- Katılım
- 14 Ağu 2008
- Mesajlar
- 5,134
- Konu Yazar
- #21
peki motosiklet yağlarını arabaya koyarsak ne olur babam benim motordan çıkan kullanılmış yağı alıp arabaya koyuyor da
kullanılmış yağı kullanmak iyi olmayacaktır
neden dersen yağ özelliğini kaybeder zamanla sence ne kadar mantıklı olur :cat:
kısa sürede belki iyi gibi görünebilir ama uzun vadede araba motoruna zarar verebilirde
API sınıfı son olanı kullanmak herzaman doğru olmayabilir (aslında daha çözemediğim bir muamma bu!)
BMW derki; API SF, SG ve SH uygun, bundan sonra gelen serilerde (SJ, SM, ...) fosfor seviyesi katalizatörü tıkadığı için düşürülmüş. İddiaya göre fosforun aşınma önleyici ve anti-oksidan görevi yüzünden SJ ve SM tercih edilmemeli. Kullanılırsa nolur? Bence birşey olmaz.
Genel Bilgi : API SI ve SK serisi karışıklık olmaması için kullanılmamış, SH'den SJ'ye atlanmış mesela.
Aşağıdaki linkte güzel bilgiler var;
http://faq.f650.com/FAQs/OILFAQ.htm
yazının içeriğine bakmadım ama en son 2007 yılında güncellenmiş ve son dönem yağları hakkında doğru bir bilgi içerebildiğini pek sanmıyorum
seri olarak 2 3 kademe atlayabilmesi üretilen yağın kalitesiyle ilgilidir sonuçta belli bir kalite çizelgesine göre bu sınıflandırmalar verilmekte...
bu arada daha yüksek kullanılırsa ne olur fosfor seviyesi düşmüş demişsin
evet belki bazı bi kaç içerikten dolayı yağın kullanılmaması gerektiği savunulabilir ama sonuçta bu yağların sınıf atlaması motoru aşınmadan ne kadar koruduğu ne kadar performans verdirttiği motorun içindeki temizlik vs gibi belki daha bi çok bilmediğimiz ince ayrıntıya bağlı
sonuç olarak kullanılması bencede uygun birşey olmaz ama özellikle kullanılmasın demişse bunu bmw'ye sormak gerekebilir yinede sonuçta mühendislerin bildiği başka birşey daha vardır konuyla ilgili belkide kesin demiyorum :cat:
çünkü bazen herşey pazarlama stratejisi üzerine dönmekte dediğim gibi