- Katılım
- 7 Nis 2015
- Mesajlar
- 450
Zaferce Bey işin içine kız etkenini koyarak dikkatleri toplamış
3. nün yakıt tüketimi fazla olacaktır.
Sebebi ise yakıt tüketimi-hız grafiğinin Parabolik artmasındandır.
Farz-ı Misal; Hızımızı 100 km den 110 km ye yükselttiğimizde 0,1LT/100 km benzin artışı olurken; 110 km den 120 Kmye geçişte 0,3lt artış olup 120 den 130 a aldığımızda 0,5lt artış olacaktır.
Tam hesaplamasının yapılabilmesi (yani parabolün denklemi için) aynı devirdeki(bu örnekte 7200) 6 vitesin de yakıt tüketimlerinin denkleme nokta olarak işaretlenip, o anki hızlarının da grafiğe yazılarak noktaların birleştirilmesi ile bulunabilir.
3. nün yakıt tüketimi fazla olacaktır.
Sebebi ise yakıt tüketimi-hız grafiğinin Parabolik artmasındandır.
Farz-ı Misal; Hızımızı 100 km den 110 km ye yükselttiğimizde 0,1LT/100 km benzin artışı olurken; 110 km den 120 Kmye geçişte 0,3lt artış olup 120 den 130 a aldığımızda 0,5lt artış olacaktır.
Tam hesaplamasının yapılabilmesi (yani parabolün denklemi için) aynı devirdeki(bu örnekte 7200) 6 vitesin de yakıt tüketimlerinin denkleme nokta olarak işaretlenip, o anki hızlarının da grafiğe yazılarak noktaların birleştirilmesi ile bulunabilir.
Son düzenleme: