vitesi boşa atmak

Katılım
24 Ağu 2005
Mesajlar
784
Asıl sorulması gereken soru atlanmış bence.

Trafikte boşa aldığınız zaman aracın hareket kabiliyetini de yerçekimine emanet etmiş oluyorsunuz. Tasarruf ettiğiniz yakıt için bu riske atılmaya değer mi?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:23 ----------

Yokuş aşağı iniyosun benzin bitti.Motor çalışıyo.Araç viteste takılı.Debr,yajı sıkmadığın sürece motor çalışmaya devam eder.Çünkü yokuştan dolayı hareket enerjisini kullanır.Denemek bedava.Ayrıca yol bilgisayarlı olan araçlarda da 0.0 gösterir.Bu kanıtlanmış bi olay.Tabi teknik bilgisi zayıf olana bişey diyemezsn işte
Benim anlatmak isteiğimi mogli arkadaş daha iyi açıklamış

Motor çalışıyor ise benzini bitmemiştir. Benzini biten bir araç ne ile patlama yapacak? Havayı mı, buji ile patlatacak??? Viteste yokuş aşağı inerseniz ve debiyajı sıkmazsanız tekerlekler elbetteki motor içindeki pistonları hareket ettirecektir. Ama motorun çalışması demek pistonların hareket etmesi midir?
 
Katılım
23 Mar 2009
Mesajlar
230
Asıl sorulması gereken soru atlanmış bence.

Trafikte boşa aldığınız zaman aracın hareket kabiliyetini de yerçekimine emanet etmiş oluyorsunuz. Tasarruf ettiğiniz yakıt için bu riske atılmaya değer mi?


---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:23 ----------



Motor çalışıyor ise benzini bitmemiştir. Benzini biten bir araç ne ile patlama yapacak? Havayı mı, buji ile patlatacak??? Viteste yokuş aşağı inerseniz ve debiyajı sıkmazsanız tekerlekler elbetteki motor içindeki pistonları hareket ettirecektir. Ama motorun çalışması demek pistonların hareket etmesi midir?
Ben bunu her mesajımda üstüne bas basa yazıyorum.
Boş viteste ineceğim 2 kuruş tasarruf yapacağım diye o tehlikeye girmek yanlış.
Ve ayrıca motor konusundaki yorumunada katılıyorum.Ve daha önceki mesajlarda bende arkadaşa bunu anlatmaya çalıştım fakat bu seferde arkadaş beni bilgisiz olarak nitelendirdi.:p
Hadi hayırlısı:rendeer:
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
hiç bir zaman vıtesi boşa atmayı tercıh etmeyin.aracı yokus assaga da mutlaka gerektiği vıteste ındırmek en mantıklısıdır hem hayatınız hemde aracınızı düşünüyorsanız aracınızı boşa bırakmayın
 
Katılım
30 Ağu 2005
Mesajlar
560
Motosikleti
TGB X-MOTION 250
gaz vermedıgınde motor boşta ne yakıyorsa onu yakar daha fazlasını yakmaz yakamaz aksini iddaa eden arkadaşlarım biraz daha teknik bilgi edinsinler
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Vites boşta gaz vermeden gidilirse karbüratörün relanti devresi çalışacaktır.Relantide yakıt/hava oranı 8-9/1 civarında zengin karışım olur. Tam tersine son viteste gaz kolu çevrilmezse fakir karışım 20-25/1 gidilir hem de kompresyon ile yavaşlama imkanı olur.

Ekonomi için sabit hız - yüksek vites, çeyrek-yarım gaz arası idealidir.Boşa almaktan çok daha ekonomiktir.
 
Katılım
8 Ocak 2008
Mesajlar
3,328
yorum
lar bayabi artmışş paylaşım için tşk
 
Katılım
4 Kas 2009
Mesajlar
1,342
araç viteste iken yüksek devirle inersen yakıtı fazla yakar fakat ortalama devirlerde inersen çok fazla yakıt farkı olmaz. Emniyetiniz için viteste inin yoksa birdaha bursa ya gidip-gelme gibi bir şansınız olmayabilir.

:queen::queen::queen::queen::queen:
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
Demek istediğini anlıyorum arkadaşım.Ve emin ol teknik bilgim en az senin kadar vardır.
Sana anlatmak istediğimde o aslında benim otomobillerde özellikle opel serilerinde boşta veya ayağını gazdan çekince çok aşırı bir motor hacmi olmadığı sürece tüketimi 0 gösterir.Fakat yinede çok çok ufak bir miktarda tüketim yine vardır ama kullanıcının takip ettiği ekranda bu değer 0 olarak görünür.

Senin anlatmak istediğin bir nevi rüzgar güllünden elektirik üretmek.Tekerin enerjisi ile yani bir nevi kinetik enerji ile motorun çalışmasına devam etmesi.
Fakat yine onun içinde belli miktar tüketim olur.
Elektronik püskürtme sistemli ve bazı karbüratörlü ve elektronik ateşleme sistemli araçlarda Cut-Off olarak adlandırılan , dekompresyonda motora sevk edilen benzini elektronik olarak durduran bir sistem mevcuTur.
Bu,her ayağınızı gazdan çektiğinizde veya yokuş aşağı dekompresyonda yol aldığınızda motorun belli bir devrine kadar (1500-1800d/d) yakıt sevkini durdurarak tüketim ekonomisi sağlar.
Ama dediğim gibi bu yeni nesil otomobiller için geçerlidir.
Yukarıdada belirttiğim gibi motosikletler için son durum nedir bilmiyorum
Fakat her ne olursa olsun motosikletlerdede otomobillerdede araç boş vitesde iken kontrol minimum'a iner.3-5 kuruş içinde böyle tehlike unsurları taşıyan bir hareketi yapmak bence yanlış.

Bende aynı fikirdeyim ama anlaşamdık bi türlü nedense
 
Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
376
peki hiç boşa atmaya zahmet etmeden sadece debriyaja basılı tutulsa bir zararı olurmu :silent:
 
Katılım
22 Mar 2009
Mesajlar
1,434
arkadasşlar bir tv programında KATAR adlı ülke tanıtılıyordu ve benzinin litresinin 270 kuruş yanlış duymadınız sadece 270 kurus olduğunu duyunca kafayı yiyecektyim adamlarda biz gibi.1.3-1.4-1.6 gibi arçlar yaok 2000 2500 motor 6 pistonlu v 6 araçlar kullanıyorlar.demekki bnm motorumnun deposu prada 2.3 tl ye fullenecek varmı böyle bişey
 
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
879
2008 model palio larda km başına yakıt sarfiyatını gösteren bi sistem var yokuş dik olduğunda vitesle inerken sarfiyat boşla indiğine çok yakın nerdeyse farketmiyor...

ama benim bunun dışında başka bi sorum var böyle durumlarda boşa attığımızda vitesi tekrar yükseltmemiz gerekebilir ama boştan ikiye çekerken hızlıysanız sorun olabiliyor bunun bi çözümü varmı siz neler yapıyorsunuz...

zaten olması gereken de o siz gazı açmadığınız sürece karburator sistemi rolanti kadar yakıt gönderecektir:cat:
yani vitesle inmek de rolanti (boş) kadardır benim fikrimce
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
zaten olması gereken de o siz gazı açmadığınız sürece karburator sistemi rolanti kadar yakıt gönderecektir:cat:
yani vitesle inmek de rolanti (boş) kadardır benim fikrimce

Gazı ayarında tutup sabit hız yokuş aşağı iniş, boşa almaktan daha az yakıt tüketir. (94 şahin'le Uludağ Ü. Otomotiv Bölümü'nce denendi:bounce:)

Motorun soğuması kötüleştiği için ve boşuna fren balatası aşındırdığı için de ileriye dönük faydadan çok zarar getirir.
 
Katılım
21 Şub 2010
Mesajlar
25
bostayken kompresyonu kullanamadığınız ıcın fren kullanıyorsunuz ve fren balatalarınızı harcıyorsunuz yanı benzın tasarrufu yapalım derken bu sefer balatadan harcıyorsunuz ... cok yuksek tasarruf sağlayacağını dusunmuyorum .. gelın sız uygun vıteste kullanmaya devam edın ... boylesı daha guvenli
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
+1 Debriyaj da boşuna çalışır.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
yüksek süratte üst viteslerde bu riski neden alasın ki...ola ki boşa geçtiğini sandığın anda debriyajdan elini çektin meğer 1 veya 2 dyemiş...tüm dişlileri eline alırsın ve muhtemelen hakimiyeti kaybedip asfalta yapışırsın...neden...5 kuruşluk benzin tasarrufu için...değer mi değmez...nerelisin sen yavrum...:p motoru olmayanlar böyle şeylerle çok uğraşıyor abicim...önce bir makinanı görelim çapsız mezit...:p
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Yokuş aşağı boşta inilmemeli, ışıkları görünce debriyajı çekip bırakmadan art arta vites küçültülmez, ani hızlanma ve yavaşlama yapılmaz,... efendi efendi yoluna gidilir :) (Ama burası tr, yok öyle.)
 
Katılım
7 Ağu 2008
Mesajlar
16
slm arkadaşlar motoru yavaşlatmak için iki yöntem kulanılır biri normal frenleme 2 motor üzerinden frenleme motor üzerinde frenleme motor için zarardır motorun sesinden anlıyorsanız vitesle indiğinizde egzozda açayip sesler geliyor. motor dişli sesi artıyor öotorun ömrünü dahada kısaltıyor yakıt fazla yakıyor motoru zatmedeçek kadar frenlerin tutuyorsa frenle in yok tutmuyorsa ftes ama fren takviyeli in motorun sesi düzgün çıkaçak şekilde in ama boşa girdi motor hızlandı hıza göre vites seçmesen sana çok maliyetli olur motorlar max 8000d/d yapıyorlar daha fazla olunça motorun supap keser piston silindir v.b arzalar olur yol boyunça iteklemek zorunda kalırsın inişe göre motoru vites ve fren takviyesinde indir şanzıman sesinin artmasına müsade verme vitesi size anlatayım motorun beli bir devri var motordan gelen aktarma dişlisi önce debriyaj balatasına bağlı debriyaj balatasını sıkmasına göre motorun hızını o seviyede aktarır şanzıman ilk önce kalkış vitesi 1 atığınızda tekele giden dişli büyük secilir motordan gelen küçük olur küçüğü 10 tur atar yeni tekel bir tur atar saate 10 yaptığını düşünelim sen bunu saate 30 yaparken motora yüklesen motor hadinden fazla hızlı çalışır motor arzalanır biraz anlatması uzun en iyisi vites ve fren takviyeli motoru indir ama motorun sesini dinle anlarsın

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:25 ----------

sezgin kalkan abemiz diyor (peki hiç boşa atmaya zahmet etmeden sadece debriyaja basılı tutulsa bir zararı olurmu ) abe debriyajla inersen debriyaj balataların 1 kaça ay içinde değiştirisin motorda oluşaçak şeyler fazla yakıt ,yağ kirlenmesi,motor sesinin artışı hızdan düşüş baskı yerlerinin aşınmadan yıpranması onun için uzun süre debriyajı tutmayın
gidin diyenler servis hustaları olur o da öyle demese ne yiyeçek
 
Katılım
8 Ocak 2008
Mesajlar
3,328
yüksek süratte üst viteslerde bu riski neden alasın ki...ola ki boşa geçtiğini sandığın anda debriyajdan elini çektin meğer 1 veya 2 dyemiş...tüm dişlileri eline alırsın ve muhtemelen hakimiyeti kaybedip asfalta yapışırsın...neden...5 kuruşluk benzin tasarrufu için...değer mi değmez...nerelisin sen yavrum...:p motoru olmayanlar böyle şeylerle çok uğraşıyor abicim...önce bir makinanı görelim çapsız mezit...:p

sen başlığı okumadan yorum yaapınn tembel herif araçla diyorum motoyla deelll kapişşş anladın dimii torpağım :mrgreen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst