vitesi boşa atmak

Katılım
8 Ocak 2008
Mesajlar
3,328
selam arkadaşlar benim merak ettiğim mesele şu ben bursaya çok gider gelirim
sanırım bi çoğunuz o yolları bilir çok inşli çıkışlıben genelde aracı boşa atarım ve frenle inerim ama konturollü bazı kesimde vitesle inmek herzaman daha ii der sorum şu vitesle inmenin boşla inmenin arasında yakıt farkı çok olurmu akabininde ikisindede gaza basmıyoruz..
cevap için şimdiden tşkürler...:)
 
Katılım
23 Eyl 2009
Mesajlar
1,292
Vitesle inmek daha fazla yakar çünkü motoru bağartırsın zaten çünkü motor freni devreye girsin diye ama kontolu daha iyi sağlarsın viteste iken..
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
864
memleketimin acı manzarası benzin 3700 olunca motorla bile tasarrauf nasıl yapılır onun peşine düşüyo vatandaş..:cyclopsan
 
Katılım
21 Ağu 2009
Mesajlar
341
araç viteste iken yüksek devirle inersen yakıtı fazla yakar fakat ortalama devirlerde inersen çok fazla yakıt farkı olmaz. Emniyetiniz için viteste inin yoksa birdaha bursa ya gidip-gelme gibi bir şansınız olmayabilir.
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
araç vitesteyken gazı çevirmediğin sürece asla yakmaz.Boştayken az bişey yakar
 
Katılım
8 Ocak 2008
Mesajlar
3,328
aslında yüzde olayını merak etmiştim ama sanırım çok karmaşık bir durum gibi gözüküyor..
 
Katılım
29 Eyl 2008
Mesajlar
254
2008 model palio larda km başına yakıt sarfiyatını gösteren bi sistem var yokuş dik olduğunda vitesle inerken sarfiyat boşla indiğine çok yakın nerdeyse farketmiyor...

ama benim bunun dışında başka bi sorum var böyle durumlarda boşa attığımızda vitesi tekrar yükseltmemiz gerekebilir ama boştan ikiye çekerken hızlıysanız sorun olabiliyor bunun bi çözümü varmı siz neler yapıyorsunuz...
 
Katılım
8 Ocak 2008
Mesajlar
3,328
2008 model palio larda km başına yakıt sarfiyatını gösteren bi sistem var yokuş dik olduğunda vitesle inerken sarfiyat boşla indiğine çok yakın nerdeyse farketmiyor...

ama benim bunun dışında başka bi sorum var böyle durumlarda boşa attığımızda vitesi tekrar yükseltmemiz gerekebilir ama boştan ikiye çekerken hızlıysanız sorun olabiliyor bunun bi çözümü varmı siz neler yapıyorsunuz...

hızın durumuna göre ikiye atarsın kalkıpta 70 le giderken 2ye atarsan çok vahim durumlar ortaya çıkar hız düştükten sonra sıralama vitesi düşürürsün
 
Katılım
23 Mar 2009
Mesajlar
230
araç vitesteyken gazı çevirmediğin sürece asla yakmaz.Boştayken az bişey yakar

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Senin bahsettiğin araç ayağını gazdan çekince su ile mi çalışmaya başlıyor?:queen:

Arkadaşım araç vitesde ikendede boşta ikende belli bir miktar tüketim olur.
Motosikletlerde bu durum şuan için nasıl bilmiyorum ama son çıkan otomobillerde neredeyse sıfıra yakın yani çok çok düşük bir miktar tüketimi olur rölantide.
Fakat kesinlikle boşta yokuş inme tavsiye edilmez,zaten belli belirsiz bir fark çıkar tüketimde.O kadar düşük bir fark içinde hiçbirşeyi tehlikeye atmaya değmez.:cat:
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
1,037
Arabalarda boşa atılıp rampa inilirse; Şanzıman dişlileri dönmeyeceği için şanzıman kafa ve kuyruk bilyeleri yağlanamayacak ve bozulmasına neden olarak şanzımanın indirılerek tamır görmesine nsebebiyet vereceği birkaç motor ustası tarafından bana aktarılan bilgi. Zannediyorum motosikletlerde de aynı durum söz konusu. Bu nedenle biraz benzin tasarrufu etmek için böyle bir rizka girmeyi önermem...
Dahası araçlar boşta giderken aşırı derecede hızlanacağı için anı durma ve yavaşlama gereken açil durumlarda araç vitese geçmekte zorlanır. geçen süre dez avantaj olacağı gibi Frenle yavaşlamak istendiğinde ise viteste iken frene basıldığından daha fazla bir oranda savruylma yapar...
 
Katılım
8 Ocak 2008
Mesajlar
3,328
değerli ilgileriniz için çok teşekkürler arkadaşlar arada fazla bi fark görünmüyorr

ayrıca SPEİRS ın dediğide çok mantıklı geldi bana
 
Katılım
29 Eyl 2008
Mesajlar
254
hızın durumuna göre ikiye atarsın kalkıpta 70 le giderken 2ye atarsan çok vahim durumlar ortaya çıkar hız düştükten sonra sıralama vitesi düşürürsün

hayır hızıma göre vitesi yükseltcem ondan bahsetmiyorum sadece elim debriyajda olsa bile boştan 2 ye geçişte sorun oluyo...
örneğin 50 km il boşta gidiyosun boştan 2 ye attım ama dişliler sürterek geçiyo onda sonra elim hala pedalda 3 yada 4 de atıyorum ama sorun ilk geçiş sırasında oluyor..
 
Katılım
8 Ocak 2008
Mesajlar
3,328
hayır hızıma göre vitesi yükseltcem ondan bahsetmiyorum sadece elim debriyajda olsa bile boştan 2 ye geçişte sorun oluyo...
örneğin 50 km il boşta gidiyosun boştan 2 ye attım ama dişliler sürterek geçiyo onda sonra elim hala pedalda 3 yada 4 de atıyorum ama sorun ilk geçiş sırasında oluyor..

GENEDE çok yüksek devirr 30dada aynı sorun oluyorsa bir problem vardır ama yüksek hızda olabilr sorun ondan kaynaklana bilir ama kesin olarakta bişey diyemem..
 
Katılım
2 Eki 2007
Mesajlar
1,411
Peygamber vitesi denir kendisine.. Genelde otomobil kullanırken bende boş atarım tabi önümde uzun bir yokuş varsa. Boşta iken hızım yüksek ve vitese atmam gerekirse vitese takmadan önce gaza basıp devir ibresini 2000-3000 arasına getirip vitese geçiririm, motoru zorlamamak açısından. Bir de şunu biliyorum, yüksek hızda boşta giderken aracı vitese takmak, aracın bir anda 2500 gibi yüksek bir devire bir anda çıktığından, boşta giderken yaptığımız yakıt tasarrufunun acısını çıkarıyor.. Boşta giderken aracın dişlilerin zarar göreceğini sanmıyorum, önemli olan araç boşta giderken yüksek devirde bir anda vitese takmamak ...
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
2 defa denedim:cherry:

iniş bitipte vitesi 1'e takmak icap ettiğinde şanzımandan gelen ses ile kesin dağıldı dedim:pr:

bir daha denemedim denememde

ayrıyetten boşta iken motorun yağlama yapmama gibi bir durumdan bahsediliyor ki 3 kuruş tasarruf edeceğiz diye motor bloğunu elimize almayalım:pale:
 
Katılım
10 Nis 2009
Mesajlar
735
Elektronik enjeksiyonlu bir aracın varsa ( motosiklet otomobil fark etmez) gazı bıraktığında yakıt tüketimi sıfıra iner. Kısaca başka bir deyişle tekerlekler motoru döndürmeye başlar. Bu sayede hem kompresör oranı artar hem yakıt tüketimi azalır. Ama boşa alırsan motoru rolantide çalıştırmak için az bir miktar benzin sarfiyatı yapacaktır araç.

Ama eğer karbüratörlü ya da mekanik enjeksiyonlu bir aracın varsa boşta inmek yerine göre az yaktırabilir. Ancak her şartta motora giden maksimum benzin miktarı rolantidekinden biraz fazla olacağından boşta inme riski göze almaya değmeyecek durumdadır.
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
:mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Senin bahsettiğin araç ayağını gazdan çekince su ile mi çalışmaya başlıyor?:queen:

Arkadaşım araç vitesde ikendede boşta ikende belli bir miktar tüketim olur.
Motosikletlerde bu durum şuan için nasıl bilmiyorum ama son çıkan otomobillerde neredeyse sıfıra yakın yani çok çok düşük bir miktar tüketimi olur rölantide.
Fakat kesinlikle boşta yokuş inme tavsiye edilmez,zaten belli belirsiz bir fark çıkar tüketimde.O kadar düşük bir fark içinde hiçbirşeyi tehlikeye atmaya değmez.:cat:

Yokuş aşağı iniyosun benzin bitti.Motor çalışıyo.Araç viteste takılı.Debr,yajı sıkmadığın sürece motor çalışmaya devam eder.Çünkü yokuştan dolayı hareket enerjisini kullanır.Denemek bedava.Ayrıca yol bilgisayarlı olan araçlarda da 0.0 gösterir.Bu kanıtlanmış bi olay.Tabi teknik bilgisi zayıf olana bişey diyemezsn işte
Benim anlatmak isteiğimi mogli arkadaş daha iyi açıklamış
 
Katılım
23 Mar 2009
Mesajlar
230
Yokuş aşağı iniyosun benzin bitti.Motor çalışıyo.Araç viteste takılı.Debr,yajı sıkmadığın sürece motor çalışmaya devam eder.Çünkü yokuştan dolayı hareket enerjisini kullanır.Denemek bedava.Ayrıca yol bilgisayarlı olan araçlarda da 0.0 gösterir.Bu kanıtlanmış bi olay.Tabi teknik bilgisi zayıf olana bişey diyemezsn işte
Benim anlatmak isteiğimi mogli arkadaş daha iyi açıklamış

Demek istediğini anlıyorum arkadaşım.Ve emin ol teknik bilgim en az senin kadar vardır.
Sana anlatmak istediğimde o aslında benim otomobillerde özellikle opel serilerinde boşta veya ayağını gazdan çekince çok aşırı bir motor hacmi olmadığı sürece tüketimi 0 gösterir.Fakat yinede çok çok ufak bir miktarda tüketim yine vardır ama kullanıcının takip ettiği ekranda bu değer 0 olarak görünür.

Senin anlatmak istediğin bir nevi rüzgar güllünden elektirik üretmek.Tekerin enerjisi ile yani bir nevi kinetik enerji ile motorun çalışmasına devam etmesi.
Fakat yine onun içinde belli miktar tüketim olur.
Elektronik püskürtme sistemli ve bazı karbüratörlü ve elektronik ateşleme sistemli araçlarda Cut-Off olarak adlandırılan , dekompresyonda motora sevk edilen benzini elektronik olarak durduran bir sistem mevcuTur.
Bu,her ayağınızı gazdan çektiğinizde veya yokuş aşağı dekompresyonda yol aldığınızda motorun belli bir devrine kadar (1500-1800d/d) yakıt sevkini durdurarak tüketim ekonomisi sağlar.
Ama dediğim gibi bu yeni nesil otomobiller için geçerlidir.
Yukarıdada belirttiğim gibi motosikletler için son durum nedir bilmiyorum
Fakat her ne olursa olsun motosikletlerdede otomobillerdede araç boş vitesde iken kontrol minimum'a iner.3-5 kuruş içinde böyle tehlike unsurları taşıyan bir hareketi yapmak bence yanlış.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst