat 2silindirli motorlarda aklımda soru işareti oluşuturuyor. HD motorlarının çalışma düzenini yani silindirlerin asimetrik patlama yaptığını bilen biliyor, geçenlerde forumda da açıklanmıştı. HD motorların normal V2 lere göre ciddi manada daha titreşimli olmalarının sebebi bu düzen diye biliyorum ben.
Sonuç olarak sadece bilgi paylaşımı ve artışı için yazıyorum bunları. Yani beyin turtellosu bizimkilerYoksa Yamaha yapmışsa yapmıştır, bize alıp binmek düşer...