- Katılım
- 24 Haz 2011
- Mesajlar
- 9
Selamlar, 28-08 de Motorumla ilk denememi yaptım. 10 yıllık bir kullanıcı olan ve şu anda R1200 Mmw enduro kullanmakta olan kıymetli bir komşum biraz bana hocalık yaptı sağolsun. Sitemizin arkasında bulunan trafiği düşük geniş ve uzun bir pazar yolu mevcut oraya çıktık. Arkadaşım belki toplamda 300-400 metre olacak kadar xvs 650 li bana çalıştırmaksızın boşta taşıtarak denge çalışması yaptırdı
. Ardından üzerinde kalkış ve istenilen noktada duruş çalışmaları geldi. Ardından ayak yardımıylada olsa yolda mecburen geri dönmeler. Tabiki oldukça helak olmuştum
dengeyi bulamayarak o elde taşımalar bitirmişti beni. Sonradan sonraya dengede taşıyabilmeye başlamıştım. Akşamında da çıkıp kendim çalıştım. Bu kez kalkış ve yol almayı denedim, tabiki duracağım dediğm yerlerde durarak ve düzgünce kalkarak. Sanırım yavaş yavaş başaracağım. Direk xvs 650 ile başlıyor olmak önceleri beni oldukça endişeye sokmakta idi. Ancak motorun karakterini iyi kavramak, ve karakterini kavrama çalışmalarını uygun ve tehlikeden olabildiğince uzak bir yerde yapmak elbette önemli. 3. vitese kadar geldim, bilindiği üzere tork harika idi. 3 ile bile düşük hızlarda ilerleyebildim. Hatta öyle bir torka şahit oldum ki, düz yolda rolenti ile, hiç gaz açmayarak 1. viteste motor kendini yürütmekte idi. Bu çalışmada düşük hızda denge kontrolu için oldukça faydalı oldu. Kendime güvenim yerine geldi. Evet sanırım xvs 650 ile başlayabilmekteyim. Elbette kursta kullandıgım ybr125 gibi değil. Ama olacak inş.
. Zaten biraz ekonomiyi toparladığım anda iyi bir hocadan özel eğitimde düşünüyorum. Tüm üyelere iyi bayramlar dilerim. (Alper Bilgen)...
