Yamaha Yamaha Dragstar XVS 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Onlardan aldım hocam, bir sürü var ama, esas istediğim şöyle forklar ve üçgen harleyler gibi ışıl ışıl krom parlasın, motorda mat alüminyum görünümü hiç olmasın :)
 
Katılım
28 Mar 2006
Mesajlar
392
Onlardan aldım hocam, bir sürü var ama, esas istediğim şöyle forklar ve üçgen harleyler gibi ışıl ışıl krom parlasın, motorda mat alüminyum görünümü hiç olmasın :)

Anladığım kadarı ile siz Dragstarı aşıp harleye doğru yol çıkmşısınız artık dönüş yok sanırım :)
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Road Glide veya xv1700 Roadstar fena olmazdı, Seiko 5 için "poor man rolex" derler ya, bizim dragstarlar içinde için de "poor man Harley FatBoy" diyelim :)
 
Katılım
1 Nis 2011
Mesajlar
335
bence mat alüminyum yakısıyor bir motora:)
haftaya cumartesi muayene randevusu aldım içimde korku var egzostlardan geçmez diye:S komple manifoldları ile egzost değişmiş olması işimi zorlaştırıyor.
egzost cıkıslarını tıkayacak bir parça yaptım ve 13 tane delik delip bir nevibi kapak yaptım içine bulaşık teli yada cam elyaf sokup bi şansımı deneyecegim:)
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
hocam içine geçecek ölçüde aleminyum boru geçir, onun içine bir tüp daha, vidalı olursa sökmesi daha kolay olur. Vızz diye çıkıyor inanki sesi, sanki scoter :)

Şunun gibi olacak:

42209d1240785993-got-my-v-and-h-quiet-baffles-a-bit-quieter-5.jpg


buda basit çizimi:

baffle.jpg
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
141
Teşekkürler Draggy,

Arkadaşlar bu arada yaz tam gelmeden herkes bir yere kaçmadan buluşma mı ayarlasak kendi başlığımıza ait.
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Vance hines egsozlarım geldi :) Haftasonu motoru 4 ay sonra iyice parlattım, işyerinde bıraktığım için motoru brandalı durmasına laf ediliyordu, canımcımın sonradan taktığım bir çok krom parçası pullanmış, bunları hep çıkardım. Arka koltuk ve sisbarı söktüm, bu hali çok seksi göründü gözüme, plakalık ve sinyalalri de arka çamurluktan alıp yanlara mı taşısam diyorum (aman hatun duymasın, 1 haftalık deneme olduğunu sanıyor :) )


52aFN.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 14:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:42 ----------

Şimdi gelelim, çıkarılacak derslere,

1) Kışın motoru kapalı yere parket (benimki bu sene zorunluluktan dışarıda kaldı), branda bile koruma sağlamayabilir.
2) Haftada bir olsa dışarı çık 5 dk sür, yapmazsan akü şarjı bitiyor (gerçi kaç ssenelik akü hala dayanıyor, orjinal parça kalitesi demek ki)
3) Motoru bir daha asla oto yıkamacı da yıkatma ve asitli temizleyiciler iyice durulanmadan parka çekme (kullandıkları köpükteki maddeler, kromu rezil ediyor bir süre sonra). Bundan sonra kendim yıkayacağım sadece..

Bunlardan memnunum, tavsiye olunur;

Bu arada motorun orjinal krom parçalarında hiç bir şey yok, ama sonradan takılanlardan (yamahanınkiler dahil) en sağlamları highway in manet ve direk somun korumaları, yan ayaklık koruması, gövde krom korumaları ile Kuryakyn in ayaklık korumaları olmuş. Bunlar önemle tavsiye olunur. Diğer tüm aksesuarlar sapa sağlamdı..

Alttakilere iyi bakmanız gerekir, bakımlarını düzenli yapmalı, dış etkenlerden korumalısınız;

  • Jardine arka teker somun koruyucusu, Korna koruyucusu ile yağ kapağı (pul pul olmuş),
  • Kuryakyn şaft koruyucu, paslanmış ama turtlewaxla pırıl pırıl oldu,
  • Cobra fren kaliper koruyucu (pul pulluktan iyice gitmiş artık-atılacak),
  • Cobra Far baykuş gözü koruyucu (paslanmış, turtle waxla pırıl pırıl oldu),
  • Yamaha orjinal sinyal kaşları, alttan pas tutmuş, detaylı temizlik yapmasam görmeyecektim (turtle wax ile pırıl pırıl oldu),


Şimdi gelelim ön bakımımıza;

Motorun yağı için rotella T 15w40 aradım bulamadım, bu yüzden yamalube 20w50 koydum, önceki yağ ve filtre temizdi (2.000 km ancak yapmıştım) ama yine de 6 aydan gfazla geçtiği için kapak contası ile beraber komple değiştirildi (kapak contasını her 3 yağ değiştirme de bir değiştirin mutlaka yoksa terleme yapıyor kapaktan),

Şaft yağını, 25.000 de değiştirmiştim, yine kontrol ettim (normalde 40.000 de değişir ama ben sağlamcıyım :) ),

Teller kontrol edildi, içlerine eski çıkan yağdan şırınga ile basıldı (Ama yine de Magnum chromit kablolarla değişecekler yakında),

Hava filtresi temizlendi, aşağıdaki iltre kutusundan almıştım 1100 ler için ama 650 ye uydururum diye, takayım mı kararsız kaldım :silent:

str-5ks09-57-01-500.jpg


Ön çatal direkleri kontrol edildi, frenlere bakıldı (ön ve arka) -Krom fork koruyucularım ve krom çatalım ile değişecekler (Özel yapım, aldım), ön çatalları nasıl kromlatacağım halen dertteyim.

Benzin deposu tertemizdi, ama yine de yakıt filtresi sökülerek depoda tortu olup olmadığı kontrol edildi, karbüratör temizleyici katkısı kondu.

Asıl sorun lastiklerde, tutuşta ve görüntüde hiç bir şey farketmesem de, yıl olarak 5 seneyi aştılar, yazın bunları değiştirmem lazım olacak. Mecburuz artık buna. Motoru süslemek için para ayırıyoruz, hayatımızı koruyan lastiklere para ayırmamazlık etmeyeceğiz artık..

Şimdi yapılacaklar;

Ön cam takılacak,
Sisfarları takılacak, elimde 2 tane var biri xvs1700, diğeri de xvs650 nin, dragstarınki direkt uyar ama Roadstarın ki çok şekil duruyor, bir delik açıp onu da uydurabilirim, hangisini takmalıyım?
Elcik siperlikelri (national cycle) takılacak,
LA Chopper krom elciklerim takılacak,
Krom magnum kablolarım takılacak,
Ivır zıvır krom parçalar takıalcak, harap olmuşlar yenilenecek..

Velhasıl kelam, daha çok işim var :cat:
 
Katılım
1 Nis 2011
Mesajlar
335
Teşekkürler Draggy,

Arkadaşlar bu arada yaz tam gelmeden herkes bir yere kaçmadan buluşma mı ayarlasak kendi başlığımıza ait.

bana uyar:)

---------- Post added at 18:12 ---------- Previous post was at 18:06 ----------

hocam içine geçecek ölçüde aleminyum boru geçir, onun içine bir tüp daha, vidalı olursa sökmesi daha kolay olur. Vızz diye çıkıyor inanki sesi, sanki scoter :)

Şunun gibi olacak:

http://www.hdforums.com/forum/attac...-my-v-and-h-quiet-baffles-a-bit-quieter-5.jpg

buda basit çizimi:

http://i230.photobucket.com/albums/ee5/mk25diver/baffle.jpg

kendi çapımca bir formul buldum bu işlemi yapmak ıcın zamanım yok ama çok güzel çagrısımlar yaptı:) muayeneden bi şekilde geçeyimde bunun üzerinde çalışayım
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
141
Yaw Draggy sen ne yaptın? :) Benim baştan yaratırsam yapabileceklerimi yazlık bakımla karışık koydun ortaya. Ben motor konusunda konuşurken hala agu-gugu bebek bilgisindeyim. Sen bunları yapmadan önce haber ver de yanında olup hem görüp ogreneyim hem de belki faydam dokunur.
 
Katılım
26 Mar 2013
Mesajlar
201
Cümleten hayırlı geceler Dragstarcılar. Bir sorum olacak, benim motorun lastiklerinin yanaklarını beyaz yapmak istiyorum. Lastikler boyanabiliyor mu, yoksa illa beyaz yanaklı lastiklerle değiştirmem mi gerekiyor?
 
Katılım
28 Mar 2006
Mesajlar
392
Yaw Draggy sen ne yaptın? :) Benim baştan yaratırsam yapabileceklerimi yazlık bakımla karışık koydun ortaya. Ben motor konusunda konuşurken hala agu-gugu bebek bilgisindeyim. Sen bunları yapmadan önce haber ver de yanında olup hem görüp ogreneyim hem de belki faydam dokunur.

Birebir katılıyorum dragistan.Ben sadece okurken bile yoruldum valla bu nasıl bir gayret/azim/motor aşkı ve tabii birde harcanan meblağ sözkonusu..
Katkı sağlayacabilecek bişeyler yazıyım diyorum ama maalesef bilgim yetmiyor.Herdaim takipçinim.

Ayrıca buluşma olayını bende bekliyorum

Eksozlar benimkiler ile aynı.Ben tabii sessiz kullanıyorum.içerisine önceki sahibi tarafından susutrucu takılmış ve benimde park ettiğim yer münasebeti ile işime geliyor.Güle güle kullan

waffenSS hocam,Muayene için normalde 3. şeye bakıyorlarmış.Bunların en önemli ve birincisi eksoz üzerinde bulunması gereken "E1" ve benzeri onay ibaresi.İkincisi Desibel üçüncüsü ise üzerinde yazan bilindik marka ismi

Bunlardan hiçbirine bakmayanda oluyormuş hepsine bakanda.Tamamen İstasyon ve çalışana göre değiştiğini duydum.Üzerinde "E1" benzeri(tam net ibareyi bilmiyorum) ibare yazan scooter eksozunun dahil muayeneden geçmesine yeteceği bilgisi edindim.Benimde Mayıs 5 son tarih.Ya geçici eksoz takıcak usta onunla gidicem.Ya gidip şansımı deneyip kalırsa muayeneden sonra geçici eksoz ile uğraşıcam.Yada mevcut şekilde muayeneden geçicek.Bunun içinde gidiceğim istasyonu özelden yazıyorum sana

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:47 ----------

Cümleten hayırlı geceler Dragstarcılar. Bir sorum olacak, benim motorun lastiklerinin yanaklarını beyaz yapmak istiyorum. Lastikler boyanabiliyor mu, yoksa illa beyaz yanaklı lastiklerle değiştirmem mi gerekiyor?

Ben normalde sport modelini istiyordum ama classic nasip oldu.Klasikte beyaz yanak gerçekten çok hoş duruyor satılık ilanlarında birtane görmüştüm

Benimde ekteki satıcının ürünleri çok hoşuma gidiyor.Chrome vinly diye bir kaplama ürününden yapıyor.

http://stores.ebay.com/motorpsychographix
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Artık şans mı değil mi bilemem :) şambriyelli olduğu için bizim lastikler beyaz yanak yapıştırılabilir, tubeless lere olmuyor, bu sayede beyaz yanaklı lastiklere ekstra para vermeye gerek kalmıyor :)


Bakım konusunda yaptıklarım basit şeyler arkadaşlar, bir kere yapın, sonra artyık ezbere yapıyorsunuz. Ağır temizlik yaptım evet, ama ağır bakım yapmadım :) Bizim motorlarda kullanıcı bakımında ki en zor şey yağ değiştirmek, çok fazla alta eğiliyorsun, çok fazla somun söküyorsun, kaldıracınız varsa çok şanslısınız :)
 
Katılım
1 Nis 2011
Mesajlar
335
Artık şans mı değil mi bilemem :) şambriyelli olduğu için bizim lastikler beyaz yanak yapıştırılabilir, tubeless lere olmuyor, bu sayede beyaz yanaklı lastiklere ekstra para vermeye gerek kalmıyor :)


Bakım konusunda yaptıklarım basit şeyler arkadaşlar, bir kere yapın, sonra artyık ezbere yapıyorsunuz. Ağır temizlik yaptım evet, ama ağır bakım yapmadım :) Bizim motorlarda kullanıcı bakımında ki en zor şey yağ değiştirmek, çok fazla alta eğiliyorsun, çok fazla somun söküyorsun, kaldıracınız varsa çok şanslısınız :)


ya zaten lift ve anahtar takımım olsa bütün herseyini ben yaparım ama olanaksızlık işte:S

---------- Post added at 17:50 ---------- Previous post was at 17:46 ----------

Birebir katılıyorum dragistan.Ben sadece okurken bile yoruldum valla bu nasıl bir gayret/azim/motor aşkı ve tabii birde harcanan meblağ sözkonusu..
Katkı sağlayacabilecek bişeyler yazıyım diyorum ama maalesef bilgim yetmiyor.Herdaim takipçinim.

Ayrıca buluşma olayını bende bekliyorum

Eksozlar benimkiler ile aynı.Ben tabii sessiz kullanıyorum.içerisine önceki sahibi tarafından susutrucu takılmış ve benimde park ettiğim yer münasebeti ile işime geliyor.Güle güle kullan

waffenSS hocam,Muayene için normalde 3. şeye bakıyorlarmış.Bunların en önemli ve birincisi eksoz üzerinde bulunması gereken "E1" ve benzeri onay ibaresi.İkincisi Desibel üçüncüsü ise üzerinde yazan bilindik marka ismi

Bunlardan hiçbirine bakmayanda oluyormuş hepsine bakanda.Tamamen İstasyon ve çalışana göre değiştiğini duydum.Üzerinde "E1" benzeri(tam net ibareyi bilmiyorum) ibare yazan scooter eksozunun dahil muayeneden geçmesine yeteceği bilgisi edindim.Benimde Mayıs 5 son tarih.Ya geçici eksoz takıcak usta onunla gidicem.Ya gidip şansımı deneyip kalırsa muayeneden sonra geçici eksoz ile uğraşıcam.Yada mevcut şekilde muayeneden geçicek.Bunun içinde gidiceğim istasyonu özelden yazıyorum sana

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:47 ----------



Ben normalde sport modelini istiyordum ama classic nasip oldu.Klasikte beyaz yanak gerçekten çok hoş duruyor satılık ilanlarında birtane görmüştüm

Benimde ekteki satıcının ürünleri çok hoşuma gidiyor.Chrome vinly diye bir kaplama ürününden yapıyor.

http://stores.ebay.com/motorpsychographix

valla sport modelin parçaları classicler kadar çok yok malesef:S ( türkiyede )
benim lastikler prelli route yazılarının içlerini beyaz keçeli kalem ile boyadım güzel oldu:)
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
141
Şeytan durttu uzun yol için Goldwing sele nasıl olabilir diye fikrim geldi!!! Artı fikirleriniz var mı?
 
Katılım
26 Mar 2013
Mesajlar
201
Lastiklere boya yapılıyor diye duymuştum. Bende de classic var. Beyaz yanak lazstik gerçekten çok güzel duruyor. Neyse araştırmaya devam edeceğim. Belki bir yöntem bulurum...
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
hazır yanaklar var, lastikçiler takıyor, boya pul pul dökülür bir süre sonra genleşmeden dolayı maalesef. Dragstarlarda orta sehpa olsaydı çok iyi olacaktı, yurtdışı forumlarıda araştırdım ama örnek göremedim, somun yeri var motor altında ama ayaklık için mi emin olamadım. bir liftim olsa nereye koyacağım aşağıdaki ürünü ciddi ciddi düşünmeye başladım.

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-motosiklet-fonksiyonlu-super-motosiklet-kaldirma-sehpa-on-ve-arka-aparat-112070438/detay/
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst