Yağ seçimi-Yağ kalite standartları (servis sınıfları)..!

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ara 2007
Mesajlar
2,819
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
önceden yarı sentetik 10w40 kullanıyordum iyi idi sorun yoktu..
şimdi castrol power 1 racing 10w50 tam sentetik kullanıyorum motorda inanılmaz rahatlama oldu..
 
Katılım
29 Ara 2008
Mesajlar
290
Arkadaşalar Shell ADVANCE SX 4T 15-50 yag kalite ve performans bakımından iyimidir acaba kullanan varmı?
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
önceden yarı sentetik 10w40 kullanıyordum iyi idi sorun yoktu..
şimdi castrol power 1 racing 10w50 tam sentetik kullanıyorum motorda inanılmaz rahatlama oldu..

fark eder yarı sentetikle full sentetik yağ arasında fark var çünkü

Arkadaşalar Shell ADVANCE SX 4T 15-50 yag kalite ve performans bakımından iyimidir acaba kullanan varmı?

senin motor için kalın bir yağ değilmi bu? kitapçığında ne yazıyor?
 
Katılım
29 Ara 2008
Mesajlar
290
kitapcıgında tam olarak bişey yazmıyor çizelgesinde görünen yazın 20-50 kışın 15-50 gösteriyor cizelgede bende ona göre aldım ama henüz açmadım daha yarın koyacaktım yagı. sizin öneriniz nedir?
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Arkadaşalar Shell ADVANCE SX 4T 15-50 yag kalite ve performans bakımından iyimidir acaba kullanan varmı?

Bu yağ madeni yağdır, Shell ADVANCE (SX) değilde (VSX) olanı var, aynı yağın, 15-50 side var 10-40 ıda var. (SX) ten biraz pahalı (VSX) ama hakkını veriyor. (SX) in litresi mesela burada 12 tl iken (VSX) 18 tl. Fakat (VSX) ful sentetiktir. Ben yazın Shell 15-50 (VSX), kışın ise 10-40 (VSX) kullanıyorum devamlı. Sen Antalyada' sın herhalde, 4 mevsim bu yağın 15-50 sini kullanabilirsin. (SX) sarı etiketli, (VSX) beyaz etiketlidir. (VSX) kullanmanı tavsiye ederim. Ben çok memnunum. (SX) madeni yağdır. Tavsiye etmem. Yarı sentetik bile değil yani, ful madeni :)
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Ara 2008
Mesajlar
290
Bugun Sabah dun akşamki aldıgım shell advance sx 15W-50 yagı degiştirmek icin eve uzaklıgı 15 km olan shell petrola gittim.Ordaki görevliye Yagı yanlış aldıgımı açmadıgınımı ve degiştirmek istedigim söyledim. Kasiyer bana Nezaman aldımı sordu bende dün akşam almıştım dedim. Kasiyer - Dün akşam aldıysanız bugun degiştiremezsiniz dedi bende sebebini sordum bilgisayar sistemli calıştıgımız icin degişim yapamam dedi. şimdi elimde kalan yagamı yanayım yaktıgım benzine mi yanayım. bu yagı koysam 500 km sonra filan degiştirsem bişey olurmu? sentetik yag ile normal yag arasında ne fark var? teşekkürler
 
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,958
Bugun Sabah dun akşamki aldıgım shell advance sx 15W-50 yagı degiştirmek icin eve uzaklıgı 15 km olan shell petrola gittim.Ordaki görevliye Yagı yanlış aldıgımı açmadıgınımı ve degiştirmek istedigim söyledim. Kasiyer bana Nezaman aldımı sordu bende dün akşam almıştım dedim. Kasiyer - Dün akşam aldıysanız bugun degiştiremezsiniz dedi bende sebebini sordum bilgisayar sistemli calıştıgımız icin degişim yapamam dedi. şimdi elimde kalan yagamı yanayım yaktıgım benzine mi yanayım. bu yagı koysam 500 km sonra filan degiştirsem bişey olurmu? sentetik yag ile normal yag arasında ne fark var? teşekkürler

Kışı geçirirsin sorun olmaz 1500:)
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Bugun Sabah dun akşamki aldıgım shell advance sx 15W-50 yagı degiştirmek icin eve uzaklıgı 15 km olan shell petrola gittim.Ordaki görevliye Yagı yanlış aldıgımı açmadıgınımı ve degiştirmek istedigim söyledim. Kasiyer bana Nezaman aldımı sordu bende dün akşam almıştım dedim. Kasiyer - Dün akşam aldıysanız bugun degiştiremezsiniz dedi bende sebebini sordum bilgisayar sistemli calıştıgımız icin degişim yapamam dedi. şimdi elimde kalan yagamı yanayım yaktıgım benzine mi yanayım. bu yagı koysam 500 km sonra filan degiştirsem bişey olurmu? sentetik yag ile normal yag arasında ne fark var? teşekkürler

Yok ya bişey olmaz, değiştiremediysen kullan ama bi dahakine aklında bulunsun (VSX) alırsın. Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark var ? Şimdi buraya yazsam çok uzun yazmam gerekir, ama forum ortamında farklı yerlere yazdım ve bu konu hakkında forumda bir çok yazıda okudum. Yani arattırırsan bulabilirsin.

Pratik bir bilgi: Bi web sitesinden alıntıo yapıp kopyalıyorum.

SENTETİK YAĞLAR

Mineral esaslı baz yağların özellikleri, ham petrolün özellikleri ile sınırlıdır. Ayrıca; son yıllarda dünyadaki ham petrol üretiminin azalması ile petrol fiyatlarında görülen hızlı artışlar, günümüzün gelişen teknolojisi sonucu daha zor şartlarda çalışabilecek yağlara gereksinim duyulması nedeniyle sentetik yağlayıcıların kullanılması ile ilgili çalışmalar gün geçtikçe artmaktadır.

Sentetik yağlar petrol esaslı olmayan kimyasal sentez yöntemleriyle elde edilir. Kimyasal proseste sentetik yapıyı meydana getirecek hidrokarbon moleküller boyut ve şekil bakımından birbirinin benzeri olacak biçimde tasarlanır. Sentetik yağlar özenle düzenlenmiş bu yapısı sayesinde düşük sürtünme, düşük sıcaklık, en az aşınma, enerji (yakıt) tasarrufu gibi birçok üstün özelliklere sahiptir. Çok düşük sıcaklıkta kolay akar, çok yüksek sıcaklıkta incelmez. Yüksek oksidasyon ve ısıl mukavemeti sayesinde kullanım ömrünü uzatır. Laboratuar ortamında farklı bir teknoloji ile üretilen sentetik yağlar,mineral yağlara oranla daha yüksek ve daha düşük sıcaklıklar ile yüksek basınca karşı dayanıklıdır.
 
Katılım
29 Ara 2008
Mesajlar
290
tamam bi dahakine vsx alacam lakin bugun baktıgımda sentetik motosiklet yagı sadece 10-40 var. shell oturdugum yere baya uzak dun yol üzerinden gecerken almıştım. başka tavsiye yag markası olarak ne kullanabilirim opet iyimidir?
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Bugun Sabah dun akşamki aldıgım shell advance sx 15W-50 yagı degiştirmek icin eve uzaklıgı 15 km olan shell petrola gittim.Ordaki görevliye Yagı yanlış aldıgımı açmadıgınımı ve degiştirmek istedigim söyledim. Kasiyer bana Nezaman aldımı sordu bende dün akşam almıştım dedim. Kasiyer - Dün akşam aldıysanız bugun degiştiremezsiniz dedi bende sebebini sordum bilgisayar sistemli calıştıgımız icin degişim yapamam dedi. şimdi elimde kalan yagamı yanayım yaktıgım benzine mi yanayım. bu yagı koysam 500 km sonra filan degiştirsem bişey olurmu? sentetik yag ile normal yag arasında ne fark var? teşekkürler

çok geç bakıyorum ama

tüketici haklarından kimsenin haberi yok sanırım
alınan malın ambalajı bozulmadığı sürece her şekilde 15 gün içinde geri iade edilebilir
yani aldığın o yağı senin her şekilde geri verebiliyor olman gerekirdi ama kasiyer yağın iadesini almak istememesinin sebebi iadelerde kendi priminden kesiliyor olsa gerek bundandır
bu tarz şeylere dikkat edin arkadaşlar :cat:
 
Katılım
28 Kas 2009
Mesajlar
6
ilkay abi bende 650 pegaso var acaba hangi numara yağ kullansam bilin varmı yada en kalitelisi hangisi
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
222
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Viskozite Ölçüm Cihazları (Viskometre) yağın özelliğini kaybedip etmediğini ölçmeye yarar .
A%C3%A7%C4%B1k%20Kap%20Tag%20Viskometre.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst