Yağ seçimi-Yağ kalite standartları (servis sınıfları)..!

Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
peki motosiklet yağlarını arabaya koyarsak ne olur babam benim motordan çıkan kullanılmış yağı alıp arabaya koyuyor da

kullanılmış yağı kullanmak iyi olmayacaktır
neden dersen yağ özelliğini kaybeder zamanla sence ne kadar mantıklı olur :cat:
kısa sürede belki iyi gibi görünebilir ama uzun vadede araba motoruna zarar verebilirde

API sınıfı son olanı kullanmak herzaman doğru olmayabilir (aslında daha çözemediğim bir muamma bu!)

BMW derki; API SF, SG ve SH uygun, bundan sonra gelen serilerde (SJ, SM, ...) fosfor seviyesi katalizatörü tıkadığı için düşürülmüş. İddiaya göre fosforun aşınma önleyici ve anti-oksidan görevi yüzünden SJ ve SM tercih edilmemeli. Kullanılırsa nolur? Bence birşey olmaz.

Genel Bilgi : API SI ve SK serisi karışıklık olmaması için kullanılmamış, SH'den SJ'ye atlanmış mesela.

Aşağıdaki linkte güzel bilgiler var;
http://faq.f650.com/FAQs/OILFAQ.htm

yazının içeriğine bakmadım ama en son 2007 yılında güncellenmiş ve son dönem yağları hakkında doğru bir bilgi içerebildiğini pek sanmıyorum
seri olarak 2 3 kademe atlayabilmesi üretilen yağın kalitesiyle ilgilidir sonuçta belli bir kalite çizelgesine göre bu sınıflandırmalar verilmekte...

bu arada daha yüksek kullanılırsa ne olur fosfor seviyesi düşmüş demişsin
evet belki bazı bi kaç içerikten dolayı yağın kullanılmaması gerektiği savunulabilir ama sonuçta bu yağların sınıf atlaması motoru aşınmadan ne kadar koruduğu ne kadar performans verdirttiği motorun içindeki temizlik vs gibi belki daha bi çok bilmediğimiz ince ayrıntıya bağlı
sonuç olarak kullanılması bencede uygun birşey olmaz ama özellikle kullanılmasın demişse bunu bmw'ye sormak gerekebilir yinede sonuçta mühendislerin bildiği başka birşey daha vardır konuyla ilgili belkide kesin demiyorum :cat:
çünkü bazen herşey pazarlama stratejisi üzerine dönmekte dediğim gibi
 
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
1,944
Şimdi de benim bir sorum olacak.Ben kısa bir süre sonra cub motosiklet almak istiyorum.Sanırım bu motosikletler için en uygun olan yağ 10-40 tam sentetik yağdır? Repsol yada castrol(sanırım kalite konusunda başı bu 2 marka çekiyor.) almak istiyorum.Ama Repsol'ün sitesine baktığımda tam sentetik yazmıyor.Mesela şu linkte(http://www.repsolturkey.com/moto_sintetico_4t.html) sentetik bazlı yazıyor.Bu tam sentetik demek midir?
2. sorum ise castrol markasının tam sentetik 10-40 motosiklet yağı varmıdır.Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Şimdi de benim bir sorum olacak.Ben kısa bir süre sonra cub motosiklet almak istiyorum.Sanırım bu motosikletler için en uygun olan yağ 10-40 tam sentetik yağdır? Repsol yada castrol(sanırım kalite konusunda başı bu 2 marka çekiyor.) almak istiyorum.Ama Repsol'ün sitesine baktığımda tam sentetik yazmıyor.Mesela şu linkte(http://www.repsolturkey.com/moto_sintetico_4t.html) sentetik bazlı yazıyor.Bu tam sentetik demek midir?
2. sorum ise castrol markasının tam sentetik 10-40 motosiklet yağı varmıdır.Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

yarı sentetik demediyse sentetik yağdır
 
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
363
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hazır bu konu açılmıken bende topik kirlligi yapmıyım burdan soruyum dedim ...benim 2006 model 6 bin km de shadowumda vites geçişlerinde sorun var yada bana öyle geliyo..sorun şudur ki sürüş esnasında hiçbi sorun yok sorunsuz geçiş var ama durdugum zaman boş vitesi bulmak sorun yaratıyo bunun hafif debriyajı bırakıp gaz verince boşu buluyo.motor çalışmazgen mükemmel ee giderkende sorun yok ama durdugumda 1 den direk 2 ye geçiyo servise sordum balata degişecek dediler yaw motor 6 binde daha.. ha diceksinizki 6 bin olmaısı debriyajın bitmicegi anlamına gelmez e bende 14 senelik kullanıcıyım anlamadım. daha sonra ise bir motor ustası arkadaşım shadowlara en uygun yag shell 10 40 yagdır sonra onuda aldım dün yeni degiştirdigim yagı boşaltıp tekrar shell koydum sonra bi test ediyim dedim 40 50 km yol yaptım şehir içi ve dışı walla yine aynı..kafayı yedim anlıcanız ..debriyajı test ediyorum ön fireni sıkıp kalkış yapıyorum ee kaçırma yok motor yükleniyo yükleniyo stop ediyo ee normal..kısacası bu sorunu bana anlatabilcek arkadaş yada usta varsa sevinirim servise gidiyorum direk balata degiştir diyo kimi sorun yok diyo...sonumuzu allah hayır getire
 
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,958
hazır bu konu açılmıken bende topik kirlligi yapmıyım burdan soruyum dedim ...benim 2006 model 6 bin km de shadowumda vites geçişlerinde sorun var yada bana öyle geliyo..sorun şudur ki sürüş esnasında hiçbi sorun yok sorunsuz geçiş var ama durdugum zaman boş vitesi bulmak sorun yaratıyo bunun hafif debriyajı bırakıp gaz verince boşu buluyo.motor çalışmazgen mükemmel ee giderkende sorun yok ama durdugumda 1 den direk 2 ye geçiyo servise sordum balata degişecek dediler yaw motor 6 binde daha.. ha diceksinizki 6 bin olmaısı debriyajın bitmicegi anlamına gelmez e bende 14 senelik kullanıcıyım anlamadım. daha sonra ise bir motor ustası arkadaşım shadowlara en uygun yag shell 10 40 yagdır sonra onuda aldım dün yeni degiştirdigim yagı boşaltıp tekrar shell koydum sonra bi test ediyim dedim 40 50 km yol yaptım şehir içi ve dışı walla yine aynı..kafayı yedim anlıcanız ..debriyajı test ediyorum ön fireni sıkıp kalkış yapıyorum ee kaçırma yok motor yükleniyo yükleniyo stop ediyo ee normal..kısacası bu sorunu bana anlatabilcek arkadaş yada usta varsa sevinirim servise gidiyorum direk balata degiştir diyo kimi sorun yok diyo...sonumuzu allah hayır getire

Senin sorun şanzumanın dişlilerinde yada debriyaj ayarında...Aslında 6000km de yapanını görmedim:pale:
 
Katılım
3 Eyl 2009
Mesajlar
238
hazır bu konu açılmıken bende topik kirlligi yapmıyım burdan soruyum dedim ...benim 2006 model 6 bin km de shadowumda vites geçişlerinde sorun var yada bana öyle geliyo..sorun şudur ki sürüş esnasında hiçbi sorun yok sorunsuz geçiş var ama durdugum zaman boş vitesi bulmak sorun yaratıyo bunun hafif debriyajı bırakıp gaz verince boşu buluyo.motor çalışmazgen mükemmel ee giderkende sorun yok ama durdugumda 1 den direk 2 ye geçiyo servise sordum balata degişecek dediler yaw motor 6 binde daha.. ha diceksinizki 6 bin olmaısı debriyajın bitmicegi anlamına gelmez e bende 14 senelik kullanıcıyım anlamadım. daha sonra ise bir motor ustası arkadaşım shadowlara en uygun yag shell 10 40 yagdır sonra onuda aldım dün yeni degiştirdigim yagı boşaltıp tekrar shell koydum sonra bi test ediyim dedim 40 50 km yol yaptım şehir içi ve dışı walla yine aynı..kafayı yedim anlıcanız ..debriyajı test ediyorum ön fireni sıkıp kalkış yapıyorum ee kaçırma yok motor yükleniyo yükleniyo stop ediyo ee normal..kısacası bu sorunu bana anlatabilcek arkadaş yada usta varsa sevinirim servise gidiyorum direk balata degiştir diyo kimi sorun yok diyo...sonumuzu allah hayır getire

Sonradan mı çıktı bu sorun? Bir çok vitesli motor kullanan arkadaş, rölantide çalışan motoru boşa geçirememekten dert yanıyor? Ben de 'vites küçülterek yavaşlayın' diyorum. Bu arada boş vitesi niçin en arkaya koymazlar merak ederim. :pr:
 
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
363
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yok ben aldıgımdan beri böyle 1600 km de aldım motoru yenidir geçer dedim ama anlamadım
 
Katılım
1 Nis 2009
Mesajlar
731
Teşekkürler, güzel bilgiler. :rendeer:
Aklımdaki bazı soruların yanıtını buldum sayende

Castrol Power1 4T 15W-40
yağının üzerinde şu ibareler var:




API ve SG 'yi anladım. Ama alttaki JASO ve MA nedemek?

Link: http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9010411&contentId=7019437

» SAE, API, JASO nedir?
SAE (Society of Automotive Engineers), API (American Petroleum Institute) ve JASO (Japan Automobile Standarts Organization) dünyada yağ sınıflandırması yapan en büyük 3 kurumdur. Petrol şirketleri ürettikleri ürünleri bu organizasyonların belirlediği kriterlere göre sınıflandırırlar.

SAE (Society of Automotive Engineers) : Otomotiv Mühendisleri Birliği

API (American Petroleum Institute) : Amerikan Petrol Enstitüsü

JASO (Japan Automobile Standarts Organization) : Japon Otomobil Standartları Organizasyonu
 
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
363
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Debriyajı birazcık daha gerdir bence tam ayırmıyor gibi:cat:Olmadı şanzumanın dişlileri zarar görmüştür....

yaw harbiden dişlerdemi sorun ...bak bu korkuttu ben balatayı degiştirmek istiyorum sorunnun düzelmesi için
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
» SAE, API, JASO nedir?
SAE (Society of Automotive Engineers), API (American Petroleum Institute) ve JASO (Japan Automobile Standarts Organization) dünyada yağ sınıflandırması yapan en büyük 3 kurumdur. Petrol şirketleri ürettikleri ürünleri bu organizasyonların belirlediği kriterlere göre sınıflandırırlar.

SAE (Society of Automotive Engineers) : Otomotiv Mühendisleri Birliği

API (American Petroleum Institute) : Amerikan Petrol Enstitüsü

JASO (Japan Automobile Standarts Organization) : Japon Otomobil Standartları Organizasyonu

bu bilgi için teşekkür ederim hep bakıcam deyipte nedense bi türlü bakamadığım bir konu sanırım şu aralarki iş yoğunluğunun yarattığı yorgunluğun kötü bi etkisi

güzel bir ek oldu konuya teşekkür ederim :rendeer:

yaw harbiden dişlerdemi sorun ...bak bu korkuttu ben balatayı degiştirmek istiyorum sorunnun düzelmesi için

bazen her yağ her motora uygun olmayabiliyor misal azgurbuz arkadaşın dedikleri;
ayrıca yt_servan nickli arkadaşımızda dragstar motorunda yamabula dışında kullandığı yağlarda vites geçişlerinde fark olduğunu söylemişti (kalitesiz ve bazende yağın motosiklete uyumsuzluğundan kaynaklanan birşey)

API sınıfı son olanı kullanmak herzaman doğru olmayabilir (aslında daha çözemediğim bir muamma bu!)

BMW derki; API SF, SG ve SH uygun, bundan sonra gelen serilerde (SJ, SM, ...) fosfor seviyesi katalizatörü tıkadığı için düşürülmüş. İddiaya göre fosforun aşınma önleyici ve anti-oksidan görevi yüzünden SJ ve SM tercih edilmemeli. Kullanılırsa nolur? Bence birşey olmaz.

Genel Bilgi : API SI ve SK serisi karışıklık olmaması için kullanılmamış, SH'den SJ'ye atlanmış mesela.

Aşağıdaki linkte güzel bilgiler var;
http://faq.f650.com/FAQs/OILFAQ.htm
 
Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
684
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben gündöndü yagi kullaniyorum. :queen::queen:
ilkay cim eline klavyene saglik..:cat:
Güzel bilgiler..
 
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
1,944
yarı sentetik demediyse sentetik yağdır

Çok teşekkür ederim.:)İçim rahatladı.İzmir'e yolum düştüğünde alacağım.

hazır bu konu açılmıken bende topik kirlligi yapmıyım burdan soruyum dedim ...benim 2006 model 6 bin km de shadowumda vites geçişlerinde sorun var yada bana öyle geliyo..sorun şudur ki sürüş esnasında hiçbi sorun yok sorunsuz geçiş var ama durdugum zaman boş vitesi bulmak sorun yaratıyo bunun hafif debriyajı bırakıp gaz verince boşu buluyo.motor çalışmazgen mükemmel ee giderkende sorun yok ama durdugumda 1 den direk 2 ye geçiyo servise sordum balata degişecek dediler yaw motor 6 binde daha.. ha diceksinizki 6 bin olmaısı debriyajın bitmicegi anlamına gelmez e bende 14 senelik kullanıcıyım anlamadım. daha sonra ise bir motor ustası arkadaşım shadowlara en uygun yag shell 10 40 yagdır sonra onuda aldım dün yeni degiştirdigim yagı boşaltıp tekrar shell koydum sonra bi test ediyim dedim 40 50 km yol yaptım şehir içi ve dışı walla yine aynı..kafayı yedim anlıcanız ..debriyajı test ediyorum ön fireni sıkıp kalkış yapıyorum ee kaçırma yok motor yükleniyo yükleniyo stop ediyo ee normal..kısacası bu sorunu bana anlatabilcek arkadaş yada usta varsa sevinirim servise gidiyorum direk balata degiştir diyo kimi sorun yok diyo...sonumuzu allah hayır getire
Bence debriyaj balatasını hemen değiştirme derim.Önce elinden geleni yap.Vitesleri yavaşlarken düşür düşür ve sonra dene.Abimizin dediği gibi teli gerdir.Kolay gelsin.
 
Katılım
23 Nis 2009
Mesajlar
90
arkadaşlar prista 10-40 yarı sentetik motosiklet yağları nasıl sizce kullanan varmı fiyatları çok uygunda eğer iyi bişeyse almayı düşünüyom
 
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
1,944
Bence alabiliyorsanız tam sentetik alın derim. Fiyat biraz farklı olsada motorunuzun sağlığı için değecektir.
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
arkadaşlar prista 10-40 yarı sentetik motosiklet yağları nasıl sizce kullanan varmı fiyatları çok uygunda eğer iyi bişeyse almayı düşünüyom

internet sitesinden baktım ürünler kısmında motosikletler için bir yağı yok :cat:

üretilen yağları API SD/CC değerinde


ek olarak ilk yazıda söylemeyi unutmuşum
API değerlerinde ilk harf
S ise yağın benzinli motorlar için olan uygunluğunu
C ise yağın dizel motorlar için olan uygunluğunu temsil eder
 
Katılım
23 Nis 2009
Mesajlar
90
üstünde motosiklet resmi var ve apı sg yazıyo arkasındada motosiklet yağı olduğuna dair aöıklamalar vaR
 
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
363
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşlar zaten vitesler giderken sorun yok durdugum zaman sorun yaratıyo bakalım balatayı bi degiştiriyim bakıcam
 
Katılım
30 Ağu 2009
Mesajlar
77
ellerine sağlık hocam bu bilgilendirme için ben aranıza yeni katılanlardanım ( aliço)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst