Yamaha Yamaha Dragstar XVS 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
4 Haz 2011
Mesajlar
39
Motora alışmasına alışırsında, yıllardır motor sürerim, uzun bir süre ara verdikten sonra Dragstarla geri dönüş yaptım ama ilk hafta cehennem gibi gelmişti bana :) Bence 3.000-4.000 km de olsa küçük cc motor kullan, önce motor mantığını kap, sonra Dragstara geçersin.

benım motor konusunda tek hakkım oldugu ıcın bole herseyı arastırıyorum soruyorum
eger direk dragstarla baslarsam neler yapmayalım o ılk hafta veya neler yapmamalıyım
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Sağlam bir eğitim almanı tavsiye ederim eğer tecrüben yoksa; Honda eğitimlerini öneririm...
 
Katılım
7 May 2007
Mesajlar
526
arkadaşlar balataları değiştiriyorum birazdan yeni yağımı motul 15 50 yarı sentetik düşündüm? başka tavsiyeniz varmı yağ olarak, balatada orjinalinide buldum ebc de var sizce hangisi? deneyen varsa yorum yapabilir mi?
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Balataları yeni değiştim bende, ama bitmemişti EBC ler boşuna kapak açmış oldum :) Ama yaylar 3mm kısalmıştı, bende hazır açmışken, balata, saçlar, yaylar hepsini orjinal Yamaha ile değiştirdim :) Şimdilik memnunum, 130 üzerinde ki sanki kavramıyormuş hissi gitti.. Yağ olarak yamalube da bakabilirsin, 20-40 yeterli bence yaz için.
 
Katılım
19 Eyl 2009
Mesajlar
21
Selam arkadaşlar, istanbulda iyi bir usta tavsiye edebilirmisiniz. subap ayarı, senkron ayarı, buji değişimi yaptırmam gerekiyor. Saygılarımla.
 
Katılım
2 Şub 2011
Mesajlar
21
Selam arkadaşlar, istanbulda iyi bir usta tavsiye edebilirmisiniz. subap ayarı, senkron ayarı, buji değişimi yaptırmam gerekiyor. Saygılarımla.

Zeytinburnunda yamaha servisi ünal abi tavsiye ederim git
kendisini bir test et bir cayini ic derdini anlat beni adasin tavsiye etidersin
 
Katılım
31 Ocak 2010
Mesajlar
73
Merhaba arkadaşlar bir sorum olucak, özel yapım egzostlu bir xvs650 ye sahibim.
Bir alt viteste daha rahat ivmelenecek hızlarda, vites düşürmek yerine vitesi değiştirmeden yola devam ediyorum.
Bu durumda egzostlardan çok daha tok ve tatlı bir ses çıkıyor bana göre gaz açınca da makina toparlıyor zaten kendini.
Bu tarz kullanımın bir sakıncası & dez avantajı var mıdır ? ( 50-55 km sürat 3. vites için uygun iken 4. vitesle gitmek gibi )

 
Katılım
24 Tem 2011
Mesajlar
206
Kranklar en çok bu sürüş şekliyle aşınıyor. Aklınızda olsun. Olması gereken devir de gidin.


Merhaba arkadaşlar bir sorum olucak, özel yapım egzostlu bir xvs650 ye sahibim.
Bir alt viteste daha rahat ivmelenecek hızlarda, vites düşürmek yerine vitesi değiştirmeden yola devam ediyorum.
Bu durumda egzostlardan çok daha tok ve tatlı bir ses çıkıyor bana göre gaz açınca da makina toparlıyor zaten kendini.
Bu tarz kullanımın bir sakıncası & dez avantajı var mıdır ? ( 50-55 km sürat 3. vites için uygun iken 4. vitesle gitmek gibi )

 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Deviri fazla düşürmedikçe bence zararı yok, 3 senedir bu şekilde sürüyorum :) 5. viteste bazen ışığa yakalanırsam debriyaj sıkıp kalkıyorum, düşük devirli bizim motorlar, yüksek devirli motorlarda krank sorunu olailir ama bizimkilerde olacağını zannetmiyorum, misal 5. viteste çok rahat yokuş bayır çıkılabiliyor..
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
DEVİRSİZ KULLANMAK ÜZERİNE

Selamlar;
Merhaba arkadaşlar bir sorum olucak, özel yapım egzostlu bir xvs650 ye sahibim.
Bir alt viteste daha rahat ivmelenecek hızlarda, vites düşürmek yerine vitesi değiştirmeden yola devam ediyorum.
Bu durumda egzostlardan çok daha tok ve tatlı bir ses çıkıyor bana göre gaz açınca da makina toparlıyor zaten kendini.
Bu tarz kullanımın bir sakıncası & dez avantajı var mıdır ? ( 50-55 km sürat 3. vites için uygun iken 4. vitesle gitmek gibi )
bu konuda geçmişteki devirsiz kullanım ile ilgili bir yazımı paylaşayım dedim.Faydası olacaktır.
Bu konudaki bazı yorumcuların tam aksine zaman zaman motora yüksek devirde kullanmak ona iyilik etmek anlamına gelir. şöyleki;
pistonlar ile silindir duvarları arasında segman adı verilen çemberler bulunur.
bunlar sayesinde silindirdeki yanma odası yağlama yapılan kısımdan ayrılır.
piston yukarı çıkarken yağlanan silindir duvarları , piston aşağı inerken segmanlar tarafından süzülür. böylece yağ ile yakıt birbirine karışmaz. ayrıca segmanlar olmasa silindire alınan hava yakıt karışımı da sıkıştırılamaz.
bu segman denen çemberler piston kafasının içinde kendileri için ayrılmış yarıklarda oturur ve kapalı çember şeklinde değilde ,
ısındıklarında genleşebilmeleri için bir tarafları açıktır.

sürekli düşük devirlerde kullanılan motorlarda segman yarığında kurumlanma olur.
tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder.
üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar.
bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kullanmak yeterlidir.
yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.

araçları olan arkadaşlar bilecektir.bazı servislerde kurum temizliği yapılır şeklinde duvarlarda yazılar görürsünüz..
silindir kapak sökülür.bu kurumlar manuel olarak temizlenir
işte olay budur.

arada bir uygun yolda inletin motorlarınızı
daha faydalıdır..


---------- Mesajlar birleştirildi - 16:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:47 ----------

not: teknik konulardaki yazılarımı motosiklet.net'te 2005 ten beri yazıyorum.bazen ilgili konulardaki yazılarımı arama yaparken bir çok forumlarda karşıma çıkıyor..Paylaşılmasında sakınca yok ama Alıntıdır ibaresini neden koymazlar anlamıyorum..Ben 2007 de bu forumda yazmışım bu yazımı http://www.motosiklet.net/forum/mt-...4-sadece-segman-degisti-rodaj-gerekir-mi.html
Örnekte olduğu gibi 2010 senesinde arkadaş bu konuyu;
''peki ben açıklayayım o zaman'' diye kendine mal etmiş.. http://forum.donanimhaber.com/m_8047313/mpage_2/tm.htm
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Ocak 2010
Mesajlar
73
Cevaplarınız için teşekkür ederim, takıldığım kısımlar oldukça bilgilerinize danışacağım :)
Teşekkürler
 
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
9
Değerli arkadaşlar, kısmetse 26-08-2011 perşembe günü, 2004 model, 18.000 km. de, bir XVS 650a alacağım. motoru İst. yenikapıda teslim alacagım. Forom un bu başlık altındaki tüm yazılarını okuyup fikir sahibi olmaya çalıştım. Aslında Shadow 750 ile Drag650 arasında çok kararsız kalmıştım. Üstelik benzer yaştaki makinelerin fiyatlarıda hemen hemen aynı idi. Xvs650 a da karar aldım çünkü az daha hafifti, az daha ince ve narindi. Bunlar benim için önemli idi çünkü 1.70 boyunda 63 kiloda bir insanım. İstediğim makinaya ulaştım nihayet. Fiyata gelince, varım yogum olan 10 bin tl. yi vererek alacagım. İstenilen 12 ye yakındı aslında ama, satan arkadaş, varımın yogumun bu oldugunu, ve çokkk heves ettiğimi görünce bu fiyata anlaştık. Bu alışverişle ilgili yorumlarınız nasıldır. İyi fiyat mıdır?, nedir ne degildir?. (sevgili arkadaşlar şimdi ben asıl meseleye geleyim, ben yeni kullanıcıyım, hatta sürücü kursunda henüz bir kez 125 lik ybr kullanmış bir insanım). Ama azmettim. bu xvs650 yi aldım neticede. Kıymetli arkadaşlar, Xvs650 kullanme-akta olan, istanbuldan bir arkadaş, bu makineyi yenikapıdan istinyeye (semtime) getirmek konusunda kim yardımcı olabilir?. Böyle bir sevaba girebilecek var mı....:)))))
 
Katılım
12 Tem 2010
Mesajlar
7
mrb arkadaslar yakıtla ilgili bir sorunum var bir depo full 200 km yapıyo yedekle beraber 230 km yakıtla daha önce toplamda 300 km giden motor yaklasık herdepoda 70 km daha az gidiyor ayrıca her işlem yaptırdıktan sonra deniyorum 160 km civarı yapan motor 140 ı zorluyo.. bunu da motora her işlem yaıldıktan sonra deniyorum değişme yok.. yapılan işlemler debraj balatası değişti. manifold lastiği çatlak dendi o değişti. hava filitresi değişti buji keza daha neden olabilir cözemedim yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler..
ayrıca gidon topuzunun biri yolda düşmüş parcayı bulamadım .. bildiğiniz yer var mıdır ya da elinde fazla olan teşekkürler...
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
1,058
Manifold değişiminden sonra hava yakıt karışımında bir sıkıntı olmuş olabilir diye düşünüyorum. Zengin karışım kullanıyor ve daha fazla yakıt tüketiyor olabilirsin.
 
Katılım
12 Tem 2010
Mesajlar
7
yakıt sıkıntısı vardı zaten manifoldu değiştiğinde o değişincede bişey değişmedi debriyaj balatası hariç diğerleri hep sebebi yakıtmış gibi düşünürek değişti ...ama dediğiniz gibi zenginde olabilir..teşekkürler..
 
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
9
Değerli arkadaşlar, kısmetse 26-08-2011 perşembe günü, 2004 model, 18.000 km. de, bir XVS 650a alacağım. motoru İst. yenikapıda teslim alacagım. Forom un bu başlık altındaki tüm yazılarını okuyup fikir sahibi olmaya çalıştım. Aslında Shadow 750 ile Drag650 arasında çok kararsız kalmıştım. Üstelik benzer yaştaki makinelerin fiyatlarıda hemen hemen aynı idi. Xvs650 a da karar aldım çünkü az daha hafifti, az daha ince ve narindi. Bunlar benim için önemli idi çünkü 1.70 boyunda 63 kiloda bir insanım. İstediğim makinaya ulaştım nihayet. Fiyata gelince, varım yogum olan 10 bin tl. yi vererek alacagım. İstenilen 12 ye yakındı aslında ama, satan arkadaş, varımın yogumun bu oldugunu, ve çokkk heves ettiğimi görünce bu fiyata anlaştık. Bu alışverişle ilgili yorumlarınız nasıldır. İyi fiyat mıdır?, nedir ne degildir?. (sevgili arkadaşlar şimdi ben asıl meseleye geleyim, ben yeni kullanıcıyım, hatta sürücü kursunda henüz bir kez 125 lik ybr kullanmış bir insanım). Ama azmettim. bu xvs650 yi aldım neticede. Kıymetli arkadaşlar, Xvs650 kullanme-akta olan, istanbuldan bir arkadaş, bu makineyi yenikapıdan istinyeye (semtime) getirmek konusunda kim yardımcı olabilir?. Böyle bir sevaba girebilecek var mı....:)))))

Neyse bugün sabah motorumu teslim aldık. Yamaha servisten sorumlu bir arkadaş destek olmak için geldi inceledi ve alabilirsin dedi. Sağolsun akşamda bana getirip teslim edecek.

---------- Post added at 14:46 ---------- Previous post was at 14:39 ----------

Arkadaşlar motoru almaya aldımda. Ekzozu açmışlar önceden ses için, aldığım arkadaştanda önceki sahibi bunu yapmış. 08-2012 de muayenesi doluyor. Araç açılmış ekzoz ile muayeneden geçer mi? geçmez mi?. kafama takılıyor şimdi:(. Malumatı veya bu konuda deneyimi olan arkadaşlardan liütfen fikir alabilir miyim...?
 
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
Açık egzoz ile muayeneden geçemezsin. Muayeneye gitmeden önce cam elyafı ile sesini kesip muayeneden sonra tekrar düzeltebilirsin.

Motoru getirmek konusunda da yardımcı olabilirim diyecektim ama halletmişsin galiba o konuyu...
 
Katılım
18 Eyl 2009
Mesajlar
392
Neyse bugün sabah motorumu teslim aldık. Yamaha servisten sorumlu bir arkadaş destek olmak için geldi inceledi ve alabilirsin dedi. Sağolsun akşamda bana getirip teslim edecek.

---------- Post added at 14:46 ---------- Previous post was at 14:39 ----------

Arkadaşlar motoru almaya aldımda. Ekzozu açmışlar önceden ses için, aldığım arkadaştanda önceki sahibi bunu yapmış. 08-2012 de muayenesi doluyor. Araç açılmış ekzoz ile muayeneden geçer mi? geçmez mi?. kafama takılıyor şimdi:(. Malumatı veya bu konuda deneyimi olan arkadaşlardan liütfen fikir alabilir miyim...?

Hayırlı uğurlu olsun güle güle kullan, yalnız ilk motorunu 650 cc almakla büyük bir riske girdiğinin farkındasındır umarım. Aldığın motor gayet yüksek bir tork değerine sahip, gazı azıcık kaçırsan patinaj çekebilen güçte bir makine ve yaklaşık 250 kg civarında. Ben benim motoru almadan önce yaklaşık 1.5 sene kadar 250 cc cruiser kullanmıştım anca kendimi hazır hissetmiştim. Sana tavsiyem çok dikkatli ol, gazı çok açma, çok yoğun trafiğe girip aralara dalmaya çalışma iyice alışana kadar...
 
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
9
BBelt ilgin için çok teşekkürler. Evet Yamaha Delta Motor dan bir arkadaş motorumu evime bıraktı. İlgini öğrenmek bile iyi hissettirdi teşekkür ederim. Eğzoz ile ilgili bilgi içinde ayrıca teşekkürler merakım gitti. Seçkin kardeş motoru evin önüne park etiim. Eğitimleri biraz olsun tamamlamadan kattiyen trafikte gezmeyi zaten düşünmüyorum. En fazla belki bizim arkada bir pazar yolu var dümdüz ve gece boş olur. Bir ihtimal belki sadece orada düzdüz gidip gelmeyi çalışabilim. Ama motorla şimdilik gezmeyi kattiyetle düşünmüyorum. Bundan ayrı , güvenli sürüş eğitimleri almayı düşünüyorum ve yapacagım. Uyarıların ve alakan için teşekkürler. En olmadı 125 lik motor kiralar çalışırım, ama yinede bu motor ile aptalca şeylere grrmem. Herkese tekrar teşekkürler. Allah tümümüze kazasız belesız yolar versin inş.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst