Vitesli Motor Sürmeyi Öğrenmek İstiyorum

Katılım
29 Eki 2014
Mesajlar
27
Herkese merhaba cbr250r almayı düşünüyorum fakat hiç vitesli motor tecrübem yok.Ehliyeti yarı otomatik bir cup ile aldım.3-4 bin km scooter tecrübem var.Cbr'ı almadan öğrenmek istiyorum çevremde hiç motosikletli biri yok şuanlık iyi bir eğitim alıcak bütçem ve vaktimde yok zor zoruna motor ve ekipmanlara para yetireceğim.Bana uygun bir günde motor sürmeyi öğreticek birini arıyorum ücreti karşılığında 1-2 saat gösterse yeter çok zorlanıcağımı düşünmuyorum saten ankara sincan/etimesgut/elvankent vaya yakın ilçelerinde olur

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:40 ----------

Arkadaşlar yok mu yardımcı olucak biri ücreti karşılığında.
 
Katılım
21 Eyl 2012
Mesajlar
287
Ankara da olsaydım seve seve öğretirdim paranın fazla bi önemi yok aramızdan bu işi size öğretecek arkadaşlar çıkacaktır eminim çünkü biz büyük bir MT ailesiyiz. :)
 
Katılım
29 Eki 2014
Mesajlar
27
Ankara da olsaydım seve seve öğretirdim paranın fazla bi önemi yok aramızdan bu işi size öğretecek arkadaşlar çıkacaktır eminim çünkü biz büyük bir MT ailesiyiz. :)

Çok teşekkürler hocam düşünmen yeterli Allah razı olsun 6-7 yıllık bir hayalimi gerçekleştireceğim çok sevinçliyim ama kullanmayı bilmediğim için canım sıkılıyor inşallah yardımcı olucak biri çıkar.
 
L

lawyer_16

kardeşim sana tavsiyem: en yakın sürücü kursuna git ve durumu anlat. 2 saat özel ders al 40'ar liradan. herhangi bir debriyajlı motoru 2 saat sürünce cbr 250 yi dans ettirirsin hiç merak etme. yalnız kurs motorunu çok tenha bir trafikte hatta mümkünse trafiğe kapalı alanda kullan ki diğer araçlardan dolayı tedirgin olmadan motora tam hakim olmayı öğren. ben bursada özel ders veriyorum bazen bu şekilde.
 
Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
177
Şayet İstanbul'da olsan ben de Ücret almadan öğretebilirdim. Şahsi önerim mutlaka bir bilen ile öğrenin. Ben kendim ilk kullanacağım zaman bilmiyordum motoru satın aldığım arkadaşa garaja çektirmiştim ve ilk fırsatta Trafiğe kapalı bir yere giderek pratik yapmıştım. Fakat bu sizin de başaranileceğiniz anlamına gelmez lütfen dikkatli olun
 
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
bir günde motor sürmeyi öğreticek birini arıyorum ücreti karşılığında 1-2 saat gösterse yeter çok zorlanıcağımı düşünmuyorum saten

Yukarıdaki ifadeleriniz motorsiklete başlangıç için tehlikeli bir bakış açısı ve mentaliteniz olduğunu düşündürdü ve endişelendirdi.

"2 saat özel ders al herhangi bir debriyajlı motoru 2 saat sürünce cbr 250 yi dans ettirirsin hiç merak etme." ifadesine aldanmayın. Ne ehliyet kursundan, ne de ben bilirim diyen usta bir sürücüden sakın ders filan almayın.

Lütfen bir motosiklet eğitmeninden (bu işi mesleği olarak icra eden birinden, IAM, RoSPA veya benzeri saygın bir uluslararası kurumdan eğitmenlik sertifikalarını gösterebilecek birinden) düzgün bir eğitim alın. Başınızı derde sokmayın.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Eki 2014
Mesajlar
27
Yukarıdaki ifadeleriniz motorsiklete başlangıç için tehlikeli bir bakış açısı ve mentaliteniz olduğunu düşündürdü ve endişelendirdi.

"2 saat özel ders al herhangi bir debriyajlı motoru 2 saat sürünce cbr 250 yi dans ettirirsin hiç merak etme." ifadesine aldanmayın. Ne ehliyet kursundan, ne de ben bilirim diyen usta bir sürücüden sakın ders filan almayın.

Lütfen bir motosiklet eğitmeninden (bu işi mesleği olarak icra eden birinden, IAM, RoSPA veya benzeri saygın bir uluslararası kurumdan eğitmenlik sertifikalarını gösterebilecek birinden) düzgün bir eğitim alın. Başınızı derde sokmayın.

Hocam yanlış anladınız yazdığım ilk mesajı daha dikkatli okuyun lütfen demek istediğim şu Bana uygun bir günde motor sürmeyi öğreticek birini arıyorum kesinlikle bir günde motor öğretin demedim ki desem bile 1-2 saat ifadesini kullanmam dimi.Bu cümleyi kullanmamın sebebi hafta içi ve hafta sonları çalışıp hemde dershanemin olması boş bir günüm yok.Bende eğitim almayı düşünüyordum fakat şu an bütçem çok çok kısıtlı ekipmandan sonra motora dahi zor zoru na para yetiştiriyorum.Sadece motoru aldıktan sonra getirirken filan sıkıntı olmasın diye öğrenmek istiyoru m.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:36 ----------

kardeşim sana tavsiyem: en yakın sürücü kursuna git ve durumu anlat. 2 saat özel ders al 40'ar liradan. herhangi bir debriyajlı motoru 2 saat sürünce cbr 250 yi dans ettirirsin hiç merak etme. yalnız kurs motorunu çok tenha bir trafikte hatta mümkünse trafiğe kapalı alanda kullan ki diğer araçlardan dolayı tedirgin olmadan motora tam hakim olmayı öğren. ben bursada özel ders veriyorum bazen bu şekilde.

Teşekkürler hocam eğer yardımcı olucak birini bulammassam mecburen sürücü kursuna gidicem.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:40 ----------

Şayet İstanbul'da olsan ben de Ücret almadan öğretebilirdim. Şahsi önerim mutlaka bir bilen ile öğrenin. Ben kendim ilk kullanacağım zaman bilmiyordum motoru satın aldığım arkadaşa garaja çektirmiştim ve ilk fırsatta Trafiğe kapalı bir yere giderek pratik yapmıştım. Fakat bu sizin de başaranileceğiniz anlamına gelmez lütfen dikkatli olun

Teşekkürler hocam aynı durumu yaşamamak için şimdi öğrenmek istiyorum scoteer tecrübem var trafikte sadece ilk başta vitesler sıkıntılı gelicek galiba.
 
L

lawyer_16

paran olunca ilk iş kaliteli eğitim al kardeşim bende alıcam. bütçene göre yorum yaptım ben senin. ben hiç eğitim almadım ama honda gs 2-3 alan yılların motorcularından iyi motor sürerim (kendileri söyler) ve gs 1 den çok daha iyi bir eğitim veririm (bunu da gs 1 eğitimini alanlar söyler). hayatımda ilk defa vitesli motoru da akşam trafiğinde kullanmıştım mecburiyetten dolayı. sen de bu heves ve mecburiyetten dolayı kendini zamanla geliştirirsin.
 
Katılım
29 Eki 2014
Mesajlar
27
paran olunca ilk iş kaliteli eğitim al kardeşim bende alıcam. bütçene göre yorum yaptım ben senin. ben hiç eğitim almadım ama honda gs 2-3 alan yılların motorcularından iyi motor sürerim (kendileri söyler) ve gs 1 den çok daha iyi bir eğitim veririm (bunu da gs 1 eğitimini alanlar söyler). hayatımda ilk defa vitesli motoru da akşam trafiğinde kullanmıştım mecburiyetten dolayı. sen de bu heves ve mecburiyetten dolayı kendini zamanla geliştirirsin.

Hocam eğitim almayı bende istiyorum fakat bütçem şuanlık yetmiyor.Ama mutlaka iyi bir eğitim almayı düşünüyorum.
 
Katılım
2 Mar 2012
Mesajlar
1,861
motosiklete binmek için gerekli bütçenin harcanma sıralaması şu şekilde olmalıdır:

eğitim
ehliyet
koruma
motosiklet

ben bu kurala uymayarak biri acil olmak üzere iki kere hastaneye gittim ve bir sürü de para ödedim. yaptığım harcamaların yanında eğitim parası yol parası gibi bir şey kaldı. biraz daha sabretmenizde fayda görüyorum.
 
Katılım
29 Eki 2014
Mesajlar
27
motosiklete binmek için gerekli bütçenin harcanma sıralaması şu şekilde olmalıdır:

eğitim
ehliyet
koruma
motosiklet

ben bu kurala uymayarak biri acil olmak üzere iki kere hastaneye gittim ve bir sürü de para ödedim. yaptığım harcamaların yanında eğitim parası yol parası gibi bir şey kaldı. biraz daha sabretmenizde fayda görüyorum.

doğru diyorsunuz fakat dediğim gibi param zor zoruna yetiyor kask mont eldiven bot derken eğitime para kalmıyor eğitime para vermek için diğerlerinden kısmam gerekiyor bunuda doğru bulmuyorum açıkcası benim tek isteğim vitesleri kavrayım az bir şey pratik yapsam yeter saten şuan aktif olarak scoter kullanıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:45 ----------

Yok mu yardımcı olucak biri??
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
147
Vitesli motor kullanmak düşündüğün kadar zor değildir , ama 250 cc ss de bazı sıkıntılar yaşayabilirsin.Biz şimdi sana ne desek boş biliyorum. Öncelikle ss kullanımı hakkında nette bir çok konu mevcut. Bunların hepsini dikkatlice okumanı tavsiye ederim sana. Vites nasıl düşürülür , vites nasıl yükseltilir gibi... Örneğin ara gaz yapmadan vites düşürürsen arka tekeri kilitleyebilirsin!!! Bu yüzden SS kullanımı hakkında netten baya bir şeyler oku öncesinde.Tavsiyemin doğru olmadığını biliyorum. En azından belki yaşayabileceğin tehlikeleri azaltabilir düşüncesi ile bir tavsiye...
 
Katılım
29 Eki 2014
Mesajlar
27
Vitesli motor kullanmak düşündüğün kadar zor değildir , ama 250 cc ss de bazı sıkıntılar yaşayabilirsin.Biz şimdi sana ne desek boş biliyorum. Öncelikle ss kullanımı hakkında nette bir çok konu mevcut. Bunların hepsini dikkatlice okumanı tavsiye ederim sana. Vites nasıl düşürülür , vites nasıl yükseltilir gibi... Örneğin ara gaz yapmadan vites düşürürsen arka tekeri kilitleyebilirsin!!! Bu yüzden SS kullanımı hakkında netten baya bir şeyler oku öncesinde.Tavsiyemin doğru olmadığını biliyorum. En azından belki yaşayabileceğin tehlikeleri azaltabilir düşüncesi ile bir tavsiye...

Hocam son bir kaç yıldır bunları araştırıp okuyorum okumadığım konu,izlemediğim video kalmadı teorik olarak biliyorum fakat hiç uygulamadım sıfır bir bilgi ile kullanmayacağım yapacağım hataların ne gibi sonuçlar getireceğini biliyorum ama dediğim gibi tecrübem yok.
 
Katılım
14 Ağu 2014
Mesajlar
299
Motosikleti
BMW R1300GS Instagram:@iboadv
Ben de maxi scooter'dan ninja 300'e geçtim. Zor bir şeyi yok 2,3 günde alışıyorsun.
 
Katılım
23 Eyl 2013
Mesajlar
38
ahahahah. öyle işmi olur 2 saat 5 saat:) hemde vitesli motor. sen git ehliyetini al paşa paşa. sonra kask ekipman al sonra yola çık:9
 
Katılım
3 Tem 2014
Mesajlar
396
Motosikleti
Triumph Tiger 900 GT
Hocam 1-2 saat diye çok az söylemişsin. En az 5 saat eğitim almalısın. Bunun yokuşu, yan duruşu, ani frenlemesi ...vs vs işleri var..

Şimdiden hayırlı olsun.
 
Katılım
29 Eki 2014
Mesajlar
27
Ben de maxi scooter'dan ninja 300'e geçtim. Zor bir şeyi yok 2,3 günde alışıyorsun.

Sıkıntı olmaz hocam eminim ama yinede almadan öğrenmek istiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:43 ----------

ahahahah. öyle işmi olur 2 saat 5 saat:) hemde vitesli motor. sen git ehliyetini al paşa paşa. sonra kask ekipman al sonra yola çık:9

Çok mu komik hocam??ilk mesajımı okursan anlarsın ehliyetim var mı yok mu..

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:46 ----------

Hocam 1-2 saat diye çok az söylemişsin. En az 5 saat eğitim almalısın. Bunun yokuşu, yan duruşu, ani frenlemesi ...vs vs işleri var..

Şimdiden hayırlı olsun.

Teşekkürler hocam doğru diyorsun fakat durmayı kalkmayı öğrendikten sonra kendimi geliştiririm aldıktan sonrada hemen trafiğe çıkmam.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:48 ----------

Yok mu yardımcı olucak biri??
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst