Vites ve yakıt tüketimi sorusu (Kadın içerir)

Katılım
7 Nis 2015
Mesajlar
450
Zaferce Bey işin içine kız etkenini koyarak dikkatleri toplamış:)

3. nün yakıt tüketimi fazla olacaktır.
Sebebi ise yakıt tüketimi-hız grafiğinin Parabolik artmasındandır.
Farz-ı Misal; Hızımızı 100 km den 110 km ye yükselttiğimizde 0,1LT/100 km benzin artışı olurken; 110 km den 120 Kmye geçişte 0,3lt artış olup 120 den 130 a aldığımızda 0,5lt artış olacaktır.

Tam hesaplamasının yapılabilmesi (yani parabolün denklemi için) aynı devirdeki(bu örnekte 7200) 6 vitesin de yakıt tüketimlerinin denkleme nokta olarak işaretlenip, o anki hızlarının da grafiğe yazılarak noktaların birleştirilmesi ile bulunabilir.
 
Son düzenleme:

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
6. vitesin fonksiyonu önemli.
Çoğu araçta bu vites ekonomi için vardır.
Yani hız arttırmaz.
Mesela bu önermede iii şıkkında 6. vites için verilen değerler 5. viteste de aynıdır.
Bu durumda 6. vites ekonomiktir diyebiliriz.
 
Katılım
12 Ağu 2015
Mesajlar
2,367
Denemiş biri olarak yazayım 160-220 sürat arası bu icat 170km sonra depoyu bitiyor.
120-130 arası gidersen çok rahat 220 km yi görür depo biter.

4. viteste 7000 devirde gitmeyi denemedim ama yakıt olayı artacaktır.
Muhtemelen 160-170 km civarında depoyu bitirir.
Buda aşağı yukarı aynı demek oluyor.
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
6. vitesin fonksiyonu önemli.
Çoğu araçta bu vites ekonomi için vardır.
Yani hız arttırmaz.
Mesela bu önermede iii şıkkında 6. vites için verilen değerler 5. viteste de aynıdır.
Bu durumda 6. vites ekonomiktir diyebiliriz.

itiraz ediyorum!
ekonomi fitesinden kasıt hızlanma ya da yavaşlama eylemi yapılmaksızın aynı hızla daha düşük devirde seyretmek.
yani 6.fites için verilen değerler 5.fiteste aynı değildir, 5.fites aynı hızda daha yüksek devirlidir.
6.fites ekonomiktir gibi bir genellemeye her durum için varamayız.
aracın gücü, son sürati, seyir sürati gibi değişkenler bağlayıcıdır.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
itiraz ediyorum!
ekonomi fitesinden kasıt hızlanma ya da yavaşlama eylemi yapılmaksızın aynı hızla daha düşük devirde seyretmek.
yani 6.fites için verilen değerler 5.fiteste aynı değildir, 5.fites aynı hızda daha yüksek devirlidir.
6.fites ekonomiktir gibi bir genellemeye her durum için varamayız.
aracın gücü, son sürati, seyir sürati gibi değişkenler bağlayıcıdır.

itiraz kabul dilmedi.
otur yerine.

Ya da ben soruyu yanlış mı anladım?:silent:
Du bi daha okuyayım soruyu.!!!
 
Katılım
12 Haz 2014
Mesajlar
547
Motorlu taşıtlarda yakıt tüketimi analizi
p14506_03_obr03.png
 
Katılım
16 Eyl 2015
Mesajlar
699
Soruyu basitleştirip hızı falan boşverip,aynı devirde farklı viteslerdeki tüketim farklılığını bulsak cevabıda bulucaz gibi.bende merak ettim ama aralarında çok az fark olacağını düşünüyorum tabi varsa.
 
Katılım
5 Eyl 2016
Mesajlar
210
Düşük devir aralıklarında bol bol vites değiştirmek yakıt tüketimine olumlu etki ediyor. Ayrıca vitesin yumuşak bir şekilde değiştirilmesi sonucunda bir tasarruf söz konusu olabilir. Değilse haşin bir şekilde vites değiştirmek sarfiyatı arttırıyor. Bunu yapmak ise manuel bir motosiklette eziyet haline gelebilir. Çare mi? Senin adına hızla, bol bol ve tüy gibi hafif bir şekilde vites değiştiren bir motosiklet. Yani Honda NC 750 DCT. Scooter teknolojisinden farklı olarak otomatik vites konsepti, elektrikli motosiklet ile birlikte ve dahi fosil yakıtlılar da dahil olmak üzere şekil değiştirerek yaygınlaşacak gibi. Bunun kuvvetli işaretleri var.
 
Katılım
19 Şub 2016
Mesajlar
584
Pistonun aşağı ve yukarı hareket etmesiyle, yanma odasına yakıt hava karışımı girer.Devir nekadar yüksek olursa bu döngüde okadar fazla gerçekleşir.İşin içine tork,hp,şanzuman oranları da girerse işler epey karışıyor.Mesela ;düşük devirde güçlü tork veren bir motorda ,gaz kolunu sabit tuttuğumuzu varsayalım. Amacımız motoru 5500 rpm de sürmek .Gaz kolu sabitken motorun torku ve gücü, 5500 rpm 'i her vitesde karşılıyorsa aynı yakıtı yakacaktır.Fakat gaz kolu sabitken motor 5. Ve 6.vitesde 5500 deviri göremiyorsa, gaz kolunu biraz daha çevireceğimiz için yakıt girişi de fazla olacaktır bu sebeple fazla yakıt yakmış olacağız.
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Eyl 2005
Mesajlar
90
Her türlü motor, araba motosiklet farketmez, maksimum torkunu verdiği devirde en verimli çalışır. 5500-6500 devir arası diyorum.
 
Katılım
3 Ağu 2015
Mesajlar
529
İi
İ
İii
Benim sıralamam budur ama hazır düz parkurdasın daha hızlı git bence
 
Katılım
12 Ara 2015
Mesajlar
1,067
gaz kolunu ne kadar açarsan enjeksiyon o kadar yakıt püskürtür
 
Katılım
20 Tem 2015
Mesajlar
282
Kadın dediğin tasarrufludur, çalıştırmaz elle ittirir hiç yakmaz.
 
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
3,527
Soruda ki mt-07 yi kullanan genç ve güzel bağyanı buldum :queen:
Diğer soruların cevabını bulunca yazarım yine :p

yamaha-mt-07-women-drive.jpg
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Ağu 2015
Mesajlar
456
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Atın ölümü arpadan olsun,

Para Nerde müşteride ,
Araba nerde müşteride ,
Para nerde müşteride
https://www.youtube.com/watch?v=rY-nEk0psCM


170 ile gidiyon yakıtı düşünüyon ,
yakıtı düşünüyon 170 gidiyon,
mt07 alıyon yakıtı düşünüyon
yakıtıdüşünüyon mt07 alıyon
mt07 alıyorsun 170 ile gidiyon
170 ile gidiyon mt07 alıyon
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst